Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by cdb,

Ik heb hier een compilatie van foto's, genomen tijdens een feestelijke gelegenheid in Volendam. Er waren veel gasten uit de omroep (Veronica) en platenwereld bij aanwezig. Er werd ook nog een gouden plaat uitgereikt, denk aan George Baker en een pondje paling aan Bull Verweij door Jaap Buijs. Denk zelf van rond 1973-1974, maar weet het niet zeker. Wie weet er meer??

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  2. Started by Tino,

Een interview van Roderick Veloo met Felix Meurders op KX Radio. Dit is enkel het gesproken woord, geen muziek. 2009-10-13-interview_felix_meurders

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  3. Started by Emile,

Ik zoek de uitzendingen van Felix M als v.v. van Frits Spits in de Avondspits in de eerste sept. week van 1980 (de week met de steunplaat van The Laughing Dogs - Get him out of town) Groet, Emile

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  4. Started by Tom Maat,

Wie kan mij helpen aan de uuropener uit Ferry's Gouwe Ouwe Club waarin allemaal jingles verwerkt zijn op het nummer Ouverture van The Who. Als voorbeeld heb ik een aflevering van de Ferry's Gouwe Ouwe Club geupload de bewuste opener zit gelijk aan het begin. http://www63.zippyshare.com/v/Ls7B6N32/file.html

• 6 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  5. Started by rien1959,

Nadat mijn werkautootje al weer een tijdje zonder problemen zijn werk deed, dacht hij maar weer eens te gaan protesteren ..... Al langere tijd voelde de koppeling niet goed aan. Het leek of er een zwaar punt in zat wanneer je het pedaal intrapte. Wanneer je de koppeling op liet komen was er echter niets van een zwaar punt te bekennen. Wat was dit nu weer ? Op een aantal forums (of fora ...) vond ik problemen met de koppelingskabel, dus misschien bij mijn koekblikje ook ? Na een speurtocht op Ebay kocht ik een nieuwe kabel voor een zeer schappelijke prijs en een aantal dagen later stond de pakketjesman met een kartonnen doosje uit Groot Brittannie aan de deur. De eerstvo…

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  6. Started by rien1959,

Ad Bouman gebruikte in zijn ABTT vaak het Fields nummer A friend of mine als fill. Nou heb ik dat nummer en ik heb er maar eens een instrumentaaltje van geknipt. Friend of mine instrumentaal : http://www.mijnbestand.nl/Bestand-RMQLXOTFLPVW.mp3 Rien (die even niets te doen had)

• 7 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  7. Started by Alex,

Hele fijne dagen en een goed en gezond Nieuwjaar, met veel radio, muziek en een klein beetje video.

• 1 antwoord
    • 688 weergaven
  8. Started by bert ree,

Voor de liefhebbers: Talk RAdio film van Oliver Stone uit 1988 is vrijdagavond om 23u55 te zien op Eén.

• 0 antwoorden
    • 662 weergaven
  9. Rolprent dingt inmiddels op 7 V.S. filmfestivals mee naar de titel Best Feature Film. http://www.scoop.co.nz/stories/CU1401/S00189/3-mile-limit-wins-selection-into-7-international-film-fests.htm

• 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  10. Started by Juul,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een film met de titel : Immediate Family. The official follow-up to THE WRECKING CREW, Denny Tedesco’s IMMEDIATE FAMILY explores the iconic work of four session musicians Het gaat net als the Wrecking crew ook over sessiemuzikanten. Maar behalve "trailers" kan ik niks vinden. Of zoek ik verkeerd? Juul

11. Started by rien1959,

Die prutser is weer aan het knutselen geweest en heeft weer een filmpje in elkaar geflanst. Wat korte herfstbeelden uit 's-Gravendeel. Beschouw het maar als Kerstgroet. https://player.vimeo.com/video/195174861 uw prutser.

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  12. Started by Alex,

The 40 minutes report on Radio Day 2012 at Casa 400 in Amsterdam from the 17th of November 2012. Radio Day 2012 Het verslag over Radio Day 2012 is gereed. Een 40 minuten durende samenvatting over deze weer geslaagde Radio Day The quality of the (and all) video can be set to maximum by adjusting the small wheel at the bottom right side of the Youtube screen. With Sonja van Proosdij who was interviewed by Jan Parent on her memories of the REM-eiland, home of RTV Noordzee in 1964. Jan had arranged an additional video interview with Marc van de Mosselaer, who had served as a technician on that platform. The Flemish impact on Radio Mi Amigo and the VVVR programme on…

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  13. Started by Juul,

Kennen "wij" dit al ? https://send.firefox.com/?utm_medium=email&utm_source=email&utm_campaign=2019fxnews-en&utm_content=send-announcement

14. Started by rien1959,

Afgelopen week zat ik naar een uurtje van Britain Radio te luisteren en daarin hoorde ik een leuk nummer van Floyd Cramer. Na in de archieven te zijn gedoken ontdekte ik dat het nummer On the rebound heette. Om een lang verhaal kort te maken , nummer opgezocht in cd kwaliteit en eens geluisterd. De vervorming spoot me om de oren, maar toch heeft dit nummer wat ! Affijn, alles door de molen gehaald en er kwam een bruikbaar geheel uit. On the rebound : http://www.mijnbestand.nl/Bestand-XFIIT6LUNCML.mp3 Volgens het Tunes boek is dit nummer gebruikt door Rob Ronder op Mi Amigo in Gangboord. Rien (die zich afvraagt of ie soms op zoek moet naar een andere b…

• 5 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  15. Started by pvanklei,

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1822148575/fm-radio-op-de-tocht

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  16. Started by Juul,

http://spreekbuis.nl/fonos-collectie-binnenkort-beschikbaar-via-muziekweb

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  17. Started by Rene van den Abeelen,

En het jaar is nog niet om, dus opnieuw een bekende-die-overlijdt. Fontella Bass, op 74-jarige leeftijd. Hit: Rescue Me.

• 2 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  18. http://www.bbc.com/news/uk-england-cornwall-39006899

• 0 antwoorden
    • 638 weergaven
  19. Beste vrienden van de zeezenders , aanverwanten en vage kennissen, Vorige week heb ik mij teleurgesteld "afgemeld" op het forum. ( week zonder Forum was ook wel eens lekker……hi ) En in kleine kring heb ik dat toen ook laten weten. Vandaag ( 29 november 2017 ) heb ik een lang en goed inhoudelijk telefoon gesprek gehad met de forum chefs en we hebben over en weer onze standpunten "gewisseld". Het is soms goed om even boos te doen tegen elkaar en dan te kijken waar de knoop zit-zat. Mijn kontakten met de forum chefs de afgelopen jaren zijn te waardevol om die zo maar "teloor" te laten gaan. Inmiddels was er al sinds een paar dagen het nodige, in mijn o…

20. Started by Juul,

Mijn echtgenote heeft een iPhone 6. Ik heb haar een foto gestuurd per mail. Die heeft ze nu. Zit in haar iPhone mailbox. Maar hoe kan ze die foto nu met Whats app naar iemand sturen? We kunnen dat maar niet vinden.

21. Started by Juul,

Ik heb in een doos een aantal negatieven gevonden. Zwart-wit en ze dateren uit 1969. Ik kan niet zo goed zien wat het is, ja, van een bezoek aan Montreal-Can. en ik dacht een paar Veronica foto's. Het is volgens de negatieven Kodak spul en ik heb ze zelf genomen. Maar mijn "gewone" scanner daar lukt dat allemaal niet zo mee. Vraag; 1. Kan ik met die negatieven naar de fotograaf (als die er nog is) en vragen of ie ze digitaal of anderszins op de goedkoopste manier afdrukt?

22. Started by Ben,

Deze foto's komen uit het archief van Rob Olthof. Je ziet hier, naast wat andere foto's, een aantal foto's van Randstad TV, een TV piraat in Amsterdam in de jaren '80. https://flic.kr/s/aHBqjCft2Q Het is geen radio onderwerp maar mogelijk wel interessant voor de forum bezoekers. Al is het alleen maar vanwege de apparatuur en de soldeerbout 😉

• 0 antwoorden
    • 235 weergaven
  23. Gast Mediapages
    Started by Gast Mediapages,

Van 24 t/m 31 augustus werd er onder de naam Radio 74 live uitgezonden vanaf het zendschip Jenni Baynton in Harlingen, omdat het dan precies 50 jaar geleden is dat Radio Veronica en Noordzee uit de lucht moesten. Aan boord van de Jenni Baynton stond een FM zender en diverse AM zenders gaven het programma ook door. Tijdens het evenement was de Jenni Baynton dagelijks van 11 tot 17 uur open voor publiek. Bekijk nu de fotos en een videoverslag van het bezoek van MediaPages aan de Jenni Baynton op 27 augustus. Bekijk het volledige artikel

• 0 antwoorden
    • 205 weergaven
  24. Gast Mediapages

Zaterdag 24 Augustus was op MENT 55 TV een zes-uur-durend live totaalprogramma van 14 tot 20 uur te zien rond de rijke geschiedenis van de 'zeezenders' (1958-1989). Met fragmenten, jingles, beelden, veel classics, en diverse gasten, die het allemaal hebben meegemaakt! De eerste gast bij presentator Serge Haderman was even na 14 uur niemand minder dan Adriaan Van Landschoot, de initiatiefnemer achter de 2e Vlaamse zeezender 'Radio Atlantis'. Bekijk nu de videos en fotos van de Zeezender Dag op Ment TV. Bekijk het volledige artikel

• 0 antwoorden
    • 161 weergaven
  25. Gast Mediapages

Op zaterdag 31 augustus werd er op een stampvol Veronica schip de Norderney stil gestaan bij het uit de lucht gaan van Veronica 50 jaar geleden. Met een live uitzending van 192 Radio, live reportages voor Radio 5, optredens van Rudy Bennet en Ben Cramer, verslagen voor o.a. SBS Shownieuws en NH Nieuws, het originele Veronica 538 zendkristal, het laatste Veronica uur en heel veel voormalig (zeezender-) DJ’s. MediaPages was erbij en maakte een fotoreportage. Het videoverslag volgt binnenkort. Bekijk het volledige artikel

• 0 antwoorden
    • 277 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.