Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by Alex,

Die Belgen zijn zo gek nog niet. Fantastische promo.

2. Goedemiddag allen! Eind jaren 80 had de NCRV een gezongen 'De Stem van het Weekend'-jinglepakket voor de uitzendingen op Radio 3. Volgens mij geproduceerd door Sjors Frohlich en Peter Plaisier. Ik heb hier een bar slechte cassettekopie van en zou deze graag in goede kwaliteit nog eens terug luisteren. Wie o wie kan mij hier mee helpen? Dank, Marco

3. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Chump Change van Quincy Jones is al 100 jaar de tune van Langs de Lijn. Dit is een cover van dat nummer. De uitvoerende(n) ben ik vergeten op te schrijven destijds..stom. https://soundcloud.com/simonfex/cover-van-chump-change SF

• 7 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  4. Started by hans knot,

Maskers, de – Wade in the water. Van origine is dit een zogenaamde Negro Spiritual gecomponeerd door de broers John Wesley en Frederick J Work uit 1901. Er zijn vele uitvoeringen waarvan die van The Staple Singers en de instrumentale versie van Ramsey Lewis Trio wel de bekendste zijn. De Maskers namen in 1966 hun versie op die op Radio Veronica werd gebruikt bij de door Tom Collins ingesproken jingle: ‘Dit is het geluid van Radio Veronica met 20 uur muziek per dag en in het weekend 24 uur per etmaal. Dit is Radio Veronica het geluid van commerciële radio in Nederland.’ Maskers, de- Wade in the water. Originally this is a so-called Negro Spiritual compos…

5. Started by Erwin!,

Uit 1995 jingles van Ruud de Wild in The Jungle [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  6. Started by hans knot,

De volgende tekst kan worden verwijderd onder 5 b in de zeezenderdiscografie Bert Paige and his Strings of Trumpets – Trumpeter’s holiday etc. en worden vervangen door een nieuwe tekst. Bert Paige and his Strings of Trumpets – Trumpeter’s Holiday. Wie herinnert zich nog één van de allereerste jingles van Radio Veronica? ‘Hier is Radio Veronica het station waar muziek in zit’. Voor de intro van de jingle werd het nummer ‘Trumpeter’s Holiday’ ingezet. Na 12 seconden werd het gevolgd door de intro van Eric Delaney’s nummer ‘Fanfare Jump’, waarna het programma werd geopend. Eric Delaney Band – Fanfare Jump. In de begindagen van Radio Veronica wer…

7. Bij het nagaan van mijn collectie/playlist blijf ik dingen tegenkomen waar ik toch nieuwsgierig ben naar wie ze heeft gemaakt en waar ze vandaan komen. Heb al geprobeerd het een en ander uit te pluizen, tot nog toe zonder resultaat. Grootste deel komt uit een compilatie waarvan ik een aantal jingles wel heb kunnen achterhalen (voornamelijk PAMS en JAM), maar deze bleven over. Hieronder een overzicht van deze jingles: - [verborgen inhoud] (Een instrumentale jingles, gehoord in een compilatie met jingles uit Ierland, componist onbekend) - [verborgen inhoud] (A Musical Must? Componist onbekend) - [verborgen inhoud] (Hitpick, doet me denken aan iets…

8. Started by Broozen,

Wie kent dit stukje muziek? De stem is van Felix Meurders. Het fragment is van de Hilversum 3 Top 30 uit 1971. Alvast bedankt! benno@jingleweb.nl

9. Started by hans knot,

Elektik Cokernut – Chirpy chirpy cheep cheep. We kennen dit nummer vooral in de uitvoering van Middle of the Road maar het komt verder ondermeer voor op de LP ‘Go Moog’ op het Music for Pleasure label. Een lp vol met ‘Smash Hits Synthesiser Style’, maar dan wel in coverversies. Aan boord van het Radio Atlantisschip was de LP aanwezig en Steve Engeland gebruikte in 1974 dit nummer als filler in zijn programma ‘Midnight Special’. [verborgen inhoud]

10. Started by hans knot,

Russ Conway – Alley Cat. Hij werd geboren als Trevor Herbert Stanford en werd in 1955, pianospelend in een pub, ontdekt door iemand van de platenmaatschappij Columbia. Als Russ Conway had hij alleen al 20 hits in de Britse hitlijst tussen 1957 n 1963. Daar hoorde Alley Cat echter niet bij. De uitvoering van Bent Fabric op piano ging hem voor, terwijl Peggy Lee een prachtige vocale uitvoering zong. Maar ‘Alley Cat’ van Russ Conway werd gebruikt als eindtune van het programma ‘Mosterd na de Maaltijd’ met Michelle op Radio Mi Amigo in 1975. Russ Conway - Alley Cat. Born Trevor Herbert Stanford, he was discovered in 1955, playing the piano in a pub, by someone fro…

11. Started by hans knot,

Azul Negro – Vuelva Usted Manana. Een instrumentaal nummer van de Spaanse formatie Azul Negro uit 1986 werd gebruikt als tune door een deel van het Monique team dat vanuit Playa de Aro een aantal speciale programma’s maakte gesponsord door Magic Parks. Onder meer waren Mark Stam en Ad Roberts in Spanje en werd het opgenomen programma niet alleen in Spanje uitgezonden maar ook op Radio Monique, ingelast tussen 20 na 2 en 20 na 3 uur in de middag. [verborgen inhoud]

12. Heeft iemand voor mij een mp3 van deze single? En weet iemand de titel van de b-kant?

13. Started by Broozen,

Hallo radiovrienden, Wie kent titel en uitvoerende(n) van deze tune, gebruikt in 1971 door Felix Meurders aan de kop van de Hilversum 3 Top 30? Shazam en Soundhound herkennen 'm niet, ikzelf ook niet. Wie van jullie? Benno

• 3 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  14. Started by Harm,

Ik kan hem nergens meer vinden, het nummer 'Marie Antoinette' dat werd gebruikt voor de Veronica 'Flight in show'. Wie heeft hem als WAV-file, en wie was ook al weer de uitvoerende?

• 6 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  15. Started by hans knot,

Philharmonic Overture Orchestra, the – Boléro, M.81 (Maurice Ravel). Ravel's populaire klassieker viel te beluisteren in het allerlaatste uur van Radio Noordzee op 31 augustus 1974 en wel op het moment dat de Zwitserse directie afscheid nam via een toespraak, die vervolgens door Brian McKenzie in het Engels werd vertaald. Lang is er naar de gebruikte versie gezocht maar we denken met de vondst van The Philharmonic Overture Orchestra de juiste versie te hebben gevonden. Uitvoerenden onbekend – Boléro tekst kan worden verwijderd. Philharmonic Overture Orchestra, the - Boléro, M.81 (Maurice Ravel). Ravel's popular classic could be heard in the very last hou…

16. Started by pvanklei,

Sonovox jingle van Radio 10 Gold, gezongen op #18 van The Only One (JAM). [verborgen inhoud] Weet iemand of die ook op de radio gebruikt is en zo ja in welk jaar? Groet, Peter

• 1 antwoord
    • 2,3k weergaven
  17. In oktober 1982 kreeg Veronica na het behalen van de B-status nieuwe jingles (Pakket Ladybird van Peter van Asten en Richard Dubois). In een programma van Erik de Zwart werd toen een aantal van die nieuwe jingles achter elkaar gedraaid. Trots was ik omdat ik net op tijd was met de opname. Helaas heb ik er niet bij vermeld op welke dag het was. Weet iemand dat toevallig? [verborgen inhoud] Het vreemde is dat er ook jingles uit Power III in de montage ziten. Ik dacht eigenlijk dat die jingles (gearrangeerd door John van de Ven met het Metropole Orkest) uit 1981 waren.

• 3 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  18. Started by pvanklei,

. Hierbij de kerstjingles die de TROS 20 jaar geleden liet maken: [verborgen inhoud] De jingles zijn door Impact Creative ingezongen op tracks van Thompson Creative en Firstom. Groet, Peter

• 3 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  19. Queen – Brighton Rock. Dit nummer is afkomstig van de in 1974 verschenen lp Sheer Heart Attack en is een compositie gemaakt door Brian May. De intro werd gebruikt op Radio Caroline in 1978 in combinatie met ‘Carnival Midway’ door Jac Holzman and Peter Handford, dat afkomstig is van de lp ‘Authentic Vintage Sounds Effects’, dat uitkwam op het Old Thundridge Records. Er werd aan boord van de Mi Amigo een promospot gemaakt voor de Summer Tour 1978 langs verschillende badplaatsen in Engeland waar niet alleen de Caroline Dubbel Dekker Bus kwam maar ook de Caroline Roadshow een optreden telkens verzorgde. Jac Holzman and Peter Handford – Carnival Midway. Een nummer …

20. Started by Ton,

Kan iemand mij helpen aan de jingle 18 april we kunnen het toch proberen. Ik kan hem niet meer terugvinden op de computer. Alvast bedankt . Groeten Ton (Leiden)

• 5 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  21. Started by Chantal DeJong,

Renegade kan je mij de jingle sturen van Radio Groeistad, in de file jingle, gemaakt in de jaren 80 door Top Format. Ook gezocht jingle Radio Horizon nacht jingle. Wie is altijd wij je...wie blijft ‘s nachts bij jou. Ook jaren 80. Zijn deze jingles los te krijgen?

22. Wie kan mij helpen aan een mp3 van Diane Ferraz & Nicky Scott - Sh-Boom Sh-Boom Uit de Fab 40 van radio London op 31 juli 1966. Voor uitzending van de complete lijst op Radio Extra Gold komende zondag. Ben benieuwd...

23. Gast breakdance
    Started by Gast breakdance,

Hallo, wie heeft er nog jingels van het legendarische programma Countdown cafe,het werd iedere vrijdagavond uitgezonden van 10 tot 12 vanuit cafe Bos en duin te Soest. Heelaas is onze Big Al te vroeg gestorven,maar zijn golden voice zal voor altijd bij ons zijn. Groetjes, Richard de Heus

• 5 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  24. Gast erikcreugers
    Started by Gast erikcreugers,

Ik heb een stukje van een oude NOS tune gevonden, maar kan deze nergens terugvinden. Weet iemand wie deze tune gemaakt heeft, en nog belangrijker.... Wie heeft de volledige versie op mp3? [verborgen inhoud] Foute link Dit is de goede [verborgen inhoud]

25. Started by GKoedam,

Het is een pakket dat door JAM en Top Format vele keren is ingezongen. Oorspronkelijk gemaakt voor KHTR in St. Louis, MO. Hier in de versie van Hitradio Holland FM. [verborgen inhoud] Dit is het origineel: [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.