Jump to content
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

Recommended Posts

Posted
37 minutes ago, Bertus Biervilt said:

Kan het zijn dat er ook hier sprake is van een Veronicadatum en dat het voor normale stervelingen zoals ik al 7 november was?

Beste Bertus,

I think it must be Sunday 7th November. I already have an Alle remmen los dated 6th November and it is a different show. My 6th Nov finishes with Get off my cloud by The Stones, whereas this finishes with In The Midnight Hour by Wilson Pickett (even though it is a recording from 192 Radio).

Mvg,

John C

• reaction_title_1 3
  • reaction_title_2 1
Posted
12 uur geleden zei Bertus Biervilt:

Kan het zijn dat er ook hier sprake is van een Veronicadatum en dat het voor normale stervelingen zoals ik al 7 november was?

Heel veel media bedrijven hanteerden de datum t/m 06.00 uur. BNR ook nog steeds.

screen 31.jpg

• reaction_title_1 3
  • reaction_title_2 1
Posted (edited)
16 uur geleden zei JOCOOLE:

Beste Bertus,

I think it must be Sunday 7th November. I already have an Alle remmen los dated 6th November and it is a different show. My 6th Nov finishes with Get off my cloud by The Stones, whereas this finishes with In The Midnight Hour by Wilson Pickett (even though it is a recording from 192 Radio).

Mvg,

John C

The Rolling Stones were following Wilson Pickett on the same day. The re-transmission was cut off prematurely.

Edited by Musicman
  • reaction_title_1 1
  • reaction_title_2 1
Posted
18 uur geleden zei Bertus Biervilt:

Dat is helemaal correct. Veronica datum: 06-11-1965 en de kalenderdatum wijst dan: 07-11-1965. 

Dat heeft te maken dat de Veronica-uitzendingen veelal liepen van 06 tot 02 uur en dat als één geheel beschouwd werd voor wat betreft de datumhantering.

Hier zijn in het verleden al heel wat discussies over gevoerd over de voors en tegens. 

Ik denk dat we dat niet opnieuw moeten doen. De standpunten zijn wel bekend inmiddels.

Gerard

• reaction_title_1 2
  • reaction_title_2 2
Posted
7 uur geleden zei Juul:

Heel veel media bedrijven hanteerden de datum t/m 06.00 uur. BNR ook nog steeds.

screen 31.jpg

Dank Juul weer duidelijk ik zet ze ook neer ls 2400 ipv 0000 omdeze verwarring te voorkomen 

• reaction_title_1 1
  • reaction_title_2 1
Posted (edited)
Op 7-11-2024 om 16:36 zei Gerard van den Ende:

Dat is helemaal correct. Veronica datum: 06-11-1965 en de kalenderdatum wijst dan: 07-11-1965. 

Dat heeft te maken dat de Veronica-uitzendingen veelal liepen van 06 tot 02 uur en dat als één geheel beschouwd werd voor wat betreft de datumhantering.

Hier zijn in het verleden al heel wat discussies over gevoerd over de voors en tegens. 

Ik denk dat we dat niet opnieuw moeten doen. De standpunten zijn wel bekend inmiddels.

Gerard

Maar toch.....................Zo wordt het nog steeds gehanteerd door mijn collega's in Hillywood en Amsterdam. En dat heeft niks met standpunten te maken Gerard. Het is een feit. En dan kunnen jullie mij wel een zeurpiet vinden, dit was en is de praktijk.

datum tijd radio.jpg

datum aanbduiding.jpg

Edited by Juul
  • reaction_title_1 1
  • reaction_title_2 1
Posted
On 11/7/2024 at 3:36 PM, Gerard van den Ende said:

Gerard

Beste Gerard,

The only problem is that Media Player doesn't recognise Veronica time. 0100-0200 will always be listed before 2100-2200 on any one date.

Mvg,

John C 

• reaction_title_1 1
  • reaction_title_2 1
Posted (edited)
Am 8.11.2024 um 19:23 schrieb ruudam:

Limburgs Dagblad? 

Veronica was daar niet eens te ontvangen. 

Niet te ontvangen? In Midden-Limburg heb je zelfs nog een hoge bodemgeleiding. Natuurlijk is het signaal niet zó sterk als aan de kust. In de Hoge Veluwe is de ontvangst slechter dan in delen van Limburg. Ik heb je laatst overdag nog bijna ruisvrij ontvangen in Jülich in de auto. Liegt  oostelijk van Limburg. 192 Radio op 1467 kHz. Is dat de nieuwe Nautel zender? Werkt goed en vooral het geluid was zo goed als nooit tevoren. En ook TWR zendt nu korter uit in de avond. Gefeliciteerd Ruud 

Edited by Helmut
  • reaction_title_1 1
  • reaction_title_2 1
Posted
Op 8-11-2024 om 22:49 zei JOCOOLE:

Beste Gerard,

The only problem is that Media Player doesn't recognise Veronica time. 0100-0200 will always be listed before 2100-2200 on any one date.

Mvg,

John C 

John,

You are right.

On my USB-stick where I keep my downloaded files I shall never used the so called "Veronica-time" because the listing will be incorrect, as well my Excel-sheet with the full details of each programme.

Gerard

• reaction_title_1 1
  • reaction_title_2 1
Posted
6 uur geleden zei Helmut:

Niet te ontvangen? In Midden-Limburg heb je zelfs nog een hoge bodemgeleiding. Natuurlijk is het signaal niet zó sterk als aan de kust. In de Hoge Veluwe is de ontvangst slechter dan in delen van Limburg. Ik heb je laatst overdag nog bijna ruisvrij ontvangen in Jülich in de auto. Liegt  oostelijk van Limburg. 192 Radio op 1467 kHz. Is dat de nieuwe Nautel zender? Werkt goed en vooral het geluid was zo goed als nooit tevoren. En ook TWR zendt nu korter uit in de avond. Gefeliciteerd Ruud

Dank je wel Helmut, ik wordt er stil van. 

• reaction_title_1 2
  • reaction_title_2 1
Posted

Ik reageerde op een artikel in het LD uit Nov 68. 

Toen zat Veronica nog op 192 en was niet of nauwelijks te ontvangen in Limburg, zeker niet in die tijd van het jaar als Beromunster al om ca 4 uur kwam opzetten. 

• reaction_title_1 1
  • reaction_title_2 1