Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.186 discussies in dit forum
-
[verborgen inhoud] Vorige week in een kroeg zien hangen. Het eigen bier was goed te drinken, maar voor een verzamelaar van bieretiketten helaas niets. Je kon wel een twee liter fles of een vijf lieter thuistap vaatje kopen. Voor de liefhebbers : http://www.norderneyer-brauhaus.de/ Groeten, Hans
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Het blijft een aparte tv toren, de Torre de Collserola boven Barcelona. Gebouwd voor de Olympische Spelen van 1992. Mooi ook omdat je er zo naast kan staan als je op de Tibidabo staat. De top van de antenne bedraagt 288,4 m en de top van de uitbouw, met zijn 13 vloeren, heeft een hoogte van 152 m. De 10e verdieping is open voor publiek. De top van de antenne is voorzien van Twaron tuidraden. Deze lichtgewicht spankabels zijn niet elektrisch geleidend, waardoor ze de signalen niet verstoren. Twaron is een hittebestendige en sterke synthetische vezel, ontwikkeld in de jaren zeventig van de 20e eeuw door het Nederlandse bedrijf AKZO, divisie Enka, weer later AKZO Indu…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Gisteren heb ik met Koningsdag een dagje Dordrecht gedaan. Lekker struinen door de stad langs kraampjes en terrasjes. En ja, ook dit jaar kwam ik weer thuis met een radio. Dit keer een Silver XF2400 wereldontvanger voor 2 euro. In nieuwstaat, incl. doos, handleiding, hoesje en garantiebewijs. LG, MG, KG en FM.
-
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Dit boek is nu voor maar 6,90 te bestellen bij Bol. Zie: http://www.hansknot.com/recensie-oranje.htm
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Kent iemand een programma om de audio van een TV-progamma op te slaan bijv. in een mp3 bestand?
-
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Net als bijna iedere zendamateur ben ik begonnen op de 27 MC. Vroeger was dat alleen op de AM en 40 kanalen en 5 watt. En de begin jaren 80 toen mocht men legaal op 22 kanalen FM, en een half watt. Ik heb sinds najaar 2001 mijn N licentie gehaald. Ik heb toen gekozen voor een eigen callsign PD4SAM. "SAM" staat voor 1 van mijn katten die ik heb gehad. Het meest ben ik actief op de 2meter band (144 146 Mhz) en op 70 centimeter (430 440 Mhz) Ik luister ook heel veel naar de kortegolf. Ik doe dat met mijn ontvanger van yaesu de frg 100 De antenne's waar ik mee werk zijn 2 van diamond. Hij zijn de de X30 en de X50 en beide op een hoogte boven de nok van het dak. Sinds…
-
-
Er staat in deze tegenwoordige wereld zo ontzettend veel "online" maar nergens kan ik het document van het Verdrag van Straatsburg vinden. Dat kan toch niet ? Of zoek ik verkeerd? Ja, alle Wiki's heb ik wel daar gaat het niet om.
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik kreeg een mail van een dj van www.harboroughfm.co.uk Hij is op zoek naar het volgende fragment zoals hij schrijft: "Roger Day,he says "I am going over to Frinton tonight for a few beers",this is done over his sig tune "Green grass"? Wie kan hem helpen? Thanks, Juul
-
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Weet ik net een paar weken hoe je via mijnbestand.nl moet uploaden stopt deze vanaf 1 dec.vanaf vandaag kan je niet meer uploaden via mijn bestand.Nu even uitzoeken hoe je dat met zippyshare moet doen zal wel weer een drama worden. Groet Henk.
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Ik kwam dit net tegen en kende de site nog niet. Ik zag b.v. de lijsten van Vic van de Reijt er tussen staan http://www.muzieklijstjes.nl/register/ Hans Marijs
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Erg aardig om te zien. http://edition.cnn.com/video/flashLive/live.html?stream=1
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Een luidsperker dat je zo in de tuin kunt gaan zetten zorgt voor terreur. Het geluid dat ten doel heeft dieren (met name katten) te verjagen verjaagt "per abuis" ook kinderen die een nog veel beter gehoor hebben. Voor Groenlinks een verbod te kunnen krijgen. [verborgen inhoud] Op de radio wilden we een hoge toon uitzenden maar het FM signaal gaat maar tot 15 kilohertz toon?
-
De Caroline tune (Fortunes) had ik al eens geplaatst hier op het forum, maar dat was een gecombineerd item en dus niet makkelijk te vinden. Vandaar nu opnieuw geplaatst in een eigen rubriek. The Fortunes - Caroline (in stereo) : http://www54.zippyshare.com/v/39897962/file.html Rien
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
-
Voor de eventuele liefhebbers : mijn persoonlijke 100 songfestivalnummers in een top 100 gegoten en er een non stop lijst van 6 uur van gemaakt (aan elkaar geplakt en jingles tussenin). De opnames zijn gemaakt met magix audio cleaning lab 2013 (met gebruik van 2 sporen). Ik heb ervoor gekozen om de originele songfestivalopnames te gebruiken (dus geen singleversies), geript van dvd met winxdvdripper. De klank heb ik wat proberen op te poetsen ook met magix. Het gaat hier om mijn persoonlijke smaak, dus nummers als Waterloo of Save your kisses for me staan er niet bij wegens 'te veel gehoord'. De jingles die ik gebruik zijn knipsels en plaksels van reeds bestaande jing…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Heeft iemand de originele mono versie in minimaal 256Kbps?
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Beste forum leden, Vooreerst mijn beste wensen voor iedereen voor de komende feestdagen. Ik heb een vraagje: Het wordt steeds lastiger om je favoriete YouTube-video's te bekijken zonder een Premium-abonnement. Wie kan me de tip geven, om op een eenvoudige manier, een goedwerkend programma te vinden voor deze en andere downloads via Windows 10. Alvast bedankt. Pierre Addicted To Music
-
-
- 8 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie kan mij helpen aan clips van de Limburgse groepen The Classics en The Walkers? Bedoeld worden de clips van bv. TOP POP, en andere muziekprogramma's Bij Beeld en Geluid heeft men nog niets boven water kunnen halen,mijn hoop is dat iemand van jullie iets heeft. Met vriendelijke groet, Ton Colbers E-mail: tcolbers@gmail.com
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
We kennen allemaal wel de beelden van de onder een zendmast vanzelf brandende tl-buis. Maar radioluisteren door onkruid tegen een mast te houden, had ik nog niet eerder gezien... http://www.telegraaf.nl/video/video_opmerkelijk/21179075/__Onkruid_wordt_radiotoestel__.html Martin
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
"Van wieg tot grafBuitenstaanders dachten dat hij een duffe baan had. Hij liet ze graag in die waan. Ondertussen gaf hij leiding aan een grote geheime afluister- en uitpeildivisie. (bron: AD) Roel Knobbe (27 september 1933 - 19 mei 2018) was nog maar een scholier toen hij opviel bij de veiligheidsdiensten. De hbs'er was een getalenteerde en fanatieke zendamateur. Daar hadden ze last van op Schiphol. Ze wisten hem echter te vinden en als het te gortig werd, belden ze gewoon zijn moeder. Roel was de zoon van een grafisch kunstenaar die af en toe een baan had om zijn gezin te onderhouden. Werken voor een baas deed zijn vader liever niet, alleen a…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie kan mij helpen aan een goed klinkend exemplaar van een single uit 1983? Artiest was Peter Zwerus en het liedje heette "Wie, waarom en hoe". Er staat een versie op Youtube maar ik zoek 'm in betere kwaliteit. Wie oh wie? Alvast hartelijk dank voor de moeite! René
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Ik krijg het nl niet voor elkaar. [verborgen inhoud]
-
- 12 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Hallo vrienden van de zeezenders, Ik ben op zoek naar modellen van de zeezenders gebouwd door wijlen Paul Ciesielski die spijtig genoeg dit jaar overleden is. De Norderney bezit ik reeds toch zoek ook naar de andere modellen van de schepen van toen (Caroline, Mebo 2, Mi Amigo, ...). Indien er mensen zijn die me zo een model willen verkopen dat nog in geode staat verkeerd graag een mailtje naar : [verborgen inhoud] . Reeds dank met vriendelijke groeten, Danny Gevaers
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Het is drie jaar geleden dat het Freewave Media Magazine, dat sinds 1978 bestond, van inhoud en lay-out drastisch eranderde en Freewave Nostalgie werd. Tevens werd het tijdschrift geheel gratis aan de lezer beschikbaar gesteld en was het vanaf dat moment minimaal 5 keer per jaar te downloaden als pdf-file. Het is inmiddels 2017 en andermaal tijd voor een prachtige vernieuwing. Freewave Nostalgie heeft namelijk nu een prachtige site, waarop tal van artikelen staan te lezen. Ze zijn onderverdeeld in diverse categorieën, zoals bijvoorbeeld: ‘Actueel’, ‘historie Groningen’, ‘muziek’, ‘omroep’ ‘nostalgie algemeen’ en historie zeezenders. Onder de kn…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-