Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.167 discussies in dit forum
-
Ringo – Tentation. Het was Gerard Smit die zijn muzikale talenten soms via gezang liet horen in het programma Buitengaats op Radio Noordzee. Op een bepaald moment werd er een persiflage gemaakt op de schreeuwerige K-Tell reclamespots en wel voor ‘De Beste van Gerard Smit’…ga kijken bij je platenhandelaar.’ Fragmenten van nummers kwamen in de spot voorbij, waaronder als eerste het nummer ‘Ik ben gek op geld’. Tentation, een nummer uit 1973 van Ringo werd voor het inzingen gebruikt. Het was de Ringo van het duo Sheila en Ringo die een mooie hit scoorden met Les Gondoles à Venise. Ringo - Tentation. It was Gerard Smit who sometimes showed his musical talents thro…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ga een nieuwe soul show beginnen bij omroep leeuwarden Wie kan mij helpen aan een aantal jingles voor mij. Bvd Gr Johan.
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Rob Out gebruikte in de Rob Outshow een jingle met een vrouwenstem die iets zegt in een, in mijn oren, Oost-Europese taal. Kan iemand vertellen wat er gezegd wordt en in welke taal? Ik zal proberen de tekst hier fonetisch weer te geven. "Radio posloga di Rob Outshow, nastanja ce radio Veronica". Lijkt misschien een 'mama appelsap' maar dit is wat ik ongeveer versta. Helaas heb ik geen audiovoorbeeld kunnen vinden. Daarom nog een vraag: wil iemand deze jingle hier delen?
-
-
- 23 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 2 followers
-
-
John Huband Scottish Sound – Radio Scotland Polka. Dit nummer is dus een ode aan Radio Scotland. Het kwam in 1966 uit op het LP label, onderdeel van Polydor. De achterkant van het nummer werd op Radio Scotland gebruikt als tune van het programma Ceilidh. (zie onder categorie 5). http://www.45cat.com/record/595002 met dank aan Vincent en Willy
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Los Lobos – Disco La Sol. Typisch zo’n nummer dat een keer op de radio is gehoord. Nee, het is niet de overbekende Los Lobos uit de VS maar een naamgenoot uit België. De groep nam het nummer op in 1978 op het Biram label. Het nummer werd geschreven door P. Auriat. Het was Haike Debois, die de één na laatste ‘Groetjes uit Playa de Aro’ er mee afsloot. Dit programma was enige tijd op zondag tussen 10 en 11 uur in de ochtend te beluisteren op Radio Mi Amigo. Los Lobos - Disco La Sol. Typical one of those songs heard once on the radio. No, it is not the over-familiar Los Lobos from the US but a namesake from Belgium. The group recorded t…
-
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Pink Floyd – Let there be more light In 1991 begon de voormalige communistische staat Joegoslavië uiteen te vallen, waarbij afzonderlijke religieuze en etnische groeperingen elk aanspraak maakten op grote gebieden en bevolkingsgroepen. Deze aanspraken werden gemaakt ondanks meer dan 40 jaar van schijnbare integratie binnen en tussen gemeenschappen en individuele families en resulteerden in een hevige driezijdige burgeroorlog. . Droit de Parole (Het recht om te spreken), werd opgericht in augustus 1992 en onderhandelde aanvankelijk over een optie om een landzender in Hongarije te gebruiken, die krachtig genoeg was om alle voormalige Joegoslavische gebieden te kunnen bestri…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier is de MOR versie van Track To The Future https://soundcloud.com/simonfex/thompson-creatives-track-to-1 Zoals je hoort, is er nogal wat overlap tussen de CHR en de MOR versie. SF
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Ooit op het andere forum heb ik het er al eens over gehad. Toen Beromunster uit de lucht ging was er een special afscheidslied van Carlo Brunner - Lab wohl Beromunster. Ik was er toen helemaal ondersteboven van en nog steeds. Gewoon echte "volksmusik" , niet dat dit mijn smaak is, maar ja, ik heb tenslotte ooit drie weken in Zwitserland gezeten voor cursus en dan zoek je wel eens op de radio ..... Laten we zeggen dat het een jeugzonde is;) Carlo Brunner - Lab wohl liebs Beromunster : http://www25.zippyshare.com/v/93500106/file.html Rien, die altijd een beetje ballorig wordt van deze muziek.
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Wellicht al eerder gepost hier maar... Ik hoor in de Mi Amigo 'de echte' uitzendingen en in de Top 50 uitzendingen op zaterdag van Ferry Eden veel oude Mi Amigo en Monique commercials langskomen. Heeft iemand die collectie op MP3? Alvast dank! Henk
-
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Ik zat zonet te luisteren naar het nummer Paperback writer van de Beatles uit 1966. Een nummer dat niet verscheen op het album Revolver, raar toch. Het nummer was ik aan het vergelijken tussen de stereo en de mono versie. Ik persoonlijk vind de mono versie beter,het klinkt voller,vooral de bas gitaar van McCartney klinkt hier heel goed. Later zei Paul dat hij het afgekeken had van Brian Wilson van de Beach Boys.(pet Sounds) Stereo klinkt dus niet altijd beter dan de mono uitvoering,zeker met muziek uit de jaren 60. Ik heb een stukje stereo en een stukje mono versie opgenomen,oordeel zelf. Dirk http://www112.zippyshare.…
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
-
Junior Walker and the All Stars – Good Rockin’. Zijn geboortenaam was Autry De Walt Mixon Jr. en hij richtte in de jaren vijftig de groep de Jumping Jacks op. Zang en tenorsaxofoon waren zijn specialiteit en in 1961 ontdekte Johnny Bristol de groep die ze introduceerde bij de baas van het Harvey Label in Detroit. Daar werd ‘Good Rockin’ in 1963 uitgebracht en spoedig daarna stond hij in de belangstelling van het Tamla Motown Label waar hij zijn grote successen boekte. Mark Wesley gebruikte het nummer als eindtune in mei 1970 in zijn programma op RNI. Junior Walker and the All stars good rockin'RNI 19700517 1552-1600 RNI (244m) - Mark Wesley - test.mp3 …
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Een beauty uit TM's Winning Score voor KKZO. http://snd.sc/16UDlcz SFx
-
Debbie Reynolds, Donald O’Conner and Gene Kelly – Good Mornin’.Een vrolijk deuntje uit een Amerikaanse muziekfilm waarin de overgang van de stomme film naar de geluidsfilm werd gebracht en bezongen. In het eerste jaar werd er dermate veel naar de film gegaan dat driemaal de productiekosten al waren terug verdiend: Singing in the rain is de titel van de film. Het begin van het lied ‘Good Morning’ werd op Caroline South gebruikt voor de jingle: ‘Good morning, good morning, you’re listening to Keefers uprising…’ Debbie Reynolds-Donald O'Connor-Gene Kelly CarolineSouth-19661215-0809-0855-JohnnyWalker.mp3 244.64 kB https://filesender.surf.nl/?vid=22ae02bb-d6ac-4…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Torero Band, the – Yellow Submarine. Daar is andermaal een nummer van de Torero Band waar we alleen van weten wat ze hebben opgenomen en dat hun muziek werd uitgebracht via het MPF label. Dit staat voor Music for Pleasure. Eén van de lp’s heet ‘Lennon & McCartney Tijuana Style’, waarop ook Yellow Submarine staat. Dit nummer werd door AJ Beirens gebruikt om een liedje te zingen over het Beatles item in zijn programma: You’re tuned into six two zero five…..’ Torero Band, the - Yellow Submarine. There is another song by the Torero Band of which we only know what they recorded and that their music was released through the MPF label. This stands for Music for P…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben op zoek naar het origineel (pakket) van de muziek die gebruikt is in de jingles van Radio Unique Amsterdam in de periode 1978/1979. Uit hetzelfde pakket is op de Nederlandstalige service van Radio Caroline in 1978/1979 de nieuwsvormgeving gebruikt. Montage Radio Unique jingle en promo Ik ben benieuwd of iemand het weet. Grt, Peter
-
-
- 12 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 2 followers
-
-
James Last Orchestra – Charleston/Black Bottom medley. Het typerende geluid van deze medley van het orkest van James Last verscheen in 1972 op de lp ‘Wenn die Elisabeth ..mit James Last’ en wel op het Polydor label. Het is een compositie van Ray Henderson. In 1975 lag het op de draaitafel als instrumentaal einde van een aflevering van Stan Haag Vandaag op Radio Mi Amigo. James Last Orchestra - Charleston/Black Bottom medley. The typical sound of this medley by James Last's orchestra appeared in 1972 on the LP 'Wenn die Elisabeth ..mit James Last' and on the Polydor label. It is a composition by Ray Henderson. In 1975, it was on the turntable as the instrumenta…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Ben op zoek naar de opname Veronica van Cornelis Vreeswijk. De "normale" uitvoering,maw niet de Radio Veronica uitvoering of de Zweudse versie. Alvast mijn dank Paul de Haan.
-
Hier nog wat meer mooie, orkestrale tracks uit het TM custom pakket voor WBZ. (Helaas afkomstig van een g-ruizige cassette..) https://soundcloud.com/simonfex/wbz-tm-custom-2-diverse SF
-
Hello, Here is the video that I have made upon the 1976 K-TEL radio spot, heard at the top of the hour on Radio Mi Amigo : 1976 K-TEL MUSIC EXPRESS Is there anybody to write for me the dutch words that I don't understand (phonetics "harkope taikope") at approximatively 0'37"? Many thanks, Rod
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Whisky David – Ruby Ruby Baby. Dit nummer staat al in de zeezenderdiscografie vermeld inzake de Mi Amigo Drive in show. Aanvulling: Bij de productie van een spot ten bate van een grandioos grootse talentenjacht, speciaal voor mensen die geen talent hebben, te houden in Bar Dancing Discotheek King’s Club in Playa de Aro in 1978, werd van een instrumentaal deel van Ruby Ruby Baby een rondloper gemaakt om vervolgens de promospot in te spreken. Whisky David - Ruby Ruby Baby. This song has already been mentioned in the discography related to the Mi Amigo Drive in show. Supplement: During the production of a spot for the benefit of a grandiose talent show, especial…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Wendy Carlos – William Tell Overture. De overture uit de gelijknamige opera van Givachino Rossi in een jaren zeventig van de vorige eeuw gestoken jasje door Wendy Carlos werd door Andy Archer gebruikt om tijdens de eerste kerstdag 1973 een speciale uitzending te verzorgen waarbij bemanning en deejays de groeten aan de familie konden doen en de champagnekurken konden knallen. wendy Carlos wilhelm tell Caroline-19731225-AndyArcher-NormanBarrington-74min.mp3 3.33 MB https://filesender.surf.nl/?vid=33311d52-86fd-69e9-3385-000049af88d0
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier een collage van bekende en minder bekende jingles uit de goede tijd van de Tros. Waar is die tijd naar toe? Dirk http://www45.zippyshare.com/v/71016239/file.html
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Whistling Jack Smith – I was Kaiser Bill’s Batman – Dit nummer is reeds vermeld en kan worden aangevuld. I was Kaiser Bill’s Batman werd in maart 1974 door Brian Anderson op Radio Mi Amigo gebruikt op naar het tijdsein van zeven uur in de avond met de mededeling dat bij het accurate tijdsignaal een ieder de gelegenheid had de klok gelijk te zetten. Vaak was er wel een afwijking van seconden met de juiste tijd op sommige van de zeezenders. De tune is geschreven door Greenaway en Cook en was oorspronkelijk getiteld ‘Too Much Birdseed’. Het werd als single voor Deram Records opgenomen door platenproducent Noel Walker, met behulp van studiomuzikanten samen met de Mike Sammes …
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
radio contact filler gemaakt door ton schipper op muziek van the shadows(wonderful land) http://www49.zippyshare.com/v/76813720/file.html
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-