Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

Gisteren mailde Henk, die samen met Martin en mij tot de oplossers van vele muziekjes behoort met deze leuke vondst, niet voor de discografie maar gewoon om te laten weten en leuk is het ook nog eens De muziek achter de Modehuis Liene Commercial uit 1975/1976: Buddy Holly - Rock Me Baby. Luister op 55 seconden in de youtube: https://youtu.be/TeybbX0fNnQ?t=55s Het einde is overigens het einde van "Tell Me How" https://youtu.be/8e8m0iT5mF4 https://filesender.surf.nl/?s=download&token=49049fb3-9758-fb3f-4a83-304cf0e2010b https://filesender.surf.nl/?s=download&token=c615b83a-0a77-ff7b-c48…

• 5 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  2. Ik ben bezig een video van de Radio London RSL uit 2001 te bewerken en zoek daarvoor de volledige jingle, waarvan hieronder het eerste stuk staat, in studio kwaliteit: Radio London the only station with 75000 watts of instant power Wie heeft deze voor me?

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 973 weergaven
  3. Wie o wie heeft er nog commercials van Correct die zijn ingesproken door Ben Maasdam? Ook andere commercials met zijn stem zijn welkom. Groet, Ger

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  4. Started by pvanklei,

Hierbij een montage van een aantal oude TROS jingles van begin jaren '70. Montage - Oude TROS jingles

• 5 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  5. Started by skybird,

Het blijft volgens mij een van de beste pakketten uit de jaren 80 van Jam. De Warp Factor. In de mix Z100,Radio Baccara & Super 106. Geweldig vind ik. Dirk http://www13.zippyshare.com/v/80027142/file.html

• 5 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  6. Started by shadowsfannl,

Bloem – Vooral jong blijven Wie heeft deze in goede kwaliteit? ( Tip, oktober 1980 ) Groet, Herbert.

7. Started by Vincent,

Jullie zijn er beter in dan ik. Wie kan mij vertellen welk nummer Rob Stenders hier op de achtergrond gebruikt? RobStenders-Muziek

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  8. Started by rauhfaser,

Hallo, Is er torevallig iemand in het bezit van oude of nieuwe jingles van de Top 2.000? Groet, Edwin

9. Started by Andree,

ben op zoek naar een goede mp3 van Veronica Unlimited- what kind of dance is this. heb geprobeerd het geluid van youtube te rippen maar is geen top kwalitiet.

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  10. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Dit http://snd.sc/J5u8Qy is een tijdje gebruikt als filler voor de radiorebus in de Top 40. Het is van Yazoo, maar ik heb geen idee hoe het heet en de 12" ben ik ook kwijt. Groeten Simon

• 5 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  11. Started by Juul,

Dan hebben we hier het "fenomeen" uit de USA. Dickie Goodman. We kregen bij Veronica altijd alle nieuwe singles in de Billboard en eventuele andere belangrijke nieuwe singles. De meeste van jullie hier zullen niet van Dickie Goodman gehoord hebben. De singles werden hier ook eigenlijk niet gedraaid omdat ze zoooo Amerikaans waren en hier niet interessant. In de USA kwamen z'n singles wel in de hitlijsten. Ik vond ze wel heel erg speciaal. Vandaar dat ik de singles destijds heb "gelicht" uit de discotheek. Hier is er bijvoorbeeld één uit 1974 die gaat over de energie crisis destijds. Het was single 55044 uit onze discotheek. (andere nummer is uit mijn prive v…

• 5 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  12. Veronica gebruikte in het popjournaal verschillende geluiden om onderwerpen van elkaar te scheiden. Bekend zijn natuurlijk de ietwat hysterische deuntjes van Ted Heaths 'Sabre Dance' (zie video). Maar wie maakte en zong de jingle 'popjournaal'? Het werd in lettergrepen gezongen: pop ... jour ... naal.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  13. Started by hans knot,

Rolling Stones – It’s all over now. Dit nummer wordt al genoemd in de lijst en er kan aan worden toegevoegd: In 1971 verscheen voor het eerst de gedrukte versie van de RNI Top 50, die je dus wekelijks gratis kon afhalen bij bepaalde platenhandelaars. Op de internationale service van het station werd hier een promotiespotje voor gemaakt met gebruik van ‘It’s all over now’. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=d51e8587-8c13-4996-8d5a-1caa08e51eb6

14. Started by Juul,

Net gevonden, prachtig en wat een strak bandje!!!! En ik kijk en luister natuurlijk direct hoe mooi ze dit hebben opgenomen, prima zeg! The Sound Of Philadelphia Part 1 The Sound Of Philadelphia Part 2

• 5 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  15. Started by hans knot,

Kai Warner Chor und Orchester – Medley: Lustig ist das Zigeunerleben - Mädle, ruck, ruck, ruck - Oh, wie wohl ist mir am Abend. Duidelijk is dat de muziek van Kai, geboren als Werner Last, in hetzelfde genre als die van James Last behoort. Beiden komen meerdere malen voor in de discografie. Boven vermelde medley werd door Tineke op Radio Veronica gebruikt als afsluiter van het programma ‘Koffietijd’. Het is afkomstig van de lp Volkslieder Festival. Kai Warner Chor und Orchester - Medley: Lustig ist das Zigeunerleben - Mädle, ruck, ruck - Oh, wie wohl ist mir am Abend. It is clear that the music of Kai, born as Werner Last, belongs to the same genre as that of …

16. Started by Vincent,

Vandaag is hij door DHL afgeleverd, mijn exemplaar van het Radio Noordzee Top 50 hitlijstenboek. Een groot, zwaar en schitterend boek met alle RNI Top 50 hitlijsten. Het voorwoord is geschreven door Willem van Kooten, de bedenker van de lijst. Mocht je hem nog willen bestellen, wees er dan snel bij want er zijn nog maar een paar exemplaren beschikbaar: http://www.hitnoteringen.nl/radio-noordzee-hitlijstenboek/

• 5 antwoorden
    • 3,9k weergaven
  17. Hierbij van William B. Tanner/Media General uit het pakket Something Special een mooie image song voor WIOD Miami en twee Nederlandse resings: William B. Tanner/Media General - Something Special - Image Song

• 5 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  18. Gast Jan Vrolijk
    Started by Gast Jan Vrolijk,

Voor een project ben ik op zoek naar de jingles Nummer 1, Nummer 2, Nummer 3, etc. t/m Nummer 100. Mag ook Number - dus engels - zijn. Kan ze op geen enkele elpee of cd vinden dus wie maakt mij gelukkig? Alvast dank, Jan

• 5 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  19. Started by Cas,

Leuk als je wat oude radioprogramma's terug luistert en je komt deze plaat tegen. Weet je gelijk wie de bekende jingle heeft ingezongen. Groet, Cas

20. Hierbij een montage van een aantal kerstjingles van verschillende radiostations: Christmas jinglemix 2013 En een montage van de The Power kerstjingle (cut #20) van TM: TM - The Power cut #20 Groet, Peter

• 5 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  21. Started by Oever532,

Heeft iemand toevallig variaties op deze jingle? https://pixeldrain.com/u/dgnnrhnC Ik weet van vroeger dat er in gesproken woord 'De Meeste Prijzen' of 'Prettig Weekend' bestonden...

22. Started by Juul,

Ja, ik ben een z.g. "kind" van en uit de jaren 60. Het waren mijn pubertijd jaren. Luisteren naar Radio London, Caroline ( de echte), Atlanta en soms naar Veronica. Ja, soms. Want al die Engelse platen vond ik veel leuker en dat kwam allemaal van een schip.............. Wij hadden thuis draadomroep, met zo'n grote bakkelieten draaischakelaar. Goeie kwaliteit. Ik kwam op de middelbare school via klasgenoot in kontakt met de "grote wereld". Want Hilversum was toch maar een dorp. Met Ad kwam ik terecht middenin een provo demonstratie en met Ad kwam ik langs de Wallen. Voor een Amsterdammer niks bijzonders, maar voor een beschermd opgevoede Hilversumse jongen........…

• 5 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  23. Wie o wie aub heb [ ze] per ongeluk gewist stom he en ook aub de jingles als dit mogelijk is TROS 2 sec jingle ook als het mogelijk is zomertour van de Tros en wat nadenk jingles fillers bvd gr chaldy,

• 5 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  24. Started by hans knot,

Wie oh wie heeft voor ons de muziek, who has this record? Gnomes of Zürich – High Hopes. Te betwijfelen valt of deze groep destijds uit Zwitserland afkomstig was. Eerder valt te denken aan het volgende en dat daar de groepsnaam door is ontstaan: "Gnomes (Kabouters) van Zürich" is een denigrerende term die soms wordt gebruikt om Zwitserse bankiers te beschrijven. De term werd in 1964 bedacht door de Britse Labourpartijpoliticus George Brown in reactie op een bijeenkomst over een valutacrisis, die het Britse pond pijn deed en die werd gezien als een gevolg van valutamanipulatie door Zwitserse banken. In ieder geval was het zo dat in 1967 Mc Bebb, di…

25. Started by skybird,

Over 2 dagen word Ferry Maat 66 Jaar. Bijdeze heb ik een montage gemaakt met een 30 tal Ferry Maat jingles Ik persoonlijk vind Ferry nog steeds de beste dj van Nederland. Veel luister plezier. Dirk

• 5 antwoorden
    • 3,3k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.