Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

Michael Chapman – Polar Bear Fandago. Een instrumentaal nummer van de Llp ‘Wrecked again’ die in 1971 uitkwam. Het was een van de 40 lp’s die de in Leeds geboren Michael Chapman sinds 1966 heeft opgenomen. Hans Mondt gebruikte het nummer als eindtune voor de Hans Mondtshow die in 1972 in de nachtelijke uren werd uitgezonden op Radio Veronica. Michael Chapman - Polar Bear Fandago. An instrumental song of the Llp 'Wrecked again' which was released in 1971. It was one of the 40 albums recorded by Michael Chapman, born in Leeds, since 1966. Hans Mondt used the song as the final tune for the Hans Mondtshow, which was broadcasted on Radio Veronica in the night hours of 197…

2. Started by hans knot,

Maskers, de – Wade in the water. Van origine is dit een zogenaamde Negro Spiritual gecomponeerd door de broers John Wesley en Frederick J Work uit 1901. Er zijn vele uitvoeringen waarvan die van The Staple Singers en de instrumentale versie van Ramsey Lewis Trio wel de bekendste zijn. De Maskers namen in 1966 hun versie op die op Radio Veronica werd gebruikt bij de door Tom Collins ingesproken jingle: ‘Dit is het geluid van Radio Veronica met 20 uur muziek per dag en in het weekend 24 uur per etmaal. Dit is Radio Veronica het geluid van commerciële radio in Nederland.’ Maskers, de- Wade in the water. Originally this is a so-called Negro Spiritual compos…

3. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Chump Change van Quincy Jones is al 100 jaar de tune van Langs de Lijn. Dit is een cover van dat nummer. De uitvoerende(n) ben ik vergeten op te schrijven destijds..stom. https://soundcloud.com/simonfex/cover-van-chump-change SF

• 7 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  4. Wie kan mij helpen aan een mp3 van Diane Ferraz & Nicky Scott - Sh-Boom Sh-Boom Uit de Fab 40 van radio London op 31 juli 1966. Voor uitzending van de complete lijst op Radio Extra Gold komende zondag. Ben benieuwd...

5. Started by Harm,

Ik kan hem nergens meer vinden, het nummer 'Marie Antoinette' dat werd gebruikt voor de Veronica 'Flight in show'. Wie heeft hem als WAV-file, en wie was ook al weer de uitvoerende?

• 6 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  6. Started by hans knot,

Azul Negro – Vuelva Usted Manana. Een instrumentaal nummer van de Spaanse formatie Azul Negro uit 1986 werd gebruikt als tune door een deel van het Monique team dat vanuit Playa de Aro een aantal speciale programma’s maakte gesponsord door Magic Parks. Onder meer waren Mark Stam en Ad Roberts in Spanje en werd het opgenomen programma niet alleen in Spanje uitgezonden maar ook op Radio Monique, ingelast tussen 20 na 2 en 20 na 3 uur in de middag. https://we.tl/t-7MjQw0QFCv

7. Started by pvanklei,

Sonovox jingle van Radio 10 Gold, gezongen op #18 van The Only One (JAM). 675 - Radio 10 Gold - sonovox Weet iemand of die ook op de radio gebruikt is en zo ja in welk jaar? Groet, Peter

• 1 antwoord
    • 2,2k weergaven
  8. Started by hans knot,

De volgende tekst kan worden verwijderd onder 5 b in de zeezenderdiscografie Bert Paige and his Strings of Trumpets – Trumpeter’s holiday etc. en worden vervangen door een nieuwe tekst. Bert Paige and his Strings of Trumpets – Trumpeter’s Holiday. Wie herinnert zich nog één van de allereerste jingles van Radio Veronica? ‘Hier is Radio Veronica het station waar muziek in zit’. Voor de intro van de jingle werd het nummer ‘Trumpeter’s Holiday’ ingezet. Na 12 seconden werd het gevolgd door de intro van Eric Delaney’s nummer ‘Fanfare Jump’, waarna het programma werd geopend. Eric Delaney Band – Fanfare Jump. In de begindagen van Radio Veronica wer…

9. Studio Orchestra, the (dirigent Jack Trombley) – Hot Spot. Eigenlijk dient deze vondst voorafgegaan te worden met trompetgeschal. Al lang wordt op forums en door een aantal mensen gezocht naar de tune die in 1979 werd gebruikt voor de Top 50 op Radio Caroline. Zelfs de presentatoren van dit programma als Rob Hudson en Erik de Zwart wisten het antwoord niet. Meer dan 40 jaar na gebruik is het mysterie opgelost. We hebben te maken met de welbekende Jan Stoeckart (Amsterdam 1927 - Hilversum 2017) die onder meer werkte onder de pseudoniemen Julius Steffaro en Jack Trombey. Onder die laatste naam kwam in 1971 op het music library label De Wolfe de LP ‘Military Matters’ van The…

10. Started by skybird,

Hier nog een leuke demo van Ken R Propack 2. Veel luister plezier. http://www33.zippyshare.com/v/66389837/file.html

• 0 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  11. Started by Oever532,

Voor de liefhebbers: Hier zijn een paar combinatie jingles van de TROS en Veronica uit de Top 100 van 1992: - https://pixeldrain.com/u/sbAdEaXA - https://pixeldrain.com/u/zC1N3aiF - https://pixeldrain.com/u/Ko88xvRM - https://pixeldrain.com/u/hWQ1gZfW Mijn enige vragen zijn: - Waren hier meer jingles van of was de Top 100 van 1992 het enige radioprogramma waarin de TROS en Veronica samen werkten? - Uit welk jingle pakket kwamen de Veronica gedeeltes? De TROS-jingles doen me denken aan of The Best Show 1 & 2 of Xyrock...

12. Started by hans knot,

Tangerine Dream – Mysterious Zemblance at the strand of nightmares. Dit nummer is al opgenomen in de discografie en kan worden aangevuld. Het was Lex Harding die op 30 augustus 1974 in de avonduren het nummer gebruikte om een programma overzicht te geven van de laatste avond, laatste nacht en laatste daguren van Radio Veronica, dat op 31 augustus 1974 voor goed uit de ether verdween. Tangerine Dream - Mysterious Zemblance at the strand of nightmares. This song is already included in the discography and can be added too. It was Lex Harding who used the song in the evening hours on 30th of August 1974 to give a programme overview of the last evening, last nigh…

13. Started by Oever532,

Hallo allemaal, Bij deze verzoek ik jullie mij te helpen met de zoektocht naar een aantal jingles die ik uit nostalgische redenen weer eens terug zou willen horen, of vanwege (mogelijke) variaties die ik nog niet eerder ken. Enige doel is verder het (mogelijk) toevoegen aan mijn radio/TV jingle afspeellijst die ik voor eigen luisterplezier heb gemaakt, zodat ik er tijdens het wandelen of fietsen ernaar kan luisteren. Het betreft onder andere gezongen jaartal jingles, maar dan op de wijze zoals jullie kunnen horen aan het eind van dit fragment van Het Steenen Tijdperk: https://pixeldrain.com/u/G734QR9A (Kan het zijn dat deze jaartal jingles geproduceerd zijn door Ferry …

14. Started by pvanklei,

Hierbij een leuke promo (ingesproken door Karel van Cooten) voor Somertijd bij de TROS op 3FM tussen 5 en 6. Promo: Somertijd TROS 3FM Groet, Peter

• 0 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  15. Started by hans knot,

Duke of Burlington – Flash. Nummer staat al in de lijst met twee verwijzingen. Kan worden aangevuld met: Ook Mi Amigo 272 Tom de Bree gebruikte het als eindtune in het programma ‘Welkom in de Wereld der wakkeren’ in juli 1979. Tom de Bree was slechts 17 jaar en was behoorlijk geschrokken van wat er zoal op hem afkwam. Hij verliet het zendschip met de volgende tender die arriveerde. Duke of Burlington - Flash. Number is already in the list of two references. Can be completed with: Mi Amigo 272 Tom de Bree also used it as the final tune in the program 'Welcome to the World of Waking' in July 1979. Tom de Bree was only 17 years old and was quite shocked by what w…

16. Started by Broozen,

Hallo radiovrienden, Wie kent titel en uitvoerende(n) van deze tune, gebruikt in 1971 door Felix Meurders aan de kop van de Hilversum 3 Top 30? Shazam en Soundhound herkennen 'm niet, ikzelf ook niet. Wie van jullie? Benno

17. In oktober 1982 kreeg Veronica na het behalen van de B-status nieuwe jingles (Pakket Ladybird van Peter van Asten en Richard Dubois). In een programma van Erik de Zwart werd toen een aantal van die nieuwe jingles achter elkaar gedraaid. Trots was ik omdat ik net op tijd was met de opname. Helaas heb ik er niet bij vermeld op welke dag het was. Weet iemand dat toevallig? VOO - Veronica - Nieuwe jingles uit Ladybird en Power III - Oktober 1982 Het vreemde is dat er ook jingles uit Power III in de montage ziten. Ik dacht eigenlijk dat die jingles (gearrangeerd door John van de Ven met het Metropole Orkest) uit 1981 waren.

• 3 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  18. Bij het nagaan van mijn collectie/playlist blijf ik dingen tegenkomen waar ik toch nieuwsgierig ben naar wie ze heeft gemaakt en waar ze vandaan komen. Heb al geprobeerd het een en ander uit te pluizen, tot nog toe zonder resultaat. Grootste deel komt uit een compilatie waarvan ik een aantal jingles wel heb kunnen achterhalen (voornamelijk PAMS en JAM), maar deze bleven over. Hieronder een overzicht van deze jingles: - https://pixeldrain.com/u/33vvfw41 (Een instrumentale jingles, gehoord in een compilatie met jingles uit Ierland, componist onbekend) - https://pixeldrain.com/u/K9F9QQL1 (A Musical Must? Componist onbekend) - https://pixeldrain.com…

19. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Op 21 januari a.s. is het alweer 3 jaar geleden dat Jeroen Soer is overleden. Hier een promo voor de Nationale Hitparade (uit uitzending), door hem ingesproken. Opmerkelijk, omdat Jeroen voor de Vara werkte. Overigens is er een hele serie promo's voor de NHP gemaakt met deze muziek. Weet iemand wat dit is? SF

• 3 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  20. Started by Andree,

Wie heeft de eerste pakket van Radio 10 uit 1988 en met name de italiaanse jingles? bvd!

• 3 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  21. Uitvoerenden onbekend – Champagne Galop. Een Deense componist, Hans Christian Lumbye is de maker van Champagnegaloppen. Hij leefde van 1810 tot in 1874. Het is een typische compositie die op Nieuwjaarconcerten wordt gespeeld. In 1958 werd het begin van deze compositie, waarin een champagnefles wordt ontkurkt, te beluisteren op Radio Mercur als tune van het programma ‘Musik tell Opvasken’ en wel in een onbekende uitvoering. Performers unknown - Champagne Galop. A Danish composer, Hans Christian Lumbye is the creator of Champagne Galops. He lived from 1810 to 1874. It is a typical composition played at New Year's concerts. In 1958, the beginning of this composit…

22. Heeft iemand voor mij een mp3 van deze single? En weet iemand de titel van de b-kant?

23. Started by Harm,

Op de playbacktape van "Het is koud zonder jou" probeert André enkele jingles in te zingen. Het origineel duurt langer, ik heb de leukste gedeelten aan elkaar geplakt inclusief een definitieve versie. http://www.mediafire.com/?587vb8l5m66iy7e

• 0 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  24. Started by Vincent,

Ik ben op zoek naar (scans) van de Mi Amigo Top 50 van 3, 10 en 17 januari 1976. Is er iemand die mij kan helpen?

• 0 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  25. Started by mart538,

Jingle vrienden, Wie heeft er nog jingles liggen van Tros Dance trax's,ik heb ze op en MD gehad, maar schijfje is defect geraakt. Alvast bedankt. Mart538

• 4 antwoorden
    • 2,2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.