Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Focus – Sylvia. Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld: Het nummer kwam uit in 1972 en was voor de Nederlandse formatie, met onder meer Thijs van Leer en Jan Akkerman, een internationaal succes. Michelle gebruikt ‘Sylvia’ als eindtune voor haar programma ‘Mosterd na de maaltijd’ op Radio Mi Amigo in december 1975. Focus - Sylvia. This song is already in the list and can be added: The song was released in 1972 and was an international success for the Dutch formation, which included Thijs van Leer and Jan Akkerman. Michelle used 'Sylvia' as the end tune for her show 'Mosterd na de maaltijd' on Radio Mi Amigo in December 1975. [verborgen …

2. Started by henkleppers,

Heeft iemand voor mij de motor-jingle gebruikt in de Top 40 bij een stipnotering? Ben 'm kwijt... Alvast dank.

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  3. Started by hans knot,

Chris Barber’s Jazz Band – Brands Hatch. Dit nummer is afkomstig uit 1964 en een ode aan het befaamde racecircuit in Engeland. Het nummer werd gecomponeerd door Chris Barker en uitgevoerd door Chris Barber’s Jazzband. Het instrumentale nummer werd op Radio London gebruikt in tal van promotiespots onder de titel ‘Motor Sport News’. Chris Barber's Jazz Band - Brands Hatch. This song is from 1964 and an ode to the famous racing circuit in England. The song was composed by Chris Barker and performed by Chris Barber's Jazzband. The instrumental song was used on Radio London in numerous promotional spots under the title 'Motor Sport News'. [verborgen inh…

4. Started by Vincent,

De volgende nummers werden gebruikt voor deze promo op Laser Hot Hits in december 1986: The Supremes - Baby Love The Isley Brothers - This Old Heart of Mine Four Tops - I Can’t Help Myself Smokey Robinson - Tears of a Clown Mary Wells - My Guy Op het eind van de promo is er nog een plaat die ik niet kan identificeren. Weet iemand hier welke dit is? [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  5. Started by Juul,

Een serie prachtige artikelen over Motown, de hits en de filosofie achter de opnamen en hoe dat ging. http://www.alexandermagazine.com/recordingeq/motown/index.html Juul

• 10 antwoorden
    • 3k weergaven
  6. Jumping Jewels, the – Zambessi. Formatie afkomstig uit Den Haag dat eerst optrad onder de naam ‘Johnny and his Jewels’. Jan van Leeuwarden, zoals Johnny Lion officieel door het leven ging, was de leadzanger van de groep die ook vele instrumentale nummers ons schonken. De laatste dreun van het nummer ‘Zambessi’ werd op Radio Noordzee (REM-eiland) in 1964 gebruikt als pingel tussen de diverse items in ‘MP Extra, Extra editie Muziek Parade’ een soort programmaonderdeel met popnieuwtjes gepresenteerd door Ben Bruna. jumping jewels zambesi Noordzee-19641120-1653-1715-BenBruna-Muziekparade.mp3 1.51 MB [verborgen inhoud]

7. Started by hans knot,

Mr. Bloe – Groovin with mr. Bloe Dit nummer heeft al talloze verwijzingen in de zeezenderdiscografie en kan dus worden aangevuld. Op Radio Mi Amigo werd in november 1976 een ‘Berichten Rubriek’ geïntroduceerd in het programma ‘Baken 16’. Allerlei activiteiten, waarvan de opbrengsten voor een goed doel waren, mochten minimaal vier weken voor de activiteit plaats vond, worden gemeld aan het adres in Spanje en werden dan opgenomen in het programma. Voor de promospot werd door Marc Jacobs ‘Groovin with mr. Bloe’ ingezet. Mr. Bloe - Groovin with Mr. Bloe This item already has numerous references in the discography and can therefore be completed. On Radio Mi Amigo …

8. Started by hans knot,

HH cc 308 Multi Voice promo tape 1983 Classic Nederlans Voices total time 62 min. From the Hans Hogendoorn archive. Index list enclosed. [verborgen inhoud]

9. Started by hans knot,

Chicago – 25 or 6 to 4 en Does anybody really know what time it is. Voor de jingle: ‘It’s the Merike Monster Music Mover’ op RNI in 1971 werd de intro van ’25 or 6 to 4’ gebruikt terwijl het uitro van ‘Does anybody really know what time it is.’ Werd ingezet voor de productie van deze jingle. chicago music monster.mp3 73.08 kB [verborgen inhoud] 19-06-2017 [verborgen inhoud]

10. Started by JOHNBO99,

Hallo Forum, Kan iemand mij aan deze jingle helpen is regelmatig gebruikt in Musicladen bvd Johnbo99 [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  11. Uitvoerenden onbekend – Champagne Galop. Een Deense componist, Hans Christian Lumbye is de maker van Champagnegaloppen. Hij leefde van 1810 tot in 1874. Het is een typische compositie die op Nieuwjaarconcerten wordt gespeeld. In 1958 werd het begin van deze compositie, waarin een champagnefles wordt ontkurkt, te beluisteren op Radio Mercur als tune van het programma ‘Musik tell Opvasken’ en wel in een onbekende uitvoering. Performers unknown - Champagne Galop. A Danish composer, Hans Christian Lumbye is the creator of Champagne Galops. He lived from 1810 to 1874. It is a typical composition played at New Year's concerts. In 1958, the beginning of this composit…

12. Started by Vincent,

Weet iemand artiest/titel van de gebruikte muziek in de Laser Hot Hits Road Show promo? http://www65.zippyshare.com/v/34564620/file.html

13. Wie weet wie de uitvoerende is van het muziekje wat gebruikt wordt door Jeroen Soer Tijdens de Nationale Hitparade Top 100? Het komt mij vaag bekend voor, maar helaas kom ik er niet uit. [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  14. Started by Cas,

Muziek bij de jingle: "Dit is op Mi Amigo Internationaal." http://www10.zippyshare.com/v/5987331/file.html

• 1 antwoord
    • 2,1k weergaven
  15. Started by Broozen,

Ondanks Het Tunesboek uit 2007 blijven er hardnekkige zoekitems, zoals deze. Weet jij titel en uitvoerende van de muziek onder deze promo? Alvast bedankt voor je tijd. Groet! Benno [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  16. Gisteren kwam hij voorbij: de vraag van een luisteraar over de jingle Een hele goede middag. Op 1:30 in de uitzending hoor je het: Ela Ela van Axis. [verborgen inhoud] Gerard Ekdom gebruikt de Een hele goede morgen versie. Op 15 april 1972 werd deze plaat gekozen als Alarmschijf op Radio Veronica en als Kanskaart van Ferry Maat op Radio Noordzee. Radiopedia: [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  17. Started by Vincent,

Heeft iemand een scan voor mij van de hitlijst die in deze uitgave is gepubliceerd?

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  18. Started by Vincent,

Heeft iemand een scan voor mij van de hitlijst die in deze uitgave is gepubliceerd?

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  19. Started by Rene van den Abeelen,

Ik had 'm, dat weet ik zeker. Maar hij is compleet onvindbaar: die orkestmuziek waar de zeezender Veronica de begin-jingle van het Nieuws uit had gehaald. Als iemand me eraan kan helpen: graag! Dank!

• 50 antwoorden
    • 8,9k weergaven
  20. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Wie weet welke muziek in deze promo wordt gebruikt? http://www.mediafire.com/?f3shsp9dc6ovo0w Het is een promo voor het TV programma Vakantie In Nederland dat eind jaren zeventig werd uitgezonden en gepresenteerd door Ilona Visser. Hoewel ik niet van dit soort Eddy Christiani-achtig getokkel hou, heb ik dit altijd een goede tune gevonden. Alvast dank. Groeten SImon

• 2 antwoorden
    • 2k weergaven
  21. Started by hans knot,

Ventures – Choo choo train. Een groep die met diverse vermeldingen voorkomt in de zeezenderdiscografie. Daarbij kan dit nummer ‘Choo choo train’ ook worden vermeld. Afkomstig van de uit 1968 afkomstige lp Horse, werd het namelijk gebruikt op Radio Delmare in 1979 door Rob van der Meer in het programma ‘Muziekfabriek’. Het werd op werkdagen uitgezonden tussen 9 en 10 uur in de ochtend. Het was een verzoekplatenprogramma voor bedrijven met minimaal 2 werknemers. Ventures - Choo choo train. A group that appears with various mentions in the offshore radio discography. This number 'Choo choo train' can also be mentioned. Originating from the album Horse from 1968,…

22. Hier het bekende muziekje van de filler de dag die je niet vergeten mag,uit de avondspits. http://www61.zippyshare.com/v/33124954/file.html

• 0 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  23. Started by skybird,

Soms is het ook leuk om te weten waar sommige muziekjes vandaan komen voor het maken van een promo of jingle. Ben Liebrand gebruikte muziek van Jermaine Jackson voor het begin van zijn minimix. Pracht plaat als je het mij vraagt. Dirk http://www29.zippyshare.com/v/76840506/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  24. Started by Vincent,

Weet iemand werk stukje muziek hier door Erik de Zwart en Ad Bouman wordt gebruikt bij de prijsvraag? [verborgen inhoud]

• 8 antwoorden
    • 2k weergaven
  25. Started by pvanklei,

Weet iemand wat het muziekje is wat in de jingles van Poplijnen is gebruikt? [verborgen inhoud] Grt, Peter

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.