Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.209 discussies in dit forum
-
De redactie van Veronica Magazine wordt omgevormd tot een kernredactie. Dit heeft tot gevolg dat 18 medewerkers boventallig worden en dat daarnaast nieuwe functies ontstaan, waarvoor 10 medewerkers worden gezocht. Boventalligen kunnen op deze nieuwe vacatures solliciteren. De nieuwe opzet heeft direct te maken met de oplagedaling van het magazine in 2013 en 2014. De papieren gids wordt door de beschikbaarheid van digitale alternatieven steeds minder gebruikt. Ook staat de advertentiemarkt onder druk. In de nieuwe opzet wordt sterk de nadruk gelegd op online activiteiten. Zo worden er een online redactiemanager en redacteuren digitaal aangesteld. De NVJ voert bes…
-
-
Hallo, Die Leo v.d. Goot weet wel heel veel van vliegtuigen! [verborgen inhoud] Op & Ut fan 11 juny 2016 09:00 dan die van 11:00 - 12:00 uur aan klikken Tijd +/- 20:30 Groet, HA
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
-
-
Een prachtig rijtje songs (uit mijn jeugd). Het onderwerp is soms droevig maar de songs mogen d'r zijn !
-
- 0 antwoorden
- 836 weergaven
- 1 follower
-
-
Beste vrienden, Weten jullie hoe je op m'n iPhone 6 als beltoon een jingle kan "plaatsen" ?.
-
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Wat was de echte reden waarom er tot 1989 een verbod gelde voor comerciele radio en tv?
-
-
- 9 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Ik las dat de communicatie tussen de Artemis II en de aarde via radiosignalen maar ook via laser gaat. Dat laatste lijkt me toch wel bijzonder omdat een laserstraal een best wel kleine diameter heeft. Wie van de radio experts weet of laser inderdaad voor communicatie doeleinden gebruikt wordt? Ik geniet wel van de prachtige foto's, die uit de Artemis II komen. Deze is met dezelfde fotocamera gemaakt als ik ook heb (de Nikon Z9). [verborgen inhoud] Copyright : NASA Johnson Hier staan nog meer foto's : [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 256 weergaven
-
-
Afgelopen week had ik als opgaaf bij "Waar is dit" het oude gebouw van Werkspoor in Amsterdam genomen. Omdat ik daar vroeger als monteur regelmatig kwam en ik verder ook in treinen ben geinteresseerd, ben ik eens gaan zoeken wat er over dit bedrijf te vinden was. Dat bleek gelukkig heel veel te zijn en een filmpje wil ik jullie niet onthouden. Het gaat in dit geval over de NS 1200 locomotief. Deze film duurt maar liefst 30 minuten. De opbouw wordt volledig gevolgd, met de nadruk op het bouwen van de elektromotoren. Ik hoop dat jullie er net zo als ik van zullen smullen. Rien http://youtu.be/b78jc-zu4gQ
-
- 5 antwoorden
- 3,4k weergaven
-
-
Als de Apple gebruikers nog willen weten wat er met een heel, heel, heel klein deel van de door hun betaalde Euro's gebeurt is? Steve had voor zijn dood nog een jacht besteld in Aalsmeer, de Venus. Vandaag kwam het jacht hier voorbij op weg naar Rotterdam om daar een motor in te laten inbouwen alvorens richting the US te vertrekken. Het jacht werd achteruit door de zeer smalle bruggen gelaveerd. Soms slechts met enkele centimeters aan beide kanten. De onderzijde van het jacht is nog met folie bedekt tegen het beschadigen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] AlphenStadFm: Scheepsbouwer Koninklijke De Vries uit Aalsmeer heeft samen met Jobs en d…
-
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
-
-
Als gediplomeerd prutser krijg je wel eens dingen op je pad waar je eigenlijk niet op zit te wachten .... Een goede vriend van mij belde mij op over een probleem met zijn auto. Na een reparatie in een lokale garage werkte de verwarming in de auto niet meer en of ik kon zeggen wat dat was. Na wat vragen kwam ik er achter dat er waarschijnlijk een klepje bleef hangen. Zoiets is heel eenvoudig te testen door de laptop aan te sluiten op de auto en dan het testprogramma te draaien. Affijn, hij zou afgelopen zaterdag langs komen zodat ik even kon kijken. Zaterdagochtend belde hij echter dat de auto weer in de lokale garage stond want er waren grote problemen. Het b…
-
- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Beste medeforummers, wie heeft voor mij Phil Woods - Round trip in een goede kwaliteit ? (bekend van Hans H.) Zelf heb ik hem wel maar in een allerbelabbertste mp3. Ooit opgenomen van een webstream. Rien
-
- 18 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
-
De jongens en meisjes in Den Haag hebben weer goed hun best gedaan........... Maar ja, wel weer straaljagers kopen. En eerder deze week "spinden" ze in Den Haag ;"hoera we gaan er 0,25 % op vooruit, althans sommige inkomens" Zo werd ik wakker vanmorgen en dan begint in ieder geval mijn dag niet leuk. Zorgpremie stijgt 120 euro in 2015 [verborgen inhoud] Bram Vermeulen zong al eens;"Politiek........"
-
-
- 0 antwoorden
- 646 weergaven
-
-
Ik gebruik mijn facebook om contact te zoeken met de muzikale helden die ik heb. Van de week kreeg ik contact met P F Sloan. Een geweldige songwriter uit de jaren 60 die veel mensen niet kennen. Maar hij schreef b v Eve of Destruction voor Barry McGuire , Take me for what i m worth van The Searchers, Let s Live for Today van The Grassroots. Ook is hij te horen als sessie muzikant op vele platen van andere zoals bijna all platen van Mama s And Papa s. Ik heb een zitten kijken op youtube en zie dan wat interviews met hem waarin hij hele interessante dingen zegt over de platenwereld die we kenden en volledig tot het verleden behoort. Erg interessante man om eens nader na…
-
-
-
- 0 antwoorden
- 707 weergaven
-
-
Gisteren is de Franse zanger Michel Delpech overleden. Michel Delpech overleed aan keelkanker,hij werd 69. Zijn grootste hit had Michel Delpech in 1971 met Pour un flirt. Dirk
-
- 1 antwoord
- 696 weergaven
-
-
Ik las dit lovende stukje over Ad Bouman net op Seniorplaza.nl: (bron: [verborgen inhoud]) De populairste diskjockey van Radio Veronica, Ad Bouwman, kwam in november 1965 het team versterken. Deze voormalige technicus was echt gek van muziek. Op zijn zolderkamer was Adje, zoals hij door de luisteraars werd genoemd, druk in de weer met platen, microfoons en taperecorder. Al snel kreeg hij de bijnaam, De Meester, en terecht, Ad was geknipt voor deze baan, een tovenaar achter zijn mengpaneel. Op een dag, bij wijze van grap, vroeg Lex Harding hem zijn eigen top tien samen te stellen. Adje stelde een top tien samen van niet commerciële muziek, weird sounds (…
-
- 3 antwoorden
- 997 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Hier de twee verschillende versies. 1. de Engelse 2. de USA versie met Jimmy Miller.
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
bron: Rolling Stone [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
forumlid Rob Mesander is zondag 18 januari 2026 plotseling overleden. Zijn broer Frank liet mij dat gisteren weten. Beste Frank, gecondoleerd met het verlies van je broer Rob. Ik leerde hem via Internet kennen in 1999. Het jaar dat Radio Veronica, middels een reünie, voor een aantal dagen terugkeerde op middengolf. Ik heb destijds alle uren opgenomen en met hem gedeeld. Hij was heel precies en legde alles vast voor de geschiedenis. Ik weet het niet zeker meer, maar ik dacht dat Rob ook archivaris was of zo iets. Later hielp hij mij weer, door de laatste dag van de Britse zeezender Radio London van minuut tot minuut te beschrijven. Wat er werd gezegd werkte hij helemaal ui…
-
-
- 4 antwoorden
- 623 weergaven
-
-
Ik kwam deze aardige foto tegen uit mei 2005 vlak voor de landing op Schiphol. We kwamen van vakantie uit Italië en gelukkig kan ik me in de lucht ook aardig orienteren, zonder tomtom... Hier Hilversum vlak voor zonsondergang te zien aan de harde schaduwen. Links de AVVC-toren, met daar links van de Wereldomroep, rechts het mediapark met in aanbouw Beeld & Geluid en rechts in het midden het raadhuis. Alleen voor privé doeleinden © Harm ten Brink 2005
-
- 14 antwoorden
- 3,9k weergaven
-
-
-
En weer een nieuwe binnenkomer op dit forum, want ik las net op het forum van 192 dat op 31 augustus a.s. dat forum gesloten wordt. Ik hou van zeezenderradio en met name van Radio Veronica (ook wel Noordzee). Sinds 13 maart 1971 verzamelaar van de top 40 en veel bezig met hitlijsten en de muziek van vroeger, nu en de toekomst. Destijds in Leeuwarden, maar intussen alweer zeven jaar vanuit Noordwest-Duitsland, maar via de pc altijd verbonden met wat er in Nederland speelt en heeft gespeeld.
-
- 6 antwoorden
- 762 weergaven
-