Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

Kapel van de Koninklijke Luchtmacht – Down Yonder. Dit nummer is afkomstig van een in 1961 verschenen lp met als titel ‘Swinging wings’. Het werd door Tony Allan op RNI gebruikt in 1971 voor een promo ten bate van de RNI Top 50: ‘Tomorrow at 3 o’clock until 6 you get the RNI Super Top 50……..’ . Band of the Dutch Royal Air Force - Down Yonder. This tune comes from an album published in 1961 with the title 'Swinging wings'. It was used by Tony Allan on RNI in 1971 for a promo for the RNI Top 50: 'Tomorrow at 3 o'clock until 6 you get the RNI Super Top 50............ [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

2. Started by dyo,

Hi guys, Found this site on the net http://www.andrewhost.com/audio-radio-jingles.html Andrew is the man for Voice-Overs in Sydney Australia. Have a look at his site and listening to some Australian jingles. Has much more jingle materiaal so drop him an email and ask for MORE! Regards Dyo Australia

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  3. Started by hans knot,

Bimbo Jet – La Balanga. Dit nummer staat al in de lijst vermeld en kan dus worden aangevuld. Bimbo Jet was een Franse discogroep geleid door Claude Morgan en Laurent Rossi die internationale bekendheid verwierf tijdens de zomers van 1974 en 1975 met het nummer La Balanga. In de lente van 1976 was het Joop Verhoof die het nummer als eindtune van zijn ochtendprogramma gebruikte op Radio Mi Amigo. [verborgen inhoud]

4. Started by skybird,

Hier een paar vergeten radio tunes uit de Hilversum 3 periode. Felix Meurders Nationale Hitparade filler. http://www19.zippyshare.com/v/55365092/file.html Eindtune Nationale Hitparade. http://www19.zippyshare.com/v/57200408/file.html Opener Europarade. http://www17.zippyshare.com/v/51566321/file.html Een van de tunes uit Radio Tour De France eind jaren 70. http://www2.zippyshare.com/v/54238333/file.html Eindtune Edvard Niessing. http://www67.zippyshare.com/v/43667524/file.html Leuk om deze vergeten tunes weer eens te beluisteren. Dirk

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  5. Gast hermans33
    Started by Gast hermans33,

Hallo allemaal na die heerlijke top 1000 heeft er iemand de top 1000 jingels? en zou die willen plaatsen. Gr John

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  6. Started by GKoedam,

Als ik in de Rotterdamse wijk Schiebroek ben en langs de Chrysantstraat loop, moet ik altijd terugdenken aan mijn tijd bij Columbia Radio. Een fantastische radiozender met een mooi jinglepakket van Top Format. Als backings werden hiervoor de jingles uit het pakket X-Celleration van Media General gebruikt. Waarschijnlijk ben ik er zo gek op omdat het een van de eerste pakketten was waarmee ik op de radio mocht werken. Hierbij een ode aan dat mooie pakket in een remix die ik recentelijk heb gemaakt, gewoon voor de lol. Omdat je, naast hard werken, ook soms leuke dingen moet doen. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 16 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  7. Started by hans knot,

Four Aces, the – Three coins in the fountain. Dit nummer is een compositie van Jule Styne en Sammy Cahn en is tevens de gelijknamige titelsong van een bioscoopfilm, die zich voornamelijk in Rome afspeelt. Beiden kwamen in 1954 uit. Na het componeren van het nummer, dat maar een uur duurde, maakte Frank Sinatra de proefopname, maar The Four Aces uitvoering werd voor de film gebruikt. Het was in 1971 dat Hans ten Hooge op Radio Noordzee dit prachtige nummer gebruikte voor de jingle: ‘220 meter, 49 meter en kanaal 44: dat zijn de drie frequenties van Radio Noordzee Internationaal, die openstaan voor uw plezier 21 uur per dag.’ Four Aces, the - Three coins in the …

8. Started by hans knot,

Offenbach – Judy in disquise. Een instrumentale versie van het succesnummer van John Fred and his playboy band werd in 1974 uitgebracht op het obscure label Surrey International. Aan boord van Radio Atlantis gebruikte Dave Owen het in zijn allerlaatste programma op 31 augustus om uitgebreid allerlei mensen, die voor Atlantis achter de schermen en op de radio hadden gewerkt, te bedanken voor de fijne maanden die hij had beleefd op Atlantis. [verborgen inhoud]

9. Formatic Radio FAK 14 – track A 04 News Intro. Library Music van Stars Incorporated met de lp Formatic Radio 14 werd destijds, vermoed wordt in 1962, uitgebracht met als doel medewerkers van diverse radiostations te helpen bij de productiewerkzaamheden. De scherpe oren van Dyo Lankester maakten ons duidelijk dat track A 04, genaamd News Intro, in 1965 werd gebruikt voor de jingle: ‘This is the news on Caroline’. Formatic Radio FAK 14 - track A 04 News Intro. Library Music of Stars Incorporated with the lp Formatic Radio 14 was released at the time, presumably in 1962, with the aim of helping employees of various radio stations with their production activities.…

10. Started by mart538,

Leuk om te horen, volgens mijn nooit te horen geweest. Mart538 Pams- 12 [verborgen inhoud] Wolfman Jack Promo 1395 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  11. Started by skybird,

Hier nog een leuke demo van Jam,Laserimage voor WPLI. http://www65.zippyshare.com/v/64748490/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  12. Si Zentner and his Orchestra – Up a lazy river. Een door velen opgenomen nummer gecomponeerd door Hoagy Carmichael, die eigenlijk Hoagland Howard Carmichael heette. De uitvoering van Si Zentner kwam in 1961 uit op de lp Big Band Plays Big Hits Volume 2. Deze uitvoering van Up a lazy river werd op Radio London gebruikt door Dave Dennis in 1965 voor het programma ’12 to 3 show’. Si Zentner and his Orchestra - Up a lazy river. A widely recorded song composed by Hoagy Carmichael, whose real name was Hoagland Howard Carmichael. Si Zentner's version was released in 1961 on the LP Big Band Plays Big Hits Volume 2. This version of Up a lazy river was used on Radio L…

13. Started by arno,

Eind vorig jaar is er eenmalig een tijdschrift uitgegeven n.a.v. 50 jaar 3fm (bedoel niet het boek van Arjan Snijders) Heeft iemand dit digitaal en bereid dit beschikbaar te stellen? Alvast veel dank!

• 7 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  14. Started by hans knot,

Edwin Hawkins Singers – Oh happy day. Kort geleden kwam al een update op de tekst voorbij. Tevens kan worden vermeld dat het werd gebruikt voor een jingle ten bate van de Roger Day Breakfast show op RNI in 1970. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  15. Gast Chris De Cleyn
    Started by Gast Chris De Cleyn,

Ik was altijd onder de indruk van de bijzondere stem van Hans Hogendoorn. Wow,.... ik wou ook zo'n stem hebben, iedereen zou wel luisteren :-) Niet alleen zijn stem tijdens de intro van het journaal maar vooral de jingles die hij insprak voor De Avondspits en DNH gave echt zo'n boost tijdens het programma. Mijn adoratie gaat nog verder en wou ook wel eens zo'n jingle a la Hans maken. Een beetje huisvlijt van mijn vrouw en ik, en we maakten zo'n jingle uit De Nationale Hitparade na. Best grappig maar ik kon het echt niet laten,.... BTW, Hans weet ervan,....

• 6 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  16. Started by hans knot,

André Kostelanetz and his Orchestra – Ship of fools. De in 1901 in St. Petersburg in Rusland geboren Kostelanetz vluchtte in de jaren 20 met zijn familie naar Amerika. Daar kwam hij in de jaren dertig in aanraking met het vrij nieuwe medium radio en presenteerde hij een eigen programma bij CBS Radio. Daarna startte hij zijn eigen orkest en nam diverse lp’s op en verkocht meer dan 50 miljoen exemplaren. Hij was geliefd vanwege zijn easy listening muziek. Zijn laatste concert hield hij op Oudejaarsavond 1979 om 13 dagen later te overlijden. Het prachtige ‘Ship of fools’ is afkomstig van de lp vol filmmuziek, dat de geschiedenis is ingegaan als ‘Shadow of your smile’. Het n…

17. Started by hans knot,

Daniel Sentacruz Ensemble – Soleado. Het gaat hier om een Italiaanse popgroep die in 1974 werd opgericht, een plaat opnam en meteen de tweede positie bereikte in hun vaderlandse hitparade. Het was AJ Beirens die het nummer bij ons introduceerde op RNI door het in augustus 1974 bij herhaling als filler te gebruiken, ondermeer tijdens de laatste dag van uitzendingen. daniel santacruz 267-RNI --1115-1235-SW.mp3 889.29 kB [verborgen inhoud] 08-07-2017

18. Started by hans knot,

Four Lads and Ray Ellis and his orchestra – I got the sun in the morning. Een prachtig lied dat voor het eerst uitkwam op de lp ‘Four on the aisle’ op het Columbia label in 1958. Het werd in 1961 gebruikt als programma opener op Radio Mercur toen H. Botcher Hansen op zoek ging naar de roots van Egen Peters. [verborgen inhoud] geen you tube voorbeeld beschikbaar

19. Started by Jan-Fre,

Ik zat vandaag een uurtje Veronica te luisteren en tot logfile te verwerken, kom ik een plaat tegen die ik veel vaker heb gehoord. Maar ja.... wat is het? Weet iemand de titel en/of de uitvoerende? http://www26.zippyshare.com/v/32837177/file.html Jan-Fré

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  20. Started by Vincent,

Heel bekend, kom er alleen even niet op: [verborgen inhoud] Wie weet wel de uitvoerende/titel?

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  21. Started by hans knot,

Blind Faith – Presence of the lord. Een compositie van Eric Clapton afkomstig van de in 1969 uitgebrachte lp Blind Faith. Een super groep met als leden naast Eric Clapton, lead singer Stevie Winwood, Ginger Baker op drums en gitarist Rick Grech. De lp haalde de nummer 1 positie in de VS, Canada en Engeland maar een vervolg kwam er nooit. Een hele korte naamjingle voor Andy Archer op RNI werd door een zwoele damesstem ingesproken op een riedel van het nummer ‘Presence of the lord’ en wel beginnend op 2.34 in het nummer. Blind Faith - Presence of the lord. A composition by Eric Clapton from the 1969 released album Blind Faith. A super group with members next t…

22. Started by skybird,

Hier nog een mix van de Avro Radio 2 jingles uit het begin van de jaren 90. http://www19.zippyshare.com/v/68477472/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  23. Caroline song december 1973 Norman Barrington & Brian Anderson (Radio Caroline) - Hey Hey Diddly Um Dum.mp3 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  24. Started by pvanklei,

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  25. Started by Erwin!,

Klinkt misschien niet helemaal goed, maar komt van cassettebandje. De stem van Alfred in de jingles en spotjes van Veronica, begin hitradio Veronica en later Veronica FM, dus als je half uurtje niks te doen hebt, kan je ff lekker luisteren

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.