Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

DPG Media radiozenders behalen hoogste bereik ooit met 9,9 miljoen luisteraars

(0 recensies)

Uit de nieuwste luistercijfers van juli, gepubliceerd door het Nationaal Media Onderzoek (NMO), blijkt dat de radiozenders van DPG Media een record bereik hebben behaald met 9,9 miljoen unieke luisteraars.


Qmusic marktleider in doelgroep 20-49 Jaar
Qmusic blijft marktleider in de belangrijke doelgroep van 20-49 jaar, met een marktaandeel van 20,9%. In deze doelgroep volgt Radio 538 met een marktaandeel van 14,9%, terwijl NPO Radio 2 op de derde plek staat met 10,2%. In totaal bereikte Qmusic ruim 7 miljoen luisteraars in de doelgroep 13+.


In juli organiseerde Qmusic verschillende promotionele activiteiten, waaronder de uitreiking van tickets voor The Eras Tour van Taylor Swift en live-uitzendingen van de ochtendshow Mattie & Domien vanuit het TeamNL Huis in Parijs tijdens de Olympische Spelen. Daarnaast stuurde Qmusic, in samenwerking met de Nederlandse Loterij, luisteraars naar de Olympische Spelen als mediapartner van NOC*NSF.

 

image(4).thumb.png.cdcb5676f6c2bf84c8ab578d0c7d08c3.png

Bron: NMO Luisteronderzoek. 20-49, ma-zo 06-24 uur
 

Groei voor JOE en hoogste bereik ooit
JOE bereikte een marktaandeel van 6,4% in de doelgroep 20-49 jaar, waarmee het het record van juni evenaart. JOE blijft hiermee de zesde zender. In de gehele doelgroep 13+ bereikte JOE ruim 4,5 miljoen luisteraars, wat eveneens een record is voor de zender.

 

image(5).thumb.png.1b8e5349ed12facb1e5e26cbc9625505.png


Record voor DPG Media Radiogroep
In juli behaalde de radiogroep van DPG Media het hoogste bereik ooit, met 9,9 miljoen luisteraars (13+), een stijging van 2% ten opzichte van de vorige maand. Het gezamenlijke marktaandeel van de zenders kwam deze maand uit op 30,5% binnen de doelgroep 20-49 jaar. De radiogroep van DPG Media bestaat uit Qmusic, JOE en diverse themazenders zoals Qmusic Non Stop, Qmusic het Foute Uur en Qmusic Limburg.

 

0 Opmerkingen

Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Doe mee aan het gesprek

Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Een opmerking toevoegen...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.