Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.167 discussies in dit forum
-
Hierbij een flitsende jingle montage van het radiostation WXXY uit Chicago. In 1999 schakelde dit radiostation over op '80s only met o.a. de beste Z100 jingles van JAM. ">WXXY - Chicago's Newest Radio Station Groet, Peter
-
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
-
-
Hallo beste forummers, Ik hoor vaak in oude Top 40-uitzendingen op Extra Gold en Golden Flash een jingle met de effecten uit het Yes-nummer Owner of a Lonely Heart en een vrouwenstem roepen De Top 40 nummer 1 in Nederland. Wie heeft deze jingle? Alvast hartelijk dank. Vr. groetjes, Arnold.
-
Piltdown Men – Piltdown rides again. Een nummer uit 1960 dat op Radio London door Kenny Everett werd gebruikt als filler. Zijn collega Tony Blackburn gebruikte het op de 266 meter voor het ochtenditem ‘Bedroom twisting’. IJverige luisteraar van destijds hoorden jaren later op Radio Veronica in ‘Ook Goeiemorgen’ met Klaas Vaak, dat hij een soortgelijk item gebruikte om ‘Nederland herrijst. Het is tijd om op te staan’ om eigenlijk hetzelfde tegen zijn luisteraars te zeggen als Blackburn deed, alleen hij deed dit met het nummer ‘Wilhelm Tell Overture’ in de uitvoering van The Sounds Incorporated. Piltdown Men - Piltdown rides again. A song from 1960 that was used…
-
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben op zoek naar (scans) van de Mi Amigo Top 50 van 3, 10 en 17 januari 1976. Is er iemand die mij kan helpen?
-
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Larry Page Orchestra, the – Wake me when the sun shines. Dit nummer is in 1970 uitgekomen als de achterkant van de single ‘Theme from a dream’ op het Penny Farthing label. Larry Page componeerde het nummer samen met C. Frechter. Page was niet alleen componist maar ook onder meer arrangeur, producer, manager en eigenaar van voornoemd platenlabel. Hij heeft vooral voor de Kinks en de Troggs veel werk verricht. Het nummer ‘Wake me when the sun shines’ werd door Andy Archer in de zomer van 1970 verkozen tot de tune van de RNI Top 30. Larry Page Orchestra, the - Wake me when the sun shines. This song was released in 1970 as the back cover of the single 'Theme from…
-
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Gecomponeerd en gedirigeerd door het genie Rogier van Otterloo: Let's go to Randstad uit 1974, de tune van het bekende uitzendbureau. Ooit nog op single uitgebracht. SF
-
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Promo voor 't legendarische Veronica programma Radio Romantica met Alfred Lagarde en Maria Schopman http://snd.sc/KRg8eA Groeten Simon
-
https://we.tl/t-Ciyz3pwip5 Beste Forumleden. Wie kan mij helpen aan het bedje van deze jingle. Het komt uit de Radio 10 Gold Pams Series 29 1997. Groetjes Henk.
-
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Bij Radio Luxemburg begin jaren 60 gebruikt als tune van een van de EMI sponsorprogramma's, Friday Spectaculair. Ik zoek titel/uitvoerende. http://www114.zippyshare.com/v/J7JjcF9p/file.html
-
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Nigel Hopkins – Little Pepito Dit nummer stond in 1969 op de achterkant van het nummer Afrikana, dat al in de discografie voorkomt. Little Pepito werd in 1970 gebruikt op RNI toen Captain Tom een promospot insprak waarin hij vertelde hoe een verzoekplaat was aan te vragen. In 1974 keerde het nummer terug als tune van Chrispian St. John op Radio Atlantis. Het werd geproduceerd door Alan Moorhouse. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=95d36482-8452-8100-befd-76f47cee3409
-
-
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Dit is volgens mij de mooiste jingle uit het pakket The Power van TM. Het is de kerst jingle in diverse uitvoeringen. Het blijft wonder mooi. Dirk http://www65.zippyshare.com/v/79118621/file.html
-
Dit http://www.mediafire.com/?gsd36oiqztmbxbd werd o.m. gebruikt door Veronica Film (op de radio). Het is "Runaway" van Bill Conti uit de Bond-film "For your eyes only". Groeten Simon
-
Ik ben op zoek naar twee TROS-jingles uit 1974 op goede kwaliteit. 1. De TROS-versie van de Eurovisie tune (aan het begin van de Top40 van 03-10-1974 en die tune dan liefst zelfs zonder tekst) TROS-H3-19741003-1600-1800-FerryMaat-NederlandseTop40-eerstekeer 2. De jingle ingesproken door Tom Mulder op Percy Faith aan het begin van de Top 40 van 12-12-1974. TROS-H3-19741212-1600-1800-FerryMaat-NederlandseTop40
-
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Gordon Macrae – The farmer and the cowman. Een wel heel vintage klinkend melodietje, gecomponeerd in 1955 door Oscar Hamerstein II. Het nummer ‘the farmer and the cowman’ is onderdeel van de musical ‘Oklahoma’. In 1974 was het Michael ‘O’ ofwel A.J.Beirens die het nummer gebruikte voor het maken van een gezongen jingle: ‘wel ze zeggen dat Atlantis een piraat is, met popmuziek de hele dag….Atlantis is hier voor altijd, Radio Atlantis blijft altijd bestaan.’
-
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Als radio station probeer je van alles uit, om maar luisteraars te trekken en te houden. Vroeger in de jaren 50 kwamen ze in de VS er achter dat een presentator welke als simpele taak had om plaatjes af en aan te kondigen, een geweldige trekker kon zijn voor je station. Dit werd een nieuw beroep, het presenteren van populaire muziek. En het werd in naam verfijnt tot DJ, afkorting van Disc (plaat) Jock (be)rijder). En in de afgelopen jaren is dit beroep verslapt tot lachende mensen en veel praten, om maar te laten horen dat ze beroeps praters zijn. En dat ze het vak perfect beheersen, het praten. Deze mensen zijn duur in onderhoud, de m…
-
-
- 10 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Heeft iemand de cd Radio Noordzee Internationaal jingles 1970-1974, uitgebracht door het Genootschap Radiojingles en tunes voor mij. De cd is niet meer te koop. Grt Rieni.
-
Wolfman Jack – Hoodooin’ of Miss Fanny DeBerry. Dit nummer is allereerst uitgekomen als b-kant van de prachtige single ‘To make my life beautiful’ van Alex Harvey die het ook schreef, terwijl in 1978 het verscheen op de lp ‘The Gambler’ van Kenny Rogers. Een meer onbekendere versie kwam voor op de lp Wolfman Jack van de Amerikaanse deejay Wolfman Jack, dat uitkwam in 1972. En vervolgens kwamen we het tegen in een fluisterende jingle voor Ferry Maat op Radio Noordzee, hetgeen gebeurde op de intro van de versie van Wolfman Jack. Wolfman Jack - Hoodooin' or Miss Fanny DeBerry. This song is first of all released as b-side of the beautiful single 'To make my life b…
-
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Janko Nilovic – Lettre de Mer Janko is al uitgebreid beschreven in de zeezenderdiscografie. Het blijkt dat meerdere lp’s met productiemuziek van Editions Montparnasse 2000 in de studio van Radio Mi Amigo aanwezig waren. Lettre de Mer komt voor op de lp Soul Impressions uit 1975. Het nummer Lettre de Mer werd zelfs twee keer gebruikt voor productiewerk. Allereerst door Peter van Dam in 1976 voor een slaapverwekkende jingle voor boorddeejay Jan van der Meer en een jaar later door Bart van Leeuwen om de camping Rienbouw in Playa de Aro te kunnen promoten. Janko Nilovic - Lettre de Mer Janko has already been extensively described in the discography. It appears tha…
-
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Beste radiovrienden, Kan iemand mij helpen aan de volgende jingels : - Atlantis Hitspinner - Monique Satellietschijf Met dank bij voorbaat, Danny De Bruyn
-
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Ik heb wat Zeezender "Schijven" bij elkaar gezocht: Atlantis - Tipspinner Caroline - Sureshot Mi Amigo - Lieveling Monique - Satelietschijf Radio London - Disc Of The Week Radio Noordzee - Treiterschijf RNI - Smashplay Veronica - Alarmschijf Waren er nog meer? Aanvullingen welkom. https://we.tl/t-s8XBdLGmrD
-
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Clodah Rodgers – It’s different now. In de zomer van 1972 kwam er op RNI een promotiespot voor het station voorbij waarin onder meer de volgende zinnen: ‘RNI is cool and keeps the sun pouring through your radio. Get really golden tan this summer by listening to RNI’. Een aantal fragmenten van de toenmalige hits werd daarbij gedraaid, waaronder deze van Clodah Rodgers. David Bowie – Starman. In de zomer van 1972 kwam er op RNI een promotiespot voor het station voorbij waarin onder meer de volgende zinnen: ‘RNI is cool and keeps the sun pouring through your radio. Get really golden tan this summer by listening to RNI’. Een aantal fragmenten van de toenmalige hit…
-
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Voor alle jinglefreaks: "The making of cut #121 by JAM" bron: Jinglemad Groeten Simon
-
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
-
-
John de Mol en Combo Henk Elkerbout – The more I see you. Uit de tijd dat elke omroep zijn eigen orkestjes had. Zo was bij de NCRV ondermeer het Combo onder leiding van Henk Elkerbout regelmatig te horen op de radio. Ver voordat hij directeur van Radio Noordzee zou worden was John de Mol de zanger van dit combo en zong ondermeer het succes van Chris Montez, the more I see you. · John de Mol heeft al een vermelding in de categorie 4 in de zeezenderdiscografielijst, de zingende deejays. Helaas geen you tube verwijzing
-
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Voor de liefhebbers hier de originele versie van de zender tune van de zeezender Radio Monique ! Deze uit de "The Theme from Terrahawks" van Richard Harvey gemonteerde Radio Monique tune is samengesteld uit ondermeer een deel dat alleen op de single versie alsmede een gedeelte dat alleen op de maxi versie van het nummer staat. Luister/download: Tune Radio Monique
-
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Deze zogenaamde dag-jingles zijn een tijdje gebruikt in de Avondspits. Het jaar is mij helaas onbekend. SF
-
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
-