Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Wat een mooie geluidsinstallaties hadden we in 1971 hè. Uit de Record Mirror van 17 juli. En...8-track!

• 3 antwoorden
    • 1k weergaven
  2. Started by Juul,

Ik zat net een interview af te luisteren met Cees Schrama over het archiveren van popmuziek . Cees was in z'n werkzame leven productmanager bij Polygram in Baarn en was verantwoordelijk voor de Jazz catalogus. En hij speelde mee op een groot aantal platen van Nederlandse bands. Zoals Cees vertelde toen ze vroegen wat ie wilde hebben als "salaris" bij de opname van Shocking Blue's - Venus;"Ach geef mij maar een kleuren TV"……….. Cees was nl verantwoordelijk voor het intro van Venus. Had ie maar "mee getekend'…………………zei hij later. Regelmatig moest Cees naar de USA om masters op te sporen en dat deed ie in een gigantisch groot gebouw in N…

3. Samstag 1. September 2012 An diesem Samstag hat Europas freie Radioszene wieder ihren Treffpunkt: Die Veranstaltung findet von 13.00 Uhr bis 19.00 Uhr im Observatorium der Sternwarte Neanderhöhe SNH in 40699 Erkrath statt. Einlass ist ab 12.00 Uhr. Tagesprogramm: Unser Ehrengast ist Arnold Layne (Greg Bance) von RNI. Er berichtet über seine Zeit auf der MEBO II und seine Karrriere danach. Begonnen hatte er als Roger Scott bei Radio Essex, Radio 270, Radio 390 und Radio Caroline North. Widerstand von hoher See: Martin van der Ven berichtet über den Seesender der Deutschen Freiheitspartei im Jahre 1938. Nick Barker war lange Jahre Techniker beim BFBS in …

• 3 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  4. Started by Juul,

http://www.macfreak.nl/nieuws/24040/de-iphone-bestaat-al-5-jaar/ Juul

• 3 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  5. Uit mijn jeugd, ik weet het nog goed. bron: NOS https://nos.nl/artikel/2208577-toby-rix-uitvinder-en-enige-bespeler-van-de-toeterix-overleden.html

6. Gast Koos Harwich
    Started by Gast Koos Harwich,

Hallo Allemaal Mijn naam is Koos, Ik ben woonachtig in het zuiden des lands, en ben een verwoed verzamelaar van Golden Oldies Muziek Daar naast heb ik weekelijks een Radio programma bij een lokale omroep, en doe nog iets voor de Ziekenomroep Allemaal heel euk om te doen. En sinds kort heb ik ook een bijdrage in de Vynil Show bij Ad Bouman op Radio 192 Ook dat vindt ik erg leuk om te doen En voor Museum Rock Art doe ik ook nog wat Hand en span diensten. Ik hoop dat ik mijn draai hier kan vinden op Internet Radio cafe En zo een positieve bijdrage kan Leveren. Met vr gr Koos

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  7. Started by Bob,

Heeft iemand de jingle: spiegeltje spiegeltje aan de wand wie is er het beste radio station van Nederland?, Radio Veronica. Die jingle is afgeleid van deze reclame: http://www66.zippyshare.com/v/45055511/file.html Bij voorbaat dank. Gr. Bob

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  8. De Vereniging Veronica heeft de blunder rond de datum van het sluiten van de zeezender gerectificeerd. Uiteraard zonder de moeite te nemen mijn e-mail te beantwoorden. Ach... 't is de normale mentaliteit tegenwoordig.

• 3 antwoorden
    • 934 weergaven
  9. Started by Vincent,

Deze staat hier al een tijdje in de woonkamer. Er staat geen merknaam op, ook niets op de achterzijde met een verwijzing. Enige wat ik erbij kan vermelden is dat er Amerikaanse buizen in zitten. Heeft iemand enige idee?

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  10. Gast pierke
    Started by Gast pierke,

Hallo radiovrienden,ik hou zoals jullie erg veel van radio. Vrije radio en de zeezenders hebben mijn voorkeur,daar kan ik echt van genieten. Radio Maeva en de zeezender Mi-Amigo blijven mij het meest bij. Hou van nederlandstallige muziek,maar ook andere kan me bekoren. Ik kom uit Belgenland en ben 58 jaar jong en van het mannelijke geslacht. Succes met internet radiocafe!!!!

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  11. Started by Harmen,

Eens iets heel anders en wat niets met radio te maken heeft. Het is mij al een paar keer opgevallen dat als ik in mijn gmail spammap kijk hier nauwelijks nog spam in terug te vinden is. Waar ik voor een paar jaar terug nog bladzijdes vol spam terugvond, zijn de spamberichten van de afgelopen 30 dagen nu op 1 hand te tellen. Ligt dit nou aan mij of is spam op z'n retour? (ik vind het natuurlijk niet vervelend )

• 3 antwoorden
    • 802 weergaven
  12. Heeft iemand de instrumentale versie van Vuur en vlam van Kinderen voor Kinderen. Die is op CD verschenen, maar ik kan 'm nergens vinden. Mijn diochter's klas wil deze graag gebruiken voor de zelfgeschreven musical van groep 8.

• 3 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  13. http://www.bbc.co.uk/programmes/p053g7vh Kan iemand morgen deze uitzending opnemen?

• 3 antwoorden
    • 688 weergaven
  14. Started by rien1959,

Op het internet vond ik nog een leuk filmpje over de Mellotron. Paul McCartney speelt er op met wat verhalen er omheen. Het filmpje : Het door mij er uit gehaalde muziekje een beetje opgefrist : http://www2.zippyshare.com/v/67811154/file.html Rien, die blij is dat zijn klus er bijna op zit.

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  15. Started by rien1959,

Kreeg ik vorige week een mailtje van een van de collega's van de tabletten-afdeling met de vraag of ik nog een ultrasoon reiniger wilde hebben in mijn werkplaats ..... Nou, de wet gewetensbezwaren trad gelijk in werking, dat begrijp je wel ! Niet wetende wat voor formaat ik moest verwachten heb ik geantwoord dat ik dat apparaat heel graag wilde hebben. Die middag stond het geheel al in mijn werkplaats te pronken. Het bleek een geheel RVS uitvoering met ingebouwde verwarming en 28 liter inhoud ! Over de prijs zullen we het maar niet hebben. Intussen heb ik al uren gebruik gemaakt van dit super apparaat. Op het moment van de foto liggen er een paar werkstukken in die mee mo…

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  16. Started by Juul,

Vandaag, 22 mei 2019, is de muzikant en producer Cees Schrama overleden op 82 jarige leeftijd. Hij heeft een meer dan grote rol gespeeld in de Nederlandse pop en jazz geschiedenis. Ook was Cees een graag geziene gast in de Veronia studio's. En zo kon het gebeuren dat hij in de Hilversumse Phongram studio een aantal variaties op onze 538 jingles speelde. Hij bespeelde alle intstrumenten zelf, gitaar, piano, vibrafoon en de melotron. De tape zit natuurlijk in ons Veronica archief. Wij gebruikten ook één van z'n jingles als een rondlooptape ten behoeve van de verwijzing van 192 naar 538. Dat was 24 uur per etmaal een week te horen op 192 mtr. De opname, di…

17. Started by Everton,

De dodengifbeker van oktober 2014 is nog niet leeg. Vandaag overleed Alvin Stardust op 72-jarige leeftijd. Voor de meesten misschien het meest bekend van zijn nr 1 hit 'Pretend' uit 1981, maar zijn grootste succesperiode lag in de jaren '73 en '74, toen hij in het Glitter- en Glamtijdperk grote hits scoorde met 'My coo ca choo', 'Jealous mind' en You, you, you'. Begon in de vroege sixties in Shane Fenton and the Fentones. In 2007 heb ik Alvin nog zien optreden in de Heineken Music Hall. Buiten een soepele performance voor een man van 65, was hij ook nog goed bij stem. Greetz, Everton

• 3 antwoorden
    • 897 weergaven
  18. Started by Harm,

Wie heeft voor mij een MP3 van dit nummer in goeie kwaliteit?

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  19. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Koningsdag, en dus overal in het land vrijmarkten, naar ik aanneem. Als iemand nog ergens een zootje oude banden met zeezenderopnames vindt, horen we het natuurlijk graag...

• 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  20. bron: BBC https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-67098878

21. Started by Lumpie,

Het verdrietige bericht dat radio-DJ Mark de Brouwer is overleden op de leeftijd van 50 jaar. Mark was jarenlang op vele zenders te horen, maar het langst op Radio 10 Gold, waar hij tussen 1990 - 2007 te horen was met programma's als 60s at 6, 70s at 7, Hitweek, Top 40 Gold en Forgotten 45's en zo miljoenen luisteraars vermaakte in de weekenden. Verder was Mark bekend o.a. van de VARA, Radio Noord-Holland, BNR en Radio M Utrecht, maar ook van talloze audio/radiovormgeving. Een groot gemis voor de radio, deze vakman en ik ben er best ontdaan van. http://radio.nl/822724/radiodeejay-mark-de-brouwer-overleden

• Treurig
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  22. Started by rien1959,

Een aantal jaren geleden al door mij gemaakt en nu verder bewerkt. Een stereo versie van de Pams bossanova jingle. Pams bossanova (wav) : http://www48.zippyshare.com/v/61849489/file.html Rien, die nog uren zou kunnen sleutelen aan dit bestand. Maar het toch niet doet !

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  23. Started by h.roos,

Even een vraag een bestand met WeTransfer uploaden naar de site hier hoe doe ik dat. Groet Henk.

• 3 antwoorden
    • 955 weergaven
  24. Started by Juul,

Hij is niet meer. http://www.scottmckenzie.info/ http://nos.nl/artikel/408594-zanger-scott-mckenzie-overleden.html

• 3 antwoorden
    • 2k weergaven
  25. Gast Hogewei
    Started by Gast Hogewei,

Mijn naam is Ronald en ik ben opgegroeid met Radio Veronica. "Gehersenspoeld" door de jingles, vind ik het nog altijd heerlijk om jingles, tunes en oude fragmenten terug te horen. Favoriet is Klaas Vaak en dan uit de tijd van het Radio Drama. Maar ook aan zijn "Ook Goede Morgen" bewaar ik goede herinneringen. Helaas had ik destijds een krakkemikkige Philips mono bandrecorder. Wel diverse opnamen gemaakt, maar die zijn niet meer terug te beluisteren. Daarom fijn om hier weer wat jeugdsentiment terug te vinden.

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.