Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

Sound in the round – Music Box. Er zit zoveel in de titel als ook de uitvoerenden en toch weten we er niets van te vinden op internet. Het is een thema uit een muziekdoos die als een rondloper tot je komt en werd gebruikt in 1963 als tune voor het programma Sondagsposten op Radio Syd in presentatie van Britt Wadner. File: Sound in the round Britt Wadner präsenterar Söndagsposten (komplet program).mp3 (827.3 kB) Total size: 827.3 kB https://filesender.surf.nl/?s=download&token=e8a88f82-2d89-37c4-98b0-c8cbbed8624e File: Sound in the round - Music Box.mp4 (1.7 MB) Total size: 1.7 MB http…

• 2 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  2. Deze demo van Pors vond ik terug in mijn archief. Ik ben nog op zoek naar Radio Identity 1 en 3, maar hier is in elk geval Radio Identity 2! https://pixeldrain.com/u/cK1RPVtZ

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 475 weergaven
  3. Started by GKoedam,

Komende zondag eindigt de Tour de France 2012 en vanaf dan is op Radio 1 niet langer de overbekende Tourflits jingle te horen. In de loop der jaren zijn er zoveel verschillende versies van gemaakt (inclusief versies die nooit zijn uitgezonden), dat ik benieuwd was hoe die 174 bpm tot z'n recht zouden komen in een nieuwe electronische setting. Dat houdt de oude compositie van Martin Achterberg uit 1980 heel goed vol. Tourflits 2012 @ 174 bpm.mp3 Aan het origineel zijn 7 extra lagen instrumenten toegevoegd. Het trompetje aan het begin dat van een library LP komt is ingekort. Groet, Ger

4. Gast Deltazulu
    Started by Gast Deltazulu,

Wie heeft het Transatlantic Rotterdam (Top Format) pakket in een beetje redelijke kwaliteit liggen? Helaas is het origineel in staat van verval geraakt. Ook namens John de Bruin, bedankt.

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  5. Started by Vincent,

Ik zoek twee singels uit de zomer van 1974. Deze stonden in de Joepie Top 50 en ze zijn bestemd voor een remake van Ferry Eden. Mandy Wison - Goodbye guitar man Dinkies - If I had a chance

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  6. Started by Robin Westhof,

PAMS Jingles WOOW 1340 Greenville http://www46.zippyshare.com/v/40366956/file.html Robin

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  7. Het klinkt heel bekend maar ik kom er niet achter hoe dit nummer heet en van wie het is. Zou van Ruud Bos kunnen zijn maar weet het niet zeker. Op Youtube is de film te zien op: http://www.youtube.com/watch?v=8fkchvrmzas En dan de muziek in 28:46 - 29:53 Misschien dat iemand mij verder kan helpen?

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  8. Started by Andree,

Wie heeft ( en kan ) de single uitgebracht door Leo van der Goot ( onder een preudoniem , welke weet ik niet ) met de titel "Pappie wat is een popster" eens uploaden? Mvg Andre

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  9. Started by hans knot,

Bassett Hand – In Detroit. Vanaf 1963 was er een Amerikaanse formatie Strangeloves, bestaande uit Bob Feldman, Jerry Goldstein en Richard Gotteher. Bob en Jerry hadden eerder onder andere namen al platen opgenomen. Strangeloves kregen een contract bij het FGGG label en op elke plaat stond een verwijzing: gearrangeerd en gedirigeerd door Bassett Hand. In werkelijkheid bestond ‘Bassett Hand’ niet maar was een soort van pseudoniem voor de eerder genoemde drie heren. Onder de naam Bassett Hand werden, voordat men onder de naam Strangeloves ging opnemen, twee instrumentale singles uitgebracht. Het nummer in Detroit werd op Radio Veronica ingezet voor de promotiespot ten bate v…

10. Bullie Balou – Choo Choo train. Dit nummer werd in 1978 opgenomen en uitgebracht op het CNR label. Achter Bullie Balou zat de op 1 januari 1947 geboren Hans Versnel, die in oktober 2017 kwam te overlijden. Over Hans Versnel valt veel te vertellen: Hij was onder meer zanger, presentator, deejay, voorzitter van TV Oranje en trad op in video’s van Rubberen Robbie. Het nummer Choo Choo train werd geschreven door leden van de Leidse formatie Catapult. Het lag lekker in het gehoor en kreeg via een aantal radiostations behoorlijke airplay maar werd geen hit. Op Radio Mi Amigo gebruikte Ton Schipper het nummer in de nazomer van 1978 als eindtune voor het programma ‘Keukenpret’. …

11. Started by PowerMusic,

Weet iemand van wie deze tune is artiest en titel? Tune onbekend.mp3

12. Started by Audioot,

Op zijn facebook pagina: We kennen hem natuurljk van die fameuze instrumentaaltjes die Ad Bouman altijd in de ABTT gebruikt(e). mn Whirling, elders op dit forum wel te vinden.

• 2 antwoorden
    • 2k weergaven
  13. Billy Vaughn – Raunchy. Een instrumentaal nummer gecomponeerd door Bill Justice en Sidney Manker en in het najaar van 1957 in drie versies uitgebracht, ondermeer door het orkest van Billy Vaughn op het London label. In het voorjaar van 1973 gebruikte Joop Verhoof het nummer als tune op de zondagen als er ruimte was voor het programma van Radio Caroline met groeten van de bemanningsleden aan boord van de Mi Amigo aan familie, vrienden en bekenden. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=6c2d1ad6-1412-937a-8f99-1dcba617ea40

14. Gast hermans33

Hallo allemaal ik zoek de jingel bij "Ook goeie morgen"``Good morning world it's a brandnew day bekent van het nummer bleu Mink - Goodmorning Freedom ik heb deze al bij de buren geprobeerd veel kijkers maar helaas nog geen plaatsing hoop dat iemand deze heeft. Gr John

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  15. Started by Vincent,

Heeft iemand voor mij een mp3 van deze tune in 320?

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  16. Started by Tino,

RNI-19730423-NicoSteenbergen-MaandagavondTune Opname uit archief van Douwe Dijkstra

• 2 antwoorden
    • 925 weergaven
  17. Started by nchuijg,

Het zal een kwis geweest zijn, waar dit werd gebruikt, maar wie weet welke? https://pixeldrain.com/u/e4JZp2qg Alvast dank. Nico.

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  18. Started by hans knot,

Brass Incorparated – Just like that. Prachtig up tempo nummer, in 1970 verschenen op het Pye International platenlabel als achterkant van het nummer ‘At the sign of the Swinging Cymbal’, Fans van Pick of the Pops van de BBC zullen zich zeker dit nummer herinneren. ‘Just like that’, dat werd gearrangeerd en orkestraal werd geleid door Barbara Moore, kennen we als eindtune van het TROS programma van Tom Mulder genaamd ’50 Pop of een enveloppe’ dat vanaf 1979 te beluisteren was via de TROS op donderdag. Maar het was echter eerder te beluisteren op Radio Mi Amigo, halverwege de jaren zeventig van de vorige eeuw in een jingle. ‘Elke werkdag op Mi Amigo Internationaal, de Jan v…

19. Started by RadioLuisteraar,

Download en Klik Hier Gewoon voor de verzamelaars, tuurlijk zal het pijn aan de oren doen, maar het is nu eenmaal zo. BTW ik heb niks met monique te maken, have fun with it.

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  20. Started by hans knot,

Beatles – Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band (reprise). Geheel onverwacht kwam recentelijk, via Juul Geleick van de Stichting Norderney, een promospot tevoorschijn van Radio Veronica waarin luisteraars werden opgeroepen mee te doen aan de Brinta-In. Een mogelijkheid om een eigen programma te presenteren op Radio Veronica. Men diende twee keer de blauwe letters ‘Brinta’ van de verpakking te knippen en op te sturen naar Brinta, Postbus 192 in Amsterdam. Het zal rond 1967 zijn geweest dat de spot werd uitgezonden aangezien de reprise versie van Sgt. Pepper’s etc. werd gebruikt voor de productie van de spot. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=fc3cf497-6c…

21. Gast hermans33
    Started by Gast hermans33,

Laatst met veel plezier naar de alarmschijven van Rob Stenders geluisterd wat ik miste was de alarmschijf jingle in frans door Klaas Vaak heeft iemand deze en zou je die willen plaatsen tevens op zoek naar de Klaas Vaak hittip jingle Gr John

• 2 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  22. Started by frank89,

Afgelopen vrijdag werd op 3fm de 1000e Megahit gekozen. Nu ben ik niet echt een 3fm luisteraar, maar ben toch reuze benieuwd hoe die jingles voor die Megahit de afgelopen 20 jaar klonken. Heeft iemand daar iets van?

• 2 antwoorden
    • 3k weergaven
  23. Started by Vincent,

Luxembourg-19700322--BobStewart-Tune.mp3 Wie weet welke muziekje Bob Stewart hier gebruikt?

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  24. Wie kan mij helpen aan een mp3 van Diane Ferraz & Nicky Scott - Sh-Boom Sh-Boom Uit de Fab 40 van radio London op 31 juli 1966. Voor uitzending van de complete lijst op Radio Extra Gold komende zondag. Ben benieuwd...

25. Started by hans knot,

Mandingo - Medicine Man. Een nummer gecomponeerd door Roger Webb dat in 1973 werd uitgebracht en geproduceerd werd door Norman Newell. De plaat kwam uit op het EMI label. De muziek van Mandingo werd veel gebruikt als demonstratieplaat in muziekwinkels en op veel hifi-shows. Het nummer Medicine Man werd gebruikt op Radio Mi Amigo in 1975 en is een promo over de allereerste Offshore reünie in Saint Valéry en Caux in de zomer van 1975 georganiseerd door Offshore Echos France. Mandingo - Medicine Man. A song composed by Roger Webb that was released in 1973 and produced by Norman Newell. The record was released on the EMI label. Mandingo's music was widely used as …

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.