Posted June 4Jun 4 Hierover kwam ik nog geen bericht tegen op dit Forum: het overlijden van Peter de Bie, jarenlang presentator van de Nieuwsshow op Radio 1. Ik leerde hem als luisteraar kennen als medewerker van Popdonder+ op Hilversum 3. Met name de serie over heroïneverslaafde Bouke maakte veel indruk. De Bie had er nogal wat moeite voor moeten doen om die serie erdoor te krijgen, want Koos Zwart, bekend van zijn hasjprijzenoverzicht in de Rode Haan, vond het maar niks. Daarover vertelt De Bie o.a. in deze aflevering van de Radiovereniging: This is the hidden content, please Sign In or Sign Up
June 5Jun 5 Ik begreep uit de berichtgeving dat hij ook al meewerkte aan 'Voer voor vogels', een KRO-programma op zondagavond in de jaren zeventig. Ik weet nog dat ik daar als tiener graag naar luisterde.
June 5Jun 5 Popular Post Dit heb ik geschreven op onze "gesloten" TROS feesboek.====================="Ja Peter, Als ik hem op de gang tegenkwam al mopperend:"zeg de directie doet maar...... Doet de OR nog wat?'. Peter was een bijzondere radio maker in de TROS nieuwsshow. Hij liet geen politicus of gast wegkomen met vage praatjes. Daarom bewonderde ik hem. Hij zei wel eens tegen mij;"Hup de beuk erin"...... Ik bewaar meer dan goeie herinneringen aan hem."
June 5Jun 5 Ik kende hem van de Tros Nieuwsshow als ik op zaterdagmorgen in bed naar Peter de Bie en Mieke van der Weij lag te luisteren.
June 5Jun 5 17 uur geleden zei Sylvester:Hierover kwam ik nog geen bericht tegen op dit Forum: het overlijden van Peter de Bie, jarenlang presentator van de Nieuwsshow op Radio 1. Ik leerde hem als luisteraar kennen als medewerker van Popdonder+ op Hilversum 3. Met name de serie over heroïneverslaafde Bouke maakte veel indruk. De Bie had er nogal wat moeite voor moeten doen om die serie erdoor te krijgen, want Koos Zwart, bekend van zijn hasjprijzenoverzicht in de Rode Haan, vond het maar niks. Daarover vertelt De Bie o.a. in deze aflevering van de Radiovereniging: This is the hidden content, please Sign In or Sign Up Dag Sylvester,heb jij nog iets van Bouke bewaard toevallig?Groet, Edwin
June 5Jun 5 20 uur geleden zei Sylvester:Hierover kwam ik nog geen bericht tegen op dit Forum: het overlijden van Peter de Bie, jarenlang presentator van de Nieuwsshow op Radio 1. Ik leerde hem als luisteraar kennen als medewerker van Popdonder+ op Hilversum 3. Met name de serie over heroïneverslaafde Bouke maakte veel indruk. De Bie had er nogal wat moeite voor moeten doen om die serie erdoor te krijgen, want Koos Zwart, bekend van zijn hasjprijzenoverzicht in de Rode Haan, vond het maar niks. Daarover vertelt De Bie o.a. in deze aflevering van de Radiovereniging: This is the hidden content, please Sign In or Sign Up Ik heb Peter de Bie heel kort gekend als collega bij P+. Nadat hij kwam ging ik weg.
June 6Jun 6 Author 17 uur geleden zei rauhfaser:Dag Sylvester,heb jij nog iets van Bouke bewaard toevallig?Groet, EdwinHelaas alleen het slot: This is the hidden content, please Sign In or Sign Up Bij Beeld & Geluid is meer te vinden, niet onder de naam Bouke, maar onder Popdonder Plus.Het boek heb ik ook. Edited June 6Jun 6 by Sylvester
June 7Jun 7 Er lijkt weinig te vinden van De Bie. Uit genoemde aflevering van VPOR's radiovereniging komen de volgende fragmenten:19770403 2202 KRO - Hans Wynants, Peter de Bie - Voer voor vogels This is the hidden content, please Sign In or Sign Up 19790518 0002 KRO - Peter de Bie - Nachtspiegel This is the hidden content, please Sign In or Sign Up