Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.209 discussies in dit forum
-
Goedendag allen, Ik heb een groot aantal opnamen die ik graag bewaar en beluister. Heb mijzelf tot doel gesteld, dat het totaal niet over de 1,5Tb heen moet gaan want het wordt teveel. En bewaren om het bewaren doe ik niet meer. Dus voorjaarsschoonmaak. Het is teveel om het allemaal apart aan te bieden, dus hierbij alles in 1x. Althans de eerste batch, er komt nog meer.. Link is 30 dagen geldig na 7 mei 2026, daarna is het foetsie (en ik heb het dan ook niet meer). Dus zit er wat bij, doe dan je voordeel ermee. Succes. Dank aan de liefhebbers die dit ooit hebben opgenomen en beschikbaar hebben gesteld. Grts Eric Link: [verborgen inhoud] Inhoud: Naam Grootte 0700-1000 Jero…
-
-
- 6 antwoorden
- 380 weergaven
-
-
Het is wel TV maar het was mijn eerste kennismaking met live USA tv die je in Nederland op diverse kabelnetten kon zien. Legendarisch waren de uitzendingen over de IRAK oorlog begin jaren 90. [verborgen inhoud] En voor de mensen die liever Nederlands lezen: [verborgen inhoud] Trouwens hij was ook eigenaar van Radio stations.
-
-
- 2 antwoorden
- 182 weergaven
- 1 follower
-
-
bron: RTE (Ierse Omroep) RTE.ieNew Rolling Stones album to feature Paul McCartneyThe Rolling Stones' new album Foreign Tongues will feature appearances from Paul McCartney and The Cure frontman Robert Smith.
-
- 0 antwoorden
- 144 weergaven
- 1 follower
-
-
Mijn oud TROS collega en goede vriend Daniel Dekker ( Henk voor vrienden) kreeg een lintje vanochtend. Wel verdiend. Jarenlang programma's met hem gemaakt. We hadden een soort pop muziek "ploeg" Henk, Herman Dales, Jack de Vries †, Jurre Bosman en ik die mooie programma;s maakten. En nu is Henk al jarenlang actief op Radio 5. [verborgen inhoud]
-
-
- 11 antwoorden
- 591 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik zat vanmorgen naar buiten te kijken en dan zo opeens zie je het.😀 Direct een foto gemaakt, 2 keer de schaduw van de 2 middengolf antenne op het schuurdak Ik vond het wel wat hebben zo. Theo
-
- 0 antwoorden
- 180 weergaven
-
-
Ik woon aan de rand van het Veluwe meer, tegenover Harderwijk. En kon zien hoe de brand in t'Harde op het defensie terrein woed NL-alert in Flevoland • snelweg A28 dichtVolg hier het laatste nieuws over de natuurbrand in Epe. De brand ontstond woensdagochtend op het oefenterrein van defensie bij 't Harde.
-
-
- 12 antwoorden
- 488 weergaven
- 2 followers
-
-
Bij het luisteren naar de radio hoorde voor mij ook het volgen van de hitparades. Ik was een echte hitlijstenfreak. Ik hield er zoveel mogelijk van bij. (Ik maakte ook mijn wekelijkse TOP 10). In het begin vond ik bij mij thuis wekelijks in de krant de rangen en standen van de Daverende Dertig, maar voor de rest kwam het neer op luisteren en noteren. Totdat ik in 1973 in een platenzaak het tijdschrift Pop-Telescoop tegenkwam. Het werd sinds 1968 uitgegeven door Showunie (later Arno van Orsouw) in Amsterdam met als hoofdredacteuren de Nederlander Emanuel Damsteeg en de Belg Peter Rensen. Het wekelijkse tijdschrift bevatte een helder overzicht van ongeveer alle belangrijk…
-
-
- 6 antwoorden
- 410 weergaven
- 1 follower
-
-
De verhalen over Veronica worden na verloop van de jaren steeds mooier gemaakt. Ik las dit in een FaceBook groep: 66 jaar geleden begon het allemaal. Op 198 meter in de middengolf, op FM en op de 33 meterband in de korte golf beginnen op 21 april 1960 de uitzendingen van Radio Veronica. De zender is eigendom van de VRON (Vereniging Radio Omroep Nederland). Deze vereniging is op 15 oktober 1959 in Hotel Krasnapolsky in Amsterdam opgericht tijdens een vergadering van ontevreden radiohandelaren. Daar merkte ik op dat het verhaal waarschijnlijk uit de AI duim is aangevuld? Maar nee hoor, zo is het echt gegaan kreeg ik te horen. Tja waarom wist ik dit dan niet vraag ik mij af …
-
-
- 12 antwoorden
- 568 weergaven
-
-
Hallo Hilversum 3 liefhebbers Ik kwam onlangs in mijn verzameling van bewaarde Hitkranten uit de jaren 70 de bewuste recensie tegen van Felix Meurders over “I remember Elvis Presley” van Danny Mirror. Zie de bijlage. Naar aanleiding daarvan het volgende: Ik groeide op ver buiten het bereik van de zeezenders en luisterde als opgroeiende puber dagelijks naar Hilversum 3. Wanneer ik nu, vele jaren later, een vergelijking probeer te maken tussen de manier waarop toen popradio werd gemaakt op de zeezenders en op Hilversum 3, dan valt mij een punt van verschil op. Ik heb via Hilversum 3 een specifieke opvatting van popradio leren kennen, die volgens mij alles te maken heeft me…
-
-
- 35 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Sinds gister, de 16e, tot en met de 20ste april is het Nationale bijen telling. Nog wat meer info. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 182 weergaven
- 1 follower
-
-
Veronica vroeger en nu... Deze Erres Radio van 1972 is de enige bekende van alle radio's met Zeezenders op de schaal waar RNI op de vinden is, en een van de wenige waar Veronica al op 538 meter staat. Deze radio is het laatste jaar nog aangeboden op Marktplaats. Links zie verder in deze threat/faden.
-
-
- 7 antwoorden
- 551 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb Caroline aanstaan op de sdr en opeens viel de audio weer uit. Terwijl ik naar scherm keek zag ik een morse signaal voorbij komen op 599 kHz (1010 CET). Kon nog net een schermprint maken.
-
-
- 17 antwoorden
- 752 weergaven
-
-
Ik las dat de communicatie tussen de Artemis II en de aarde via radiosignalen maar ook via laser gaat. Dat laatste lijkt me toch wel bijzonder omdat een laserstraal een best wel kleine diameter heeft. Wie van de radio experts weet of laser inderdaad voor communicatie doeleinden gebruikt wordt? Ik geniet wel van de prachtige foto's, die uit de Artemis II komen. Deze is met dezelfde fotocamera gemaakt als ik ook heb (de Nikon Z9). [verborgen inhoud] Copyright : NASA Johnson Hier staan nog meer foto's : [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 256 weergaven
-
-
The SWLing PostBBC Seeks Shortwave Recordings and Listener Stories—Can Y...SWLing Post readers, I’m currently helping a BBC reporter who is producing an upcoming program about shortwave radio—and she’s hoping to tap into the incredible collective knowledge and experience …
-
- 0 antwoorden
- 210 weergaven
-
-
Leuk Ben, zo'n boekje. Maar gaat de inhoud ook nog over RNI? ( zie hier boven- beneden )) Doet mij denken aan het restaurant dat Lex had in Nijkerk heette; "op weg naar zee". Ik heb er heel toepasselijk m'n afscheidsdiner gehad toen ik met pensioen ging. vlnr Lex Ad en Juul
-
- 0 antwoorden
- 238 weergaven
- 1 follower
-
-
Er komt weer een boek, dit keer over Tineke: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 158 weergaven
-
-
Het is een trieste maand voor ons Boomers, eerst ontviel ons Neil Sedaka, daarna Country Joe McDonald en afgelopen Donderdag op 83 jarige leeftijd gitarist Jan de Hont. De meeste zullen hem wel kennen van zijn successen bij De Maskers, La Comparsa en om even in zeezendertermen te blijven de "Northsea melody" die het thema zou worden van Radio en TV-Noordzee vanaf het REM eiland. Dat thema was weer gebaseerd op het volksliedje "Ferme jongens, stoere knapen". Jan, we zullen je muziek missen. Henk Kruize
-
-
- 12 antwoorden
- 695 weergaven
- 1 follower
-
-
Wie weet de naam van de persoon hier rechts op de foto? [verborgen inhoud] De persoon links op de foto is Rob Hofland. Helaas zijn de personen op deze foto wat onscherp inbeeld gebracht. Deze foto komt uit de nalatenschap van wijlen Rob Olthof en is gemaakt tijdens de radiodag op 28 Maart 1998.
-
-
- 31 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Liedschrijver Chip Taylor (86), bekend van 'Wild Thing',...Hij werd vooral bekend door het schrijven van hits voor anderen.[verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 250 weergaven
- 1 follower
-
-
Mooi Youtube kanaal met vele opnamen van oa Popcorn, Nederland muziekland en Op volle toeren, [verborgen inhoud]
-
-
- 6 antwoorden
- 762 weergaven
-
-
Iemand belangstelling voor deze partij LP's met jingles, overzichten, Tunes, geschiedenis. 24 stuk waaronder enkele dubbel LP's en Verzamel LP's met Veronica/oid op de cover. opbrengst komt ten goede van radiotrefpunt
-
-
- 5 antwoorden
- 850 weergaven
-
-
Ijf heeft in de jaren 70 veel voor Veronica gedaan. Hij maakte een aantal aktie spots tbv 18 april 1973 En de zgn Peu Nerveu show . "Pollens" was een gevleugelde uitspraak. Nu is ie niet meer. Noordkop247IJf Blokker (Barend Servet) op 95-jarige leeftijd overled...Noordkop247 is de streekomroep voor de Kop van Noord-Holland. 24 uur per dag, zeven dagen per week, nieuws uit Den Helder, Hollands Kroon en Schagen.Ijf samen met Tineke tijdens de "Veronica moet aan land" tour in de zomer van 1974.
-
- 0 antwoorden
- 307 weergaven
- 1 follower
-
-
bron: NOS Protestzanger Country Joe, bekend van Woodstock, overledenHij was internationaal bekend van een protestlied dat hij in 1969 op muziekfestival Woodstock zong met zijn band Fish.
-
-
- 1 antwoord
- 236 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik moet mijn gehele archief kwijt. Een archiefje over Veronica bestaande uit vele krantenknipsels, en een plakboek, tijdschriften, Veronica jasjes sjaaltjes, stikkers etc. Wie kan ik hier blij mee maken (t-shirts van diverse radiostations zie andere oproep op het trefpunt)
-
- 3 antwoorden
- 513 weergaven
-
-
forumlid Rob Mesander is zondag 18 januari 2026 plotseling overleden. Zijn broer Frank liet mij dat gisteren weten. Beste Frank, gecondoleerd met het verlies van je broer Rob. Ik leerde hem via Internet kennen in 1999. Het jaar dat Radio Veronica, middels een reünie, voor een aantal dagen terugkeerde op middengolf. Ik heb destijds alle uren opgenomen en met hem gedeeld. Hij was heel precies en legde alles vast voor de geschiedenis. Ik weet het niet zeker meer, maar ik dacht dat Rob ook archivaris was of zo iets. Later hielp hij mij weer, door de laatste dag van de Britse zeezender Radio London van minuut tot minuut te beschrijven. Wat er werd gezegd werkte hij helemaal ui…
-
-
- 4 antwoorden
- 622 weergaven
-