Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Overige landen

Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.

1. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  2. [verborgen inhoud]

3. Het volgende programma van Nicky Horne ( ex BBC Radio One/Two, Capital Radio London, Virgin Radio) geeft qua muziekkeuze perfect weer, wat voor radiostation ik het meest mis in de Nederlandse (FM) ether. Het programma begint gelijk al met een heel mooi nummer van de rockband Heart, verder zijn o.a. de volgende artiesten te horen in het eerste uur: Beatles, Pink Floyd, Rory Gallagher, Neil Young, Al Stewart, Black Crowes, Jethro Tull, Yes, Bob Dylan en REM. Het tweede uur begint met een uitstekende plaat van Led Zeppelin met gast vocaliste Sandy Denny, zij is later in het programma ook nog een keer solo te horen, verder in dit uur de volgende artie…

• 2 antwoorden
    • 917 weergaven
  4. Bob talks about his career in radio, particularly when he was on the Mi Amigo, and later voiceovers as well as how and why he launched the Radio Caroline AM campaign and his book The Last Adventure for Boys based on his time on the Mi Amigo available at Amazon. [verborgen inhoud] The Last Great Adventure For Boys [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 925 weergaven
  5. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 770 weergaven
  6. Altijd als ik in de buurt van New York was luisterde ik naar WCBS en dan kun je de "morning mayor" niet missen. Deze opname komt van een compact cassette. [verborgen inhoud] Harry werkte onder andere bij WCFL, WABC en WCBS. Hier kun je wat meer over hem lezen : [verborgen inhoud] Art Vuolo heeft een video op youtube staan uit 1992 met Harry en Mr G. In Januari 2020 is Harry overleden.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 475 weergaven
  7. [verborgen inhoud] Luxembourg-19700411-2100-2200-DaveChristian-KidJensen-DaveChristianShow-KidJensenShow Vervolg van 2040-2100. Matige opname, verschil in snelheid. Geprobeerd zo goed mogelijk op snelheid te zetten. Datum is zeker, maar er wordt geen datum genoemd in deze opname. Er wordt in het nieuws gesproken over de Apollo 13 lancering en aankomst in een baan om de aarde. Lancering was op 11-04-1970 om 13:00 lokale tijd. Op 50:45 geeft Kid Jensen aan dat na middernacht Tony Prince komt en vermeld dat het dan zondag is. De 12 is een zondag. Kid Jensen bevestigd het nogmaals aan het eind van het programma bij de promo van de Sound Survey show, ook op zondagavond. Deze o…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 280 weergaven
  8. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Onlangs hoorde ik deze radiodocumentaire terug, ‘Hearing America, A Century of Music on the Radio’, afkomstig uit 2006. Een mooi verhaal over de rol die muziek heeft gespeeld in de ontwikkeling van de Amerikaanse radio, en andersom: hoe de radio heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van de popmuziek, en dan met name de rock en roll. Met fragmenten van ‘border radio stations’, blanke (country) en zwarte (blues) radiostations, Alan Freed, etc. En ook over de opkomst van top 40-stations. Kortom: de geschiedenis van de Amerikaanse radio in een notendop, en dan vooral over de rol die de muziek daarin speelde. Een programma uit de reeks American Radioworks, van …

• 2 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  9. Deze opnamen komen uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  10. misschien hebben jullie deze film gezien met brad pitt & leonardo dicaprio en ook van de soundtrack genoten, het was namelijk een opname van de don steele programma op khj los angeles. het was precies deze show. ik vind het heel leuk gemaakt met die video. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 768 weergaven
  11. Al eerder voorbij gekomen, een complete dag uit 1939. De uitleg over deze dag vind je hier: [verborgen inhoud] En de opnames: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 800 weergaven
  12. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Martin van der Ven.

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  13. Started by Ben,

Volgens de beschrijving bij deze cassette, afkomstig van Mike Grant, zou deze opname van 18 Oktober 1970 zijn. Ik vermoed dat dit uit 1985 (of later) komt. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 668 weergaven
  14. [verborgen inhoud] I don't have a date / Ik heb geen datum.

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  15. [verborgen inhoud] Luxembourg-19700211-1800-2000-PeePee-PaulBurnett-TienerTopperTijd-TonyPrinceShow-Edits-39min Fading goed hoorbaar. Datum is niet vast te stellen aan de hand van de opname. De meeste platen die Paul Burnett draait zijn later uitgebracht dan de vermelde datum 11-01-1970 bij de opname. Het is aannemelijk dat deze opname van een maand later is. Aan het einde van de opname zegt Paul Burnett dat het om middernacht Thursday is. Dan is dit een uitzending van een woensdag en dat klopt met de datum 11-02-1970. Deze datum daarom aangehouden. Op de ?? op 36:30 wordt nog het antwoord gezocht. 00:00 Pee Pee - Tiener topper tijd, 25:33 Paul Burnett - Tony Prince show.…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 547 weergaven
  16. ATLANTIS .UK programma's Aangeboden door de Golden Radio club Voor de liefhebbers terug een aantal opnames. Met ook Steve England Hieronder te downloaden tot: Wordt verwijderd op 10 september 2019 !! Vriendelijke groeten Jean-Pierre Download link [verborgen inhoud] Atlantis UK - 20190901 - 0138-0700 - Atlantis Rock Nights + 0700-0845 - Big Paul.mp3 Atlantis UK - 20190901 - 1800-2400 - Sunday Selection + Roger Mathews - Rocks + Atlantis Rock Nights.mp3 Bericht : Atlantis UK 01092019 Programma's van 0900 tot 1800 UK time Met Steve England Download link [verborgen inhoud] …

17. Dit is een opname uit eigen archief. [verborgen inhoud]

• Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 252 weergaven
  18. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 951 weergaven
  19. Started by Juul,

Alan Parsons is een man die als technicus in de beroemde Abbey Road studio's in Londen werkte. Samen met Beatle producer George Martin was hij verantwoordelijk voor de albums "Let it be" en "Abbey Road". Verder was hij betrokken bij het Pink Floyd album "Dark side of the moon". In dit programma uit de US praat Alan Parsons over zijn album uit 1977 "I Robot". Het was de basis voor een Poster uit 1997. Hier is dat Nederlandse script. http://www73.zippyshare.com/v/49532902/file.html En hier de US audio. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-PTTQMHJHCS63.zip

• 2 antwoorden
    • 870 weergaven
  20. Ditmaal een C90 TDK-D "container" cassette. Allerlei "usual suspects" passseren de revue, maar ook een paar onbekend voor NL, of een paar beter bekende, maar niets gedaan in NL. Geen idee welk station, maar andermaal geen associatie met de Official Charts. Duidelijk Lente 1982 met een knipoog naar april en mei, met een stukje juni wellicht. Helaas zwaar ge-editeerd, maar weer leuk om te horen. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 159 weergaven
  21. Started by h.roos,

MiAmigoInt.-20180908-0816-1928 (zaterdag). [verborgen inhoud] Link werkt tot 17-sept.-2018. Groet Henk.

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  22. Started by Gerrit Blaauw,

Cunera van Selm praat met Rob van Dam (Marc Jacobs) in het RTV Noord tv-programma: Boven het Maaiveld. Over zijn jeugd, zijn werk bij de zeezender Mi Amigo, RTL, RTV Noord en meer. De registratie: http://www.rtvnoord.nl/gemist/gemist.asp?v=28662

• 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  23. Started by martinja,

British Forces Network - helaas geen gegevens [verborgen inhoud]

24. Started by hans knot,

[verborgen inhoud] Geniet KISS FM New York 13 augustus 1986

25. Gast
    Started by Gast,

Gedurende de jaren 1968-1992 heb ik o.a. veel opnames gemaakt van radio uitzendingen. Ik luisterde veel naar radio RSA de nederlandse dienst vanuit Johannesburg. Op de langegolf frequentie van 263 Khz zond de Sovjet Unie uit. Deze was in Nederland , zei het met wat kunst en vliegwerk ,keihard te ontvangen. (15 meter koperdraad en een goede aardleiding aan de dakgoot). De Sovjetunie had een ontelbaar aantal radiozenders ter beschikking. Het programma hier gepresenteerd werd over alle steunzenders van de Sovjet Unie verder uitgezonden. Ook via de Horizont TV sat. De eerste tvsat ter wereld, De in Oost Duitsland (DDR) gelegerde Sovjet militairen konden afstemmen op deze ze…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 315 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.