Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Meco - Theme From Close Encounters. Meco Monardo is zijn volledige naam met een nummer gecomponeerd door John Williams. Theme from close encounters was het thema uit de gelijknamige film uit 1977 en werd later bekroond met een Grammy Award voor het beste instrumentale nummer van dat jaar. Wakker met Bakker op Radio Delmare werd in 1979 door Ronald Bakker gepresenteerd en hij gebruikte dit nummer als tune. Meco theme encounters DELMARE 1979 06-21 0800-0900 RonaldBakker - WakkerMetBakker.mp3 2.86 MB https://filesender.surf.nl/?vid=5874064a-67d5-c4a8-3b2e-00003a1bff12 · Nummer staat al met een andere verwijzing in de zeezenderdiscografie

2. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Veronica heeft een tijdje het nachtprogramma de Wakkere Knapen uitgezonden met (als ik mij goed herinner) Ger Loogman en Frank 'Dingetje' Paardekooper. Dit was de tune van dat programma: https://soundcloud.com/simonfex/tune-voos-wakkere-knapen SF

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  3. Booker T and the MG’s – Kinda easy like. Dit nummer is afkomstig van de LP ‘Melting Pot’ en het was Tony Allen die het in 1971 gebruikte als tune voor zijn programma ‘You’re not going to believe this’ op RNI. booker t kinda easy life RNI-19710613 - Tony Allan - You're Not Going To Believe This.mp3 3.2 MB https://filesender.surf.nl/?vid=4fc59d44-bb55-cb09-7239-0000547fd6d2

4. Yves Montand – La chansonette. Een Franse chanson waarbij de muziek werd gecomponeerd door Phillippe-Gérard en de tekst werd geschreven door Jean Dréjac. Montand was van origine een Italiaan die met zijn familie Livi op de vlucht ging voor het regime van Mussolini en in Frankrijk een nieuw leven begon als Yves Montand. Succesvol zanger en acteur. De song ‘La chansonette’ was een succes in 1961 en werd in Nederland in 1962 een succes in de uitvoering van Wim Sonneveld. Die versie kennen we onder de titel: ‘Zo heerlijk rustig’. Bert Paige zorgde met zijn orkest voor de begeleiding. De muziekband werd later weer gebruikt om het begin in te zingen van de Zaterdagavondshow, di…

5. Started by cuevision,

Beste allemaal Ik ben nog op zoek naar tunes in de jaren 70 gebruikt door mi amigo. Enig idee waar ik die kan vinden? Google ook geraadpleegt alleen daar word ik eenzijdig en met steeds dezelfde info 'afgescheept' Dank en een groet, Ed

• 4 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  6. Gast Gino Ester
    Started by Gast Gino Ester,

Beste radiocollega's, Ik maak veel interviews voor radio Beach aan de Westkust in Vlaanderen. Nu ben ik op zoek naar instrumentale tunes om onder mijn interview te plaatsen. Niet te enerverend, maar nu ook geen slows. Wie kan mij op weg helpen met enkele titels of enkele muziekstukken ? Alvast van harte bedankt. Gino Ester

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  7. Started by Vincent,

Ik heb jullie hulp nodig. In de eerste opname gebruikt Jos van Heerden een instrumentaal werkje van The Jets, een Utrechtse band uit de jaren 60. Ik zoek de titel. Wie kan deze achterhalen? M_Utrecht-20221007-1500-1600-JosVanHeerden-SixtiesTop100-TheJets En voor deze promo worden een aantal muziekstukjes gebruikt. Wie herkent ze? M_Utrecht-20221007-1400-1500-SixtiesTop100-PromoSuperSixties

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 9 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  8. Spotnicks – Drina. Een instrumentaal nummer van de Zweedse formatie Spotnicks dat werd gecomponeerd door Stenislav Binicki en in Zweden in 1963 uitkwam op het Swedisc label. In 1964 verscheen het in Nederland bij CNR. Het was Johan Visser die het op Radio Mi Amigo gebruikte op het einde van een aflevering van ‘Tussen Baken en Schipper’ als eindtune en om een overzicht te geven van de nog te komen programma’s voor die dag in september van 1978. Spotnicks - Drina. An instrumental song by Swedish formation Spotnicks composed by Stenislav Binicki and released in Sweden in 1963 on the Swedisc label. In 1964, it appeared in the Netherlands on CNR. It was Johan Visse…

9. Musique – Summer love theme. Eén van de vier tracks op de lp ‘Keep on jumpin’’, die in 1978 uitkwam. Het was een project van de uit New York afkomstige onafhankelijke producer Patrick Adams. Met onder meer 5 ingehuurde zangeressen bracht hij onder de naam Musique twee swingende disco lp’s op de markt. Op Radio Caroline werd ‘Summer love theme’ in 1979 gebruikt als tune voor het programma ‘Tussen keuken en kombuis’ dat door op de doordeweekse dagen was geprogrammeerd tussen 10 en 12 uur in de ochtend. Musique - Summer love theme. One of the four tracks on the album 'Keep on jumpin'', released in 1978. It was a project by independent producer Patrick Adams from …

10. Started by Broozen,

Hallo rtv-vrienden, Béétje 'illegaal', maar toch deze vraag over een TV-tune: wie heeft de NEDERLANDSE titelmuziek van Puffenstuf voor mij? Dat was een TV-serie uit 1970 en later, zie https://www.televisiegeheugen.nl/televisieseries-en-programmas/puffenstuf-1970#dvd Alvast bedankt voor je reactie. Benno

• 7 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  11. Started by Broozen,

Hallo allemaal, Deze muziek is gebruikt bij de Willem Ruis Show op KRO Nederland 1 in 1978, in de periode "Jos van der Valk presenteert...". Wie weet titel en uitvoerenden? Deodato? Alvast bedankt! Benno

• 21 antwoorden
    • 5k weergaven
  12. Started by Oever532,

Hallo, Wie weet we de tune en de achtergrondmuziek van de TV1 Top 30 uit 1992 heeft gecomponeerd? En heeft iemand bij toeval ook een 'clean' versie van de achtergrond muziek (dus geen gepraat ertussen)? Hier is het fragment waarin beiden te horen zijn: Bij voorbaat alvast hartelijk bedankt. Oever532

13. Deodato – Rhapsody in Blue. De bewerking van George Gershwin’s ‘Rhapsody in blue’ door Eumir Deodato in 1973 bewerkt en een nummer dat voorkomt op de LP Deodato II, krijgt meteen twee vermeldingen. Derek Jones was het op Radio Atlantis in 1974 die het gebruikte als eindtune voor zijn programma. Een jaar later gebruikte Alan Simons op Radio Caroline het nummer met hetzelfde doel. Filename Filesize Download link Valid until deoadato rhapsody in blue Radio Atlantis - Derek Jones.mp3 2.24 MB https://filesender.surf.nl/?vid=6443e65a-b646-2549-7b26-0000642e3d73 02-05-2017 deodat rhapsody in blue Caroline 19750613 Alan Simons.m…

14. Started by Vincent,

Ik zoek de instrumentale B-zijde van de single What Difference Does It Makes van Earth & Fire (1976) en Kom Achter Je Ramen Vandaan van een koor onder leiding van Harry de Groot (1975). Kan iemand mij helpen?

• 9 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  15. Started by Vincent,

Ik zoek twee singels uit de zomer van 1974. Deze stonden in de Joepie Top 50 en ze zijn bestemd voor een remake van Ferry Eden. Mandy Wison - Goodbye guitar man Dinkies - If I had a chance

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  16. Started by Henk,

George Evans And His Symphony Of Saxes - Sweet And Lovely. Sweet And Lovely is geschreven door Gus Arnheim, Charles N. Daniels en Harry Tobias en dateert van 1931. De versie van George Evans And His Symphony Of Saxes werd in de beginperiode van Radio 390 benut als herkenningsmelodie van het programma “Tea Time Tunes”. De gebruikte uitvoering komt van de LP “Great For Dancing” uit 1957 met op de A-kant een medley van foxtrots en op de B-kant een medley van slow-foxtrots. De bijbehorende danspasjes zijn te vinden op de achterkant van de hoes. Online heb ik geen video of audio van deze versie kunnen vinden maar ook op de plaat is het nummer niet langer dan in bijgaand fragme…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 484 weergaven
  17. Started by Vincent,

Een fragment van 4 minuten met een eind- en een begintune. Weet iemand welke dit zijn? http://www112.zippyshare.com/v/YtyHT51v/file.html

• 3 antwoorden
    • 3k weergaven
  18. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Naast The Winning Score van de TROS is TM's The Power van Veronica één van de beste jinglepakketten allertijden. Mocht je dit pakket niet kennen dan raad ik je aan om de CD Veronica jingles 1977-1984 van het Genootschap aan te schaffen. Veel van de tracks (of cuts) van The Power zijn meer dan één keer ingezongen en/of gemixt. Ik dacht dat ik alles wel wist totdat ik er onlangs achterkwam dat de jingle "Dit is Veronica, op 3" er in twee versies is: de eerste, gezongen door een koortje met een licht Amerikaans accent én met een afwijkende muziekmix, en de tweede zoals we die kennen. ("Tja, nou en?", hoor ik je zeggen..) Je vindt de twee versies hier http://s…

• 2 antwoorden
    • 2k weergaven
  19. Brian Fahey and his Orchestra – Countdown. De b kant van deze single uit 1969 op het Major Minor Label, ‘Open House’ , staat al in de zeezenderdiscografie. Brian Fahey componeerde het nummer Countdown en Norman Newell was verantwoordelijk voor de productie. Het nummer Countdown heeft tweevoudig gebruik op Radio Noordzee, de Nederlandstalige tak van RNI. Het was Joost Verhoeven die het korte tijd als tune voor zijn ochtendprogramma gebruikte in 1971. Zijn collega Hans ten Hooge gebruikte het tevens in 1971 en wel als filler naar het hele uur toe. Brian Fahey and his Orchestra - Countdown. The b side of this single from 1969 on the Major Minor Label, 'Open House…

20. Started by hans knot,

Fats and the Chessman – Old MacDonald had a twist. Dit nummer is de b-kant van het nummer Big Ben Twist uit 1961 op het Jasnet Record Label. Het kwam ook voor in 1962 op een lp met allemaal nummers die gebaseerd waren op de twist. Op Radio Syd werd het in 1962 gebruikt als tune voor het programma ‘Let’s twist and rock again’. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=58f06fdf-b4b1-9a26-08cc-c5fe49451ade

21. Started by hans knot,

Eastman-Rochester Pops Orchestra – Typewriter, the. Dit orkest, onder leiding van dirigent Frederick Fennell, was verbonden aan de Universiteit van Rochester in de VS en nam tal van lp’s op, waaronder ‘Music from Leroy Anderson’ in 1958 op het Mercury label. Het was AJ Beirens die het nummer gebruikte voor de spot ‘PO Box 113 is calling D’, waarna hij de rest van het nummer gebruikte als intro voor het onderwerp over DX nieuwtjes’ in zijn programma NSGDX op RNI. Verwijzing naar AJ Beirens bij Leroy Anderson – Typewriter kan dus weg Eastman-Rochester Pops Orchestra - Typewriter, the. This orchestra, led by conductor Frederick Fennell, was affiliated…

22. Jimmy Smith – Uh ruh. Dit nummer werd door Jimmy Smith zelf gecomponeerd en werd onder meer uitgebracht als b-kant van het nummer ‘I know what I want’. Het werd in 1970 als single uitgebracht en in 1973 kreeg het in september als filler behoorlijk airplay op RNI als er in de Nederlandstalige uitzendingen weer aandacht werd besteed aan de Hou em in de luchtactie in combinatie met de uitzendingen van Radio Noordzee vanuit de Hi Fi Rai in Amsterdam. Luisteraars konden daar via de aanwezigen van de Seven Club lid worden van Radio Noordzee maar ook t-shirts kopen, posters en gratis Camel Noordzee stickers krijgen. Als er over werd gepraat in de programma’s dan kwam Jimmy Smit…

23. Started by Harm,

Waar komt dit uit, een PAMS demo? Wie heeft de complete demo in goeie kwaliteit liggen. Alvast bedankt!

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  24. Started by Harm,

Een fillertje gebruikt voor de radio rebus maar wie weet wie de uitvoerenden zijn?

25. Started by Calaris,

Hallo allemaal, Ik ben op zoek naar de data waarop de Top 100 Aller Tijden is uitgezonden. Uit dit forum (en andere uithoeken van het Internet) heb ik al een aantal van die data gevonden (zie onder). Wie kan mij helpen met aanvullingen? Het gaat mij alleen om de top 100 (dus geen top 1000 of andere aantallen) zoals die in 32 keer is uitgezonden van 1968 t/m 2003. 17-04-1992 29-03-1991 13-04-1990 17-04-1987 04-04-1986 28-12-1984 26-12-1977 15-04-1974 11-06-1973 22-05-1972 25-09-1968 Alvast bedankt!

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.