Geplaatst 16 uur geleden16 u. Populair bericht Een opname van 2 Oktober 1971 over vermeende spionage activiteiten van Radio Noordzee. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 14 uur geleden14 u. Populair bericht Ik weet het nog goed. Ik woonde nog bij m'n moeder en opeens kwamen er twee heren aan de deur. Ze identificeerden zich namens "de overheid". Ik was zendamateur dus dat was wel interessant................Ze wilden weten of ik ooit al eens wat "gehoord had" op de KG banden in relatie met RNI en dat ik weel opnam.Later kreeg ik een brief van Bull en ik had hem verteld dat de heren eerder waren langs geweest.Ik heb dit nooit zo openbaar gemaakt maar nu kan het wel.Ik heb er later met Bull wel overgehad en hij bevestigde dat ze eerst bij hem langs geweest waren. 14 uur geleden14 u. bewerkt door Juul
Geplaatst 1 uur geleden1 u. Achteraf luister je heel anders naar dat Brandpunt onderwerp.Allereerst zat de verkeerde gast aan tafel, niet de Mol had daar moeten zitten maar Meister en/of Bolier.R Noordzee, de Mol, was maar huurder. Het schip en de apparatuur was van MEBO, bovendien waren er ook uitzendingen en mensen buiten de R Noordzee verantwoordelijkheid, zoals de Engelse programma's, neem ik aan.En we weten nu dat er wel degelijk contacten waren tussen Libie en MEBO. En die waren er zeer waarschijnlijk ook al toen de vermoedens van de BVD openbaar werden. Libie was toen een heel "fout" communisties land, gesteund door Rusland dacht ik. En het zendschip is later voor propaganda doeleinden gebruikt, maar dan richting Egypte.Waarom ze bij Juul terecht kwamen, er zijn zoveel zendamateurs die wat gehoord kunnen hebben, bovendien monitoorde de BVD zelf de KG banden neem ik aan, daar hebben ze geen zendamateurs voor nodig.Als ze ook bij Bull Verweij zijn geweest zouden ze ook bij andere Veronica en Noordzee medewerkers thuis moeten zijn geweest denk ik.Van de aanwezigheid van de KG zenders werden ze waarschijnlijk al wat achterdochtig, want daarmee bereik je natuurlijk het voormalig Oostblok en ook Libie.Of er ook werkelijk voor Libie werd gespioneerd blijft de vraag, die de schrijver van het REM spionage verhaal beter had kunnen oppakken dan die bij het andere Noordzee van de REM.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.