Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by Andree,

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  2. Started by Robin Westhof,

Les Reed is op 83-leeftijd overleden. " Één van de mooiste instrumentale nummers die hij gemaakt heeft is ongetwijfeld de herkenningsmelodie van Radio Noordzee door het Les Reed Orchestra. Les Reed was ruim 60 jaar werkzaam in de muziekindustrie als componist, arrangeur, dirigent en pianist. In 1968 schreef Reed "Man Of Action" samen mijn zijn Les Reed Combo. Vanaf 1970 was dit de bekende tune voor de zeezender Radio Noordzee." [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  3. Started by hans knot,

Ron Goodwin and his Concert Orchestra Red Cloak. Een prachtig up tempo nummer uit de gouden jaren van de lichte muziek. Het nummer kwam in 1957 uit als b-kant van de Elisabethan Serenade op het Parlephone label. Vele jaren later, in 1979, werd Red Cloak ingezet als tune van de Radio Delmare Top 30 in presentatie van Ronald van der Vlugt. Ron Goodwin and his Concert Orchestra Red Cloak. A beautiful up tempo song from the golden years of light music. The song was released in 1957 as b-side of the Elisabethan Serenade on the Parlephone label. Many years later, in 1979, Red Cloak was used as a tune of the Radio Delmare Top 30, presented by Ronald van der Vlugt. …

4. Started by hans knot,

George Martin and His Orchestra – Help! Het door het orkest van George Martin uitgevoerde Beatlesnummer ‘Help’ werd gebruikt op Radio Caroline South om aandacht te besteden aan het gegeven dat de onderneming Barry Gardner Ltd voor de duizendste keer adverteerde op het station. Raar gegeven is dat het gebeurde op de dag dat het merendeel van de Britse zeezenders uit de ether verdween, 14 augustus 1967. George Martin and His Orchestra - Help! The Beatles song 'Help' performed by George Martin's orchestra was used on Radio Caroline South to draw attention to the fact that Barry Gardner Ltd advertised on the station for the thousandth time. Strangely enough, it ha…

5. Started by hans knot,

Ventures -Shanghied. Dit nummer is afkomstig van de LP ‘Twisting with the Ventures’ uit het jaar 1962 en werd op Veronica gebruikt als tune voor de ‘Rock and Roll Revival Show’. Een programma dat op een bepaald moment werd geprogrammeerd op de woensdagavond tussen 9 en 10 uur. De presentatie was in handen van Karel van der Kemp. Hij volgde in 1971 Gerard de Vries op die naar de TROS ging. Ook presenteerde Karel het programma ‘Country time’. ventures shanghied Veronica-19740828-2100-2200-KarelVdKemp-Rock 'n Roll Revival Show Jingle.mp3 217.32 kB [verborgen inhoud]

6. Started by Juul,

[verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  7. Rah Band – The crunch. Een Britse drieman formatie rond Richard Anthony Heuson (RAH) die bekend werd met dit instrumentale nummer uit 1977. Het nummer klonk Ferry Eden wel lekker in de oren want hij gebruikte het in 1978 voor een promospot voor de Mi Amigo Top 50, die wekelijks in diverse bladen werd afgedrukt, waaronder in Joepie, het grootste popblad van de Benelux destijds. rah band - the crunch Mi Amigo 1978 Top50 Spot.mp3 415.67 kB [verborgen inhoud]

8. Dean Fraser – Stop. Look, listen to your hearth. Een nummer dat we in de vocale versie kennen van Barry Bigs maar in een bijna instrumentale versie werd opgenomen door de saxofonist van Barry, genaamd Dean Ivanhoe Fraser. Het was Simon Barrett die het nummer in zijn ochtendprogramma in 1984 als filler gebruikte op naar het nieuws gesponsord door Newsweek op Radio Caroline. [verborgen inhoud]

9. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Hier is de tune van het Veronica programma Toeters & Bellen dat gepresenteerd werd door Chiel van Praag. https://soundcloud.com/simonfex/tune-veronicas-toeters-bellen De tune is gecomponeerd door John vd Ven en uitgevoerd door het Metropole Orkest. Dat kon toen allemaal... voor weinig.. SF

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  10. Walter (Wendy) Carlos - Brandenburger Concert Opus Nr 3 In G Major. Ook dit nummer wordt al omschreven in de discografie en er kan het volgende aan worden toegevoegd: Brandenburg Concerto No. 3 - II. Andante deel werd gebruikt op Radio Mi Amigo voor de jingle: ‘Dit is de Haike Debois Show’, sporadisch gehoord op het radiostation. [verborgen inhoud]

11. Started by Tino,

[verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  12. Arne Domnérus Orchestra – Good Night. Arne Domnérus was een Zweedse Jazz Alt Saxofonist en Clarinetist, die tussen 1956 en 1959 met zijn orkest functioneerde als de Zweedse Radio Big Band. In die periode nam hij met zijn orkest ook het nummer ‘Goodnight’ op dat door Radio Syd werd gebruikt als dagelijkse closedowntune. anne donnerus orchestra good night Radio Syd.mp3 1.03 MB [verborgen inhoud] You tube versie helaas niet meer beschikbaar

13. Gast
    Started by Gast,

Hoi, In 2014 maakte ik voor een evenement mbt Mi Amigo een aantal ringtones. Zowel iPhone, Android als Windows Phone herkennen tegenwoordig mp3 ... alhoewel sommigen .m4r aanbevelen voor iPhone Een gewone mp3 met een hoge bitrate gebruiken als ringtone is niet echt aan te bevelen. Mijn ringtones (voor mijn eigen smartphone) maak en bewerk ik tot een file als 64kbps 22kHz stereo. Deze bijdrage omvat : Radio Mi Amigo - Ringtone_01 64kbps [verborgen inhoud] Radio Mi Amigo - Ringtone_02 64kbps [verborgen inhoud] Radio Mi Amigo - Ringtone_03 64kbps [verborgen inhoud] Bent u minder beke…

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  14. Naast dat deze op Laser Hot Hits is gebruikt voor de promo van de Laser Hot Hits Road Show werd deze in 1987 ook gebruikt voor het werven van adverteerders voor deze zeezenders. [verborgen inhoud] In 1979 was het ook de persoonlijke hittip van René van der Elst op Radio Caroline.

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  15. Started by hans knot,

American Eagles – Kokka (Amore, Amore). Dit nummer uit 1977 staat al in de discografie en er kan worden aangevuld: Deze compositie was klaarblijkelijk populair bij Radio Mi Amigo want deze werd ook in 1978 gebruikt voor een promotiespot ten bate van de nacht van Mi Amigo. Een spektakel met meer dan 40 Vlaamse artiesten en de Mi Amigo drive in show in de Europahal te Tielt. American Eagles - Kokka (Amore, Amore). This song from 1977 is already in the discography and can be completed: This composition was apparently popular with Radio Mi Amigo because it was also used in 1978 for a promotional spot for the night of Mi Amigo. A spectacle with more than 40 …

16. Gast
    Started by Gast,

Sedert enige tijd gebruikt de NS in een wervend spotje de prachtige song I want you als ondersteunend muziekje, nou ja, gebruik, misbruik medunkt. Het gevoel bij deze song verdwijnt geheel in combi met die op te roepen feel good gevoelens voor de NS, Niet dat ik perse iets tegen de NS heb, die Dylan songs misbruik je gewoon niet. Er zijn ongetwijfeld meer voorbeelden, ik ben benieuwd wat nog meer genoemd kan worden in deze rubriek. Paul de Haan. < sinds 1-8-79 geen gebruik meer gemaakt van openbaar vervoer>

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  17. Started by hans knot,

Shadows, the - Temptation. Bij speciale uitzendingen horen natuurlijk speciale tunes. Het was in april 1974 dat RNI met deejay Ted Bouwens een speciaal uitstapje maakte naar het Spaanse Benidorm om niet alleen de Spaanse badplaats te promoten maar ook het programma ‘Muziek Parade’ op te nemen. Als tune werd de instrumentale versie van het nummer ‘Temptation’ ingezet. Na zijn uitstapje bleef Ted het nummer trouwens gebruiken als tune voor het programma. Reeds bestaande tekst in zeezenderdiscografie komt te vervallen. Shadows, the - Temptation. Special broadcasts include of course special tunes. It was in April 1974 that RNI, with deejay Ted B…

18. Gast Freaknacht06
    Started by Gast Freaknacht06,

Hallo iedereen, zijn er mensen die ook Tunes, Jingles, TOTH's, Power Intro's, Sweepers, e.d. verzamelen van NPO3FM? Ik weet dat er op verschillende sites als YouTube en Soundcloud (Purejingles) er wel materiaal te vinden is maar wellicht dat er mensen zijn die al een verzameling hiervan hebben.

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  19. op zoek naar het begin tune hollandse hitsfestival van veronica

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  20. Started by amigo259,

Wie heeft voor mij misschien jingles die gebruikt werden bij Goud van Oud. Groet, Marcel.

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  21. Started by skybird,

Het is alweer 53 jaar geleden dat de Beatles in de week van 4 April 1964 de hoogste 5 plaatsen bezette in de Amerikaanse hitparade. Ik dacht laat ik nu eens de hele Top 40 van die week opnemen,omdat het nog nooit gebeurd was dat een en dezelfde groep de hele top 5 voor hun rekening namen. In de Top 40 stonden ze met 6 platen genoteerd en als de hele Top 100 van die week neemt stonden ze zelfs met 12 platen genoteerd. Dus we spreken hier duidelijk over Beatlemania Dirk [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Hier de lijst van 4 April 1964 1Can't Buy Me Love BEATLES BEATLES 2Twist & Shout BEATLE…

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  22. Op RNI (en mogelijk ook op Veronica) draaiden reclames voor de Lach, ingesproken door één van de Lutz-en en eindigend op "Doe 's iets leuk koop een Lach" door een hoog stemmetje. Verder wordt ook de prijs van het blad genoemd : Fl 1.65 Omdat ik me afvraag wanneer die reclame's werden uitgezonden heb ik 's zitten googlen. De laatste Lach kwam uit op 7 April 1972 en heel 1971 en 1972 kostte dat blad Fl 1.25, met uitzondering van een dubbeldik nummer eind 1971 dat Fl 1.85 kostte (meen ik ontcijferd te hebben). Ik heb dus geen idee wanneer dat blad werd uitgebracht terwijl het Fl 1.65 kostte in de periode Februari 1971 - September 1974. Wie weet wannee…

23. Started by hans knot,

Jimmy Smith – Who’s afraid of Virginia Woolf (part2). Van dit nummer staat part 1 al genoemd in de zeezenderdiscografie. De achterkant van de singel met dezelfde titel kreeg als bijvoeging ‘part 2’ mee. Het was in november 1965 dat Daffy Don Allen op Caroline North het nummer gebruikte als tune voor het programma ‘Big Line Up’. jimmy Smith Who's afraid part 2 Caroline North 1965 11-22 DonAllen - BigLineUp.mp3 932.81 kB [verborgen inhoud]

24. Wie weet wie de uitvoerende is van het muziekje wat gebruikt wordt door Jeroen Soer Tijdens de Nationale Hitparade Top 100? Het komt mij vaag bekend voor, maar helaas kom ik er niet uit. [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  25. Started by Ben,

Deze cassette is afkomstig van Jelle. [verborgen inhoud] En dit is de inlay van de cassette.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.