Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Vandaag werd ik door iemand anders ge-triggered om eens te kijken naar lang vervlogen beeldmerken. In de jaren '60 hingen er om de hoek bij onze melkboer 2 snoepautomaten aan de muur. Eén voor 'Faamdrop' (een bruine) en één voor Trio bubble gum (vanille geel). Als je er een dubbeltje in gooide moest je aan een knop trekken om een pakje te krijgen. Ik herinner mij nog de stress of het wel zou lukken want ik was immers nog een klein jochie... Op het WWW is er weinig tot niets van terug te vinden. Een z/w foto waaruit blijkt dat het merk een wielerploeg heeft gesponsord en een matige foto van zo'n apparaat. Het beeldlogo zelf is onvindbaar maar aan de han…
-
- 9 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Ik ben Rob 48 jaar oud. Mijn hobbies zijn, zendamateur, fotografie, mijn katten, de lokale omroep, offshoreradio en het internet, en nog veel meer. Ik woon al mijn mijn leven in Dordrecht. Ik draai zelf ook een radioprogramma bij internetradio www.Radio078.fm
-
- 3 antwoorden
- 552 weergaven
-
-
Op 30 september en 1 oktober 2000 was er het Radio Mi Amigo revival weekend in Halle/Zoersel gepresenteerd door Radio Magdalena. Bestaat er een video opname van deze dagen? Zo ja, den ben ik zeer geinteresseerd!
-
- 0 antwoorden
- 850 weergaven
- 1 follower
-
-
Hiep hoi, we mogen weer. Vanaf 25 augustus 2016. Met dank aan Bert van der Laan, Radio Extra Gold voor de audio vormgeving.
-
- 0 antwoorden
- 958 weergaven
-
-
Iedereen op het forum een mooi en gezond 2018. Mijn uitzicht……..(twee weken geleden en gelukkig geen carbid schieters )
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Dit is misschien niet de juiste plek (of misschien juist wel) en heeft zijdelings iets met radio en media te maken. Ik zoek eigenlijk meer gegevens over het platenlabel Almadisk aangegeven met adres Sarphatipark 75 Amsterdam. Zover ik kan vinden, is dit label alleen gebruikt voor de eerste singel van The Cats - The Jukebox in 1965. Weet iemand misschien de oorsprong van dit label? Groeten, Cor.
-
- 10 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
Beste mensen van de radio. Ik heb besloten het rado trefpunt te verlaten. Ik heb dat al eens eerder gedaan dat klopt. Maar nu zullen jullie mij hier niet meer tegenkomen. Nadat er vanochtend gedoe was ontstaan over een opmerking las ik dat een aantal mensen zich niet konden vinden in die opmerking. Dat kan. En zich verbaasden over m’n “off topic” opmerking, terwijl een van de verbaasden in mijn RNW topic , “Welk radio fragment staat je nog in het geheugen?...RNW. zelf begint over K-Tel reclames. En da’s in mijn ogen geen radio fragment. En daar verliet mijn item de oorspronkelijke bedoeling. Ik schreef dat ook. Maar daar hoor ik niemand over. Ik heb later vanochtend …
-
-
- 8 antwoorden
- 907 weergaven
- 3 followers
-
-
-
-
- 4 antwoorden
- 993 weergaven
-
-
Heeft iemand de originele mono versie in minimaal 256Kbps?
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
OffshoreEchos-198911-nr078.pdf
-
- 0 antwoorden
- 877 weergaven
-
-
Mag ik in Windows een folder-map de naam als volgt schrijven? :foto's……(Dus met een komma-apostrof). Of moet dat zijn "fotoos" ? Juul
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
-
bron: Spreekbuis https://www.spreekbuis.nl/dion-graus-wil-tegen-uitstel-fm-veiling/
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Leuk kranten knipsel uit 1969. Het valt als beginnend bandje ook niet mee.................... We schrijven 5 november 1969. 55 jaar geleden. Wat zou er van ze geworden zijn?
-
-
- 8 antwoorden
- 764 weergaven
- 2 followers
-
-
In dit gezelschap voel ik me altijd een beetje vreemde eend in de bijt, want echt persoonlijk ken ik jullie geen van allen en ik ben maar een hoogst enkele keer naar een ‘radio-evenement’ geweest. Toch vind ik het leuk om een beetje mee te kletsen, dus dat doe ik dan maar gewoon. Van mijn twaalfde tot mijn zestiende luisterde ik vrijwel dagelijks naar Veronica, en dan vooral naar Klaas, Lex en Tineke in de avonduren. In de jaren tachtig vond ik iets van die atmosfeer terug bij AFN en na 1995 ontdekte ik de zegeningen van satellietradio en later internetradio. Maar er zijn ook perioden geweest dan ik weinig radio luisterde en gewoon mijn eigen elpees draaide. …
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
-
-
Een hele leuke ouwe film met nostalgische beeld.
-
De internetverbinding via KPN lag er dinsdagmiddag om 14.38 uur weer eens uit, waardoor ik de opname van de top 500 op Q Music (nl) voor de rest van de middag heb gemist. Is er wellicht iemand op dit forum die het wel gelukt is deze opname te maken en bereid is deze aan mij beschikbaar te stellen? Alvast hartelijk dank! Gr, Melle
-
- 0 antwoorden
- 568 weergaven
-
-
..die ongemerkt de 40000 ''vind ik leuk''s gepasseerd is
-
- 1 antwoord
- 698 weergaven
-
-
In 2008 was ik nog voor ons Veronica archief bezig met DAT tapes. Dat spoor heb ik toch wel vrij snel "verlaten" toen het nog kon en de DAT tapes van ons archief nog in goede staat waren.. ( hoewel ik nog DAT tapes heb uit 1988 die gewoon goed afspelen……………) Ik vond toen ook in 2008 het bijgesloten artikel en toen ik ook nog hoorde dat ze bij B&G ook grote problemen hadden ben ik alles maar in de computer gaan zetten. Weer 1 op 1 kwam alles voorbij…………pffffffff https://pixeldra.in/u/0UWcJ-
-
- 3 antwoorden
- 747 weergaven
- 1 follower
-
-
Vanochtend in de GPD-dagbladen: Veronica mogelijk terug in omroepbestel HILVERSUM (Gerard den Elt /GPD) - De Vereniging Veronica voert gesprekken met 'meerdere omroepen' over terugkeer naar het omroepbestel. Kleinere omroepen als BNN, WNL, Omroep Max en PowNed zouden meteen de status van A-omroep krijgen als zij samenwerken met Veronica dat ruim zevenhonderdduizend slapende leden heeft. Voorzitter Yoeri Albrecht van de Vereniging Veronica bevestigt dat gesprekken worden gevoerd met 'diverse zendgemachtigden'. Een terugkeer zou volgens hem 'zo maar kunnen'. Met welke omroepen hij en het Veronica-bestuur in gesprek zijn, wil hij niet zeggen. "Sommige namen zi…
-
- 13 antwoorden
- 2,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Bron: spreekbuis.nl http://www.spreekbuis.nl/radioned-alle-nederlandse-radiostations-in-een-app
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
https://www.officialcharts.com/chart-news/the-uks-biggest-studio-albums-of-all-time__24431/ Ik post wel eens meer van dit soort items, "ter lering ende vermaeck". Nooit zie ik er een reactie op. Vind ik wel een beetje jammer. Was mijn laatste bijdrage mbt dit soort "nieuws". Dus..........ik stop daarmee.
-
- 10 antwoorden
- 2,6k weergaven
- 1 follower
-
-
bron: Spreekbuis. https://www.spreekbuis.nl/commissariaat-voor-de-media-keurt-alleen-eendaagse-evenementenzenders-goed/
-
- 0 antwoorden
- 929 weergaven
- 1 follower
-
-
Onlangs ben ik begonnen met de re-decoratie van mijn "radio hok" en aan de wand hangen nu diverse posters die ik al sinds mijn pubertijd in bezit heb. Ik ben altijd een bewaarkont geweest, mijn moeder zei ooit "Henk, een hamster kan nog wat van je leren...", dus heb ik nog veel van die leuke dingen...... op eentje na... Een poster uit het blad "PopFoto" uit 1971 en dan eentje van Shocking Blue. Deze is verloren gegaan bij mijn laatste verhuizing (1987) toen er een paar dozen naar de stort zijn gegaan wat helemaal niet de bedoeling was. Ik heb al van alles geprobeerd, Marktplaats, beurzen etc om deze poster te vinden.. resultaat... noppes, nada niks. Misschie…
-
-
- 10 antwoorden
- 1,8k weergaven
-