Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by santana,

wie kan mij helpen aan de single, ma cherie van the ramblin steve johnson

• 9 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  2. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Het is al eens eerder gezegd op dit forum: WBZ in Boston had in de jaren zeventig geweldige jinglepakketten, voornamelijk gemaakt door TM. Dit is een fill uit een WBZ-Custom, later ook ingezongen voor WCAU. https://soundcloud.com/simonfex/wbz-fill-tm-custom SF

• 2 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  3. Started by hans knot,

Electronic System – La Bamba De lp Electronic System Volume 2 heeft waarschijnlijk standaard in de studio van Radio Mi Amigo gestaan voor productiewerk. Naast de gezongen reclamespot voor Standing Aalst, was er in deze spot ruimte voor een muzikaal bedje waarop Bert Bennet zijn tekst kwijt kon. Daarvoor werd ‘La Bamba’ van Electronic System ingezet. Je weet wel de spot van ‘twee maal kopen, eenmaal betalen…’ Electronic System - La Bamba The lp Electronic System Volume 2 has probably been standard in Radio Mi Amigo's studio for production work. Besides the sung commercial for Standing Aalst, there was room in this commercial for a musical bed on which Bert Benn…

4. Waldo de Los Rios – Tomorrow (Season of hope). Dit nummer kwam uit ver voordat Waldo de los Rios in Nederland bekend werd. Tomorrow is afkomstig van de lp ‘Waldo de los Rios en T.V.E.’ die in 1968 uitkwam. Het nummer werd gebruikt voor het maken van een promotiespot door Leo van der Goot op Radio Noordzee. Het was voor ‘Het fantastische fotoboek van Radio Noordzee is nu uit!’ Betalen was mogelijk door een tientje in een enveloppe te sturen naar Muziek Parade, Postbus 338 in Bussum, met in de linkerbovenhoek te vermelden ‘Radio Noordzee fotoboek.’ Waldo de Los Rios - Tomorrow (Season of hope). This song came from far before Waldo de los Rios became known in the…

5. Started by skybird,

Weet iemand wie dit heeft ingesproken voor Lex Harding? Of komt dit uit een of andere revue? Lijkt wel op de stem van Dorus. Dirk

• 6 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  6. Gast simonfex

"Precious Words" van Swing Out Sister wordt al sinds Erik de Zwart de Top 40 bij Veronica op Radio 3 presenteerde, gebruikt als filler. Hoorde 'm vanmiddag weer op 538 en ik vind hem nog steeds wonderschoon. https://soundcloud.com/simonfex/swing-out-sister-top-40-filler SF

• 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  7. Started by Renegade,

Dit pakket werd o.a. gebruikt voor Radio Exclusief. En waar in Nederland zat geen Radio Exclusief? Overal. https://pixeldra.in/u/5_QBWO

• 1 antwoord
    • 1,9k weergaven
  8. Sunset Strings, the - Leah. Voor dit instrumentaaltje, dat is herkend als zijnde "Leah," gaan we naar "the home of the young New Zealanders." Het was Paddy O'Donnell die het bij herhaling als filler gebruikte in de begindagen van Radio Hauraki in 1966. Het werd uitgevoerd door The Sunset Strings en kwam voor op de lp ‘The Sunset Strings play the Roy Orbison Songbook’ uit 1964. Sunset Strings, the - Running Scared. Dit nummer is in de vocale uitvoering van Roy Orbison een gigantische wereldhit geweest in 1961. De instrumentale versie van the Sunset Strings werd op Radio Hauraki in december 1966 ondersteunend gebruikt in het openingsprogramma van het station. http…

9. Frank Chacksfield and his Orchestra – Trains and boats and planes. Dit nummer is een prachtige compositie van Burt Bacharach en tekstschrijver Hal David uit 1965. Door tal van artiesten is het nummer opgenomen, waaronder Billy J. Kramer, Dionne Warwick en The Everly Brothers. De instrumentale versie van Frank Chacksfield and his Orchestra werd op Radio Noordzee in 1972 gebruikt voor de productie van een in huis reclame voor het blad reizen. Leo van der Goot sprak het in en er werd volop gebruik gemaakt van geluidseffecten van trein en vliegtuig. Immers diende je voor je op vakantie ging ‘Reizen’ te lezen om erachter te komen waar je met jouw beurs het beste de vakantie ko…

10. Started by hans knot,

Vic Barell and his Orchestra – Footing. Dit is weer een tune van de buitencategorie en afkomstig van een EP van dit orkest onder leiding van de Belg Vic Barell. Hij introduceerde voordat Ray Connif het deed het meezingen op het thema van de muziek. Footing werd in 1963 op Radio Syd gebruikt als tune voor het programma Namnsdagkvarten met Pelle Nyström. Vic Barell footin - Namnsdagskvarten med Pelle Nyström 28 08 1963. I programmet næv nes Hans-Ingvar Hansson som var tekniker på Radio Syd.mp3 1.99 MB https://filesender.surf.nl/?vid=4f82ed90-7b07-2f68-ea24-00005b92b48c

• 0 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  11. Started by hans knot,

Quincy Jones and his Orchestra – Killer Joe. De LP ‘Walking in Space’ van Quincy Jones and his Orchestra is een prachtig werk opgenomen in 2 dagen tijd in 1969 onder producer Creed Taylor in de studio van A&M recrods. Op RNI werd het nummer ‘Killer Joe’ in de begin jaren zeventig gebruikt voor het maken van een jingle voor Arnold Layne. Quincy Jones Killer Joe RNI 1973 05 27 0000-0300-ArnoldLayne-jingle.mp3 130.51 kB https://filesender.surf.nl/?vid=092c7766-b492-07a8-dbf9-000058b01832

12. Started by Juul,

Ik heb niet zoveel met jingles en zeker niet meer nadat ik er zo'n 46 jaar mee geconfronteerd ben. Maar bij het zoeken naar iets anders kwam ik dit op internet tegen. Ik hoef het niet maar het is geloof ik wel aardig. Ik hoorde even een Australische versie van de bekende GoGo serie van WABC. Enfin, ik lees wel "wat ik mis" als iemand ze afgeluisterd heeft. http://www31.zippyshare.com/v/84261301/file.html Juul

• 0 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  13. Started by hans knot,

Jeff Wayne – Tiger Theme. Soms hoor je in een radioprogramma een tune waarvan je denkt dat het een stuk productiemuziek is. Zo ook het geval met de eindtune die Kenny Page in 1988 gebruikte voor het programma Afternoon Delight op The Voice of Peace. Lang hebben we er naar gezocht en het blijkt een muziekje gecomponeerd door Jeff Wayne te gebruiken voor een tv commercial van Esso in 1975, een spot die liefst 12 jaar lang is gebruikt. Jeff Wayne - Tiger Theme. Sometimes in a radio programme you hear a tune that you think is a piece of production music. This is also the case with the tune that Kenny Page used for the programme Afternoon Delight on The Voice of Pe…

14. Zomertijd betekent ondermeer dat de nieuwe aanwinsten meer onregelmatig zullen voorbij komen. In september weer normaal Prince Buster – Al Capone. In combinatie het nummer Chump Change van het orkest onder leiding van Quincy Jones werd de scheurende intro van het nummer Al Capone gebruikt door Ferry Maat op Radio Noordzee voor een spot. Het ging om een antislipcursus op het circuit van Zandvoort bij Rob Slotemaker. Leden van Radio Noordzee hadden op vertoon van hun lidmaatschapskaart 10% korting. Quincy Jones and his Orchestra – Chunp Change. Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld. In combinatie met de scheurende intro van ‘…

15. Started by hans knot,

Gil Trythall – Yakety Moog. Dit nummer is een bewerking van Yakety Yak, gecomponeerd door Booth Randolph en James Q Rich. De moogversie van Gil Trythall kwam als single uit, met op de achterkant Foggy Mountain Breakdown en wel op het Athena Records. Aangenomen mag worden dat Eddy Emmery (Eddie de Boeck) op Radio Mi Amigo dit nummer eenmalig gebruikte als tune want hij deed een countryspecial in februari 1974. In maart van dat jaar werd hij als presentator aan de kant gezet; reden onbekend. Gil Trythall - Yakety Moog. This song is an arrangement of Yakety Yak, composed by Booth Randolph and James Q Rich. Gil Trythall's moog version was released as a single, wit…

16. Lester Wilson – Light my fire aanvulling op gisteren Ook maakte Peter van Dam met gebruik van het nummer de jingle: ‘Radio Atlantis 385 meter in de middengolf; in de lucht 13 uur per dag. Radio Atlantis is en blijft. Radio Atlantis is van U’. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=3b2d921b-5ec1-77fa-0832-3aa41b11d014

17. Started by hans knot,

Electronic System – Top Jerk. Ook dit nummer is afkomstig van de lp Electronic System Volume 2 van de groep onder leiding van Dan Lacksman. Top Jerk werd liefst twee keer gebruikt en wel door Debbie England op Radio Atlantis in 1974 als eindtune van haar programma, terwijl op Radio Mi Amigo in de tijd dat men datzelfde jaar nog gebruik maakte van het postbusadres in Hilversum, er door Peter van Dam een promospot werd gemaakt: ‘Het Mi Amgio t-shirt is nu in ieders bereik voor een tientje of honderdvijftig frank…’ Electronic System - Top Jerk. This song is also from the lp Electronic System Volume 2 of the group led by Dan Lacksman. Top Jerk was used no less tha…

18. Started by hans knot,

Band of the Dutch Royal Airforce – Pennsylvania 6-500. De titel van dit nummer is een telefoonnummer in New York City voor een hotel met de naam ‘Pennsylvania’. Het swing jazz nummer is een compositie van Glenn Miller die er dan ook een hit mee had met zijn orkest. De uitvoering van Pennsylvania 6-500 van de Band of the Dutch Royal Airforce werd ingezet door Tony Allan op RNI. Hij verving Alan West in zijn programma in april 1971 en gebruikte het nummer als eindtune. XXX Vermelding onder Glenn Miller Orchestra kan worden verwijderd. Band of the Dutch Royal Airforce - Pennsylvania 6-500. The title of this song is a telephone number in New York City…

19. Started by pvanklei,

De Veronica jingles (resing van het pakket TM The Power) werden 40 jaar geleden op zondag 24 december 1978 door de Veronica Omroep Organisatie tijdens de Top 100 van 1978 op Hilversum 3 voor het eerst gedraaid. VOO 24 december 1978 - Top 100 over 1978 op Hilversum 3 (fragmenten) Officieel werd het pakket pas vanaf 1 januari 1979 in gebruik genomen omdat de VOO C-omroep werd en meer zendtijd kreeg. De demo van het pakket The Power uit 1977 werd voor het station WIND in Chicago ingezongen, maar een groot deel van de cuts werden al in 1976 custom voor andere radiostations zoals WBZ in Boston en KDKA in Pittsburgh gecomponeerd. TM WBZ (Bost…

• 0 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  20. Started by hans knot,

Shadows – Chelsea Boot. Dit nummer wordt al genoemd in de zeezenderdiscografie. Er kan aan worden toegevoegd: Reeds in 1967 werd het nummer al gebruikt voor de productie van een spot ten bate van de Radio Veronica Drive In Show met Jan van Veen en Chiel Montagne. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=af646246-74e7-e0ad-c065-73842b7318a3

21. Billy Preston – Outa Space. Dit nummer heeft al diverse vermeldingen en kan dus worden aangevuld. Het was Ron Dolman die het nummer gebruikte als filler tijdens testuitzendingen van Radio Caroline in de maand mei 1973 om vooral de luisteraars op te roepen een testrapport te sturen naar het Caroline House in den Haag. Billy Preston - Outa Space. This number already has several entries and can therefore be completed. It was Ron Dolman who used the song as a filler during test broadcasts of Radio Caroline in the month May 1973 to call especially the listeners to send a test report to the Caroline House in The Hague. https://filesender.surf.nl/?s=downl…

22. Started by Juul,

Ik ben al sinds mensenheugenis ook fan van The 4 Seasons. Ik heb uit de USA vele albums die ik niet weggedaan heb. Want niks luistert zo lekker als een mooie US persing en dan ook nog op vinyl. Op 1 september heb ik ook een aantal USA persingen uit de Veronica disco "geleend". Ik ben er zuinig op. Maar deze heb ik nou weer niet. Het was er één uit 1975 en toen bestond "mijn" Veronica niet meer in de vorm zoals ik er gewerkt heb. Maar gedurende m'n TROS begin periode hadden de Veronica collega's nog steeds veel contact, we troffen elkaar in het Gooische uitgaansleven en ik weet nog goed, je had een discotheek, aan een zijstraat van de Havenstraat, in Hi…

• 10 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  23. Gast simonfex

Europa Radio was een tijdelijk samenwerkingsverband van de Veronica Omroep Organisatie, NOS en Europa Television tijdens de Firato van 1986. Het station was te beluisteren via de sateliet van woensdag 27 augustus 1986 tot en met zondag 7 september 1986 en via een zwakke 10 Watt FM zender op de Firato (95,2 Mhz). Daarnaast werd het signaal via diverse kabelnetwerken in Nederland doorgegeven. Radio Rijnmond zond Radio Europa uit via de 93.4 Mhz buiten de eigen uitzenduren. Het gebruikte format werd "Adult Contemporary Hit Radio" genoemd, veel muziek, veel nieuws, dag en nacht. (overgenomen van: www.schriel.nl) Dit http://snd.sc/Idfll7 zijn wat jingles en promo's van E…

• 1 antwoord
    • 1,9k weergaven
  24. Gast simonfex

In 1991 maakte Veronica, via Impact Creative, een jingle-uitstapje naar Thompson Creative in Dallas die het Track To The Future-pakket componeerde. Een pakket dat later ook bekend geworden is als Het Hart Van De Nederlandse Radio en in de VS als WRMF. Ik vind het nog steeds één van de beter jinglepakketten van de VOO. Er zijn twee versies van TTTF: een MOR-variant voor Radio 1 & 2 en de CHR-cuts voor Radio 3: https://soundcloud.com/simonfex/thompson-creatives-track-to SF

• 5 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  25. Started by hans knot,

Lovin Spoonful – Summer in the city. Dit nummer is al genoemd in de discografie. Er kan aan worden toegevoegd: Ook werd het nummer gebruikt voor het maken van een jingle ‘Happy music when you’re drivin’ door Ilona Karssemyer, de toenmalige echtgenote van Tom Mulder, die de jingle als Klaas Vaak gebruikte in zijn program,ma's op Radio Veronica. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=f1d3b814-7e6a-6b45-ec92-9ebccb795120

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.