Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by chaldy,

Goedendag allen wie o wie heeft aub de jingle ingesproken door J v/d Hoofdakker het ontstaan van de naam Keizerstad het ging iets van de K is van Keizer Karel dankzij hem kwamen we aan onze naam de A is van je weet wel van aan hebben staan het aan blijven staan etc etc etc en misschien nog wat andere jingles van dhr v/d Hoofdakker bv de jingle dit is niks bvd gr van Chaldy.

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  2. Started by amigo259,

Wie kan mij helpen aan de Naam jingle van Peter Teekamp.

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  3. Started by Tom Maat,

Ik ben altijd nog op zoek naar de versie: Erik de, de, de, de Zwart.

• 6 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  4. Therese Steinmetz – Jan van Dam. Dit nummer werd in 1973 op het Philips label uitgebracht. Het orkest stond onder leiding van Bert Paige en de producer van het nummer was Benny Vreden terwijl Pieter Willem Goemans voor de compositie stond. Een herhaalde knip met de naam ‘Van Dam’ werd in 1974 als een soort van naamjingle gebruikt op Radio Mi Amigo voor Peter van Dam. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=68aaa1f8-9fef-4630-9cfa-333bade3dd3f geen you tube versie beschikbaar

5. Started by hans knot,

James Brown -Who’s afraid of Virginia Woolf? Dit nummer wordt al genoemd in de discografielijst en kan dus worden aangevuld. Het nummer is in 1964 uitgebracht op de achterkant van de single ‘Devil’s Hideaway’. Vreemd genoeg komt het nummer ook op een aantal lp’s voor, waaronder ‘Grits and Soul’ en staat dan vermeld als ‘Viginia Woolf’. Het einde van het nummer werd op Radio City gebruikt voor naam jingles voor alle destijds in dienst zijnde deejays. James Brown -Who's afraid of Virginia Woolf? This song is already mentioned in the discography list and can therefore be completed. The song was released in 1964 on the back of the single 'Devil's Hideaway'. Strangely eno…

6. Soms kom je van die dingen tegen waarvan je denkt "O, ja.....die heb ik ook nog gemaakt". In dit geval de main cuts van naamjingles voor Goud van Oud op Radio 192. Productie Guido Pernet en zang en digitale instrumenten van ondergetekende. https://pixeldrain.com/u/XYzQzB3U

7. Started by hans knot,

Mike Simpson and Orchestra – Three little words. Dit nummer komt ook van de in 1961 uitgebrachte lp ‘Discussion in percussion’. Het werd op Radio Veronica in 1971 gebruikt voor een Nachtklup jingle, waarbij Gerard de Vries het woord ‘Nachtklup’ insprak gevolgd door een andere stem die ‘ja, is wel lekker als ik aan het werken ben’ toevoegde. Mike Simpson and Orchestra - Three little words. This song is also from the 1961 released album 'Discussion in percussion'. It was used on Radio Veronica in 1971 for a Nachtklup jingle, in which Gerard de Vries spoke the word 'Nachtklup' followed by another voice that added 'yes, I like it when I'm working'. ht…

8. Started by hans knot,

Duke Pearson Big Band – Straight up and down. Deze big band bestond uit 16 personen waarbij leider Duke Pearson degene was die de piano onder meer bespeelde. Het nummer Straight up and down werd in 1967 opgenomen. Het werd gereleased op de lp ‘Introducing Duke Pearson’. Introductie had de band eigenlijk niet meer nodig want het was de 11de lp, die trouwens op het Blue Note label werd uitgebracht. Het nummer werd bij Radio Veronica in 1971 als tune gebruikt door Gerard de Vries voor het programma ‘Nachtklup’. Duke Pearson Big Band - Straight up and down. This big band consisted of 16 people and leader Duke Pearson was the one who played the piano. The so…

9. Started by chaldy,

Hallo wie heeft er aub naam jingles voor me met name leuke woordspeling de naam John spreek uit Sjon bvd gr Chaldy.

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  10. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Deze fantastische instrumentale versie van Alan Parsons Project’s “Lucifer†uitgevoerd door Andrew Powell en The Philharmonic Orchestra werd door Frits Spits gebruikt in de Nationale Hitparade. Ik kan mij niet meer herinneren wanneer dit precies was en ook niet of er een ingesproken versie was. http://snd.sc/JvKeVf groeten Simon

• 2 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  11. Gast simonfex

Het intro van Nick Heyward's "Take that situation" (12") is door Tom Blomberg in de Nationale Hitparade gebruikt als fill. http://www.mediafire.com/?rmcoe5kwywz43qn groeten Simon PS: Hij gebruikt ook de instrumentale versie van een nummer van D.C Lee: niet "See the day", maar iets met "Yippee..". Wie heeft dit en wil het delen?

• 2 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  12. Started by Broozen,

Heren, dames ook, Na jaren van onduidelijkheid moet deze eindelijk eens een keer worden ontdekt. Wie weet CORRECTE titel en uitvoerenden van deze begin- en eindtune van De Nationale Hitparade met Felix Meurders van rond 1975? Benno

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  13. Started by Bosmeester,

Hallo allemaal, Ik ben op zoek naar een jingle uit de NHP uit de periode dat Frits Spits het presenteerde. Het werd gebruikt nadat Frits de verdwenen singles oplas en daarna hoorde je Robert ten Brink? met lage stem zeggen: Daar is het gat van de deur!! Wie heeft deze jingle? Gr. Arnold.

• 4 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  14. Jodler Trio Fuerk – Lustig und Froh. Een compositie van Heinz Fuerk van de LP Holiday in Austria op het Carinia label. Een lp vol jodelliedjes. Lustig und Froh werd door Ferry Maat ingezet voor de tune van het item: ‘Nederlands Jodelkampioenschap’ op Radio Noordzee. In de zomer van 1972 was deze competitie 5 weken lang op woensdag, donderdag en vrijdag in zijn programma te beluisteren, waarbij deelnemers vanuit de studio hun kunsten konden laten horen. Aan het einde werd door Olga Lowina de winnaar gekozen, die een reis van 2 weken voor 2 personen naar Oostenrijk kreeg aangeboden, verzorgd door sponsor Neckermann Reizen. https://filesender.surf.nl/?s=download…

15. Started by Marcel Ampt,

Wie heeft er misschien jingles van de ncrv radio 3/ 3fm?

16. Started by Omnivoor,

Een mooi stukje Tros overgaand in NCRV Jan kom kietel me wordt Everlasting Love met de pips ertussen Waarschijnlijk Vrijdag 13 october 1978 http://www96.zippyshare.com/v/aV6K92Y6/file.html

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  17. Started by skybird,

Hier nog een mix met ncrv jingles uit de jaren 80. Dirk http://www29.zippyshare.com/v/1601620/file.html

• 8 antwoorden
    • 3,3k weergaven
  18. Goedemiddag allen! Eind jaren 80 had de NCRV een gezongen 'De Stem van het Weekend'-jinglepakket voor de uitzendingen op Radio 3. Volgens mij geproduceerd door Sjors Frohlich en Peter Plaisier. Ik heb hier een bar slechte cassettekopie van en zou deze graag in goede kwaliteit nog eens terug luisteren. Wie o wie kan mij hier mee helpen? Dank, Marco

19. Gast simonfex

Dit is geloof ik de enige NCRV-jingle die ik in mijn verzameling heb, en het is ook nog eens een puike jingle De NCRV favoriet, ingesproken door.. Ted de Braak (?) http://snd.sc/15mCcfy Waar komt dat effect/muziekje vandaan? SFx

• 41 antwoorden
    • 7,9k weergaven
  20. Started by hans knot,

Hans Carste und dem grossen Streichorchester – Melodie in F. Compositie van Rubinstein op de in 1963 uitgekomen lp ‘Zärtliche Melodien zum Träumen und Erinnern‘. Voor luisteraars naar het ochtendprogramma van Klaas Vaak op Radio Veronica in de jaren zeventig een zeer herkenbaar deuntje. Hij gebruikte het namelijk voor een van de langste promotiespots ten bate van zijn programma. Op een kakkerige manier werd onder meer het volgende vertelt: ‘Ochtendkrant en Ook Goeiemorgen zijn één op het landhuis van baron, professor, meester, doctor, ingenieur Achterstevoren. Hij doet niet mee aan Nederland Herrijst. Hij is al lang op sinds zes uur. Hij wil er niets van missen en ligt co…

21. Started by hans knot,

Hans Carste und sein Streichorchester – Melodie in F von Rubinstein. Afkomstig van de in 1963 op Polydor uitgebracht lp ‘Zwischen Tag und Traum. Zartliche Melodien zum Träumen und Erinnern. Het werd in de Veronica studio in Hilversum door Klaas Vaak gebruikt voor het inspreken van een jingle ten bate van ‘Nederland Herrijst’ in het programma ‘Ook Goeiemorgen’. Hans Carste and his Streichorchester - Melody in F van Rubinstein. Originating from the album 'Zwischen Tag und Traum', published on Polydor in 1963. A rare melody for occasions and reminiscences. In the Veronica studio in Hilversum it was often used by Klaas to record a jingle for the benefit of 'Nederl…

22. Started by Andree,

Voor mijn jingle verzameling zoek ik jingles die afkomstig zijn van de Nederlandse Antillen. Dit is nog een blinde vlek in mijn verzameling waar van ik niets heb.

• 11 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  23. Started by Vincent,

Ik zoek de artiest/titel van deze plaat: https://pixeldra.in/u/4iOJl2

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  24. Four Tops – Are you man enough. Het gaat om een nummer van de Four Tops dat verscheen op het ABC Label nadat ze het Tamla Motown label vaarwel hadden gezegd. Het nummer komt voor op de sountrack van de film ‘Shaft in Africa’ uit 1973. De intro van het nummer is op Radio Mi Amigo in 1974 gebruikt voor de jingle: ‘Iedere zondag tussen 11 en 12 uur gepresenteerd door Norbert Radio Mi Amigo’s Nederlandstalige Top 15’. Four Tops are you man enough MiAmigo-19740203 Norbert NLTop15 Promo.mp3 209.1 kB https://filesender.surf.nl/?vid=484abd6e-8767-11e9-c22f-0000497440cf

25. Started by hans knot,

categorie 2 1967 Negram Promotiesingle: De volledige titel is ‘Tien Dagen Tientjes Voor Uw Top Tien Tips’ en was een speciale actie voor platenzaken. Van 25 maart tot 7 april 1967 liepen er medewerkers (sters) van Negram zomaar willekeurig een platenzaak in en vroegen dan naar een plaatje in een bepaald genre. Op de achterkant van het plaathoesje staan tien platen die zijn uitgebracht door Negram Delta. En als platenhandelaar kon je een Tip Tientje verdienen door één van de tien platen aan te bevelen. En als je de gehele serie van 10 singles kon tonen dan kreeg je maar liefst 15 gulden! Op de plaat geven Jan van Veen en Tineke de Nooij tekst en uitleg en uiter…

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.