Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Ik heb al een aantal dagen last van m'n rug en dus "aan de pillen'. Dus toen ik om 13.00 uur effe op de bank ging liggen ontvouwde zich voor mij een 50' durende televisie spektakel. Uitermate spannend maar ook wel weer niet goed voor m'n rug. Zo direct maar een stukkie fietsen in "de grote stad", Apeldoorn. Juul

• 19 antwoorden
    • 4,8k weergaven
  2. Ik zal blij zijn als het september is, Ad en ik, zijn de laatste weken alleen maar bezig met Veronica. De telefoon gaat onophoudelijk, Ad net aan de telefoon ( 21.30 Donderdag ); " Omroep Max wil wat Veronica uren uitzenden , integraal,............." Wij tegen elkaar, "moeten de reclame's er dan niet uit?"........ Ad;"Nou de MAX dame had het daar niet over maar ik zal ze er maar voor de zekerheid uit monteren, dus ga ik nu maar nog een uurtje naar de studio op de fiets". "Ach, ja, weten de jeugdige producers van MAX veel", zei ik nog tegen Ad. Vorige week MAX, ach Tineke zend uit vanaf de Norderney, "hebben jullie wat leuke foto's om daar op te hangen?" …

• 7 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  3. Started by hans558,

Ik hoorde net op Radio 1 een onderwerp over Radio Kootwijk. Een nieuw boek is uit

• 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  4. Started by Juul,

Ja, ik ben een fan van documentaire's en zeker als het over muziek gaat waar ik iets mee heb. Zo ook met Crosby,Stills, Nash. Maar hier is een prachtig interview te zien met Graham Nash. Ook een GROTE in de popgeschiedenis. Ga d'r maar effe voor zitten! ======= Legendary musician Graham Nash, founding member of the iconic bands Crosby, Stills & Nash and The Hollies, speaks about his candid and riveting new autobiography "Wild Tales: A Rock and Roll Life." Speaker Biography: Graham William Nash is an English singer-songwriter known for his light tenor voice and for his songwriting contributions with the British pop group The Hollies, and with the folk-rock …

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  5. Started by Alex,

• 6 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  6. Gast
    Started by Gast,

Sinds enkele dagen hebben wij hier aan de boorden van het wonderschone Schildmeer de zegeningen van 192TV, vanmiddag keek ik even en werden clips gedraaid uit juni 1970, Paultje was toen bijna 18. Plots Supersister en She was naked, dat hebben we geweten. De Supersisterclip was waarschijnlijk opgenomen tijdens een popfestival en voorbij kwam een bonte verzameling lijpkoppen, in dit geval inderdaad met een lange IJ. Mijn vrouw duidde op jongens maar vooral meisjes van circa 18+ die met bungelende en beschilderde "bloemkolen" zachtjes in trance op de muziek wiegden. Het beeld zoemde in op een morsig NVSH standje waar condooms voor 1 gulden per 3 werden verkocht. Wip…

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  7. Gast Mediapages
    Started by Gast Mediapages,

[verborgen inhoud]Scheidsrechter Frans Derks vond in de jaren 70 dat de zeezender Radio Veronica moest blijven. Derks was aanwezig bij de grote demonstratie voor het behoud van Veronica en de andere zeezenders op 18 april 1973. Hij overhandigde daar o.a. een petitie aan Tweede Kamer voorzitter Vondeling. "Dat wilde ik gewoon doen, Veronica moest blijven, klaar over", zei Frans Derks zondagavond 20 januari in het NOS programma Andere Tijden Sport. In het programma zaten beelden van de demonstratie uit Den Haag Vandaag en het Polygoon Journaal. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  8. Started by Ben,

Over 't algemeen is Wolfman Jack iemand, die aan drie woorden niet genoeg heeft. Maar hier blijkbaar wel op 2:44:

• Bedankt
      • Vind ik leuk
      • Haha
    • 8 antwoorden
    • 473 weergaven
  9. Hallo ik ben Rick geboren 1980 en al een tijd besmet met radio luisteren. Al hoewel ik nog het gevoel heb dat ik uiteraard veel heb gemist, want de jaren 80 zijn eigenlijk helemaal langs mij heen gegaan. Toen ik een jaar of negen was begon het pas een beetje. Buiten die paar cassettebandjes van mijn vader met de Nationale Hitparade erop en een verdwaalde Dikvoormekaar-show. Veel geluisterd, redelijk wat opgenomen. Maar ook weer heel veel gewist / opgeruimd. Eeuwig spijt van, maar ja. Je bent jong, je hergebruikt een hoop bandjes in je walkman en je wist wel eens te veel. Zelf ook wel eens bij een lokale omroep zitten oefenen. En maar 2,5 jaar lang iedere zaterdag gezel…

10. Started by Juul,

Ik was vanochtend samen met collega Ad B. bij oud collega Lex op de koffie. En we hadden het zo over onze archieven en wat je wel en niet bewaard. Thuis gekomen keek ik ook maar weer eens rond in m'n computer en kwam in m'n TROS mapje aardige zaken tegen zoals deze onderstaande verklaring die we moesten maken toen we een concert van Bobby Brown opnamen in de AHOY op 24 mei 1990. En Bobby was natuurlijk nogal in het nieuws de afgelopen week. Ik was bij de daadwerkelijke opname lekker thuis maar was wel "chef". Collega Michel de Winter was "in charge". En dat was maar goed ook. al die Amerikanen zijn heel erg in de Heer maar snuiven als een gek. Het is steeds het eerst…

• 6 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  11. Started by Juul,

Laat ik nou denken dat ik Ars Nova - Also sprach Zarathustra heb. Mooi niet. Iemand? Juul

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  12. Started by rien1959,

Op het internet vond ik nog een leuk filmpje over de Mellotron. Paul McCartney speelt er op met wat verhalen er omheen. Het filmpje : Het door mij er uit gehaalde muziekje een beetje opgefrist : http://www2.zippyshare.com/v/67811154/file.html Rien, die blij is dat zijn klus er bijna op zit.

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  13. Gast Sebastiaan van den Corput
    Started by Gast Sebastiaan van den Corput,

Dag, ben op zoek naar muziek van de Nederlandse band Triple X. Ze waren in 1984 bekend, deden mee aan de grote prijs en waren bij de VARA popkrantartiest. grote groet, Sebastiaan van den Corput

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  14. Started by Sapuripong,

Deze advertentie vond ik op marktplaats, misschien heeft iemand interesse, het zou jammer zijn als deze adverteerder ze uiteindelijk weg zou gooien... [verborgen inhoud] Wim

• 0 antwoorden
    • 804 weergaven
  15. Started by Juul,

Ik ben een heel erge Beach Boys fan. Toen Veronica stopte heb ik alle USA single persingen mee genomen. Want die klonken beter dan de Nederlandse Bovema persingen. Net keek ik op YouTube en zag daar onderstaande sessie. Het audio heb ik natuurlijk allang maar dit is fascinerend om te zien! We zien daar één van de meest gevraagde sessie drummers uit de jaren 60 Hal Blaine "gewoon effe drummen". Hij speelde op talloze hits. Prachtig.

16. Gast Mediapages

[verborgen inhoud]Het online radiostation KL85 zendt iedere week 17 uur aan historische zeezender programma's uit onder de noemer ‘Zeezender Tijd’. Een deel van die programma’s worden iedere week herhaald in de nacht van zaterdag op zondag met als titel ‘Zeezender Nacht’. De samenstelling van ‘Zeezender Tijd’ is in handen van Bert Ree. Bert was in het verleden o.a. de Belgische uitgever van Caroline Radio Nieuws. Bert Ree stuurt ons iedere week een overzicht van de zeezender programma's van de komende week. Dit is het overzicht van 7 september t/m 15 september. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 328 weergaven
  17. Started by Juul,

Goh, Lees ik net dat Rick van Velthuysen net als ik woont in de Gemeente Elburg. En hij gaat de politiek in. Maar hij heeft het wonen in de Bilblebelt niet zo goed begrepen. Nou komt dat bij dj's wel meer voor dat ze iets niet snappen. Afgezien daarvan, zijn partij kan zich niet in mijn belangstelling verheugen. Verre van dat. http://www.vvdelburg.nl/ Dus............ En zijn Veronica is toch een heel ander Veronica dan het mijne, maar daar kan hij dan weer niks aan doen. http://radio.nl/783842/radio-veronica-deejay-rick-van-velthuysen-gaat-de-politiek-in

• 6 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  18. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  19. En zeer lezenswaardig artikel over en met singer-sonwriter uit de jaren 60 Donovan. Jeugdsentiment. [verborgen inhoud]

20. Gast Mediapages

[verborgen inhoud]Radio Caroline gaat aankomend weekend 7 en 8 september terug naar augustus 1983. Het station keerde toen terug vanaf het nieuwe zendschip Ross Revenge. Op 7 en 8 september a.s. zendt Caroline daarom het hele weekend live uit vanaf de Ross. Met veel herinneringen en legendarische zeezender DJ’s Tommy Rivers, Paul McKenna, Stuart Vincent, Susan Charles, John Ford, John Dwyer, Carl Kingston, Chris Pearson, Peter Philips, Kevin Turner en Dave Richards. Luisteren kan via 648 AM, 1368 AM (Manx) en online. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 343 weergaven
  21. Started by rien1959,

Kreeg ik vorige week een mailtje van een van de collega's van de tabletten-afdeling met de vraag of ik nog een ultrasoon reiniger wilde hebben in mijn werkplaats ..... Nou, de wet gewetensbezwaren trad gelijk in werking, dat begrijp je wel ! Niet wetende wat voor formaat ik moest verwachten heb ik geantwoord dat ik dat apparaat heel graag wilde hebben. Die middag stond het geheel al in mijn werkplaats te pronken. Het bleek een geheel RVS uitvoering met ingebouwde verwarming en 28 liter inhoud ! Over de prijs zullen we het maar niet hebben. Intussen heb ik al uren gebruik gemaakt van dit super apparaat. Op het moment van de foto liggen er een paar werkstukken in die mee mo…

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  22. Spreekbuis meld dat Jaap Brugman de geestelijk vader van de populaire televisie serie uit de 50er en 60er jaren is overleden [verborgen inhoud] We zijn er allemaal mee groot geworden. Nico.

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  23. Started by Juul,

Vandaag, 22 mei 2019, is de muzikant en producer Cees Schrama overleden op 82 jarige leeftijd. Hij heeft een meer dan grote rol gespeeld in de Nederlandse pop en jazz geschiedenis. Ook was Cees een graag geziene gast in de Veronia studio's. En zo kon het gebeuren dat hij in de Hilversumse Phongram studio een aantal variaties op onze 538 jingles speelde. Hij bespeelde alle intstrumenten zelf, gitaar, piano, vibrafoon en de melotron. De tape zit natuurlijk in ons Veronica archief. Wij gebruikten ook één van z'n jingles als een rondlooptape ten behoeve van de verwijzing van 192 naar 538. Dat was 24 uur per etmaal een week te horen op 192 mtr. De opname, di…

24. Started by Theo PE1OPQ,

Ik ben bezig om het verleden, nu weer waar te maken. In de jaren 90 zijn een aantal dingen langs me heen gegaan, de zee zenders onder anderen. Maar ook in techniek van tape heb ik wat gemist, zo als de DAT recorder. De DCC cassette recorder heb ik wel mee gekregen, en is in mijn bezit. Zo heb ik onlangs een DAT recorder gekocht, via marktplaats. En ja de meeste mensen deugen. Toestel was wat smerig door stof maar niet vies. En gewoon werken, maar nu had ik tot voor 3 week nog nooit van DAT gehoord. Dus ik het toestel uitproberen. Moet zeggen, indrukwekkend, en dat is nog erg voorzichtig uitgedrukt. Nog nooit …

25. Started by hannemel,

Hallo, mijn naam is Willem, groot muziekliefhebber, verzamelaar en zeezenderfan. Als kind al radiootje spelen met deejays als Klaas Vaak, Tom Collins etc etc, en dan nu 40 jaar later dit forum. Heel leuk dat die programmas weer boven water komen op deze manier. De daverende 30 van Felix weer terughoren bijvoorbeeld. Super om erbij te zijn. Groetjes, Willem

• 1 antwoord
    • 2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.