Spring naar bijdragen

Beste mensen.....................


Juul

Aanbevolen berichten

Ik neem voorlopig afscheid van dit wonderschone forum. Het heeft mij veel gebracht waar ik de meeste van jullie voor wil bedanken.

Er waren inzake het beschrijven van de geschiedenis van Radio Veronica de zeezender dingen die ik ook niet (meer) wist en velen van jullie gaven mij dat "Oh ja", gevoel.

 

Maar na een in mijn ogen en oren onheuse bejegening vandaag van mede forum gebruiker "Armand" in een andere draadje dacht ik;

"En nu is het genoeg, ik heb geen zin meer om samen met zo'n meneer-mevrouw in een Internet café danwel bij een Radio trefpunt  te verkeren"...........

 

Altijd heb ik geprobeerd als het over Veronica de zeezender ging zo goed mogelijk antwoord te geven.

En nu is het genoeg na zo'n reactie die een aantal zaken gewoon door elkaar haalt. En waar ik mee bezig ben geweest om klaarheid voorzover dat in m'n vermogen ligt te geven.

En met de stream heb ik geen enkele bemoeienis. Dat doet onze Ad. En toch ben ik er in gedoken...........

 

En, als ik wel eens luister hoor ik geen reclame, dus.............

 

Ik heb het hier thuis druk genoeg met veel belangrijker zaken.

 

Het ga jullie goed en degenen die mij wil willen bereiken weten mij te vinden,

 

Groet,

 

Juul

 

bewerkt door Juul
  • Haha 1
  • Treurig 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

jammer ik begrijp het wel maar aan de nadere kant, trek het je niet zo aan Juul.

Op andere fora waar je bent, kom je dit gedrag ook tegen.

Het zijn de nieuwe tijden, en ik zal de eerste zijn om te beamen dat niet alles wat nieuw is, ook goed is.

Ik zal je missen, als nieuwe radio maker kijk ik graag, en hoor ik graag van mensen die mij voor zijn gegaan.

Het gewoon kunnen vragen Juul, en dan antwoord krijgen.

Dat zal ik missen.....

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Juul en anderen:

 

Rustig, rustig, geen paniek, kalmte kan U redden - en anders een plaatje.

 

Jullie hebben allemaal gelijk.

Ik lees net elders dat Shoutcast zo vriendelijk is om reclame's te dumpen bij de start van een stream. 

Bij mijn weten lopen de streams van Ad, maar bvb ook die van mij via Shoutcast.

Dat is een Amerikaans bedrijf dat weer door onze provider wordt gebruikt.

Wij kunnen er dus niets aan doen, ergo, verdienen geen reet eraan.

 

Dus dat verklaart het verschijnsel.

Ik heb er zelf nog geen last van gehad, maar als ik het merk, de streams voeden een etherzender, dan zijn de rapen gaar.

 

Beste Juul, graag blijven posten, jouw bijdragen zijn van uitzonderlijke klasse en door mij met plezier gelezen.

 

bewerkt door ruudam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei ruudam:

Ik lees net elders dat Shoutcast zo vriendelijk is om reclame's te dumpen bij de start van een stream. 

 

Dat is al het geval vanaf 2017( of zelfs eerder) bij verschillende streams.

 

34 minuten geleden zei ruudam:

Dat is een Amerikaans bedrijf

 

Al vanaf 2014 overgenomen door een Frans bedrijf (Radionomy) en vanaf 2015 is Vivendi de meerderheidsaandeelhouder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Juul,

 

Alle begrip voor je beslissing, hoewel ik deze uiteraard betreur.

Ik zal mijn begrip niet nader verklaren, vanwege de te verwachten reacties.

Veel dank voor al je bijdragen.

We zullen elkaar ongetwijfeld nog een keer ergens treffen, en ondanks dat ik geen sigaren rook steek ik er bij een volgende ontmoeting graag eentje met je aan (of is het op?).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul, inderdaad even afkoelen.

 

Okee, jij hebt geen last van reclames bij het opstarten van de stream, anderen wel. Ik vraag me af of dat dan ook niet met een browser en zijn instellingen te maken kan hebben. De laatste jaren heb ik meer van dat soort ongein meegemaakt met daaromheen heftige discussies omdat kortzichtig de schuld gegeven wordt aan het radio station terwijl dat niet het geval is en er veel meer aspecten meespelen.

 

Ps. Bij ellende betreffende de stream, mail dan: adbouman@norderney192.nl

 

Genoeg daarover, plaatje maar weer.

 

Maar je bijdragen op divers gebied zijn een verrijking van dit forum, ook al vervagen dingen. Het bekende wel  of niet, omdat er aantekeningen gemaakt zijn uit het geheugen en niet real time, geven discussies die m.i. veel te hoog opladen.

Die discussies met verhitte hoofden hebben geen zin. Het is geschiedenis, en hoe het ook was, het is gelopen zoals het moest. Achteraf bezien of dingen misschien anders of beter gedaan hadden kunnen worden, hebben ook geen zin. Een gezonde discussie daarover wel, een gezonde discussie, zonder op man of paard te spelen. Elke beslissing die toen genomen werd had een reden, maar ook die redenen zijn in de loop der tijden vervaagd.

 

Juul, ik hoop dat je snel je schouders hierover op haalt en gewoon door gaat waar je gebleven was.

 

 

Rob V.

bewerkt door Rob Veld
Ps toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei thijs5326:

 

O, leg eens uit. Ik begrijp n.l. niks van de reactie van Juul.

Dat als je ongelukkig wordt van discussies, niet begrijpend wil of kan lezen, geen zin hebt om je af te vragen of iemand het wel of niet zo bedoeld en vind dat je veel belangrijker zaken te doen hebt, je je niet op een internet forum moet begeven. ;)

Wat ik dan zelf ook probeer niet te doen :cool:

 

bewerkt door Armand
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Armand, "Als iemand mij kan aanwijzen waar ik over de schreef ga dan hoor ik dat graag."

 

Als je nu een reactie als deze na leest (  je eigen citaat ,"Normaal hang je al in de spreekwoordelijke gordijnen als iemand een foto "leent" van Stichting Norderney  Maar als iemand geld verdient over de rug van de stichting maakt het je niet uit " dan moet er toch wel een lichtje bij je gaan branden.

 

Vr gr

Jan

bewerkt door J.Vinke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei J.Vinke:

Armand, "Als iemand mij kan aanwijzen waar ik over de schreef ga dan hoor ik dat graag."

 

Als je nu een reactie als deze na leest (  je eigen citaat ,"Normaal hang je al in de spreekwoordelijke gordijnen als iemand een foto "leent" van Stichting Norderney  Maar als iemand geld verdient over de rug van de stichting maakt het je niet uit " dan moet er toch wel een lichtje bij je gaan branden.

 

Vr gr

Jan

Beste Jan,

Waar ga ik dan over de schreef ? Juul viel in een topic over het feit dat iemand zonder vermelding een foto met copyright op zijn Facebook had geplaatst.

Hier wordt er "ingebroken" in de stream van 192 radio (op de site zelf, niet via een tussenpersoon) en dan vindt Juul dat niet erg, dat maakt mij verward.

 

En als je eerlijk wilt zijn moet je de smiley's die in mijn citaat staan ook mee kopiëren. (De funktie van een knipoog smiley is dat je iets "luchtiger" moet zien als dat het er staat)

 

Wat ik heb geschreven is:

Normaal hang je al in de spreekwoordelijke gordijnen als iemand een foto "leent" van Stichting Norderney ;)  ( let hier dus op de smiley) Maar als iemand geld verdient over de rug van de stichting maakt het je niet uit :s (nog eentje die mijn verwardheid aangeeft)

 

Dus nogmaals, waar ga ik hier over de schreef ?

bewerkt door Armand
Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei radio tpot:

intussen lees ik op het radioforum dat het (bug) probleem opgelost zou moeten zijn bij roepkast (shoutcast)

 

Theo

 

Nee dat is het nog niet. Ik luisterde  zojuist via ITunes om 17.25 uur en hoorde een reclame voor Norauto voorbijkomen. Dat is een Frans bedrijf voor auto onderdelen en reparaties. Zoals je weet woon ik Frankrijk.

 

Ik heb dit nog niet eerder gehoord en ik luister toch bijna om de dag wel een uurtje. Armand heeft dus wel degelijk een punt .

 

Juul heeft geen bemoeienis met de uitzendingen van de Stichting Norderney en had direct naar Ad Bouman moeten verwijzen. Als hij dat had gedaan, dan had de actie 'Juul blijft, als u dat wilt' niet nodig geweest....

 

Juul heeft het toch willen oplossen en ervaart dan de opmerkingen van Armand als te kritisch en gooit de handdoek.

Ik hoop dat Juul met een paar nachtjes slapen het lichaam en vooral de geest weer op orde krijgt en met plezier weer zijn bijdragen gaat leveren.

 

Salut

Leendert

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Nee dat is het nog niet. Ik luisterde  zojuist via ITunes om 17.25 uur en hoorde een reclame voor Norauto voorbijkomen. Dat is een Frans bedrijf voor auto onderdelen en reparaties. Zoals je weet woon ik Frankrijk.

 

Ik heb dit nog niet eerder gehoord en ik luister toch bijna om de dag wel een uurtje. Armand heeft dus wel degelijk een punt .

 

Juul heeft geen bemoeienis met de uitzendingen van de Stichting Norderney en had direct naar Ad Bouman moeten verwijzen. Als hij dat had gedaan, dan had de actie 'Juul blijft, als u dat wilt' niet nodig geweest....

 

Juul heeft het toch willen oplossen en ervaart dan de opmerkingen van Armand als te kritisch en gooit de handdoek.

Ik hoop dat Juul met een paar nachtjes slapen het lichaam en vooral de geest weer op orde krijgt en met plezier weer zijn bijdragen gaat leveren.

 

Salut

Leendert

 

 

Ik heb in dat andere topic kort iets geschreven over de werking van reclame op shoutcast servers. Het is geen bug, zo werkt het. Dat we in Nederland op dit moment geen reclame horen, en Leendert in Frankrijk wel is heel goed mogelijk. 

 

Overigens zag ik hierboven ook voorbij komen dat de Radionomy groep tot Vivendi zou behoren, maar dat is ook alweer achterhaalt.

De oprichter heeft  De Radionomy groep  ( waaronder winamp, shoutcast, targetspot e.v.a ) onlangs weer terug gekocht van Vivendi, maar dat is in deze discussie niet belangrijk.

 

Ik hoop ook dat Juul weer zijn bijdragen gaat leveren.

Want dat is juist het fijne van dit forum.

Je hoort juist de verhalen van de mensen die er live bij waren destijds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik reageer eindelijk nooit op discussies, ik ben meer een lezer zeg maar. Maar waarom elkaar elke keer afkatten. Als de een wat tegen de ander zegt dan doet de ander niet meer mee enz. Een beetje flauw allemaal toch. Laat iedereen in zijn waarde, de ene mens is de andere mens niet en dat is maar goed ook want anders waren we allemaal hetzelfde. Toch wens ik iedereen een gelukkig kerstfeest en een gezond nieuwjaar.

Grt Rieni.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.