Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Dag forumvrienden, Bij het beluisteren van een oude uitzending onlangs kwam ik een nummer tegen wat nogal blijft hangen in mijn hoofd. Spotify en andere plekken afgezocht, maar kan hem nergens vinden, helaas. Youtube heeft hem wel, maar ja. Die kwaliteit is natuurlijk niet echt best. Dus probeer ik het maar. Een van jullie heeft dit vast ergens liggen. Boogie Box High - Gave it all away Boogie Box High is bandje van de neef van George Michael, die vervolgens zijn neef ook weer vrolijk laat meezingen. En dit vrolijke plaatje is dus echt nergens te vinden. Dank alvast.
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Op zoek naar info om een 24 sporenrecorder te ijken kwam ik de volgende video op youtube tegen. Sgt. Pepper in 4 tracks. Voor wie wil kan zijn eigen mix maken...
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Shocking Blue scoort een nummer 1 hit in de VS (1970) https://vandaagindegeschiedenis.nl/7-februari/ "Op 21 juni 1969 kwam Venus hier uit, en het werd onmiddellijk een groot succes. Het kwam tot nummer 3 in de top 40, maar het meest bijzondere- bijna gelijktijdig stormde Venus naar de eerste plaats in België, zowel aan de Vlaamse als aan de Waalse kant, met enorme verkopen. Ik geloof dat er in de zomer van 1969 meer dan 100.000 singles van Venus in Belgie verkocht werden, terwijl de teller in Nederland op zo'n 40.000 bleef steken. Door dat enorme succes in Belgie wisten we het zeker; dit wordt een hele grote internationale hit. Duitsland volgde …
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Soms val je op het internet van de ene verbazing in de andere. Zo ook deze keer Een filmpje van drie kinderen van 10, 8 en 5 jaar die een nummer van Rammstein naspelen. Vooral die 5 jarige is super om te zien. Aan het einde van de film blijkt ook dat deze kinderen allemaal muzikaal geschoold zijn. Rien
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Hier een video tijdens het sportprogramma op TROM Radio in Dordrecht. Alweer 21 jaar geleden en ik kom zelf ook nog in beeld. Was een super tijd.
-
http://www.walterbecker.com
-
- 2 antwoorden
- 731 weergaven
- 1 follower
-
-
http://www.macfreak.nl/forums/topic/16/23593/weg-met-de-witte-usb-kabel/ Juul
-
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Ik heb van de zomer, toen mijn zoon 'uit huis ging', eindelijk een eigen kamer 'gekregen'. Tegen minimale kosten heb ik het opgeknapt omdat ik in een monument woon en binnen twee jaar tijdelijk het huis uit moet voor een grote renovatie. Dus zit ik nog met het behang van de 'vorige bewoner'. Niet altijd even mooi. Vandaag bij het opruimen van de zolder kwam ik onderstaande lijst weer tegen. Gaatje in de muur, plug met schroef erin, lijst aan de muur. Weer een stukje 'luchtig behang' minder om tegenaan te kijken. Oh, ik heb ook nog twee verhuisdozen met elpee-hoezen gevonden. Alleen de hoezen, was reclamemateriaal voor in de etalage. Vorige week bij Ikea een leuke…
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Ik ben al sinds ik bij Veronica begon en door Willem van Kooten werd gewezen op de Amerikaanse West-coast band Love een fan. We kregen alle USA singles en LP's op het Elektra label toch altijd dubbel dus ik name de dubbelen mooi mee naar huis...... "Jules" ,zei Willem, "ik vind het goed, weet ik tenmiste waar ze zijn als we ze weer kwijt zijn hier". En dit is zo'n mooi nummer: The Castle- Love ( dan hen ik het nog niet eens over Alone Again Or )
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Hoe leuk zou, nou ja leuk, zou het zijn als..............als iemand een "mondkapje" maakt met bijvoorbeeld aan de ene wang kant een RNI logo en aan de andere kant een Veronica zeezender logo. Dat zoiets er nog niet is.
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Deutschlandfunk bestaat dit jaar 50 jaar en opent daarom aankomende zaterdag 24 maart de deuren. Aangezien Keulen niet al te ver weg is post ik het hier maar even. Het programma (grofweg vertaald): - Elk uur een rondleiding - Hoe wordt een muziekopname gemaakt - Digitalradio: techniek, verspreiding en apparaten - Hoorspelen in Surround - Live radio meemaken - Zelf radio maken - Rondleiding door de archieven - Film over 50 jaar Deutschlandfunk Tijden en adres: Samstag, 24. März, von 11.00 bis 18.00 Uhr, im Funkhaus am Raderberggürtel 40, 50968 Köln Meer info: http://www.dradio.de/dlf/veranstaltungen/1698368/ http://…
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Ik heb dit hier gepost omdat ik anders niet weet waar het wel echt past ? Want het had vroeger dan wel iets met Zeezenders te maken maar vandaag niet meer. Er werden kwamen ooit Nederlanders aan boord met minder goeie bedoelingen. En er zouden ooit contact geweest zijn met Willem Van Koten om vandaar uit te gaan uitzenden. Ik kan me sterk vergissen maar die Nederlanders die op het Fort kwamen zouden iets te maken gehad hebben met Willem Van Kooten daar staat mij wel iets vaag van bij ? Als praat over piraten wel dat is dat wel een piraten streek als je het mij vraagt ?
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Deze opname is van 6 September 2003. Ze deed toen (voor het eerst op Radio 192) Goud van Oud tussen twaalf en twee. Wie weet haar naam? Goud van Oud presentatrice
-
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Tussen alle bekende en onbekende leden, stel ik me hier ook voor. Cas is de naam, sinds 1960 verankerd aan deze aardkloot. Diverse malen losgeslagen door ziektes en vrouwelijke bemanning. Sinds enkele jaren rotsvast een ankerplaats in Schiedam. Sedert m'n 14e al radioprogramma's gemaakt voor allerhande stations, waarbij de oldies mijn favoriet waren/zijn. Mijn radiovoorkeur gaat uit naar Mi Amigo en Caroline gedurende '74-'80 en het latere Caroline van na 1983. De muziek waar ik het liefst naar luister, ligt tussen '60 en '80. Boven de tv hangt een grote poster van de MV Mi Amigo en op de tv in dezelfde kleuren als op de foto een schitterend schaalmodel, ge…
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
-
-
Jos Brink presenteerde in mijn jeugd het radio programma "tussen 10 plus en 20 min". En ik ben in het gelukkige bezit van alle Favorieten Express singles ( in CD kwaliteit ) en daar kwam ik dit singeltje tegen waarin Jos "reklame" maakt voor dat programma.
-
- 2 antwoorden
- 986 weergaven
- 1 follower
-
-
-
Kan iemand mij helpen aan een MP3 in goede kwaliteit van "de landenmix" van Carnaval Festival. Deze muziek van Ruud Bos (gecomponeerd door Toon Hermans) wordt in De Efteling gebruikt voor een attractie. Voor de duidelijkheid; het gaat mij niet om het centrale thema (die op zo'n beetje elke Efteling CD staat), maar om een alternatieve versie. Deze versie is uitgebracht op de volgende cd: De mooiste muziek uit de Efteling - volume 2 - That's Entertainment TE 5172 uitgebracht in juni 2000. De CD zelf is niet meer verkrijgbaar (voor zover ik heb kunnen nagaan). Hij ziet er in ieder geval zo uit: Groet, Ger
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
http://www.nu.nl/entertainment/4532040/museum-rockart-verhuist-haag.html
-
- 2 antwoorden
- 730 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb het al eens geschreven, de huidige directeur radio van de NPO heeft bij ons op de TROS radio afdeling stage gelopen en in een aantal gevallen mocht ik hem "begeleiden". Soms was dat niet nodig want als er één slim en leergierig was dan was het wel Jurre. Hij was al snel vertrouwd met de vele Mac computers waarmee de TROS studio's volstonden en er stonden er ook een paar in de WPM . En we hadden er ProTools op gezet. Al gauw hing Jurre de studio vol met posters van Linda, Roos & Jessica. Hij was altijd aan het "pielen" en er kwamen de meest mooie spots uit z'n handen. En vaak sprak ie ze dan ook nog effe zelf in. zoals deze Poster promo uit december 1997 over …
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
http://forgottenhits60s.blogspot.com/2024/01/saying-goodbye-to-melanie.html Ze was dé favoriet van m'n tekenleraar op de HBS. Soms mocht de radio aan tijdens tekenles (in 1971 op RNI) en als dan Melanie werd gedraaid ging-ie harder.
-
-
- 2 antwoorden
- 560 weergaven
-
-
Op onze iPhone6 staat bijvoorbeeld als browser Firefox. Maar hoe weet je nou of je de laatste versie hebt? En als dat niet zo is hoe kun je 'em dan updaten? Of gebeurd dat automatisch? Ik ben niet zo thuis in de moderne mobiele telefonie.............hi
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Het offshore forum is vandaag niet meer bereikbaar. Weet iemand meer?
-
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Gisteren bezorgde de pakketdienst een doosje met de eerste exemplaren van mijn eerste boek! Errug leuk! Je grijpt er toch telkens weer naar om het te bekijken. De uitgever heeft ook mijn ontwerp voor de omslag gebruikt, dus het is echt 'mijn boek'. Ben er blij mee!
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-