Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Kajem – Solfège. Allereerst is te vermelden dat Kajem stond voor Klaas Jan Mulder, die samen met Rende Brouwer verantwoordelijk was voor de productie en arrangementen van het nummer Solfège, die keer gespeeld op een Hammond orgel. Kajem speelde het nummer dat ooit in 1766 werd gecomponeerd door Carl Philipp Emanual Bach. Het was Gert van der Zee die de uitvoering van Kajem gebruikte als tune op Radio Monique in 1985. Gert van der Zee kennen we natuurlijk ook als Ger Lammens, actief geweest voor een aantal bladen als Weekend. Kajem - Solfège. First of all it is worth mentioning that Kajem stood for Klaas Jan Mulder, who together with Rende Brouwer was responsib…

2. Started by Erwin!,

Klinkt misschien niet helemaal goed, maar komt van cassettebandje. De stem van Alfred in de jingles en spotjes van Veronica, begin hitradio Veronica en later Veronica FM, dus als je half uurtje niks te doen hebt, kan je ff lekker luisteren

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  3. Started by Harm,

De ledenwerfspots zijn in zekere zin reclamespots vandaar dat ik dit draadje gekozen heb. Na al die jaren heb ik alles maar eens bij elkaar gezet en in mijn ogen heb ik de leukste daarvan als download beschikbaar gesteld. De spots lopen vanaf het moment dat de VOO als aspirant omroep tot het omroepbestel toetrad tot ruwweg 1985, het jaar dat ik mijn interesse in de omroep definitief verloor. Bij het samenstellen heb ik zoveel mogelijk getracht om ze in chronologische volgorde te zetten, maar omdat het al zó lang geleden is was dat niet altijd gemakkelijk. Deze compilatie is dus niet compleet, er waren veel variaties op hetzelfde thema en dat gaat snel vervelen…

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  4. Started by hans knot,

Sly and the Family Stone – Dance to the music. Een nummer afkomstig van de gelijknamige lp van Sly and the Family Stone, die in april 1968 uitkwam. Psychedelische Soul met alle nummers gecomponeerd door Sylvester Stewart en in arrangement en productie van Sly Stone. De ‘Family’ bestond uit 8 vrouwen en mannen en de lp kwam uit op zowel Epic als CBS. ‘Dance to the music’ werd heel kort ingezet voor een even korte jingle ‘Radio Veronica op de 192 meter’, voor het eerst gehoord in april 1969. Sly and the Family Stone - Dance to the music. A song from the album of the same name by Sly and the Family Stone, which was released in April 1968. Psychedelic Soul with all songs…

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  5. Started by Oever532,

Vond deze jingle in een serie met verscheidene jaartallen tot aan 1999. https://pixeldrain.com/u/mGmqSM18 Kan iemand mij vertellen voor welke zender deze gemaakt zijn en door wie? Alvast bedankt.

6. Started by rauhfaser,

In aansluiting op de mail van VdKlei: dit kwam ik tegen op mijn harde schijf. Volgens mij hetzelfde 1975-pakket, maar dan 'schoon', met een paar extra jingles. In dezelfde sessie zat volgens mij ook een jingle 'Johoost....Joost den Draaier', want hij begin eind '75 tegelijk met Van Veen bij de AVRO. En er moet een Jan Steeman-jingle zijn, ook uit deze periode. Maar waar ik die heb gelaten? http://www59.zippyshare.com/v/71327825/file.html Edwin

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  7. Caroline song december 1973 Norman Barrington & Brian Anderson (Radio Caroline) - Hey Hey Diddly Um Dum.mp3 https://pixeldra.in/u/MZLjh6

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  8. Deze kwam ik bij toeval tegen in mijn archief. Een opname met allerlei AVRO/TROS-jingles van onder meer TM en JAM. https://pixeldrain.com/u/gb6gUz6V

9. Started by hans knot,

Love Unlimited Orchestra – More than anything, you’re my everything. Andermaal een van die prachtige instrumentale versies van het orkest onder leiding van Barry White uit de jaren zeventig. Het nummer is zowel onder zijn eigen naam als onder Love Unlimited Orchestra uitgebracht. Maar omdat hij niet al die mooie violen kan bespelen houden we het op Love Unlimited Orchestra. Het was Peter van Dam die ondermeer met Pinksteren in mei 1975 het nummer als eindtune voor zijn programma gebruikte op Radio Mi Amigo. Love unlimited orchestra MiAmigo-19750519-0900-1000-PeterVanDam.mp3 1.02 MB https://filesender.surf.nl/?vid=076432b5-…

10. Started by MarcoH,

Twee jingles van de helaas veel te vroeg overleden Wim Rigter

• 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  11. Started by hans knot,

Count Basie and his orchestra – This could be the start of something big. Dit nummer staat al in de discografielijst en kan dus worden aangevuld. ‘This could be the start of something big’ is een compositie van Steve Allen en kwam in 1963 in de uitvoering van het orkest van Count Basie in de platenwinkels. Arrangeur en dirigent was trouwens Quincy Jones en Count zelf zat achter de piano. Het nummer werd ook in 1972 gebruikt op Radio Veronica in het kader van ‘Nog meer prijzen in de Gouden 538 week’, spots ingesproken destijds door Tom Collins. Count Basie and his orchestra - This could be the start of something big. This song is already in the discography list…

12. Started by Vincent,

Weet iemand artiest/titel van de gebruikte muziek in de Laser Hot Hits Road Show promo? http://www65.zippyshare.com/v/34564620/file.html

13. Started by Marcel Ampt,

Ik ben opzoek naar Jingles van Radio Oost.Groet Marcel.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
      • Haha
    • 10 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  14. Vandaag (3 september) is het 41 jaar geleden dat Hilversum 3 in stereo ging uitzenden. Hierbij de promo van de TROS met de stem van Tom Mulder waarin aangegeven wordt dat vanaf 4 september 1975 de TROS de volledige TROS donderdag in stereo uitzendt. TROS promo Hilversum III dag in stereo Grt, Peter

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  15. Started by hans knot,

George Martin Orchestra, the – Scrambled Eggs (Yesterday). Radio 310 was een soort van grap van het team van Radio City. Er werd net gedaan of men te maken had met testuitzendingen van een nieuw station in mei 1966. Radio 310, zo vertelden de programmamakers, had ook een eigen stationtune. Daarna werd het nummer ‘Srambled Eggs’ gedraaid dat een instrumentale versie is van de Lennon-McCartney compositie ‘Yesterday’. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=ab9e84a0-0761-49d8-9cb8-bb40aa6c719c

16. Started by hans knot,

Harry Sacksioni – De Paddentrek. De paddentrek inspireerde de virtuoze Nederlandse gitarist Harry Sacksioni in 1987 tot een muziekje met die titel. Het is een grappig melodietje waarin met wat fantasie de bewegingen van padden te herkennen zijn. Het was Dick Verheul die het nummer hetzelfde jaar gebruikte op Radio Monique als filler naar het hele uur in het programma met de langste naam: ‘De zaterdagmorgen, net uit je bed, klaarmaken voor de boodschappenshow.’ https://filesender.surf.nl/?s=download&token=cf82b74f-884b-46ba-907a-f0e32f1941d8

17. Started by hans knot,

Edwin Hawkins Singers – Oh happy day. Kort geleden kwam al een update op de tekst voorbij. Tevens kan worden vermeld dat het werd gebruikt voor een jingle ten bate van de Roger Day Breakfast show op RNI in 1970. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=f6e64c7e-0d48-9dce-0b0e-39e626bd81ae

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  18. Started by Marcel Ampt,

Wie heeft er misschien Jingles die gebruikt werden in de Havermoutshow en 50 Pop of een envelop door Tom Mulder. Groet, Marcel.

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  19. Started by hans knot,

Dan Siegel – Feelin Happy. WMR was een radiostation dat kortelings via de korte golf onregelmatig was te beluisteren vanaf de Ross Revenge, het zendschip van ondermeer Radio Caroline. Er was een DX programma, in presentatie van Tom de Wit, waarin hij als eindtune het nummer ‘Feelin Happy’ gebruikte. Het is het openingsnummer van de CD Northern Nights uit 1987. dan siegel feelin happy W M R 1988 11 06 1022-1100-TomDeWit-DxProgramma Eindtune.mp3 3.36 MB https://filesender.surf.nl/?vid=3ce315ef-5655-40c9-f2fb-00004296bc31

20. Started by hans knot,

Van McCoy and the Soul City Symphony – Love is the answer. Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld: Het was Johan Visser op Radio Mi Amigo die deze uitvoering van ‘Love is the answer’ gebruikte als eindtune van een aflevering van de Discoshow in maart 1978 en dat op weg naar het zondagmiddagprogramma van Dominee Toornvliet. Alleen struikelde hij over de uitvoerenden want hij noemde in plaats van Van McCoy de naam van Love Unlimited Orchestra. Van McCoy and the Soul City Symphony - Love is the answer. This song is already in the list and can be added: It was Johan Visser on Radio Mi Amigo who used this rendition of 'Love is the answer' as the en…

21. Lorenzo Smith – Countdown. Dit nummer werd uitgebracht in 1966 op het Outasite Record label in een oplage van slechts 99 exemplaren. Dit vooral om omzetbelasting te ontwijken. Het was exclusief leverbaar via Mike Vernon’s Rhytmn and Blues Monthly. Een exemplaar was in ieder geval aanwezig op Shivering Sands want op Radio City was een promospot te horen waarin het aftellen en het begin van het nummer werden gebruikt, in combinatie met ‘Midnight to six Man’ van The Pretty Things. Het ging om de ‘Midnight to Six Special’ van het station te promoten waarbij men een etmaal lang feestelijk het nieuwe jaar 1967 mee inluidde. Pretty Things- Midnight to Six Man. Wel h…

22. Started by hans knot,

Count Basie and his orchestra – Down for double. Een toepasselijker titel kunnen we niet bedenken voor deze omschrijving. Het nummer ‘Down for the double’ is ettelijke malen aan het vinyl toevertrouwd, de eerste keer in 1941. Een dubbel gebruik valt te melden want op Radio Veronica werd het nummer gebruikt door Klaas Vaak door te vertellen over de wekelijkse vergadering inzake de samenstelling van de tipparade en door Jan van Veen met de jingle ‘Dit is het geluid van de Veronica top 40’, waarna de muziek doorliep zodat hij tussenoverzichten kon oplezen. count basie down for double Veronica 1971 - Spot Samenstelling Tipparade.mp3 669.1 kB https://filesender.…

23. Started by skybird,

Wie herkent deze stem op deze jingle? https://pixeldra.in/u/ypEk2S Smile met 10 jaar Tros op 3 gemaakt voor Ad Roland Polderpopparade. Weet ook iemand uit welke plaat deze jingle is gemaakt? Ben benieuwt wie deze man is. Dirk

• 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  24. Started by Henk,

Een aantal jaren geleden vond Ben Meijering het Troetelschijf geluid op de CD Biff! Bang! van Powder uit 1996. Het is het intro van "Would You Laugh". Ik kan over dat nummer helaas verder geen informatie vinden. Waarschijnlijk knipten Richard en Thomas Frost van Powder het fragment uit het nummer "Breath" (in het frans Souffle) van Pierre Henry, van de LP "Le Voyage" uit 1962. Toen ik dit Ben liet horen zei hij: Eerlijk gezegd had ik altijd al het idee dat Powder het stukje “geleend” had omdat ik wat “tikken” in het stukje hoorde, alsof het van een vinyl plaat kwam.

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  25. Started by arno,

Eind vorig jaar is er eenmalig een tijdschrift uitgegeven n.a.v. 50 jaar 3fm (bedoel niet het boek van Arjan Snijders) Heeft iemand dit digitaal en bereid dit beschikbaar te stellen? Alvast veel dank!

• 7 antwoorden
    • 1,8k weergaven

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.