Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.111 discussies in dit forum
-
En hier de soulshow promo uit de jaren 80. Geweldig gemaakt door Ferry Maat. Dirk http://www13.zippyshare.com/v/32892928/file.html
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
-
Dag Radio / Forum Vrienden Wie kent Duiker Sloot Promotions. Ik zoek daar jingles van . Gesproken jingles waren het tegen zeer redelijke prijzen. Hoe mooi kan het zijn. Bvd Gr Johan.
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Hallo mensen wat heb ik genoten van dit jingleblok jullie ook mijn dank aan Hans maar ik heb een vraag of er iemand de jingle heeft hoe de naam van Keizerstad is ontstaan bv de K is van Keizer Karel de e is van de i is van enz enz tot de naam van keizerstad te voorschijn word getoverd bvd en misschien meer jingles van deze zender het haalt heel wat in me los gaane op zippy of mp3 bestand nogmaals bedankt heerlijk heerlijk groetjes van Chaldy.
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Groet, Peter
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Booker T and the MG’s – Kinda easy like. Dit nummer is afkomstig van de LP ‘Melting Pot’ en het was Tony Allen die het in 1971 gebruikte als tune voor zijn programma ‘You’re not going to believe this’ op RNI. booker t kinda easy life RNI-19710613 - Tony Allan - You're Not Going To Believe This.mp3 3.2 MB [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Ray Anthony and His Orchestra – Slaughter on Tenth Avenue. Voor de bron van een jingle dienen we dit keer terug te gaan naar het 78 toeren tijdperk toen dit nummer voor het eerst in 1952 op het Capital label werd uitgebracht. Het nummer Slaughter on Tenth Avenue, gecomponeerd door Richard Rodgers, werd gebruikt in 1966 voor de jingle: ‘Tonight from the North Sea it’s Robbie Dales Diary’. ray anthony slaughter 1966 12 07 Wed 1800-1830 R Caroline South (259m) - Robbie Dale's Diary.mp3 114 kB [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Dit is een jingle van KZLA Sportsradio tgv Olympische Zomerspelen 1984 in LA https://soundcloud.com/simonfex/klza-radio-jingle-olympic-summergames-1984-la Het nummer LA is my lady van Frank Sinatra is knap gemonteerd. SF
-
Ramsey Lewis – Mother Nature’s Son. Een prachtige uitvoering van deze Lennon en McCartney compositie, afkomstig van de gelijknamige lp uit 1968. Een lp gevuld met allemaal composities van The Beatles. Ramsey Lewis werd orkestraal begeleid door een orkest onder leiding van de arrangeur Charles Stepney, die veel voor de Chess en Cadet platenmaatschappijen heeft gewerkt. Deze uitvoering van ‘Mother Nature’s Song’ werd in 1970 op RNI gebruikt voor de jingle ‘Every morning, Monday till Friday, from nine till twelve Andy Archer presents Archer’s Housewifery’. Ramsey Lewis - Mother Nature's Son. A beautiful performance of this Lennon and McCartney composition, origi…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
De legendarische opener van Veronica's Evers in het Wild met ook jingles uit JAM's Powerstation http://snd.sc/1lwUvoL SF
-
Meat Loaf – Nowhere fast. Dit nummer werd gecomponeerd door Jim Steinman en in 1984 door de formatie Fire Inc. opgenomen voor de Soundtrack van de film ‘Streets on Fire’. Meatloaf nam het nummer ook op in 1984 en gebruikte het om zijn nieuwe single aan te kondigen op Laser 558, daarbij gebruik makend om ook ‘Laser 558, never more than a minute between the hits, rocking you’ te promoten. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
25 jaar Radio Drenthe in jingles 25.01.2014 – De regionale omroep Radio Drenthe bestaat 25 jaar. De omroep begon op 1 januari 1989 met uitzenden. Dat wordt vandaag gevierd met een speciale uitzending van 10.00 tot 14.00 uur. Rego Meijer, één van de mannen achter de vormgeving van Radio Drenthe, heeft speciaal voor Jingleweb een COMPILATIE gemaakt van de evolutie van alle jinglepakketten […]The post 25 jaar Radio Drenthe in jingles appeared first on JINGLEWEB.NL. http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/01/25/25-jaar-radio-drenthe-jingles/
-
Chicago Transit Authority – Liberation. Dit nummer staat al in de discografie en kan worden aangevuld. Het was Stevi Merike die Liberation gebruikte op RNI toen hij op 20 juni 1971 een prachtig overzicht voorlas van de gehele Top 50 van die week. Een lijst met als nummer 1 destijds ‘Double Barrell’ van Dave and Ansel Collins. Chicago Transit Authority - Liberation. This number is already in the discography and can be completed. It was Stevi Merike who used Liberation on RNI when he read a beautiful overview of the entire Top 50 of that week on June 20, 1971. A list with 'Double Barrell' by Dave and Ansel Collins as number 1 at the time. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
De leden van Spargo waren te gast in de Soulshow van Ferry Maat en namen, live in de uitzending, een jingle op. Mocht iemand dit in een betere kwaliteit hebben...... SF
-
Inmiddels antwoord gekregen.
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Shadows – Guitar Tango Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld: Ook in de studio van Radio Mi Amigo in Playa de Aro kwam de Guitar Tango in 1976 op de draaitafel als filler op weg naar het nieuws en weerbericht in de Flashbackshow van Joop Verhoof. Shadows - Guitar Tango This song is already in the list and can be added: Also in the studio of Radio Mi Amigo in Playa de Aro the Guitar Tango was played in 1976 as a filler on the way to the news and weather forecast in the Flashbackshow of Joop Verhoof. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Ben op zoek naar de jingles van Costa Holanda, die uitzond rond Benidorm wie kan mij helpen ?
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Ergens november 1978: een observatie van de Engel van Vlaanderen in een Avondspits: Het gaat weer open: het dagboek van de Engel van Vlaanderen: [verborgen inhoud] ''Ik kijk op U neer maar ik kijk niet op U neer mijn inkijkhoek is anders zullen we maar zeggen zo zag ik vandaag een rij automobielen achter elkaar waarvan het leek of ze door een onzichtbaar touw steeds met kleine rukjes naar voren werden getrokken een leuk spelletje maar ik kon niet zien wie trok overigens bleek uit de woorden die uit de open autoraampjes naar buiten ontsnapten dat de Bond tegen het Vloeken wel geen automobilisten …
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Hollyridge Strings – From me to you. Andermaal een prachtige uitvoering van een Beatlesnummer van de in 1964 uitgekomen lp ‘The Beatles Song Book’, waarmee the Hollyridge Strings in arrangementen van Stue Phillips ons destijds verrasten en waarvan vele nummers voor productiemuziek werden gebruikt. From me to you bijvoorbeeld werd ingezet op Radio 355 in 1967 in het programma Radio 355 Request als tune. Hollyridge Strings - From me to you. Again a beautiful performance of a Beatles song of the 1964 released album 'The Beatles Song Book', with the Hollyridge Strings in arrangements by Stue Phillips surprised us at the time and of which many songs were us…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Ritchie Family, the – Brazil. Een compositie van Ary Barrosso en Bob Russell dat door de Ritchie Family in 1975 op het 20 Century label werd uitgebracht en redelijk hoog scoorde in diverse landen. Het was niet alleen op single leverbaar maar ook op de gelijknamige lp. Peter van Dam, op Radio Mi Amigo, gebruikte het als filler in zijn programma ‘met Peter gaat het beter’. Niet alleen om te draaien richting de klok van het hele uur maar ook om vrouwelijke bezoekers van de studio in Playa de Aro groeten aan vrienden te laten doen. The Ritchie Family waren drie dames die door Jacques Morali waren samen gebracht en als groep actief waren vanuit Philadelphia. Ritchi…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Hier een van de betere pakketten van TM. Synergy uit 1975. Ook gebruikt door het Franse RTL. Dirk http://www58.zippyshare.com/v/38382288/file.html
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
In 1984 liet BBC Radio One bij JAM in Dallas een aantal jingles van de pakketten Best Show en Hitradio inzingen. [verborgen inhoud] De pakketten werden in 1987 in Nederland voor de TROS (Best Show 1 en 2) en voor Veronica (Hitradio 1) ingezongen. Groet, Peter
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] 01h:12min begint een nummer, dat waarschijnlijk ''Extra, Extra'' heet Weet een van jullie wie de uitvoerende is? Ik heb het ooit geloof ik eens bij Ferry Maat opgenomen eind jaren 80 denk ik, vermoed ik dus, maar ook toen werd niet gezegd wie het was. Shazam herkent hem niet. Op een gegeven moment hoor je Autobahn(nogwat) wellicht is het een Duitse band??? Omni hoopt op verlossing AUB.
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-