Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.186 discussies in dit forum
-
Hij is het meest bekend vanwege zijn werk met Eric Clapton in Cream en Blind Faith en geniet de reputatie van een van 's werelds grootste drummers met een van 's werelds meest compromisloze karakters: Ginger Baker. Hij geldt als de uitvinder van de heavy metal én hij bracht in de jaren 70 de wereldmuziek naar het westen. In de energieke documentaire Kijk uit voor Ginger Baker, het debuut van regisseur Jay Bulger, zijn niet alleen talloze gesprekken met Baker te zien maar ook geweldig archiefmateriaal, animaties en splitscreenbeelden. Daarnaast sprak de filmmaker met talloze muzikanten die ooit met Baker speelden of die door hem geïnspireerd zijn: van Eric Clap…
-
- 1 antwoord
- 773 weergaven
-
-
Grappig, ik heb er nog twee liggen. En die doen precies wat ik wil. Geen Internet, geen SMS, geen app, gewoon bellen. Wel lastig, m'n routeplanner in de auto herkent 'em niet. Maar ach……. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 745 weergaven
-
-
-
Ik ben op zoek naar een nummer die in de vergetelheid is gebracht! Het is nummer van silhouette shubie-dua-bap-shua uit 1984, Deze staat nog niet op youtube terwijl het wel een vrolijk nummer is! Ik hoop dat ik het langs deze weg misschien kan vinden! Het nummer is te horen op de volgende link, het is tweede nummer! En de Tweede is van Wliiy en Willies - Hé jij (ga ´ns effe opzij) Wie heeft deze toevallig erg op zolder of ergens op de planken liggen! Ik hou mij graag aan bevolen! Deze liedjes zijn nergens op het internet te vinden! Alvast reuze bedankt! Dé de haas
-
- 5 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Op het forum is geen aandacht geweest voor het overlijden van John Wetton , bassist bij veel grote popgroepen... [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 877 weergaven
-
-
Nadat we afgelopen zomer al na 17 jaar afscheid hadden moeten nemen van onze katten Bas en Coco, moesten we afgelopen Woensdag plotseling afscheid nemen na 7 jaar van onze Flatcoated Dylan. ( Ja, genoemd naar………..) Dylan was in het bos aangereden door een mountainbiker die plotseling ons zonodig moest passeren met met blik op oneindig en zonder een geluid te geven. Geen bel op de mountainbike want dat staat niet "stoer"……….. ook roepen was te veel en we hadden net achterom gekeken, maar ze zijn zo snel. En wij hadden Dylan nog wel aangelijnd want hij mag in dat bos niet los van boswachter Andries die wij goed kennen. En de boswachter heeft soms toch al d…
-
- 16 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
-
Always trying to find new ways of reaching new SW audiences both in- and outside Europe, this month we are conducting a series of test transmissions from within the USA. Last December we had a successful 125 kW broadcast from Germany aimed at North America. Reception reports came in from all over the USA but also from many South American countries such as Mexico and Brazil. This month we will do 3 test broadcasts from inside North America, from the small town of Monticello in the northern US state of Maine, very close to the Canadian border. We'll use the two 50 kW transmitters from SW station WBCQ, which is run by a dedicated team of radio enthusiasts fo…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
-
Ik hoor zojuist dat Sonny Geraci,de leadzanger van de Amerikaanse Outsiders is overleden. Time won't Let Me is voor mij een van de best singles ooit en een ultieme radioplaat.
-
- 1 antwoord
- 882 weergaven
-
-
Ik heb er gelukkig nog een stel. [verborgen inhoud]
-
- 20 antwoorden
- 3,4k weergaven
-
-
Ik kom in een programma van Jan van Veen uit 1968 een opname tegen waar ik helemaal niks van terug vinden. Het is van een Nederlands bandje. Luister naar Jan van Veen die het aankondigt [verborgen inhoud] Weet iemand er toevallig iets van? Juul Nou En - like my dear sigaret nederlandse band
-
- 1 antwoord
- 691 weergaven
-
-
Laten we zeggen dat ik dit een mooi stukkie TV en politiek vindt. Ik moest voor m'n werk wel in Den Haag- Binnenhof zijn en heb me toen al verbaast wat zich daar allemaal afspeelt. Maar nog nooit heb ik een politieke partij zich de laatste jaren zo zien inspannen om een minister "uit de wind te houden". Maar wat een prima werk van journalist van Nieuwsuur Bas Haan om dat allemaal boven water te krijgen. En het is duidelijk dat de mensen op V&J ook wel af wilden van de minister. Maar we moeten wel in gedachten houden dat het verkiezingstijd is….. Ik ben geen fan van Pechthold maar dit is mooi om te zien. Terwijl "Steur" al wist dat ie ging aftred…
-
- 2 antwoorden
- 700 weergaven
-
-
Voor mij als oud-Hilversummer een historisch gebouw en ik heb er nog gewerkt. Helaas wordt het gesloopt, dat is te volgen hier:
-
- 3 antwoorden
- 844 weergaven
-
-
-
Ik heb nooit begrepen, waarom je royalties moet betalen (als radiostation) wanneer je een plaatje draait. Als je wilt adverteren (''Vola Vola Vola voor geld'') moet je het radiostation betalen, maar als je een plaatje draait, moet het radiostation betalen. Een plaatje draaien is in mijn ogen een advertentie en kan dus mensen aanzetten om die muziek te kopen. Wel, let op hoe het gesteld is met het Kerstnummer van Slade. Slechts twee leden van de oorspronkelijke groep verdienen hier dus GBP 500.000 per jaar mee. Lees bijgaand artikeltje uit de recente Private Eye maar eens (klik): Santa Clause (er komt zelfs een advocaat aan te pas!!!)
-
- 2 antwoorden
- 797 weergaven
-
-
Ik kijk en lees wel eens op het forum Radiofreak. Wat zitten daar een stelletje betweters zeg. Ik krijg ook steeds het gevoel dat het allemaal van die lokale jongetjes zijn die de hele dag niks anders te doen hebben dan radio luisteren en dan ook nog pretenderen dat ze de "radio wijsheid" in pacht hebben. Enfin, Radiofreak dus. Ook zoiets laat ze daar eens nalezen en zoeken hoe ze iemand z'n naam correct spellen. Alweer Ad Bouwman met een overbodige "w". Zo, dit moest ik effe kwijt. [verborgen inhoud]
-
- 10 antwoorden
- 3,1k weergaven
-
-
Vorig jaar heb ik hem ook al eens opgeschreven, nu weer aktueel: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 685 weergaven
-
-
Interessant. [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 932 weergaven
-
-
Erg aardig om te lezen. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 654 weergaven
-
-
Deze week bij de popweken van Het Uur van de Wolf: een gloednieuwe documentaire over de laatste jaren van David Bowie. “A man on top of his game” Als vervolg op de eerdere documentaire Five Years maakt regisseur Francis Whately nu een documentaire over de laatste vijf jaar van David Bowie. Opnieuw kon hij daarbij beschikken over unieke opnames, zoals van de originele leadzang van Lazarus, Bowies laatst uitgebrachte nummer. De spiksplinternieuwe documentaire is toegespitst op de laatste drie grote projecten van Bowie: de albums The Next Day en Blackstar en de musical Lazarus, die Ivo van Hove regisseerde. De film laat zien dat Bowie uiterlijk wel co…
-
- 0 antwoorden
- 797 weergaven
-
-
Singer-songwriter Peter Sarstedt is overleden. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Als het weer het toelaat... Op naar Franeker. Les Baroques komt ook! Knipsel afkomstig van de Facebookpagina van [verborgen inhoud].
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Het Uur van de Wolf start het nieuwe jaar met een verzameling heerlijke internationale popdocumentaires. Met allereerst het verhaal over de bijzondere chemie van 10cc. Graham Gouldman, Eric Stewart, Kevin Godley en Lol Creme experimenteerden er begin jaren zeventig, als exponenten van de vruchtbare muziekscene in Noord-Engeland, rustig op los in hun zelfgebouwde Strawberry Studio. De chemische reactie van hun individuele talenten en hun bereidheid al hun ideeën uit te proberen, vernieuwden de popmuziek en leidden tot grote hits als The Wallstreet Shuffle, The Things We Do for Love en Dreadlock Holiday. Met veel smaak en humor vertellen de vier originele leden …
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Het is drie jaar geleden dat het Freewave Media Magazine, dat sinds 1978 bestond, van inhoud en lay-out drastisch eranderde en Freewave Nostalgie werd. Tevens werd het tijdschrift geheel gratis aan de lezer beschikbaar gesteld en was het vanaf dat moment minimaal 5 keer per jaar te downloaden als pdf-file. Het is inmiddels 2017 en andermaal tijd voor een prachtige vernieuwing. Freewave Nostalgie heeft namelijk nu een prachtige site, waarop tal van artikelen staan te lezen. Ze zijn onderverdeeld in diverse categorieën, zoals bijvoorbeeld: ‘Actueel’, ‘historie Groningen’, ‘muziek’, ‘omroep’ ‘nostalgie algemeen’ en historie zeezenders. Onder de kn…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-