Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
Hallo vrienden en vriendinnetjes/ In de jaren 90 hadden ze bij de TROS een week van de jaren 70 ook werd daar een item gepresenteert en dat werd ingesproken door Cees van Zijtveld de hoogte punten van elk jaar van de jaren 70 tot 79 met fragmenten van dat jaar wie o wie heeft dit bvd gelieve op zippyschare of mp3 groetjes Chaldy.
-
Radio Caroline - We Keep You Going With the Biggest Hits.mp3 https://pixeldra.in/u/blWem2
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Ringo – Tentation. Het was Gerard Smit die zijn muzikale talenten soms via gezang liet horen in het programma Buitengaats op Radio Noordzee. Op een bepaald moment werd er een persiflage gemaakt op de schreeuwerige K-Tell reclamespots en wel voor ‘De Beste van Gerard Smit’…ga kijken bij je platenhandelaar.’ Fragmenten van nummers kwamen in de spot voorbij, waaronder als eerste het nummer ‘Ik ben gek op geld’. Tentation, een nummer uit 1973 van Ringo werd voor het inzingen gebruikt. Het was de Ringo van het duo Sheila en Ringo die een mooie hit scoorden met Les Gondoles à Venise. Ringo - Tentation. It was Gerard Smit who sometimes showed his musical talents thro…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
First the announcement that up till September 1st I will less be here for updates. Time to enjoy summer as well plans to write a new book Have a great time Barry White – Girl it’s true I always love you. Daar is hij weer met zijn prachtige doordringende stem, die vooral over liefde zong, zoals in dit nummer als hij stelt ‘the world is love’. Het kwam voor op de lp ‘Stone Gon’. En dan komen we automatisch weer terecht bij de anti K-Tel spot die ooit in 1974 door Gerard Smit werd gemaakt op Radio Noordzee, waarin hij diverse nummers gebruikte, waaronder ‘Girl it’s true I always love you.’ Barry White - Girl it's true I always love …
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Bennie en de Damrakkertjes – De drummer is me broer. Een wel bekend kinderliedje, dat afkomstig is uit 1966. Het was destijds geschreven als onderdeel voor de kindermusical ‘Bah September’. Dit naar een idee van Gied Jaspars met muziek van Tony Nolte en teksten van Harrie Geelen. De VPRO-televisie maakte er in 1966 een tv-bewerking van onder regie van Ruud van Hemert. Het werd in 1967 op lp uitgebracht en won prompt een Edison. Bij Veronica knipte men uit ‘De drummer is me broer’ de zin ‘moeder laat me nou even kijken, ze spelen net zo lekker’, en wel voor een jingle. Bennie en de Damrakkertjes - The drummer is me brother. A well-known children's song, …
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Dit http://snd.sc/I5hwMV vind ik een mooie jingle. Het is een aankeiler voor De Engel Van Vlaanderen, een item uit de Avondspits. Waar die Engel het dan over had, kan ik mij niet meer herinneren, wel dat ze een schone stem had, net als alle Vlamingen. Groeten Simon
-
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Het zal niemand ontgaan zijn dat Ferry Maat deze week gestart is met zijn Soulshow Radio. Leuk initiatief. Mooie aanleiding voor mij om eens een filler van Ferry Maat te posten die.... hij nooit heeft gebruikt., of zelfs maar kent. Dat zit zo. In de afgelopen jaren ben ik vaak fills tegengekomen waarvan ik dacht- of hoopte- dat Ferry die zeker zou hebben gebruikt, als hij nog een programma had gehad. Dit is er zo één. De fill is afkomstig van een Production Source LP, de beroemde Amerikaanse library van TM waarvan Ferry destijds heel veel fills heeft gebruikt. (Zie ook de Radio Libraries CD van Het Genootschap) Dus wie weet.....binnenkort te horen op Soul…
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
Maurice Jarre – Symphony nr 2 in B Minor van Alexander Borodin. Borodin componeerde dit dramatische korte klassieke stuk rond 1870 en Klaas Vaak gebruikte het in 1972 voor het produceren van een spot voor Radio Veronica. Het ging om de agent die een telefoontje kreeg van een mevrouw die al haar radio’s waren gestolen en zelfs ook de auto waardoor ze er 14 kwijt was die allen waren afgestemd op Radio Veronica. De spot was een soort van Nederlandse bewerking van een soortgelijke spot die in 1967 op Radio 270 liep. Vaak gebruikte de uitvoering van Maurice Jarre uit 1968. Maurice Jarre - Symphony no. 2 in B Minor by Alexander Borodin. Borodin composed this dramati…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Erg leuk om te lezen. http://www.parool.nl/stadsgids/het-leven-van-een-one-hit-wonder~a4338932/
-
- 4 antwoorden
- 3,8k weergaven
-
-
Beste jinglevrienden, Dit bericht is niet bedoeld als een promo voor Jingleweb, maar om het jinglewerk van Sjoerd van den Broek in de schijnwerpers te zetten. Niet iedereen zal zijn naam kennen, maar zijn jingles zéker. Sjoerd van den Broek maakt al sinds begin jaren '80 - toen hij radiotechnicus was voor onder meer Curry & Van Inkel - jingles. En met veel succes. Veel jingles zijn blijven hangen in ons aller geheugen, zonder te weten dat ze van hem afkomstig zijn. Daarom aandacht voor deze aparte jinglemaker... www.jingleweb.nl Groet, Benno Jingleweb
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Het is augustus, en met die maand hebben de meeste van ons iets gemeen. Ik heb maar weer eens een collage gemaakt met de titel "De klok tikt steeds verder". Vijf minuten zeezender jingles van Veronica in een notedop. Dit is de derde gecorrigeerde versie! https://soundcloud.com/user8093414/zzveronica-collage-2014-4
-
- 10 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Nog een "very rare" LP. De laatste Sony music in Nederland geperste LP. Hier twee foto's van de hoes. De datum: 27 maart 1998. Juul
-
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo jinglevrienden, Wie heeft een opname van de uuropener Meurders Methode ("oftewel; hoe Felix drie uur lang strijd levert tegen de slaap op het Gooise matras"), dan wel een hele uitzending? Uitzendingen waren halverwege jaren 70. Zou top zijn! Alvast bedankt. Benno
-
- 10 antwoorden
- 6k weergaven
-
-
Heb vroeger eens jingles gehoord met de slogan "de middengolf radio leeft" wie weet meer van deze jingle's af en heeft ze misschien?
-
- 13 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
American Eagles – Kokka (Amore, Amore). Dit nummer uit 1977 staat al in de discografie en er kan worden aangevuld: Deze compositie was klaarblijkelijk populair bij Radio Mi Amigo want deze werd ook in 1978 gebruikt voor een promotiespot ten bate van de nacht van Mi Amigo. Een spektakel met meer dan 40 Vlaamse artiesten en de Mi Amigo drive in show in de Europahal te Tielt. American Eagles - Kokka (Amore, Amore). This song from 1977 is already in the discography and can be completed: This composition was apparently popular with Radio Mi Amigo because it was also used in 1978 for a promotional spot for the night of Mi Amigo. A spectacle with more than 40 …
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Prachtige muziek van een welbekende jingle https://pixeldrain.com/u/k8oBeSB2 have fun, gr Erik
-
- 0 antwoorden
- 576 weergaven
-
-
Hallo Leden & Verzamelaars, een vraag over boven genoemde titel zijn er leden die deze BRT reeks hebben opgenomen het gaat niet om de hele collectie muziek file's maar om het beeld materiaal johan
-
-
- 1 antwoord
- 833 weergaven
-
-
Wie o wie heeft de stem van de VARA hij spak de prijzen in bij de steen en beenshow in in de trent van , een poeslap, een fruitschuit etc etc graag op ziggshare of pix bvd Chaldy.
-
-
- 11 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Wie kent hem niet, de lach voor het in spreken van de Suzie Waffels. http://www111.zippyshare.com/v/c87pschc/file.html Voor de gene die problemen heeft met Zippy,de link via WeTransfer. https://we.tl/WcQSCAsJjf Veel lach Plezier
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
In 2004 bestond de TROS 40 jaar en dat werd op zondag 30 mei met een jubileumfeest vanuit de Amsterdam Arena gevierd. Tijdens een zes uur durende uitzending werd het jubileumfeest live op Radio 2 uitgezonden. Hierbij enkele promo's van het jubileumfeest: De TROS is jarig - 40 jaar - Arena promo's uit 2004 Dit jaar (50 jaar) weer een feestje? Groet, Peter
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Ik bewaar mooie herinneringen aan onze platenmaatschappijen van vroeger . Ik bedoel dan de maatschappijen die allang niet meer bestaan . Vanmorgen zat ik eens wat oude muziek bladen te bekijken , waaronder het Veronica blad uit de begin jaren 70 en uit die zelfde periode het blad Pop Telescoop. Ik kom dan namen tegen als : Negram , CNR , Inelco, Bovema , Delta , Dureco , Telgram enz . Ik denk dan ook aan de vele platenpluggers die toen actief waren en bij de radiostations kind aan huis waren. In 1977 ging ik werken op de Grammofoonplaten afdeling van een warenhuis en als jongen van rond de twintig mocht ik ook zelf inkopen. Het leuke was dat vertegenwoordig…
-
- 7 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Bert Kaempfert and his Orchestra – Wake up and live. Dit nummer werd al genoemd en kan worden aangevuld. Op Radio Noordzee was er nog een andere in huis reclame voor een tijdschrift van het Strengholt Concern, namelijk ‘De vrouw en haar huis’. Voor het inspreken van de reclamespot maakte Karel Prior gebruik van ‘Wake up and live’ van het orkest van Bert Kaempfert. Bert Kaempfert and his Orchestra - Wake up and live. This song has already been mentioned and can be completed. On Radio Noordzee there was another in-house advertisement for a magazine of the Strengholt Concern, namely 'De vrouw en haar huis' (The woman and her house). Karel Prior used 'Wake up and …
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Wes Montgomery – Just walkin’. Als je dit prachtige nummer beluistert en je ogen sluit krijg je de neiging om te gaan wandelen. Het nummer is afkomstig van de LP Bumpin’ die op het Verve label uitkwam. De muziek van Wes is uitermate geschikt voor het maken van jingles. En dus gebruikte Mart Smeets deze muziek voor het maken van de jingle: ‘Vanmorgen lekker lui luisteren, straks de wei in’. En dat voor gebruik in het programma Algemeen Dagblad Sport en Sportwereld op Radio Noordzee in 1972. Wes montgomery just walkin Algemeen Dagblad Sport En Sportwereld Sportshow - De Wei In.mp3 476.91 kB https://filesender.surf.nl/?vid=58efe5e9-7524-c168-c38f-00003ca70f91 …
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
In jun1 1978 stond Debbie Dirks met Married in Las Vegas in de Mi Amigo Top 50. Ik kan er niets over terugvinden. Weet iemand meer over deze plaat? Toevallig een scan van de singlehoes?
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Stond in de zomer van 1978 genoteerd in de Mi Amigo Top 50. Heeft iemand een opname van deze single? En eventueel een scan van het singlehoesje? Graag in PB.
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
-