Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Gevonden op Internet. Meer info heb ik niet.(helaas) https://wetransfer.com/downloads/25a6ce4b65531c288ce22dc409b7617820231224183850/8d4f5d
-
- 0 antwoorden
- 483 weergaven
- 1 follower
-
-
-
Op 19 augustus 2013 is zangeres Donna Hightower overleden. In 1972 en 1973 had ze twee grote soul/gospel-hits in de Veronica Top 40 met respectievelijk 'This world today is a mess' en 'If you hold my hand' Donna bereikte de respectabele leeftijd van 86 jaar. Greetz, Everton
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
-
-
Ik weet toevallig dat mede forum lid Henk opvarende is van een reddingsboot op één van de Waddeneilanden. De reddingsboot mensen varen nu uit voor een oefening......."ze lijken wel gek". Maar ik heb er wel groot ontzag voor. Pfffffffff https://twitter.com/KNRM
-
- 1 antwoord
- 803 weergaven
-
-
Net als een paar anderen gaat plaatsgenoot Rock van Velthuysen voor de Gouden radio ring. Het lokale blad sprak met hem. http://www.veluweland.nl/lokaal/rick_van_velthuysen_gaat_voor_gouden_radioring_3314193.html#.VGNVu92olug
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Het Rotterdams Radio Museum opende zondag, in het kader van 70 jaar bevrijding, een thema-expositie over die illegale radiotijd in de periode 1940-1945. De radio speelde in de Tweede Wereldoorlog een cruciale rol. Vooral Radio Oranje was – met zijn uitzendingen vanuit Engeland – populair. Dat kwam met name doordat veel Nederlanders schoon genoeg hadden van de Duitse propaganda-uitzendingen op zenders die werden gecontroleerd door de Nazi’s. In 1943 namen de Duitsers alle radio-apparatuur in ons land in beslag. Vanaf dat moment kon Nederland alleen nog met zelfgebouwde of niet-ingeleverde radio’s stiekem luisteren naar ‘onze’ zenders. Direct na de bevrijd…
-
- 1 antwoord
- 727 weergaven
-
-
Wat is het stil. iedereen weer na de wintersport aan het werk? Juul ( de pensionado op de Veluwe )
-
- 10 antwoorden
- 3,5k weergaven
-
-
Ik ga bijna nooit met de trein, maar komend weekend heb ik een weekend Brussel op de planning staan. Vandaag een treinkaartje gekocht op internet en bij het boeken kwam ik er achter dat ik met wat knutselen mezelf 10 euro kon besparen op een enkeltje. Mijn enkeltje Groningen - Brussel kost op de website van de NS 52 euro. De NS hanteert in Nederland blijkbaar een maximumtarief van 24 euro voor een enkeltje. Wat ik nu heb gedaan is een enkeltje Roosendaal gekocht voor 24 euro. Vervolgens heb ik een enkeltje Roosendaal Brussel gekocht voor 17,60. Bij elkaar opgeteld net geen 42 euro. Oftewel 10 euro goedkoper. Dus moraal van het verhaal: Mocht je …
-
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Jeff Lynne, oud-voorman van The Electric Light Orchestra, heeft een aantal oude hits van de band afgestoft en opnieuw op de plaat gezet. De recencies in de pers waren voor zover ik ze heb meegekregen, unaniem lovend. Omdat ELO één van mijn favoriete bands is en ik toch nog een “platenbon†op zak had, ben ik voor het eerst sinds tijden weer eens een platenwinkel binnengelopen. Thuisgekomen direct het schijfje maar eens beluisterd. Ik moet toegeven, het klinkt op zich prima. Wat strakker als destijds, waar het vroeger nogal eens neigde naar “overproductieâ€. Over het algemeen wordt Mr. Blue Sky als één van de topnummers gezien, een mening die ik helemaal deel. …
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Wij zijn op zoek naar iemand die voor ons een paar verschillende mooie logo's kan en wil ontwerpen. Wie dat wil kan met mij contact opnamen via een PB of per mail. En wat het budget betreft kan ik duidelijk zijn: dat is hoogstens een bakkie koffie bij één van de radio evenementen die er in de toekomst worden georganiseerd.
-
- 0 antwoorden
- 901 weergaven
-
-
http://nos.nl/artikel/711111-britse-verkoop-lps-op-niveau-1996.html
-
- 0 antwoorden
- 944 weergaven
-
-
Beste vrienden, Heeft er iemand soms de uitzendingen 1 tot en met 10 voor mij? Groeten. Danny.
-
- 0 antwoorden
- 669 weergaven
-
-
Meindert van der Meulen maakte een oude VHS digitaal. Een leader gemaakt speciaal voor NOB medewerkers uit 1992. https://www.youtube.com/watch?v=QR7-vl3AHPs&feature=youtu.be
-
- 0 antwoorden
- 589 weergaven
- 1 follower
-
-
-
Weet iemand hoe ik onze 192 stream op de iPhone kan beluisteren via WiFi hier in huis ?
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 2 followers
-
-
Ik weet het nog goed, Ik kwam bij Veronica werken en Chiel Montagne draaide een plaat van een groep met de naam Kenny Rogers and the first edition. Een geweldig nummer. Later zou Kenny weer een hit scoren. Hij overleed gisteren, 81 jaar.
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Op de forgotten hits blog van Kent Kotal las ik dat Terry Kirkman is overleden. Ik las dat hij de schrijver is van "Everything that touches you", dat ik een geweldig mooi nummer vind: Ik heb onlangs een videoclip Top 68 over 1968 samengesteld en ontdekte toen dat er in 1968 zo veel hele mooie muziek is gemaakt, waaronder dit nummer, dat Terry Kirkman schreef (je ziet hem in beeld op het plaatje van het YT filmpje hierboven).
-
-
- 2 antwoorden
- 661 weergaven
-
-
Zijn de draagbare radio's van heden ten dage nog te vergelijken met vroeger? Nee, dat zeker niet als je de moderne radio vergelijkt met die uit de jaren 70. Het groot signaal gedrag van de huidige radio is vele malen beter (lees groter) dan die uit de jaren 70. Wilde je dat toen die tijd ook hebben, dan moest je een flinke duit er voor neerleggen. Nee deze radio, de XDATA D-608, voor rond de 40 euro koop je deze bij Ali expres en krijg je hem ook nog thuis bezorgd. Ik was zeer aangenaam verrast over het geluid, dat klinkt zo als je uit de jaren 70 gewent was, maar kijk eens naar deze kleine speaker. Heel knap dat er zo een geluid uit komt. En het ontvangt midden, kortego…
-
-
- 8 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Met een mp3 van I don't feel like dancing van de scissor sisters? Mijn dank is groot!
-
- 3 antwoorden
- 3k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze avond werd ik onverbiddelijk geconfronteerd met mijn ouderdom. Of anders gezegd, met het verstrijken der jaren raak je meer en meer visueel gehandicapt. Immers, sinds 2 jaar gebruik ik te pas en te onpas een leesbril. Ik heb vroeger wel honderden soorten pluggen aan kabels gesoldeerd. Eerst de huls opschuiven, kabel aansnijden en solderen maar... Vandaag moest ik ff een kabel solderen voor tussen een geleende synthesizer en de computer. Niet zo héél erg moeilijk zou je zeggen. Toen ik klaar was had ik totaal geen signaal. Eerst controleren of ik hem wel in het juiste gaatje had gestopt, niets dus... Toen de hardware op de computer gechecked,…
-
-
Voor de liefhebber en ter info: Luikinga is jarig vandaag en is momenteel de vervanger van Tineke op Radio 5 (747 Khz). van 12.00 tot 14.00 uur. http://www.omroepmax.nl/radio/alle-programmas/tinekeshow/uitzending/radio/will-luikinga-8-1/
-
- 1 antwoord
- 900 weergaven
-
-
Programmamakers van een Belgisch televisieprogramma monteerden een fm-zender in hun auto en kaapten daarmee frequenties van bekende radiostations. Dat leverde een mooi stukje hilariteit op.
-
- 3 antwoorden
- 629 weergaven
-
-
Ik heb in een doos een aantal negatieven gevonden. Zwart-wit en ze dateren uit 1969. Ik kan niet zo goed zien wat het is, ja, van een bezoek aan Montreal-Can. en ik dacht een paar Veronica foto's. Het is volgens de negatieven Kodak spul en ik heb ze zelf genomen. Maar mijn "gewone" scanner daar lukt dat allemaal niet zo mee. Vraag; 1. Kan ik met die negatieven naar de fotograaf (als die er nog is) en vragen of ie ze digitaal of anderszins op de goedkoopste manier afdrukt?
-
- 4 antwoorden
- 709 weergaven
- 1 follower
-
-
Vanaf woensdag 1 juni 2016 worden er geen nieuwe berichten meer opgeladen op Teletekst. Tot eind dit jaar zullen de pagina’s van Teletekst nog toegankelijk blijven en worden de kijkers er doorverwezen naar alternatieve kanalen. Teletekstpagina 888 blijft de bron voor alle ondertitels. Teletekst startte in 1980 als een vernieuwende informatiebron maar is vandaag ingehaald door andere nieuwskanalen zoals de websites en sociale media van Deredactie.be en Sporza.be. Bijgevolg is het gebruik van Teletekst de afgelopen jaren fors teruggelopen. Na het afsluiten van de nieuwe beheersovereenkomst, waarin Teletekst niet langer als opdracht staat, besliste VRT om Teletek…
-
- 0 antwoorden
- 611 weergaven
-