Geplaatst 6 uur geleden6 u. Het is een trieste maand voor ons Boomers, eerst ontviel ons Neil Sedaka, daarna Country Joe McDonald en afgelopen Donderdag op 83 jarige leeftijd gitarist Jan de Hont. De meeste zullen hem wel kennen van zijn successen bij De Maskers, La Comparsa en om even in zeezendertermen te blijven de "Northsea melody" die het thema zou worden van Radio en TV-Noordzee vanaf het REM eiland. Dat thema was weer gebaseerd op het volksliedje "Ferme jongens, stoere knapen".Jan, we zullen je muziek missen.Henk Kruize
Geplaatst 6 uur geleden6 u. Het zou niet allen bij de boomers moeten blijven, ook zijn bijdrage aan "Neerlands Hoop" mag niet onvermeld blijven en zo ook het vele studiowerk. Al met al genomen een groot artiest.RIP Jan.Rob V.
Geplaatst 5 uur geleden5 u. De eerste keer dat ik van hem hoorde, maakte hij inderdaad deel uit van de legendarische theatershow Neerlands Hoop Express, een fraaie combinatie van popmuziek en cabaret die ik als tiener bijwoonde in het Scheveningse circustheater. Pas later (met terugwerkende kracht) drong tot me door dat hij een sleutelfiguur was geweest bij de Maskers.
Geplaatst 4 uur geleden4 u. 2 uur geleden zei Henk-Anna Loog:Het is een trieste maand voor ons Boomers, eerst ontviel ons Neil Sedaka, daarna Country Joe McDonald en afgelopen Donderdag op 83 jarige leeftijd gitarist Jan de Hont. De meeste zullen hem wel kennen van zijn successen bij De Maskers, La Comparsa en om even in zeezendertermen te blijven de "Northsea melody" die het thema zou worden van Radio en TV-Noordzee vanaf het REM eiland. Dat thema was weer gebaseerd op het volksliedje "Ferme jongens, stoere knapen".Jan, we zullen je muziek missen.Henk KruizeIs dat Northsea Melody ergens te vinden?
Geplaatst 3 uur geleden3 u. Auteur 31 minuten geleden zei Piet van der Vooren:Is dat Northsea Melody ergens te vinden?Tuurlijk, ik mag 'm hier niet aanbieden maar ik heb even een digitale kopie gemaakt en die stuur ik naar je brievenbus.Henk
Geplaatst 3 uur geleden3 u. 4 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:Tuurlijk, ik mag 'm hier niet aanbieden maar ik heb even een digitale kopie gemaakt en die stuur ik naar je brievenbus.HenkTop, Henk! Kan ik 'm gebruiken in mijn radioprogramma op de lokale omroep BO (Bollenstreek Omroep). BO is ook de lokale omroep voor Noordwijk, dus alles wat met de REM te maken heeft is voor ons interessant.Piet.
Geplaatst 3 uur geleden3 u. Auteur 4 minuten geleden zei Piet van der Vooren:Top, Henk! Kan ik 'm gebruiken in mijn radioprogramma op de lokale omroep BO (Bollenstreek Omroep). BO is ook de lokale omroep voor Noordwijk, dus alles wat met de REM te maken heeft is voor ons interessant.Piet.Morgen heb ik op Polderpop Radio in mijn programma "Mebo-2 Club" ook een fragment van REM-Radio Noordzee, een montage van het programma "Spitsuur" van 26 November 1964. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren en bij nieuws even scrollen naar "Mebo-2 Club".GroetHenk
Geplaatst 2 uur geleden2 u. Stuur hem ook even naar mij als je wilt.Op 1e paasdag hebben wij van Radio Unique Amsterdam een reünie-uitzending vanaf het REM-eiland.Daarover later meer natuurlijk.Harm
Geplaatst 1 uur geleden1 u. Auteur 49 minuten geleden zei Harm:Stuur hem ook even naar mij als je wilt.Op 1e paasdag hebben wij van Radio Unique Amsterdam een reünie-uitzending vanaf het REM-eiland.Daarover later meer natuurlijk.HarmHij staat in je PBGroetHenk
Geplaatst 48 minuten geleden48 min. Jan speelde ook nog met Bo de Groot en overleed in het Rosa spier in Laren nh.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.