Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
In 1973 kwam de single Radar Love van de Golden Earring uit. Felix Meurders gaf zijn mening over deze plaat in een column van muziekblad Oor. Ik ben op zoek naar deze column. Wie kan mij helpen? Een scan of foto waarbij de tekst goed te lezen is is voldoende.
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Wie heeft deze in goede kwaliteit liggen? Ik heb hem ooit aan boord opgenomen op een cassette maar de kwaliteit valt erg tegen. Ik wil de Radio Monique uuropener reconstrueren voor de zeezenderdagen rond 15 augustus.
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
k ben al jaren op zoek naar de "tune voor Doelpunt van de Week" die geschreven is door Tonny Eijk voor het TV programma "Avro's Sportpanorama" (eind jaren 80) waar dit een vast onderdeel van het programma was. Wellicht dat jullie mij kunnen helpen, want het is nergens meer te vinden en het is ook niet in de handel geweest. Het betreft een zeer herkenbare tune die als achtergrondmuziekje werd gespeeld tijdens de mooiste Eredivisie doelpunten die in het voorafgaande weekend waren gemaakt.
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Ik ben al geruime tijd op zoek naar een resing uit The Power voor het Veronica-programma "Info Magazine". Dit is een andere versie van die jingle: http://snd.sc/Lz9e2w Wie heeft deze Info Magazine jingle en is bereid om... ? Groeten Simon
-
Al enige tijd ben ik op zoek naar het jinglepakket dat 3FM in 2002 in gebruik heeft genomen voor het nieuws. Als ik me niet vergis is het een pakket van AJ Productions en eerder gebruikt bij BBC Radio 1 Newsbeat. Veel pakketten staan online, maar van dit pakket is helemaal niets te vinden zo lijkt het! Wie kan me hier aan helpen? Alvast hartelijk dank!
-
-
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben al enige tijd op zoek naar de volledige jingles van de Mega Top 50 uit de periode 1994, ingezongen door Top Format. Origineel zijn deze jingles ingezongen door JAM voor The Rockin America Top 30 Countdown. Wie zou me hier aan kunnen helpen? Alvast ontzettend bedankt!
-
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo, Ik ben op zoek naar een kodak-commercial met de bekende tekst: Geef mij maar 'n Kodakado! Geen idee uit welk jaar deze commercial stamt, in ieder geval van vóór de jaren 70 Waarschijnlijk is de muziek van Joop Stokkermans... Met groet, Maarten
-
- 14 antwoorden
- 4,8k weergaven
-
-
Beginjaren 80 had Veronica zowel tijdens de Top 40 als 's avonds een stevig instrumentaal stukje infotune. In volgend fragment lult Leo zo lang dat zijn tune op is en net in die fade out herken je een stukje plaat,.... Maar wat is het? Wie kent deze tune? Genootschap, Ad Bouman, Buma / Stemra en zelfs Leo weten het niet! Iemand van jullie misschien?
-
Ik ben op zoek naar deze twee Belgische producties die in okotber 1977 in de Mi Amigo Top 50 stonden: Maureen Kelly - Honey honey The Times - Man over board
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Ik ben al een tijdje op zoek naar het muziekje wat in De Avondspits werd gebruikt voor de Nationale Hittest. Fragment Avondspits - Nationale Hittest Weet iemand wat het origineel is? Grt, Peter
-
-
- 33 antwoorden
- 6,8k weergaven
- 2 followers
-
-
Hallo, Heeft iemand toevallig de losse cuts van de jingles die Noordzee FM in 2004 heeft gebruikt? Ik heb ze langs horen komen toen ik mijn eerste stageperiode deed in dat jaar en zou deze jingles graag weer eens terug willen horen. Ik heb al compilaties gehoord op Soundcloud, maar voor eigen nostalgie en luisterplezier heb ik ze graag 'los'/schoon, om het zo te zeggen. 😅 Deze had ook een uuropener met een fragment van Robbie Williams' Let Me Entertain You. Ik heb al de reclamepingels uit die tijd, maar ik wil graag de jingles zelf terug luisteren. Ik weet sinds kort dat deze door Reelworld zijn gemaakt. Bij voorbaat alvast hartelijk da…
-
-
- 10 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
In 1993 werd in de Top 40 deze filler gebruikt. Het is waarschijnlijk library. Heeft iemand een idee wat deze onbekende filler is? Grt, Peter
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Wie, oh, wie heeft dit mp3'tje voor me?? (Geen youtube strip). Uiteraard via PB. Bijvoorbaat dank, Rob V. Inmiddels voorzien.
-
- 0 antwoorden
- 985 weergaven
-
-
Goedendag, Ik ben op zoek naar alle jingles van 538, SlamFM, Veronica en NPO Radio 2 voor mijn verzameling. Her liefste de jingles vanaf 2013. Groetjes, Mitchel
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Hallo, Voor mijn eigen jingle verzameling ben ik momenteel nu op zoek naar de bekende 'schijven' (aka Hittip) jingles. Het gaat met name om de jingles die in de jaren '90 tot nu op de radio zenders te horen zijn geweest, zoals de Radio 2 Paradeplaat / 3FM Megahit / Dance Smash etc. De schijven uit het zeezender tijdperk (Alarmschijf, Troetelschijf, TROS Paradeplaat etc.) ken ik al, ik zoek specifiek die hittips van omstreeks Jaren '90 tot nu. Bij voorbaat alvast hartelijk bedankt.
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Ferry Maat heeft een periode het nummer "Bye bye" van The Pockets gebruikt als afsluiter van de Soulshow. Dit nummer is onvindbaar, althans voor mij. Kan iemand mij dit nummer bezorgen? Reageren via pb aub. Alvast bedankt voor de moeite. Simon
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Ik ben op zoek naar een nummer/single van Tony Blake, getiteld Blake's Theme (Werdt oa. gebruikt als tune van De Eerste Dag bij de BRT).. Iemand die mij kan helpen?
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Al enige tijd ben ik op zoek naar de aftellers van de Top 40 uit de jaren 80 en 90 met dat lekkere snelle effect erachter. Er zijn diverse uitvoeringen van gemaakt, ingesproken door Jeroen van Inkel en Erik de Zwart. Deze aftellers komen uit de periode 1988-1993 en werden gebruikt door de VOO. In bijgesloten bestand een aantal nummers achter elkaar in de Erik de Zwart versie (uit de Top 40 TV uitzendingen): http://www.sendspace.com/file/9kcg83 Verder is er ook een (latere) Lex Harding versie die door Radio 538 werd gebrukit en tegenwoordig nog steeds door Radio 10 Gold. Ben benieuwd of de Van Inkel of De Zwart veries bewaard zijn gebleven. Mijn interess…
-
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
In 1987 heeft de TROS door Top Format de JAM-pakketten The Best Show 1 en 2 in laten zingen met de slogan: Je moet bij de TROS zijn! Later zijn deze pakketten nogmaals ingezongen met als slogan: Doe mee met de makers! Wie kan me aan het pakket met die slogan helpen? Je moet bij de TROS zijn heb ik hier al. Alvast dank!
-
-
- 3 antwoorden
- 960 weergaven
- 1 follower
-
-
GEZOCHT: WIE HEEFT DE VOLLEDIGE TUNE VAN "OP VOLLE TOEREN" VAN DE TROS?
-
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Beste forumleden, Van 1977 tot en met 1984 trokken de Vara-dj's zomers met een bus door het land, onder de noemer Vara's Lijn 3. Begin jaren 80 (1982?) werden daarbij deze jingles gebruikt... https://pixeldrain.com/u/EpLrZUci De jingles werden gemaakt door componist en producer Peter Schön en zijn resings van de 'algemene' Vara-jingles die op dat moment werden gebruikt. Ik ben op zoek naar die oorspronkelijke versie van het jinglepakket, met de tekst 'V.A.R.A Radio... Vara!', in plaats van 'Dit is Vara's Lijn 3'. Kan iemand mij daaraan helpen? Groet! Jarko
-
-
- 5 antwoorden
- 739 weergaven
- 1 follower
-
-
Beste medeleden, Ik ben opzoek naar de Vormgeving van Radio Veronica van 2009 a 2010 Het doel is voor een werkstuk, om aan te tonen hoe effectief vormgeving kan zijn. zijn er mensen die mij kunnen helpen aan, Jingles, Sweepers, Ramps, Shotguns, Rapidfires, ID's, TOTH, TOTHH, Fillers ect. uit die periode? alvast bedankt!
-
- 0 antwoorden
- 789 weergaven
- 2 followers
-
-
Wie van jullie kan deze track van Zack Laurence nog eens uploaden, deze heb ik indertijd gemist, de reden is dat ik eindelijk eens de hele track in zijn geheel zou willen beluisteren. Groet, Erik
-
-
- 2 antwoorden
- 897 weergaven
-
-
De EO gebruikte een jingle met de tekst "De EO wenst u goedenacht". Schoorvoetend durf ik nu wel toe te geven dat ik dat een mooie jingle vond. Heeft iemand 'm? Groeten Simon
-
Dit is een door Felix Meurders gezongen Avondspits-promo uit 1980 waarin een serie uitzendingen met de 50 beste platen van dat jaar, wordt aangeprezen. https://soundcloud.com/simonfex/avondspits-promo-1980-door-felix-meurders SF