Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Harm,

Na de harde schijf perikelen van 2 weken geleden zijn de tranen opgedroogd en ben ik toegekomen aan een inventarisatie. Onderstaande lijst is verre van compleet want niets stond geregistreerd. In de meeste gevallen gaat het om zeezender gerelateerde muziek die als tune of jingle zijn gebruikt. Ik zou enorm geholpen zijn met een MP3 van minimaal 256Kbps. 01 Brian Auger - A kind of lovin' 02 Dave 'Baby' Cortez - Rinky Dink 03 Strawbs - Ah me, Ah my 04 Teach in - Old friends 05 Sly & the family stone - It's a family affair 06 Het nummer dat gebruikt werd voor de 'drie in één' jingles met Lex, prijs drie in één enz.

2. Started by Ton C,

Wie kan mij helpen aan clips van de Limburgse groepen The Classics en The Walkers? Bedoeld worden de clips van bv. TOP POP, en andere muziekprogramma's Bij Beeld en Geluid heeft men nog niets boven water kunnen halen,mijn hoop is dat iemand van jullie iets heeft. Met vriendelijke groet, Ton Colbers E-mail: tcolbers@gmail.com

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  3. Gast studiordw
    Started by Gast studiordw,

hey vrienden , naar alle waarschijnlijkheid houden we van dezelfde hobby ,nl .de radio,de muziek enz ,,,,, ik zelf ben 44j kom uit lochristi getrouwd en zoontje van9jaar vroeger in mijn tiener jaren was ik verzot op "radio maeva " en zonder dat ik het toen wist zonden ze een paar huizen voorbij mijn toen ouderlijke woning uit nl magerstraat bij noel d'hond toen de zendtechnicus van toen af is er een speciale band met de muziek de vrije radios en de jingles welke ik nu nog steeds heb alhoewel mijn serieuzemuziek kennis en platenverzameling ben ik nooit te horen geweest op de radio wel mix ik nu cd tjes in elkaar voor in de wagen of thuis en nu ga ik een…

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  4. Started by rien1959,

Beste luistervrienden, het radiovirus is bij mij echt uitgeblust .... Al lange tijd interesseert het me niet meer en knutselwerkjes kan ik ook al niet meer verzinnen. Kortom, het wordt tijd een andere horizon op te gaan zoeken (geen idee wat of waar) Het was mij een genoegen u allen gekend te hebben. uw prutser, Rien

• 47 antwoorden
    • 9,9k weergaven
  5. Started by Rene van den Abeelen,

Volgens mij is-ie hier niet zo heel lang geleden een keer ter sprake gekomen: de Lumirex klankstudio, aan het Magnoliaplein in Den Haag. Ik kende de etalage uit de jaren 70, toen je er een singletje kon laten snijden van een eigen opname. Vaak over gedacht, nooit gedaan. Veel eerder gingen er mensen naar toe om een persoonlijke boodschap in te spreken voor bijvoorbeeld geëmigreerde familie. Of voor iemand die 'onder de wapenen was', elders op de wereld. Een oudtante van mij heeft dat blijkbaar ook een keer gedaan. Het plaatje was bedoeld voor ene meneer Bos die in Indonesië zat. Mijn moeder trof het destijds aan in bezittingen toen tante overleed. In een a…

6. Started by Acks1962,

Beste Forumleden, Een tijdje terug heb ik regelmatig een beroep op jullie gedaan voor herkenning van bepaalde tracks. Een deel daarvan hebben jullie, op dit forum en op een ander forum, herkent en een ander deel heb ik alsnog zelf kunnen vinden. Degene die overgebleven zijn wil ik alsnog een laatste keer, ook hier, onder jullie aandacht brengen. In de hoop dat er misschien nog wat uit komt. Nieuwe forumleden b.v. Er zijn voor mij nog 11 tape-opnames, uit het verleden, overgebleven (nostalgie voor mij). Misschien wat veel, maar ik doe ze toch maar in één keer. Niet geschoten blijft altijd mis. Ik vraag eigenlijk niet of iemand ze heeft, maar of ie…

• 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  7. Started by Jan van Heeren,

Dit boek is nu voor maar 6,90 te bestellen bij Bol. Zie: http://www.hansknot.com/recensie-oranje.htm

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  8. Started by Vincent,

Ik durf er hier bijna niet voor uit te komen dat ik het eigenlijk best wel een aardige film vind. Hierbij een aantal fragmenten de de film niet haalde. En die zijn ook best leuk.

• 5 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  9. Started by Emile,

Ik zoek de uitzendingen van Felix M als v.v. van Frits Spits in de Avondspits in de eerste sept. week van 1980 (de week met de steunplaat van The Laughing Dogs - Get him out of town) Groet, Emile

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  10. Heeft iemand de originele mono versie in minimaal 256Kbps?

• 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  11. Started by Jan van Heeren,

Heb de cd "Radio Northsea - Theme tunes 1970-1974" (deel 1) destijds gekocht bij Jelle Boonstra. Helaas zijn de laatste 4 nummers (track 22 t/m 25) van deze cd niet meer goed af te spelen. Geen krasje of zo, dus ik weet niet wat de oorzaak is. Kan iemand mij helpen aan deze 4 tracks? (Temperance Seven - Pasedena, Routers - Let's go (Pony), Ramsey Lewis - Wade in the water, Cesar Franck - Symphonie in D-minor) Zou heel fijn zijn. Groeten, Jan

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  12. Started by Vincent,

Een uitgave van 6 april 1929 van dit weekblad. Ik kwam hem tegen bij een tweedehandswinkel voor 50 cent. Er staat een aardig artikel in over 'Televisie in de Huiskamer. http://www55.zippyshare.com/v/90410035/file.html

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  13. Started by Harm,

Ik heb mijn computer gerelateerde zaakjes over het algemeen goed op orde. Raid 1 configuratie en een externe back-up voor mijn administratie en foto-opdrachten door de jaren heen die ik netjes op orde houdt. Verder nog een extra schijf die ik gebruik als werkschijf voor foto's en muziek maar ook voor alle down- en uploads van het web. Ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht en dat betekent alles kopieëren en overzetten naar nieuwe schijven en waar mogelijk de bestandsstructuur aanpassen. Dat kost altijd meer tijd dan je denkt maar het is gelukt, op de werkschijf na... Tijdens een moment van vestandsverbijstering heb ik kennelijk de werkschijf op de rai…

• 12 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  14. Started by Vincent,

Ik ben niet alleen op zoek naar een audio opname maar ook naar een scan van deze plaat. Iemand die mij kan helpen?

• 0 antwoorden
    • 710 weergaven
  15. Started by Juul,

bron: Volkskrant http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11105/Jan-Bennink/article/detail/3490427/2013/08/10/Waar-is-premier-Mark-Rutte-eigenlijk.dhtml?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

• 1 antwoord
    • 931 weergaven
  16. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

En weer een nieuwe binnenkomer op dit forum, want ik las net op het forum van 192 dat op 31 augustus a.s. dat forum gesloten wordt. Ik hou van zeezenderradio en met name van Radio Veronica (ook wel Noordzee). Sinds 13 maart 1971 verzamelaar van de top 40 en veel bezig met hitlijsten en de muziek van vroeger, nu en de toekomst. Destijds in Leeuwarden, maar intussen alweer zeven jaar vanuit Noordwest-Duitsland, maar via de pc altijd verbonden met wat er in Nederland speelt en heeft gespeeld.

• 6 antwoorden
    • 735 weergaven
  17. Started by Juul,

Vanmiddag heeft er een inval plaats gevonden bij de VPRO........omdat er in Zomergasten een sigaret werd opgestoken. Hebben we nu echt niks beter te doen in dit land? Maar wel al die "zuipketen" hier op de Veluwe gedogen. En dan stappen ze met een drankneus in de auto en ......boem. Zelf hebben ze niks meestal. En al die vakantiegangers hier die met kratten vol bier de super uitkomen. Wat een land. En tercht heeft de VPRO alles gefilmd en er gelijk maar een webpagina bijgedaan! Geweldig om te zien dat ze zelfs de asbak wilden zien. Nou hebben die ambtenaren, het waren er wel twee !, ook eens een TV studio gezien, daar zullen ze het wel om gedaan…

• 18 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  18. Gast Muziekfreak
    Started by Gast Muziekfreak,

Frits Spits stopt aan het eind van het jaar met radio maken. Zijn Radio 2-programma Tijd voor Twee houdt ermee op en daarom vindt de radiomaker het mooi geweest. Volgens de 65-jarige Spits, die bekend werd met radioprogramma De Avondspits, gaat er volgend jaar een hoop veranderen bij Radio 2. "In elk geval stopt Tijd voor Twee en stop ik als presentator", laat hij weten aan RTL Boulevard. "Eens houdt het op. Ik kijk terug op een geweldige tijd en hoop dat ik er dit jaar nog een waardig slotakkoord aan vast kan maken."

• 12 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  19. 52 stuks, om precies te zijn! Even diep inademen, Peter!

20. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

In augustus 1958 werd de eerste HOT 100 gepubliceerd. Hier een achtergrondartikel: http://www.npr.org/blogs/therecord/2013/08/01/207879695/how-the-hot-100-became-americas-hit-barometer?utm_medium=Email&utm_campaign=20130802&utm_source=Music Casey Kasem werd weliswaar in 1988 vervangen en niet in 1991, zoals wordt gesuggereerd, maar verder toch een interessant stuk. In de discussiebijdragen daaronder gaat het o.a. over de eeuwige vraag: hoe betrouwbaar is zo'n lijst nu eigenlijk? Paul

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  21. Started by Vincent,

Heeft iemand voor mij een mp3 van deze Caroline Sureshot?

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  22. Started by Rene van den Abeelen,

Geloof niet dat-ie hier leest, maar mocht dat wèl zo zijn: van harte, heer Luikinga! Kan het me met geen mogelijkheid voorstellen overigens. Zit u toch al weer op de helft. ;)

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  23. Started by Juul,

http://daskapital.nl/2013/07/grafiek_van_de_dag_vinyl_is_wi.html

• 2 antwoorden
    • 892 weergaven
  24. Started by Vincent,

http://www.nu.nl/binnenland/3537699/potvis-gestrand-terschelling.html Vanmiddag om half 2 liep ik daar en toen lag hij er nog niet.

• 4 antwoorden
    • 841 weergaven
  25. Started by Juul,

Een heel aardige mevrouw. Ik kan het weten want ik heb samen met haar dochter zwemles gehad in het zwembad in Hilversum (Kapelstraat) eind 50-er jaren. En Rita was er ook altijd bij. Zwemles van de legendarische zwemtrainer in 't Gooi Jan Stender. http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3483038/2013/07/28/Jazz-zangeres-Rita-Reys-88-overleden.dhtml?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl http://www.telegraaf.nl/prive/21767932/__Rita_Reys__89__overleden__.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headl…

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.