Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.111 discussies in dit forum
-
Een serie prachtige artikelen over Motown, de hits en de filosofie achter de opnamen en hoe dat ging. http://www.alexandermagazine.com/recordingeq/motown/index.html Juul
-
- 10 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
TROS Promo uit maart 1983 voor de LP Show met de introductie van de Compact Disc. Het is al weer meer dan 34 jaar geleden . [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Hier nog een jingle van de LP en Cd show van Wim Van Putten bij de Tros. http://www9.zippyshare.com/v/17918100/file.html
-
- 0 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Wie kan mij helpen aan jingles van de Nationale Hitparade,Nos en de Avondspits. Groet, Marcel.
-
- 4 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Hoi, Voor de "Radio Addicts" een bijdrage komende uit mijn archief. Het file omvat een "kleine selectie" van mijn uitgebreide collectie aan PAMs beds, fillers, aca's etc De inhoud van dit file bevat merendeel zaken die Mi Amigo, doch ook anderen gebruikten. Met andere woorden ... zowat iedereen haalde de mosterd bij ... PAMs Er staan een aantal unieke zaken tussen ... luister, zoek en vind 😎 "don't shoot the messenger" De audiokwaliteit van decennia geleden kan je nu beluisteren in een digitale kwaliteit. Het file in bijlage is in wav. Deze bijdrage omvat : Radio Mi Amigo - Fillers en meer in HQ (PAMs) …
-
- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Jacques Loussier - Engelchen. Dit instrumentale nummer is er een waar liefst 44 jaar lang naar is gezocht maar we vonden het recentelijk. Het nummer werd gecomponeerd door de in 1934 geboren Fransman Jacques Loussier en in 1968 verkozen tot themanummer van de Duitse film Engelchen. Oder die Jungfrau Von Bamberg. In de film, geproduceerd door de Nederlander Rob Houwer, gaat de 19-jarige Engelchen op reis naar München met als reden dat ze nog steeds niet de liefde heeft gevonden. Het nummer werd in de jaren zeventig, naast "Walk Don't Run '64" door Tony Berk gebruikt als tune voor het programma "Berk in uitvoering" op Radio Noordzee. In de maand juni 2016 zei Tony Berk zelf…
-
- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze jinglemix van de bond van doorstarters kwam ik tegen op een cassette. De opname is volgens mij van begin jaren '80. Dit item was vast onderdeel van de TROS Soulshow op donderdagavond op Hilversum III. [verborgen inhoud] Iemand een idee wie deze mix toen gemaakt heeft? Groet, Peter
-
- 2 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Een van die mooie NOS Tour de France jingles. Dirk
-
- 12 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Als groot liefhebber van Sonovox jingles hierbij een 30 min. jinglemix van sonovox jingles. Veel luisterplezier !! As big admirer of Sonovox jingles I post an 30 minute jinglemix of sonovox jingles. Much listning pleasure !! Listem/download: [verborgen inhoud] Mix re-uploaded: 15-OCT-2012
-
- 2 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Misschien de ver van mijn bed show, maar daarom nog niet minder interessant: http://www.poparchives.com.au/gosetcharts/ Rob Veld
-
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Een setje Jingles, spots en commercials uit 1976. http://www.mediafire.com/?7dk5l255s687vsi
-
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Hoi, ik ben op zoek naar een opname van "The Sound of America" Op 11 november 1976 wordt door Felix Meurders op Hilversum het eenmalige programma "The Sound of America" gepresenteert. Een heel radio-uur over de Amerikaanse radio. Nu ben ik op zoek naar een opname van deze uitzending. Wie o wie kan me hier aan helpen?(mail me direct: robnoordt(apenstaart)outlook.com meer over deze legendarische uitzending op: [verborgen inhoud]
-
- 11 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Jon Wolfert van JAM als DJ op Rewound Radio met een live show op zaterdag 2 juni 2018 met speciale aandacht voor jingles. [verborgen inhoud] Vanaf zondag 10 juni zal Jon een wekelijks programma maken op Rewound Radio van 3pm tot 6pm Eastern Standard Time dat overeen komt met Greenwich Mean Time - 5 uur. Dat is van 21:00 tot 00:00 uur Nederlandse tijd. [verborgen inhoud] grt, Peter
-
- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Weet iemand wie de producent(en) is/zijn van deze Avro jingles? Voor zover ik weet zijn ze uit de jaren 80... http://www68.zippyshare.com/v/8283889/file.html
-
- 8 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Errol Brown, zanger van Hot Chocolate is overleden op 71 jarige leeftijd. Dit heeft zijn manager gemeld aan de BBC. De zanger werd in 1975 wereldberoemd met de hit You sexy Thing (I believe in Miracles). Hij scoorde behalve You sexy Thing ook hits als Every 1's A Winner en It Started With A Kiss. Errol, die in Jamaica werd geboren stierf aan leverkanker.
-
- 4 antwoorden
- 2,9k weergaven
- 1 follower
-
-
De beschikbare lijsten zijn vanochtend geplaatst op hitnoteringen.nl: http://www.hitnoteringen.nl/city_sixty/index.htm
-
- 0 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Ik zoek de artiest en titel van deze plaat. Wie weet het? [verborgen inhoud]
-
- 10 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Over sonovox jingles gesproken. De beste zijn toch gemaakt door Jack Duyser . Dirk http://www77.zippyshare.com/v/94487654/file.html
-
- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Beste forummers, Ik ben op zoek naar jingles van Veronica's Countdown op radio en tv en dan met name de beginperiode toen Lex Harding het nog presenteerde zoals Countdown, 10 seconds to firering 9, 8, 7, etc. tezamen met het intro van Todd Rundgren's International Feel en de Countdown Special-jingle. Wie heeft ze toevallig? Alvast hartelijk dank. Vr. gr, Arnold.
-
- 2 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Ruud Bos – Glimmie’s theme. Op Radio Noordzee werd op Eerste Kerstdag 1972 een programma uitgezonden met daarin allerlei bekende en minder bekende artiesten. Het was opgenomen in Bistro ‘In den Vollen Pot’ in Amersfoort. Centrale presentator was Tony Berk en als tweede begintune gebruikte hij ‘Glimmie’s theme’ in de uitvoering van Ruud Bos. In fragment op 3.25 ruud bos glimmies theme RNI-1972 12 25 1500-1800-Tony Berk -FerryMaat-VaderAbraham.mp3 5.57 MB [verborgen inhoud]
-
- 11 antwoorden
- 2,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo allemaal, Ik ben op zoek naar een jingle uit de NHP uit de periode dat Frits Spits het presenteerde. Het werd gebruikt nadat Frits de verdwenen singles oplas en daarna hoorde je Robert ten Brink? met lage stem zeggen: Daar is het gat van de deur!! Wie heeft deze jingle? Gr. Arnold.
-
WB Tanner – The spirit of St. Louis. Een track van dit jinglepakket van WB Tanner dat via een demoband aan boord van de Mi Amigo was gekomen werd in oktober 1978 door Ferry Eden gebruikt bij de opening van de derde uur, tussen 8 en 9, van het programma ‘Ook Goeiemorgen’. Hij noemde het uurtje trouwens ‘De ochtendkriek’. [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 2,9k weergaven
- 1 follower
-
-
In 1984 werd de eerste Giro 555 actie gehouden, één voor Afrika. Voor de radio was er een speciale tune met een gezongen eind. Heeft iemand toevallig nog opnames uit die tijd? Of beter nog.....heeft iemand die tune? Groet, Ger
-
-
- 14 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Maynard Ferguson – Gonna Fly now (Theme from Rocky). Maynard Ferguson is al vertegenwoordigd in de zeezenderdiscografie met enkele titels maar ‘Gonna Fly now’, toch wel zijn meest bekendste uit 1977, ontbrak nog. Het was in 1978 dat Ton Schipper dit nummer gebruikte als eindtune voor zijn programma Keukenpret op Radio Mi Amigo. [verborgen inhoud]
-
- 12 antwoorden
- 2,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Pepper Tanner – The Now Sound. Jingle producent Pepper Tanner was goedkoper dan bijvoorbeeld PAMS en brachten pakketten uit die niet altijd even hoogwaardig waren als die van PAMS. Een pakket sprong er echter positief bovenuit. Met ‘The Now Sound’ bereikten ze verschillende logomelodieën, door het muziekbed onder de ID bijna leeg te laten en het logo te herformuleren met een gesynthetiseerde sounder aan de voorkant van elke cut. Ze gebruikten ook acapella-uiteinden op deze serie, waardoor de cuts veel beter opgaan in de volgende muziek. In Engeland werd in 1970 het pakket onder meer gebruikt door BBC Radio One maar speelde een radiovriend van Tom Mulder leentjebuur en maa…
-
- 8 antwoorden
- 2,9k weergaven
- 1 follower
-