Geplaatst 7 oktober7 okt Populair bericht Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op één enkele R2R tape. Dit zijn de opnamen op de vier sporen van de tape:Radio 355 05-08-1967 12:27-14:49 Mark Sloane and Dave McKay-Lunchtimeshow after 13:00 (scoped)Radio 355 05-08-1967 14:59-18:16 Dave McKay and Allan Black after 18:00 (scoped)Radio 355 05-08-1967 18:20-22:37 Allan Black, John Aston after 21:00, Tony Windsor after 22:00 (scoped)Radio 355 05-08-1967 22:37-00:21 Tony Windsor, Closedown, After Party (scoped)De tape: 7 oktober7 okt bewerkt door Ben
Geplaatst 7 oktober7 okt Populair bericht Thanks Ben. Just one thing: Paul Kramer didn't work for Radio 355. I haven't listened to the recordings yet but I think it must be Dave MacKay (Gillbee).
Geplaatst 7 oktober7 okt Populair bericht 5 uur geleden zei Ben:De tape:en de doos van "Irish Tape" (beiden uit mijn eigen tapecollectie)Henk Kruize
Geplaatst 7 oktober7 okt Populair bericht En nog wat leuke doosjes uit mijn verzameling, vaak was de originele tape totaal niet meer bruikbaar, vooral acetaatbanden, die braken al tijdens het snelspoelen. Jaren geleden heb ik ooit op marktplaats een aantal Agfa pancakes gekocht en deze op de oude spoeltjes overgespoeld en daarna opgenomen met leuke oude (kopie) opnames.Een kleine selectie uit de bandenkast..GroetHenk Kruize
Geplaatst 7 oktober7 okt 9 uur geleden zei Ben:Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op één enkele R2R tape. Dit zijn de opnamen op de vier sporen van de tape:Radio 355 05-08-1967 12:27-14:49 Mark Sloane and Dave McKay-Lunchtimeshow after 13:00 (scoped)Radio 355 05-08-1967 14:59-18:16 Dave McKay and Allan Black after 18:00 (scoped)Radio 355 05-08-1967 18:20-22:37 Allan Black, John Aston after 21:00, Tony Windsor after 22:00 (scoped)Radio 355 05-08-1967 22:37-00:21 Tony Windsor, Closedown, After Party (scoped)De tape:Ben,bedankt voor deze serie opnames!Frank
Geplaatst 7 oktober7 okt 4 hours ago, jonmyer said:Thanks Ben. Just one thing: Paul Kramer didn't work for Radio 355. I haven't listened to the recordings yet but I think it must be Dave MacKay (Gillbee).I see where Ben got Paul Kramer from. According to Jan-Fre, Paul Kramer was presenting his show at that time on Radio 270.Mvg,John C
Geplaatst 8 oktober8 okt Populair bericht Wat een cadeau! Met dank aan Hans. Prima middengolf kwaliteit van dit formidabele station waar ik vele uren naar luisterde. Gestyled door "helloooo TW" op de leest van Big L. Zo had waarschijnlijk het easy listening zusje van Radio London in 1966 moeten klinken vanaf de Shivering Sands met als werknaam UKGM, United Kingdom Good Music. De deal met Radio City op de Sh Sands ging niet door, de moord op City's Reg Calvert in 66 gooide roet in het eten. Op 355 hoorde we ook Mark Sloan die na 14-8-67 nog een tijd op Caroline North te beluisteren was. 355 was de opvolger van Britain Radio, het jammere was wel dat de schitterende Br R jingles niet meer te horen zouden zijn. Deze uren missen één ding, de volledige muziek, het is veelal scoped. Zouden we met z'n allen vriendelijk aan Ed Louter, Power Music, kunnen vragen of hij er mee aan de slag wil. De Veronica top 1000 in 74 maakte hij ook tot een tijdloos document. Ed?Paul de Haan.
Geplaatst 8 oktober8 okt Auteur 26 minuten geleden zei Marinebroadcasters:Zouden we met z'n allen vriendelijk aan Ed Louter, Power Music, kunnen vragen of hij er mee aan de slag wil. Ed, mocht je besluiten gehoor te geven aan het verzoek van Paul, dan is het denk ik handig dat ik je de originele opnamen stuur. Laat maar weten. Deze heb ik door een flink aantal bewerkingen met audiosoftware gehaald om de audiokwaliteit zoveel mogelijk op te krikken (waar ik dan toch weer een flink aantal uren mee zoet ben geweest). Editen gaat denk ik beter op basis van de originele opnamen.
Geplaatst 8 oktober8 okt 2 uur geleden zei Ben:Ed, mocht je besluiten gehoor te geven aan het verzoek van Paul, dan is het denk ik handig dat ik je de originele opnamen stuur. Laat maar weten. Deze heb ik door een flink aantal bewerkingen met audiosoftware gehaald om de audiokwaliteit zoveel mogelijk op te krikken (waar ik dan toch weer een flink aantal uren mee zoet ben geweest). Editen gaat denk ik beter op basis van de originele opnamen.Is dat wel zo? Als de kwaliteit vd spraak op de originele opname significant doffer was dan zou ik de door jou bewerkte opname liever als bron zien. Wanneer ik op mijn simpele bewerkinsgmethode een opname probeer te verbeteren ligt mijn prioriteit bij de kwaliteit vd spraak.....bij deze nostalgische zeezenderopnames gaat het meer over wat "inbetween the music" gebeurd dan om de muziek.Belangrijk dus om vooral te checken of bij de oorsprong er voldoende hoog in de spraak zit....bij het vorderen vd jaren < op leeftijd> verliezen wij oldtimers langzaam maar wel degelijk frequentie hoogte.Paul de Haan. 8 oktober8 okt bewerkt door Marinebroadcasters
Geplaatst 8 oktober8 okt Auteur Paul, aan de frequentie karakteristiek heb ik niks veranderd. Elke bewerking, die wordt uitgevoerd, tracht een verbetering aan te brengen door stoorsignalen te onderdrukken, maar dat kan (hoeft niet) tot nieuwe "artifacten" leiden, die minder hinderlijk zijn dan de originele stoorsignalen. Denk dan aan "tikken" (ten gevolge van elektrische impulsen in de buurt van de ontvanger), fluittonen (interferentie, die ook nog in aantal Hz-en kunnen variëren over de lengte van de opname), sterke ruis, etc. Alles wat geen onderdeel was van de originele modulatie en toegevoegd is in het "transmissiepad".Omdat ik zelf er heel sterk de voorkeur geef om elke bewerkingscyclus te beginnen met een zo origineel mogelijke bron opname schreef ik wat ik schreef. Ik bewerk ook veel videomateriaal, maar als ik een n-de generatie videotape moet bewerken weet ik dat het resultaat altijd teleurstellend zal zijn en dat de bewerking van de originele opname een véél mooier resultaat zou opleveren.
Geplaatst 8 oktober8 okt 3 uur geleden zei Ben:Paul, aan de frequentie karakteristiek heb ik niks veranderd. Elke bewerking, die wordt uitgevoerd, tracht een verbetering aan te brengen door stoorsignalen te onderdrukken, maar dat kan (hoeft niet) tot nieuwe "artifacten" leiden, die minder hinderlijk zijn dan de originele stoorsignalen. Denk dan aan "tikken" (ten gevolge van elektrische impulsen in de buurt van de ontvanger), fluittonen (interferentie, die ook nog in aantal Hz-en kunnen variëren over de lengte van de opname), sterke ruis, etc. Alles wat geen onderdeel was van de originele modulatie en toegevoegd is in het "transmissiepad".Omdat ik zelf er heel sterk de voorkeur geef om elke bewerkingscyclus te beginnen met een zo origineel mogelijke bron opname schreef ik wat ik schreef.Ik bewerk ook veel videomateriaal, maar als ik een n-de generatie videotape moet bewerken weet ik dat het resultaat altijd teleurstellend zal zijn en dat de bewerking van de originele opname een véél mooier resultaat zou opleveren.Ik begrijp volledig wat je bedoeld. Mijn punt is het volgende: Wekelijks check ik even welk vintage offshore radio uur Ray Robinson heeft klaargezet voor uitzending op Caroline Flashback. Ook hier is sprake van wat ze noemen remastering, de middengolfkwaliteit muziek wordt vervangen door prachtige stereo of 60s mono. Echter mij valt regelmatig op dat de spraak tussen de muziek dan minder hoog bevat hetgeen ik als een gemiste kans zie, het doet afbreuk aan het geheel. Alan Sheed bewerkt deze uren en ik neem mijn pet of hoe goed de overgangen zijn van spraak naar muziek, het klinkt volkomen natuurlijk....behalve dan die keren dat de spraak in hi en fi afwijkt. Dat kun je voorkomen door de oorspronkelijke middengolf opname opnieuw op te nemen op de "haanse" methode, super eenvoudig. Die verbeterde spraak is dan het uitgangspunt voor verdere remastering en het inlassen van de muziek in stereo < of goede kwaliteit mono> Samengevat, zorg voor juiste balans tussen spraak en muziek. Ik doe alles op het gehoor. Begin uiteraard HI in de FI te verliezen, mijn vrouw zegt dat ik een rock en roll gehoor heb door te veel en te lang en te luid een hoofdtelefoon op mijn ko.....eh...koptelefoon op mijn hoofd te dragen als ik weer eens een oldiesshow opneem onder het motto "play it loud".Maar das een ander verhaal. Maar ja.....we moeten eerst maar eens afwachten of Power Music iets voelt voor het idee. O.....The World Tomorrow er op laten staan zoals op de opname. Man man...als ik het niet op 390 of Big L tegenkwam dan wel bij Scotland of 355, mooie bron van inkomsten toen voor de stations. Garner Ted Armstrong ....u weet wel.Paul de Haan
Geplaatst 8 oktober8 okt Auteur 1 uur geleden zei Marinebroadcasters:Echter mij valt regelmatig op dat de spraak tussen de muziek dan minder hoog bevat hetgeen ik als een gemiste kans zie, het doet afbreuk aan het geheel. Het bedrijf Accentize heeft daarvoor dxRevivepro ontwikkeld. Daarmee kun je een middengolfstem "upgraden" : https://www.accentize.com/dxrevive/ Op 192radio hoor ik ook wel 's programma's met stereo hifi muziek en daartussen een "middengolf' stem, dan zet ik 't meteen uit, ik vind dat niet om aan te horen, ik luister sowieso eigenlijk bijna nooit naar midddengolf (opnamen of live).
Geplaatst 9 oktober9 okt Op 8-10-2025 om 11:12 zei Ben:Ed, mocht je besluiten gehoor te geven aan het verzoek van Paul, dan is het denk ik handig dat ik je de originele opnamen stuur. Laat maar weten. Deze heb ik door een flink aantal bewerkingen met audiosoftware gehaald om de audiokwaliteit zoveel mogelijk op te krikken (waar ik dan toch weer een flink aantal uren mee zoet ben geweest). Editen gaat denk ik beter op basis van de originele opnamen.Ik ga eerst even luisteren en kijken of ik de muziek compleet kan maken. het lijkt mij een flinke klus dus even geduld. Mocht ik de originele opnames nodig hebben dan neem ik wel contact met je op. ik overigens je tip over je plugin net gedownload en geïnstalleerd.
Geplaatst 11 oktober11 okt R 355 eindigt met het Britse volkslied, was dit de inspiratie voor Veronica om ook dramatisch met het Wilhelmus te eindigen.Onbegrijpelijk dat ze Britain Radio met het misschien het mooiste jingle pakket ooit, vroegtijdig overboord hadden gegooid.
Geplaatst 11 oktober11 okt 7 uur geleden zei ruudam:Onbegrijpelijk dat ze Britain Radio met het misschien het mooiste jingle pakket ooit, vroegtijdig overboord hadden gegooid.Er kwam geen genoeg geld binnen, ze hadden (langzaam) het format kunnen aanpassen met behoud van de naam en (natuurlijk) het schitterende jingle pakket.Maar Ted Allbeury (ex 390) besloot anders.https://www.offshoreradio.co.uk/odds36.htm
Geplaatst 11 oktober11 okt 7 uur geleden zei ruudam:R 355 eindigt met het Britse volkslied, was dit de inspiratie voor Veronica om ook dramatisch met het Wilhelmus te eindigen.Onbegrijpelijk dat ze Britain Radio met het misschien het mooiste jingle pakket ooit, vroegtijdig overboord hadden gegooid.Voor het antwoord op deze vraag moeten we ven terug naar de zomer van 1964. Als tweede zeezender voor de Engelse kust was daar opeens Radio Invicta vanaf the Red Sands Towers in de Thamesmonding. Veel easy listening maar ook veel van alles wat. Geen succes. De opvolger van Invicta werd KING Radio met als investeerders de Britse popgroep the Bachelors. Zelfde format als Invicta, te zwakke zender werd dus ook een flop. Een nieuwe groep investeerders in de zomer van 1965 zochten contact met Ted Allbeury, een man uit de reclame wereld. Het verhaal gaat dat Ted aan zijn keukentafel het unieke format voor 390 bedacht. Als naam werd gekozen voor Radio Eve, maar Ted bedacht dat de beste promotie voor de golflengte van het station zou zijn als de naam het zelfde zou zijn als de golflengte. Het werd dus Radio 390 vanaf september 1965. Begin 67 maakte Ted de switch naar Britain Radio. Het geplaagde zendschip moest voor reparatie aan de zendmast naar Zaandam en kwam terug met twee nieuwe namen, Radio 227 ipv Dolfijn en 355 ipv Britain Radio. Dit alles volgens de gedachte zoals achter 390 in september 1965. De Britain Radio jingles konden niet meer gebruikt worden. Toch werden enkele verknip, de stationsnaam verdween er uit, wat over bleeft waren Br R jingles zonder stationsnaam voor algemeen gebruik via 355. In de opnames zijn enkele voorbeelden te horen. 5 augustus werden alle uitzendingen vanaf het zendschip voorgoed gestopt. Het schip verdween vele decennia lang in de VS in de visserij. Ted werd schrijver van vele bekroonde spionage romans. Een uitstekend artikel < Guardian> over de man zijn zeer boeiende levensloop , ook als secret agent in WW2, is hier te lezen.Paul de Haan1 uur geleden zei Robin Westhof:Er kwam geen genoeg geld binnen, ze hadden (langzaam) het format kunnen aanpassen met behoud van de naam en (natuurlijk) het schitterende jingle pakket.Maar Ted Allbeury (ex 390) besloot anders.https://www.offshoreradio.co.uk/odds36.htm
Geplaatst 11 oktober11 okt Er zitten een paar taalfoutjes in, maar het lukt me niet om "bewerken" te openen. Vreemd.
Geplaatst 11 oktober11 okt Op de drie puntjes rechtsboven het bericht klikken en dan opent de pulldown menu.
Geplaatst 11 oktober11 okt Tja geprobeerd maar werkt bij mij niet. Zal mijn laptop zijn. Ik plaats nogmaals de link voor het artikel in de Guardian over Ted Allbeuryhttps://www.theguardian.com/news/2006/jan/03/guardianobituaries.booksobituaries Paul de Haan
Geplaatst 26 oktober26 okt Populair bericht Op 9-10-2025 om 13:36 zei PowerMusic:Ik ga eerst even luisteren en kijken of ik de muziek compleet kan maken. het lijkt mij een flinke klus dus even geduld. Mocht ik de originele opnames nodig hebben dan neem ik wel contact met je op. ik overigens je tip over je plugin net gedownload en geïnstalleerd.Ik heb inmiddels de eerste 2 delen geremasterd. Helaas kon ik de opname niet compleet maken om dat de gescoopte opname vrij strak geëdit is. Wat ik er wel van heb kunnen maken vind je in onderstaande link:https://elmlouter.stackstorage.com/s/radio355 De andere opnames volgen nog maar het kan weer even duren.
Geplaatst 26 oktober26 okt Nog even ter aanvulling: Mocht iemand nog andere opnames hebben van deze dag dan stel ik dat ten zeerste op prijs.
Geplaatst 27 oktober27 okt 20 uur geleden zei PowerMusic:Ik heb inmiddels de eerste 2 delen geremasterd. Helaas kon ik de opname niet compleet maken om dat de gescoopte opname vrij strak geëdit is. Wat ik er wel van heb kunnen maken vind je in onderstaande link:https://elmlouter.stackstorage.com/s/radio355 De andere opnames volgen nog maar het kan weer even duren.Geweldig gedaan Ed, bijzonder bedankt hiervoor. In mijn archief vele uren Radio 390 maar er was zo weinig Br Radio of 355. Deze aanvullingen maken het sixties archief hier veel completer. Hadden ze maar meer tijd gekregen daar op de Laissez Faire in 67 , helaas.Paul de Haan
Geplaatst 4 november4 nov Op 26-10-2025 om 17:27 zei PowerMusic:Ik heb inmiddels de eerste 2 delen geremasterd. Helaas kon ik de opname niet compleet maken om dat de gescoopte opname vrij strak geëdit is. Wat ik er wel van heb kunnen maken vind je in onderstaande link:https://elmlouter.stackstorage.com/s/radio355 De andere opnames volgen nog maar het kan weer even duren.Bedankt Ervoor deze opnames!Frank
Geplaatst 15 november15 nov Populair bericht Op 26-10-2025 om 17:27 zei PowerMusic:Ik heb inmiddels de eerste 2 delen geremasterd. Helaas kon ik de opname niet compleet maken om dat de gescoopte opname vrij strak geëdit is. Wat ik er wel van heb kunnen maken vind je in onderstaande link:https://elmlouter.stackstorage.com/s/radio355 De andere opnames volgen nog maar het kan weer even duren.De klus is geklaard de laatste 2 delen staan nu ook online, Ik heb de laatste 2,20 uur compleet weten te krijgen dus heb ik die als aparte file. neer gezet. Het was wel een hele kluis om de muziek compleet te krijgen maar het is mij aardig gelukt vind ik zelf. Je vind de twee laatste dellen doormiddel van de eerder geplaatste link. https://elmlouter.stackstorage.com/s/radio355
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.