Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Hoi collega's Even voorstellen... Momenteel 63 jaar zijnde maar nog steeds eeuwig jong, ben ik een kind uit de Golden Years... een overjaarse Hippie zoals ze wel eens plachten te zeggen. In mijn vroege jeugdjaren maakte ik regelmatig de podia onveilig met mijn verschillende beat-groepjes om nadien over te stappen naar het Radio/DJ gebeuren. Onrechtstreeks betrokken bij een zeezender en nadien als DJ en/of Promotie-man bij diverse vrije radio's (groot en klein). Uiteraard niet onder de naam Ben van Oost maar dat is nu bijzaak... Gezien het bloed kruipt waar het niet gaan kan, heeft het radio-virus uiteindelijk dan toch opnieuw het hoofd opgestoken. h…
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
At the end of September last year I announced the creation of Ben’s Radio Visuals on youtube. During the last four months I’ve been adding videos of the Dutch Radiodays with so many very interesting interviews and discussions, perfectly organised by Hans Knot, Martin van der Ven and Rob Olthof † and their team. Amongst others, I’ve added videos of RSLs in the UK, the Belgian radioday and a number of Veronica reunions and events, all perfectly organised by Juul Geleick, Ad Bouman and their team. In my announcement message of September 29th I wrote: as Mary Payne once wrote on her website : "No Big L RSL would be complete with…
-
- 0 antwoorden
- 954 weergaven
-
-
Nog zo'n plaat met herinneringen. December 1967, Ik werkte net een maand officieel bij Veronica en mocht voor het eerst met Willem van Kooten (Joost) opnemen. De USA top 100. Ik vond het best spannend. Willem zei op de gang ;"Hee Jules, Adje is al huis zullen we nog effe de top 100 doen?" Ik was wel behoorlijk zenuwachtig,, opnemen met Joost en hij is toch de baas en degene die mij vroeg om bij Veronica te komen werken. Het kleine stukkie band heb ik bewaard en het is hier. (Willem heeft het over "militaire dienst", ik was naar huis gestuurd, lichting 67-6, wegens aanpassings problemen.) Dat laatste had de psychiater wel goed gezien, dat hadden we…
-
- 8 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Dit is wel een bijzondere bergplaats voor een iPhone.......... http://www.macfreak.nl/nieuws/23861/op-weg-zonder-handtas-stop-je-iphone-in-je-bh/ Juul
-
Ik zag wat leuks staan in dit bericht: https://radiovisie.eu/radio-caroline-zoekt-500k-voor-restauratie-ross-revenge/ Het eerste is het installeren van zonnepanelen op de zendersite Orfordness om de AM-zender op 648 kHz van stroom te voorzien. Niet alleen zal Caroline op die manier het eerste volledig ‘groene’ radiostation zijn Het natuurlijk een zeer goed idee om te zorgen dat je je energie voorziening goed op orde hebt. Maar dat je daarmee de 1e bent die op deze wijze op een alternatieve wijze, dus groen, bezig is valt te betwijfelen. Bij radio TPOT zijn we inmiddels al vier jaar groen bezig, en wordt het station volledig door zonnepanelen van…
-
-
- 7 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Ik keek vanmiddag toevallig even naar RTV Oost en zag daar Bert Bennet weer de meest "fantastische" zaken vertellen. O.a. dat hij de eerste bij de P.O. was die aan selfoperating deed. Misschien bedoelt hij bij RTV-Oost ? En nog een paar zaken. Ach ja, toen heb ik maar door gezapt. Ik denk dan;"naarmate de jaren verstrijken vervagen de herinneringen", dat zal het zijn.
-
- 15 antwoorden
- 3,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Een uitgave van 6 april 1929 van dit weekblad. Ik kwam hem tegen bij een tweedehandswinkel voor 50 cent. Er staat een aardig artikel in over 'Televisie in de Huiskamer. http://www55.zippyshare.com/v/90410035/file.html
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
-
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Ik ben er helemaal klaar mee. Wil ik vanmorgen Tim In De Morgen opnemen ligt het internet van KPN er compleet uit. Nu heb ik wel spijt dat ik nog steeds geen dab+ radio met opnamemogelijkheid heb besteld. Dat ga ik nu eerst gelijk doen... Volgens de kpn-helpdesk was er een grote storing in Nieuewegein (en in Emmen) en gelukkig om 8.30 uur deed die het weer. Op de website Allestoringen.nl is te zien dat er dagelijks velle storingen voorkomen bij KPN. Ze staan niet voor niets op nr.10 in hun lijst. ZIGGO en UPC zijn nog veel erger die staan op 1 en 4 in diezelfde lijst bij Allestoringen.nl. Ik ben benieuwd naar jullie ervareingen met KPN als internetleverancier en b…
-
- 5 antwoorden
- 823 weergaven
-
-
van de jingle web site geplukt, het gaat vooral om de laatste regel! 06.01.2023 – De Dik Voormekaar Show bestaat morgen – zaterdag 7 januari 2023 – precies 50 jaar. Gefeliciteerd aan beide makers, André van Duin en Ferry de Groot. Voor André van Duin was het altijd nog het leukste dat hij ooit heeft gedaan, zei hij deze week nog in “10 vragen” met Rob Kemps op SBS6. De Dik Voormekaar Show werd op 6 november 2019, toen de radio precies 50 jaar bestond, uitgeroepen tot het beste radioprogramma van honderd jaar radio. De eerste aflevering werd uitgezonden op zondag 7 januari 1073 op zeezender Radio Noordzee Internationaal.
-
-
- 8 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Even een vraag een bestand met WeTransfer uploaden naar de site hier hoe doe ik dat. Groet Henk.
-
- 3 antwoorden
- 954 weergaven
-
-
Beste mensen, Gisteren had ik per abuis op de verkeerde pagina een vraag gesteld (excuses Vincent). Omnivoor alvast dank toen voor je snelle reactie. Maar omdat ik nog niet de oplossing weet (en ik ben niet z'n techneut, helaas) doe ik op deze pagina een nieuwe poging. Hopelijk kan je mij verder helpen. Dank alvast!! Ik heb inmiddels ruim een probleem om te downloaden bestanden pixeldra (voorheen ging het altijd goed). En voor zover ik weet is er aan mijn pc (instellingen) niets gewijzigd. De browser die ik gebruik is Google Chrome. Ik krijg de volgende melding: Deze site kan geen beveiligde verbinding leveren pix…
-
- 14 antwoorden
- 2,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik neem voorlopig afscheid van dit wonderschone forum. Het heeft mij veel gebracht waar ik de meeste van jullie voor wil bedanken. Er waren inzake het beschrijven van de geschiedenis van Radio Veronica de zeezender dingen die ik ook niet (meer) wist en velen van jullie gaven mij dat "Oh ja", gevoel. Maar na een in mijn ogen en oren onheuse bejegening vandaag van mede forum gebruiker "Armand" in een andere draadje dacht ik; "En nu is het genoeg, ik heb geen zin meer om samen met zo'n meneer-mevrouw in een Internet café danwel bij een Radio trefpunt te verkeren"........... Altijd heb ik geprobeerd als het over Veronica de zeezender ging zo…
-
- 32 antwoorden
- 6,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Gerard Ekdom draaide net een nieuwkomer in de Top 2000. Een plaat die in 2017 uitkwam en door Rob Stenders enorm is gepromoot. Terecht, want het is werkelijk een fantastisch nummer en wat mij betreft de plaat van 2017!
-
- 1 antwoord
- 969 weergaven
-
-
De allerbeste wensen aan eenieder voor 2014. Aansluitend een dankjewel voor alle komende downloads en informatie voor wat ons muzikale hobby betreft. Voorts dat het een jaar mag zijn waar veel muziek in zit. Pierre Addicted To Music The best wishes to all for 2014. Followed by a thank you for all upcoming downloads and information regarding our musical hobby. Hoping for a year with quite a lot of music. Pierre Addicted to music
-
- 0 antwoorden
- 833 weergaven
-
-
-
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Ik kreeg deze waarschuwing van Fire Fox, Wat houd dat in? Theo
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Begin negentiger jaren had ik problemen met het koude 'Hollandse' klimaat en de toenemende bevolkingsdruk. Voornamelijk voor een beter klimaat vertrok ik daarom naar Zuid-Frankrijk. Het was er gelukkig ook niet zo druk als in de Randstad. Dat is me goed bevallen, maar tijden veranderen .Ook hier wordt het drukker. Ik studeerde ooit geografie en bestudeerde het ' Rapport van de club van Rome '( De grenzen aan de groei 1972) . Wetenschappers legden toen voor het eerst een verband tussen bevolkingsaanwas en de gevolgen daarvan voor voedselproductie, vervuiling en uitputting van de natuurlijke bronnen. Heb me toen gerealiseerd dat een bevolkingsaanwas…
-
- 34 antwoorden
- 5,3k weergaven
-
-
Wie kan me helpen? Een van mijn kinderen is geadopteerd uit Haïti. Nu bewaar ik wel eens nieuws over Haïti, wat ze later misschien leuk vindt. Zoals dit: http://www.nporadio1.nl/nos-radio-1-journaal/onderwerpen/377273-stilte-voor-de-storm-op-haiti GIsteren op radio 1. Ik wil dit graag als muziekbestand opslaan. Iemand die me kan helpen in hoe ik dat doe?
-
- 2 antwoorden
- 903 weergaven
-
-
Je bent even dicht, lees weg van huis. De mast ingeschoven want je wilt de oppas niet lastig vallen met zulke zaken. Krijg ik deze foto's vanavond, kijk eens wat boven in je mast zit? Theo
-
-
- 1 antwoord
- 856 weergaven
-
-
Big Bank Hank, een van de drie leden van The Sugarhill Gang is op 57-jarige leeftijd overleden. The Sugarhill Gang had precies één hit in Nederland: 'Rapper's delight'. Dit nummer is een trendsetter gebleken, net als eerder in de jaren '70 'Popcorn' en 'I feel love' van Donna Summer dat op hun manier waren. Natuurlijk, smaken verschillen, maar ik kan me nog goed herinneren dat ik 'Rapper's delight' voor het eerst hoorde. Het was december 1979. Van "Delight" mijnerzijds was geen sprake, ik vond het verschrikkelijk en moest met lede oren toehoren dat 'Rapper's delight' op nummer 1 terecht kwam. Het einde van de geweldige muzikale jaren '70 werd besmet met iets waar…
-
- 0 antwoorden
- 735 weergaven
-
-
Een schande, maar dat komt er van als je het Mediapark maar openstelt voor iedereen. Wordt tijd dat de "de portier" weer terug komt. https://www.spreekbuis.nl/bijenkast-op-mediapark-in-blusvijver/
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
In augustus 1958 werd de eerste HOT 100 gepubliceerd. Hier een achtergrondartikel: http://www.npr.org/blogs/therecord/2013/08/01/207879695/how-the-hot-100-became-americas-hit-barometer?utm_medium=Email&utm_campaign=20130802&utm_source=Music Casey Kasem werd weliswaar in 1988 vervangen en niet in 1991, zoals wordt gesuggereerd, maar verder toch een interessant stuk. In de discussiebijdragen daaronder gaat het o.a. over de eeuwige vraag: hoe betrouwbaar is zo'n lijst nu eigenlijk? Paul
-
http://www.americanradiohistory.com/Archive-Billboard/60s/1964/Billboard 1964-01-04.pdf
-
- 1 antwoord
- 865 weergaven
-