Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Afgelopen week heb ik alle door mij beschikbare bestanden (tunes,jingles, verknipte muziekjes e.d.) offline gehaald. Het was voor mij even niet meer te overzien en ik heb alles gereorganiseerd. Inmiddels staat alles weer online en moet je alles weer binnen kunnen harken (Wie riep dat ook al weer ... Harm ten Brink ?) Mochten er nog bestanden missen dan hoor ik dat graag. Rien
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
Hallo, mijn naan is Marcel. Heb afgelopen weekend dit forum pas ontdekt. Ik kom uit Amsterdam en ben 52 jaar, mijn belangstelling ligt voornamelijk in de radiovormgeving van de jaren 80 en 90. Ben zelf bezig geweest bij div. lokale omroepen met techniek en muzieksamenstelling. Groet, Marcel
-
- 7 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Hallo Allemaal Mijn naam is Koos, Ik ben woonachtig in het zuiden des lands, en ben een verwoed verzamelaar van Golden Oldies Muziek Daar naast heb ik weekelijks een Radio programma bij een lokale omroep, en doe nog iets voor de Ziekenomroep Allemaal heel euk om te doen. En sinds kort heb ik ook een bijdrage in de Vynil Show bij Ad Bouman op Radio 192 Ook dat vindt ik erg leuk om te doen En voor Museum Rock Art doe ik ook nog wat Hand en span diensten. Ik hoop dat ik mijn draai hier kan vinden op Internet Radio cafe En zo een positieve bijdrage kan Leveren. Met vr gr Koos
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Hallo, mijn naam is Willem, groot muziekliefhebber, verzamelaar en zeezenderfan. Als kind al radiootje spelen met deejays als Klaas Vaak, Tom Collins etc etc, en dan nu 40 jaar later dit forum. Heel leuk dat die programmas weer boven water komen op deze manier. De daverende 30 van Felix weer terughoren bijvoorbeeld. Super om erbij te zijn. Groetjes, Willem
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
-
-
Vroeger had je TROS Nachtwacht en nu ben ik dan ook werkzaam als nachtdienst en luister naar mooie radio programma's als iedereen op 1 oor ligt te slapen. Ben enkele dagen geleden getipt over dit forum en ik zie nu al mooie dingen voorbij komen. Gelukkig is er nog veel bewaard van de oude bandjes en geweldig dat je ze dan hier tegen komt! Ik wens iedereen veel luisterplezier en de makers van dit forum een dikke pluim!
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
hallo allemaal mijn naam is romy ben 52 jaar en dol op muziek uit de jaren 60 en 70 en hoop hier veel te mogen komen groetjes romy
-
- 1 antwoord
- 930 weergaven
-
-
Hallo Allemaal ik ben John Hermans 53 jaar gek van muziek uit de jaren 50 en 60 en van 70 tot 1974 jingels van radio Veronica en de reclame's van toen vind ik ook geweldig wat ik van Veronica nog weet is vooral toen men uitzond op de 538 meter en ook toen Veronica legaal werd en als mini omroep campings in nederland bezocht ooit daar Lex en Ad Bouman ontmoet. Gr John
-
- 1 antwoord
- 849 weergaven
-
-
Vanaf de 60er jaren geinteresseerd in off-shore radio en in de pop muziek van de 60er jaren. De basis was Radio Veronica, maar ik heb geen echte voorkeur. Elke zeezender had een vorm van charme voor mij. Overigens in de 70er jaren ook betrokken geraakt bij de "land-based pirates". Ik heb een grote voorliefde voor de middengolf en uiteraard amplitude modulatie. Rob Veld
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Ik ben Jan Fransooijs. Geboren in 1957 en woonachtig in Oud-Beijerland (20 km ten zuiden van Rotterdam). Ben als ambassadeur van de Stichting Nederlandse top 40 betrokken bij het in stand houden van alles rondom de Veronica/Nederlandse top 40. Mijn muzikale voorkeur ligt in de jaren 60-begin jaren 80.
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
hallo allemaal, nieuw op t forum, mijn naam is remco en sindskort ben ik een eigen zender begonnen en draai daar onder de naam djrembo. Geboren leeuwarder maar sinds enkele jaren woonachtig in t dorpje haulerwijk. Sinds 1 mei getrouwd met jiska en momenteel erg druk om mijn station ook succesvol te maken.
-
Hallo, mijn naam is Martin en eigenlijk sinds jaar en dag belangstelling voor zeezenders. Waarom nu aanmelden op dit forum? Niet altijd is de interesse even latent. Nu ik hier even heb rond gekeken kon ik echt de verleiding niet weerstaan om ook lid ter worden. Bij het rondneuzen heb ik in elk geval wel een ding alvast geconcludeerd. Hulde en waardering voor de lui die dit alles mogelijk hebben gemaakt en in stand houden.
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
Hallo , radio liefhebbers. Ik ben dj Spilly ,starter van een unieke internetradio. beelden vertellen soms meer dan woorden, of meer info op : Radio Parkies groetjes
-
Ook even voorstellen dan ; Ik ben Bert (van de Tips en van Extra Gold en 192). Ooit voorgoed besmet door RNI. Gelukkig is dat nooit weer overgegaan. Heb ook van die ziekte meteen maar mijn werk gemaakt. Inmiddels al riant 33 jaar. Hulde voor dit leuke initiatief. Iedereen veel plezier ook op dit forum. Ik zal mijn best doen om zo wekelijks ook wat zinnige vulling te posten. Met vriendelijke groeten, Bert
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
hallo allemaal. mijn naam is Nathalie, en kwam op deze site terecht via google aangezien ik een piratenplaat zocht waarvan we niet op de titel konden komen. wij draaien zelf op een internetstation, voor vragen, stel ze gerust. mvg
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Hallo ik ben Rick geboren 1980 en al een tijd besmet met radio luisteren. Al hoewel ik nog het gevoel heb dat ik uiteraard veel heb gemist, want de jaren 80 zijn eigenlijk helemaal langs mij heen gegaan. Toen ik een jaar of negen was begon het pas een beetje. Buiten die paar cassettebandjes van mijn vader met de Nationale Hitparade erop en een verdwaalde Dikvoormekaar-show. Veel geluisterd, redelijk wat opgenomen. Maar ook weer heel veel gewist / opgeruimd. Eeuwig spijt van, maar ja. Je bent jong, je hergebruikt een hoop bandjes in je walkman en je wist wel eens te veel. Zelf ook wel eens bij een lokale omroep zitten oefenen. En maar 2,5 jaar lang iedere zaterdag gezel…
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben Arjan. Met mijn 31 jaar alleen de laatste jaren van Caroline meegemaakt en te jong om echt te begrijpen wat er op de noordzee afspeelde. Mijn vader was vroeger veronica fan, luisterde RNI op zijn werk met collega's en helaas niets opgenomen. De hang naar het verleden is bij mij altijd groot geweest, van restauratie metselaar tot sleutelen aan oude tractoren en auto's.. prachtig. Op mijn verlanglijstje staat nog een buizen radio voor de opknap en een boek over buizen techniek om de kunst uit te leren. Moderne radio kan ik me niet in vinden helaas, en ben de mensen die bestanden delen erg dankbaar. Met zeer vriendelijke groet, Arjan
-
- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Mijn naam is Jos, ben geboren en opgegroeid in Leiden. Ben als radioamateur actief geweest in de periode 1982-1989 Ik hoop op dit forum leuke items over deze periode te vinden en misschien ook een bijdrage te leveren. In het topic "tv-Piraten" heb ik gepost over de vrije tv zenders in leiden begin jaren 80 '?do=embed' frameborder='0' data-embedContent>>
-
- 4 antwoorden
- 830 weergaven
-
-
Hallo allen. Zal me even voorstellen, ben Jan Wouda (Victoria22), ben gepensioneerd en woonachtig in Almere. Heb de zeezendertijd erg bewust meegemaakt en had dat niet willen missen. Vandaar mijn aanmelding voor dit forum. De laatste tijd veel bezig met electronica zelfbouwprojecten zoals een koptelefoonversterker en een MD platenspeler voorversterker. Daarnaast ben ik ook actief met DAB+ ontvangst, daarvoor een Dual ontvanger aangeschaft + een heuse verticale 7 elements buiten antenne met rotor. Dit was mijn introductie. V.G. Jan Wouda.
-
- 4 antwoorden
- 679 weergaven
-
-
Hallo allemaal, Mijn naam is Peter Boer, en ooit was er een vriendin die zei: oooh ben je DJ dan noem ik je van af nu MRDJPeter, vandaar mijn nicknaam. Maar waarom ben ik hier, Toen ik als klein joggie rond fietsten in mijn geboorte-dorp Sliedrecht had ik een ouwe draagbare radio op mijn stuur gemonteerd en knalde steevast Radio Monique963 uit de veel te kleine speaker. en ik wist dat het ietst te maken moest hebben met een piraat die we vroeger in Sliedrecht hadden, die hete tenslotte ook Radio Monique en die jingles klonken wel heel bekend in het begin. maar verder had ik toen geen idee. tot ik jaren later ging werken in een discotheek, en bleek …
-
- 2 antwoorden
- 942 weergaven
-
-
Even kort voorstellen, Mijn naam is Guido en, zoals menig forumlid, een fanatieke jingle verzamelaar. Een aantal dagen geleden heb ik dit forum 'ontdekt'. Wellicht dat een aantal mensen mij al kent van het offshoreradio forum waar ik al enige jaren op rond zwerf. Ik ben benieuwd waar we elkaar op dit forum allemaal weer mee van dienst kunnen zijn! Groet, Guido
-
- 1 antwoord
- 786 weergaven
-
-
bron: nupuntnl https://www.nu.nl/muziek/4995344/everlasting-love-zanger-robert-knight-overleden.html
-
- 0 antwoorden
- 636 weergaven
- 1 follower
-
-
Het Rotterdams Radio Museum opende zondag, in het kader van 70 jaar bevrijding, een thema-expositie over die illegale radiotijd in de periode 1940-1945. De radio speelde in de Tweede Wereldoorlog een cruciale rol. Vooral Radio Oranje was – met zijn uitzendingen vanuit Engeland – populair. Dat kwam met name doordat veel Nederlanders schoon genoeg hadden van de Duitse propaganda-uitzendingen op zenders die werden gecontroleerd door de Nazi’s. In 1943 namen de Duitsers alle radio-apparatuur in ons land in beslag. Vanaf dat moment kon Nederland alleen nog met zelfgebouwde of niet-ingeleverde radio’s stiekem luisteren naar ‘onze’ zenders. Direct na de bevrijd…
-
- 1 antwoord
- 726 weergaven
-
-
Hallo allemaal ik heb een probleem mijn externe harde schijf is gecrashed tijdens afspelen van muziek, ik had hem uurtje of 5 laten spelen wel buiten was nog al warm en stopte er eens mee volgens mijn zoon kwam de door de warmte maar ik kan hem nu niet meer afspelen heeft iemand idee om deze nog te redden heb al gebeld met Stellar Data Recovery maar dat kost meer dan 700 euro ik heb er best 100 tot 150 euro voor over maar meer dan 700 is me toch te veel hoop dat er iemand een oplossing heeft, het is een wd my passport ultra. M.v.g John Hermans
-
- 7 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
bron: RollingStone. http://www.rollingstone.com/music/news/fats-domino-rock-and-roll-pioneer-dead-at-89-w473594
-
- 1 antwoord
- 650 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik luister erg graag naar Rob Stenders, Leo van der Goot en Alfred Lagarde †, vooral vanwege de grote liefde voor muziek die "eruit spat". Bart van Leeuwen en Peter van Dam zijn ook favorieten van me omdat ze een goede sfeer kunnen neerzetten zonder gebruik te maken van allerlei items, "leuke" krantenberichtjes, flitsende jingles en sidekicks. Wat zijn jullie favorieten en vooral: waarom?
-
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
-