Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by Andree,

Zoek naar reklame spots uitgezonden op Radio Monique ( oa club escolette, paracentrum texel eva )

• 6 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  2. Started by hans knot,

Beatles – Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band (reprise). Geheel onverwacht kwam recentelijk, via Juul Geleick van de Stichting Norderney, een promospot tevoorschijn van Radio Veronica waarin luisteraars werden opgeroepen mee te doen aan de Brinta-In. Een mogelijkheid om een eigen programma te presenteren op Radio Veronica. Men diende twee keer de blauwe letters ‘Brinta’ van de verpakking te knippen en op te sturen naar Brinta, Postbus 192 in Amsterdam. Het zal rond 1967 zijn geweest dat de spot werd uitgezonden aangezien de reprise versie van Sgt. Pepper’s etc. werd gebruikt voor de productie van de spot. [verborgen inhoud]

3. Started by bertvandenberg,

kan mij helpen aan de afsluit jingle van de avondspits.??? met het intro van kerry lifgren (mask of the great deciever) en het "riedeltje" op het eind.

• 7 antwoorden
    • 2k weergaven
  4. Started by Vincent,

Vier files met Jam demo's. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 2k weergaven
  5. Started by hans knot,

Categorie zingende deejays Mods – Moef ga ga. De uit Nijmegen afkomstige formatie was in 1965 verantwoordelijk voor het opnemen van het tune van het AVRO TV programma ‘Moef ga ga’, een melodie gecomponeerd door Ruud Bos met teksten van Bob Rooyens. De vrouwelijke stem die je in het lied hoort is van niemand anders dan Tineke de Nooij.

• 0 antwoorden
    • 2k weergaven
  6. Started by hans knot,

Living Strings and Living Voices – Medley Buon Natale. In deze medley verder de nummers ‘Jingo Jango’, ‘Jingle bells’ en ‘Bosa Nova Noel’. Het is afkomstig van de LP ‘Living Strings & Living Voices van de LP White Christmas uit 1968. Het stukje ‘Jingo Jango’ werd in 1968 met het Kerstprogramma van Tineke en Eddie Becker op Veronica gebruikt als feestelijke tune. [verborgen inhoud]

7. Started by nchuijg,

Hierbij wederom voor de liefhebbers kant 2, een echt singletje aangeboden door Verenigde Nederlandse Brouwerijen Breda - Oranjeboom. Dit instrumentale nummer op een singletje met het nummer 6802 077. 2 W waarop niets verder is te vinden over de uitvoerende. Het lijkt mijn een Nederlandse productie, met Thijs van Leer? Cees Schrama? wie weet hier misschien meer van. [verborgen inhoud] Groet Nico.

• 9 antwoorden
    • 2k weergaven
  8. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Niet zo lang geleden had ik het over een opener van de NHP, gemaakt met de muziek van D.C.Lee. (Yippee Yi Yay) Dit http://snd.sc/ISd2rN is de backing met NOS jingle incluis naamjingle TB Groeten SImon

• 1 antwoord
    • 2k weergaven
  9. Categorie 4 songs die werden opgenomen door deejays of presentatoren. 1975 Gouden Mi Amigo Hits. Uitgekomen lp op het Gnome platenlabel met ondermeer het Mi Amigo lied en jingles van de Mi Amigoboys en verder typische Mi Amigo sterren als Paul Severs, John Horton, Ricky Gordon en Samantha. met dank aan Erik Oreel

10. Gast simonfex

Ik weet vrijwel niets van Radio 538 jingles en heb er ook niet zoveel materiaal van. Kwam deze weerjingle tegen die ontegenzeggelijk is ingezongen door Belgische zangers. Ik vind hem fantastisch. http://snd.sc/1cSfU4W Wie weet meer te vertellen over deze Belgische 538 jingles? SFx

• 4 antwoorden
    • 2k weergaven
  11. Started by Juul,

Bij toeval kwam ik deze website tegen. Erg mooi voor mensen zoals ik die van "oudere" popmuziek houden. Dus veelal re-releases. ( her-uitgaven). Smullen maar........ http://www.musictap.net/ Juul

• 1 antwoord
    • 2k weergaven
  12. Started by mart538,

Hallo, Wie heeft er wat Dance classic jingles liggen en wil die delen. Thanks Mart

• 2 antwoorden
    • 2k weergaven
  13. Gast simonfex

Vormgeving van het eerste 24/7 alternatieve radiostation in Nederland, Kink FM. Gemaakt door Robert Jensen en daarna schaamteloos gekopieerd door andere radiostations, w.o. 3FM. Kink FM (R.I.P.) http://snd.sc/IymTW6

• 0 antwoorden
    • 2k weergaven
  14. Gast
    Started by Gast,

Hoi, Voor de "Radio Addicts" een bijdrage komende uit mijn archief. Alle files (jingles, commercials etc) zijn door mij gerestoreerd en kregen een master. Evident kan het gebeuren dat er tussenin een file staat van mindere kwaliteit, dus don't shoot the messenger. Doch de audiokwaliteit van decennia geleden kan je nu beluisteren in een digitale kwaliteit. Alle files zijn 320 kbps stereo. Deze bijdrage omvat : Famous Offshore Radio Themes [verborgen inhoud] Uw reactie in woord en beeld zijn steeds welkom. Heeft u aanvullingen, feel free om deze te posten.

• 1 antwoord
    • 2k weergaven
  15. Started by hans knot,

Johnny Gregory Orchestra – Theme from Mannix. Johnny nam in 1972 met zijn orkest diverse thema’s van televisieseries op, waaronder Theme from Mannix. Het werk werd ook onder de naam ‘Chaquito’ uitgebracht, terwijl Johnny Gregory ook nog onder de naam Nino Rico werkte. Verwarrend allemaal. Maar het thema uit voornoemde televisieserie werd gebruikt op Radio Mi Amigo voor de overbekende deejay hittip jingle. [verborgen inhoud] Lalo Shifrin – Theme from Mannix kan verwijderd worden uit de discografie. op 2.14 start het nummer Mannix

16. Started by skybird,

Hier diverse jingles die zijn gemaakt zijn op het muziekje Power 7 Dirk http://www11.zippyshare.com/v/49294590/file.html

• 2 antwoorden
    • 2k weergaven
  17. Started by hans knot,

Ken Woodman and his Piccadilly Brass – To whom it concerns. Dit nummer wordt al vermeld in de discografielijst maar het volgende kan worden toegevoegd: Het was in december 1966 dat The Upper Cut Club in Forest Gate in Londen werd geopend. Enkele dagen achter elkaar traden voor die tijd topartiesten op om publiek te trekken, waaronder Dave Dave, Dozy etc., Geno Washington, Pretty Things, Jimmy Hendrix en de Who. Het werd voluit gepromoot met spots op Britain Radio en de avonden werden ook gepresenteerd door presentatoren van Britain Radio zoals Bill Berry, Bruce Wayne en Roger Day. To whom it concerns werd voor het maken van de promotiespots gebruikt. [ver…

18. Started by GKoedam,

Wat ontzettend leuk om hier te lezen dat het jinglepakket The Power van TM nog steeds zo populair is. Bij het scannen van materiaal kwam ik nog een remix tegen uit 1995 van een jingle uit dit pakket. Via een ander forum heb ik de Veronica-versie al een keer aangeboden, maar hij was ooit bedoeld voor het programma Rinkel de Kinkel van Jeroen van Inkel (de remix). Die versie was ik lange tijd kwijt, maar ik heb hem weer gevonden. Beide varianten staan achter elkaar: [verborgen inhoud] Leuk detail over de componist van de jingle. Het pakket is uitgebracht onder de supervisie van wijlen Tom Merriman, maar ik heb pas recent gehoord dat niet hij, maar bassist Gerald S…

• 3 antwoorden
    • 2k weergaven
  19. Hierbij een promo die door Rob Stenders is ingesproken voor Edwin Evers en het programma Evers in het wild op zaterdag tussen 12 en 2 op Radio 3. [verborgen inhoud] Groet, Peter

• 2 antwoorden
    • 2k weergaven
  20. Started by hans knot,

Fred Stuger – A girl like you. Hij, de saxofonist, werd geboren als Frederik Paulus Stuger maar afgekort naar Fred klonk het toch beter. Het nummer A girl like you werd gecomponeerd door Manfred Oberdörfer en Hans Gerg Maslener en verscheen in 1972 op het PARK label, onderdeel van Strengholt concern. Als je het nummer hoort denk je meteen aan de TROS, die het als herkenningstune gebruikte. Het was Bert Bennet die het in 1973 op Atlantis gebruikte als filler. [verborgen inhoud]

21. Goedendag, Zelfde vraag ook bij de buren al gesteld, maar het is waarschijnlijk een moeilijke. Geen idee wie dit zingt en wie de uitvoerende artiest(en) zijn. Ik heb het nummer nog nooit gehoord, tot nu. Bron is een oude opname met wat non-stop muziek, bron lijkt Golden Radio Vlaanderen. Bij voorbaat dank voor alle info, Grts Eric [verborgen inhoud] onbekend.mp3 [verborgen inhoud] onbekend.mp3 mmmm werkt niet, deze hopelijk wel [verborgen inhoud][verborgen inhoud]

22. Started by hans knot,

categorie 1: Platen met naam van een station of een van de medewerkers in de titel: 1973 Radio Atlantis Hits. Een lp die in Vlaanderen werd uitgebracht met onder meer Salim Seghers, Danny Willis, Franca en the Spoetniks. Deze laatste formatie speelde een nieuwe versie in van het oude succes van The Shadows met het nummer Atlantis. Een nummer die regelmatig als tune werd gebruikt in 1973 op Radio Atlantis. Category 1: Records with the name of a station or one of the employees in the title: 1973 Radio Atlantis Hits. An album that was released in Flanders with among others Salim Seghers, Danny Willis, Franca and the Spoetniks. This last formation …

23. Started by skybird,

Hier nog wat jingles van de nationale hitparade en daverende 30 die ik hier nog liggen. Ze zijn bijna allemaal uit de jaren 70. Dirk

• 1 antwoord
    • 2k weergaven
  24. Guckenheimer Sour Kraut Band – Grad aus dem Wirthaus. Afkomstig van de lp ‚Music for non thinkers’ uit 1958 hebben de leden van deze band allemaal een voornaam aangenomen van een bekende klassieke componist. Alle nummers op de lp zijn gespeeld in het verkeerde tempo en tevens een beetje afwijkend van de originele melodie. Het nummer ‘Grad aus dem Wirthaus’ werd door Ferry Maat in 1974 op Radio Noordzee als filler gebruikt toen hij brieven voorlas waarin de mening van luisteraars werd gegeven over ‘streaken’. Guckenheimer Sour Kraut Band - Grad aus dem Wirthaus. Originating from the album 'Music for non thinkers' from 1958, the members of this band have all ado…

25. Gast amigo008
    Started by Gast amigo008,

Wie heeft voor mij de jingles die gebruikt werden bij Nachtwacht. Groet, Marcel.

• 1 antwoord
    • 2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.