Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Vanmorgen moest ik in Uithuizen, Groningen zijn en wel precies tegenover onderstaand uitgaanscentrum: Deze heeft de tand des tijds zo te zien niet overleefd, maar zoals deze zullen er nog vast wel veel meer zijn in Nederland en daarbuiten. Dus kom maar op met de foto's.

• 17 antwoorden
    • 4,4k weergaven
  2. Started by rien1959,

Er kwam hier zojuist een enorme donkere wolkenlucht overdrijven. Snel even een plaatje er van gemaakt. Rien

• 6 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  3. Started by Vincent,

Auteur: Jeroen Wielaert Uitgever: Walburg Pers, Zutphen 2013 ISBN: 978.90.5730.968.7 Prijs: Euro 19.95 Pagina's: 190 Illustraties: Talrijk De vaak niet door reclame op radio en televisie geziene doelgroep van boven de zestig jaar zal bij het zien van de titel van dit boek: 'My generation' meteen in gedachten stil staan bij enkele vormen van verzet die in hun jeugd werden gepleegd richting ouders, school en maatschappij. Het songnummer 'My generation' was in vele ouderlijke oren destijds niet om aan te horen en vaak werd dan ook de toenmalige jeugd gesommeerd óf de muziek zachter te zetten dan wel de radio uit te doen. Gelukkig is de verstan…

• 0 antwoorden
    • 988 weergaven
  4. Started by Juul,

Ik kreeg net in m'n mailbox een mail van een internet station dat zich noemt: http://www.foutemuziekradio24x7.nl/ De mail begint met "Beste radio collega....". En dan lees ik e.e.a. over een onderzoek over DAB+ frequenties enz. Enfin, of ik effe een lijstje met vragen wil beantwoorden. Eerst maar eens gekeken op de website en wat zie ik? Ze schrijven Frans Bauer met een 'w". Oh, dacht ik, als je al niet eens de naam van een artiest goed kunt schrijven "ben je wel fout bezig". De vragenlijst heb ik maar niet ingevuld.............

• 9 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  5. Started by Rene Verstraten,

Zondagmiddag 8 april werd bekend dat Ad Roberts (Rob de Goede) is overleden. Ad werkte o.a. bij Radio Caroline, Radio Monique 963, Focus 103, Radio 819, Radio Waddenzee, Radio Mi Amigo 192 en Radio Extra Gold. Ad was al geruime tijd ziek en overleed op 62-jarige in zijn woonplaats Beverwijk. (Foto: losgoud.nl/Rockart 2010)

• 18 antwoorden
    • 7,6k weergaven
  6. Started by nchuijg,

Vandaag in de Volkskrant in de rubriek Het Eeuwig Leven een mooi overzicht van haar leven dat eindigde op 3 December 2020 met een leeftijd van 82 jaar. Maar wat niet in het overzicht staat, dat ze ook actief was in de jaren 50 60 en 70 bij ziekenomroep Rano Amsterdam in het Wilhelmina Gasthuis. Naast het presenteren van programma's, coachte ze ook nieuwe medewerkers. Daar ontmoete ze ook haar grote liefde Gerard Reitsma en moeder werd van Mark, die als baby mee naar de studio ging op hun Rano avond. Een vakvrouw en een aardig mens. Nico.

• 1 antwoord
    • 857 weergaven
  7. Started by wim1958,

Ik ben begonnen met het schitterende nieuwe boek over Boudewijn de Groot waarin hij alle liedjes uit zijn oeuvre bespreekt. Het is geschreven door Peter Voskuil en ik kan het iedereen aanbevelen. In de inleiding vertelt hij dat hij het vooral moet hebben van zijn geheugen, omdat platenmaatschappij Phonogram destijds het archief gewoon weggekieperd heeft. Ik kan me herinneren dat Juul ooit vertelde dat zijn vrouw bij CNR werkte en dat ook die het archief weggegooid hadden. En dan denk ik, is dat niet heel erg Nederlands, het zo omgaan met cultureel erfgoed? Ik heb de indruk dat ze dat in Engelse studio s toch anders doen. Ook vin…

• Vind ik leuk
      • Treurig
    • 1 antwoord
    • 530 weergaven
  8. Started by Martin1968,

We kennen allemaal wel de beelden van de onder een zendmast vanzelf brandende tl-buis. Maar radioluisteren door onkruid tegen een mast te houden, had ik nog niet eerder gezien... http://www.telegraaf.nl/video/video_opmerkelijk/21179075/__Onkruid_wordt_radiotoestel__.html Martin

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  9. Zojuist ook op MP geplaatst. Indien interesse dan hoor ik het graag. Radio Veronica Veronica blad en Veronica Magazines. In een koop vanaf € 40,- 1971 compleet 1972 compleet 1973 compleet op nr. 19 na 1974 compleet 1975 tm 32 maar niet nr. 31 maar wel het 0 nummer van het Veronica magazine uit november 1975 1976 tm 32 1977 nr 32, 33 en 34. 1978 nr 13 en 14 Evt. verzendkosten (€14,00) voor koper.

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  10. http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/12/geenstijl_service_announcement.html#comments

• 0 antwoorden
    • 652 weergaven
  11. Started by Vincent,

The lighting of the historic ex Trinity House lightvessel LV18 lantern, for the first time in 20 years, to celebrate the opening of the Harwich Festival 2015.

• 0 antwoorden
    • 805 weergaven
  12. Started by Juul,

Niet lang geleden kreeg ik het verzoek om tbv een boekje met de titel "Wij van jaargang 1965" een foto ter beschikking te stellen van de Norderney. Geschiedkundige, zelf benoemd, als ik ben voldeed ik daar met bronvermelding graag aan. Afgelopen week kreeg ik een present exemplaar in de brievenbus. En wat is dat leuk zeg! Van heel veel jaren is er een boekje. Een feest der herkenning. Bij RTV Oost maakten ze daar een item over kijk maar:

• 0 antwoorden
    • 582 weergaven
  13. Started by rien1959,

Tja, wat zal ik zeggen ...... zoals altijd druk bezig met van alles en sinds een half jaar ook aan het filmen met een drone. Vanavond weer een filmpje geplaatst over de Grote kerk in Dordrecht : https://vimeo.com/196947955 Misschien vind je het niets, je kijkt maar. uw gediplomeerd prutser, Rien

• 5 antwoorden
    • 784 weergaven
  14. Gast Mediapages
    Started by Gast Mediapages,

Het online radiostation KL85 zendt iedere week 17 uur aan historische zeezender programma's uit onder de noemer ‘Zeezender Tijd’. Een deel van die programma’s worden iedere week herhaald in de nacht van zaterdag op zondag met als titel ‘Zeezender Nacht’. De samenstelling van ‘Zeezender Tijd’ is in handen van Bert Ree. Bert was in het verleden o.a. de Belgische uitgever van Caroline Radio Nieuws. Bert Ree stuurt ons iedere week een overzicht van de zeezender programma's van de komende week. Dit is het overzicht van 22 september t/m 29 september. Bekijk het volledige artikel

• 0 antwoorden
    • 273 weergaven
  15. Leuk om de geschiedenis te lezen: https://usaradiomuseum.com/pop-goes-with-coke-when-pop-artists-sang-its-the-real-thing/

16. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Informatief artikel uit de Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/2880163/2011/09/01/Spotify-lijkt-geweldig-maar-popartiesten-staan-weer-bij-het-afvoerputje.dhtml Paul

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  17. Started by Alex,

Ook in de aanbieding: 4 audiocassettes Hallo RTL. Die RTL-Story Deel 2 1967-1974 Die RTL-Story Deel 3 1974-1977 RTL-Chronik 1979 RTL-Chronik 1981 1 x cassette met authentieke radio-opnames over de aanval op Pearl Harbour december 1941 WO2. Day Of Infamy December 7, 1941 Authentic Radio Newscasts. Voor inhoud zie inlay op foto aub. Mocht er interesse zijn dan verneem ik het graag.

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  18. Started by Vincent,

De Britse popzanger David Bowie is maandag op 69-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van kanker. Dat heeft zijn familie bekendgemaakt via sociale media.Hij leed al anderhalf jaar aan de ziekte, zo blijkt uit het bericht. http://www.volkskrant.nl/muziek/muzieklegende-david-bowie-69-overleden~a4222262/ http://www.nu.nl/muziek/4195623/zanger-david-bowie-69-jarige-leeftijd-overleden.html http://www.ad.nl/ad/nl/38001/Overlijden-David-Bowie/article/detail/4222260/2016/01/11/Zanger-David-Bowie-69-overleden.dhtml

19. Started by hans knot,

Recensie Hörzu Radio Guide Alles über Rundfunksender und Radiohören in Deutschland. Die neue Ausgabe 2012/2013. Negende editie; Gerd Klawitter en Wolf Siebel 464 pagina’s. Bestelnummer 413 0018. ISBN: 978-3-88180-864-4 Prijs Euro 14,90 exclusief verzendkosten www.vth.de In de loop der afgelopen drie decennia verschenen in dit tijdschrift diverse boekbesprekingen van het werk van Wolf Siebel en Gerd Klawitter, beiden veelschrijvers en verbonden aan de uitgeverij VTH Verlag in Baden Baden. Van dezelfde uitgever en dezelfde auteurs ontvingen we eind november de negende editie van de Hörzu Radio Guide, een naslagwerk dat door Klawitter en Siebel v…

• 0 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  20. Started by Alex,

En dat is 14 jaar, wow

• 2 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  21. Started by Juul,

De deurbel ging en ik werd verblijd met een prachtige bos bloemen! Het maakt m'n verjaardag tot een kleurrijke dag en het gevoel dat er mensen zijn die aan je denken maakt het compleet! Dank, Harm, Douwe, Alex, Vincent, Jacqueline en Jaap, Wim en Niels, erg veel dank ! Ik waardeer het zeer. Juul

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  22. Started by rien1959,

Vanochtend meldde mijn vrouw dat er was ingebroken in onze Fiat. Er was in de auto gerommeld en slechts een ding miste : de Telecard van de Kiltunnel ! Met die kaart betalen we draadloos de tol wanneer we door die tunnel gaan. Nu hebben we gelukkig het nummer van die kaart zodat we hem kunnen laten blokkeren en er stond een bedrag op van ongeveer twintig euro, dus de schade valt mee. Ik heb er eigenlijk wel om moeten lachen en als ze het Fiatje hadden meegenomen, had ik helemaal dubbel gelegen ! Op dit moment stinkt die auto naar de benzine vanwege een lekke tank, dus als ze die pakten waren ze niet ver gekomen en je kan hem op de geur terug vinden Waarschijnlijk heeft d…

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  23. Voor de één kliko-werk, voor de ander mooi, historisch materiaal. Ik hoor bij de laatste groep. Maar ook hier is het ruimte maken. Engelse en Nederlands muziekkranten uit de jaren zestig en zeventig die zojuist op MP geplaatst zijn. Dus als er hier interesse is dan haal ik ze daar weer snel weg. Laat maar weten. Pop Weekly no. 30 23-03-1963 met hele vroege Beatles foto's. (very rare item) Beatwave no 2- 3/6 To free radio listeners everywhere met veel foto's van Caroline enLondon. € Deze dus: http://www.wikiradio.nl/index.php/Radio-Caroline/1964-Beatwave-magazine Muziekkrant Oor 10-08-1977 met een Studio special Record Mirror 24 Juli 1971 4 x Zabadak Engli…

• 2 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  24. Started by Juul,

http://www.americanradiohistory.com/Archive-Other-Documments/FM-Guide-New-York/FM-GUide-1968-02.pdf

• 3 antwoorden
    • 697 weergaven
  25. Started by Harm,

Wie kan mij helpen met een MP3 van bovenstaande plaat. Graag even een PM.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.