Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. bron: spreekbuis. [verborgen inhoud]

2. Laatst hoorde ik dat B&G van plan is om de opnamen in hun archieven on-line beschikbaar te gaan maken met ingang van (ik dacht) 2026. Een initiatief dat ik toejuich! De Spaanse omroep RTVeS biedt al jaren hele mooie historische (muziek)programma's on-line aan. Gisteren ontdekte ik dat ze ook een programma, uitgezonden in samenwerking met de BRT en de KRO, hebben gemaakt. In het begin zie en hoor je Jan Theys, waarna de Spaanse presentatrice in het Nederlands/Vlaams (even) doorgaat. Ik heb ook even in de archieven van B&G gekeken, maar ik kon dit programma (Zomer carrousel) daar niet vinden in het jaar 1970. [verborgen inhoud] In het pro…

• 0 antwoorden
    • 868 weergaven
  3. Leuk nieuws voor de fans. "Op naar de Heuvellaan"……………………. [verborgen inhoud]

4. Started by Harm,

Ik zie dat Pixeldrain niet meer gratis is...

5. Op 21 Mei ontviel ons Louis Johnson. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

6. Started by Juul,

bron: Spreekbuis [verborgen inhoud]

7. Started by Rink Hof,

Ik ben van plan om op een aparte schijf alles over radio en TV te verzamelen. Nu staat op vele soms hele oude schijven overal wat, dus terugvinden is een dingetje, om het zo maar te zeggen. Het valt me op dat er verschillende manieren worden gebruikt om een naam te geven aan een radio of tv opname. Overal is iets voor te zeggen, maar ik wil één methode aanhouden als ik alles bij elkaar zet. Ik zie soms eerst de datum en tijd en daarna zendernaam, omroep en programmanaam met evt presentatoren/DJ's. Maar ook eerst omroep-radiozender-datum-tijd-overige info. En ook andere volgordes. Bij zeezenders vaak ook frequentie of golflengte. Datum wordt geschreven als 2025-04-10 of 20…

8. Gast Jos68
    Started by Gast Jos68,

Mijn naam is Jos, ben geboren en opgegroeid in Leiden. Ben als radioamateur actief geweest in de periode 1982-1989 Ik hoop op dit forum leuke items over deze periode te vinden en misschien ook een bijdrage te leveren. In het topic "tv-Piraten" heb ik gepost over de vrije tv zenders in leiden begin jaren 80 [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 861 weergaven
  9. Started by Juul,

Voor mij als oud-Hilversummer een historisch gebouw en ik heb er nog gewerkt. Helaas wordt het gesloopt, dat is te volgen hier:

• 3 antwoorden
    • 860 weergaven
  10. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Een man die menigmaal een glimlach op mijn gezicht heeft getoverd, is niet meer. [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 860 weergaven
  11. Started by FrankV,

Hallo, Wie heeft er een idee welke zanger(es) er op deze foto staat. Het lijkt me wel een vrouw, maar je weet nooit 🙂 ... Bedankt alvast voor jullie hulp. Mvg, Frank

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 858 weergaven
  12. Started by Henk-Anna Loog,

Lees net dat Vangelis is overleden... 79 jaar oud. Hij heeft de "eer" dat de laatste plaat die gedraaid werd in de Caroline studio op 19 Maart 1980 van hem is. "The unkown man", Nick Richards moest een nonstop tape terug spoelen en draaide toen vanaf de Garrard 401 dit nummer, daarna wordt een nieuwe nonstopband vanaf de Revox gestart... en die liep tot Rod Steward met "The killing of Georgie" toen men afscheid nam en het schip verliet. Ook was Vangelis een van de leden van Aphrodites Child samen met Lukas Siders en Demis Roussos. Henk Kruize

• 0 antwoorden
    • 858 weergaven
  13. Started by Juul,

Ik hoorde net ( 19.00 uur Ned ) loeihard een station op 9670 Khz met steeds maar spots over Offshore Radio. Wie is-zijn dat ? Juul

14. Nog een leuk filmpje over Tante Leen en Johnny Jordaan die werden gehuldigd in Hilversum. "those where the days" in Hillywood zoals het tegenwoordig wel genoemd wordt. En dat was nog in de tijd dat men in Hilversum nog op keek van een artiest. Da's tegenwoordig wel anders. Mijn familie denkt wel eens..............

• 0 antwoorden
    • 855 weergaven
  15. bron: Spreekbuis. [verborgen inhoud]

16. Mooie video.

17. Started by Juul,

Een aantal mensen op dit forum "kennen" Rick van Dijk. Het was zijn forum naam. Op 5 december vieren we niet alleen Sinterklaas maar elk jaar denk ik toch ook even aan "onze" Rick. Hij overleed al weer 6 jaar geleden en nog steeds missen we hem met z'n mooie en kundige bijdragen. Dus op 5 december ook heel even stilstaan bij Rick…………………………...

18. Started by Juul,

Er was gisteren een top 40 feestje bij B&G. Het had een hoog reunie gehalte voor sommige. Van de originele top 40 "mensen" waren er Ad Bouman, Tineke, Lex Harding en ik. Daarna waren er heel erg veel mensen die ik absoluut niet ken en hun mij niet. Vond ik prima. Het was toch een beetje "Hillywood" op z'n breedst. Ook een aantal mensen waarvan ik dacht ;"wat doe jij hier?".............................. Maar gelukkig ontmoette ik wel collega's die ik wel ken uit mijn tijd bij Veronica, Hilv 3- Radio 3. foto; © Juul foto 1 Juul en Paul vd Lugt. De beste zenderbaas Hilv. 3 en radio 3. ( vind ik ) foto2 Juul en Jurre Bosman. …

19. Started by Juul,

Sinds een week of zo zie de advertenties op het forum ( rechts boven) niet meer. Nee ik gebruik geen "Ad blokker". Als ik erop klik zie ik ze wel. Het is bij elke browser die ik gebruik. ( stuk of 4 )

• 3 antwoorden
    • 852 weergaven
  20. Started by Juul,

http://www.macfreak.nl/nieuws/25116/uitvinder-van-de-computermuis-is-overleden/

• 0 antwoorden
    • 851 weergaven
  21. Iemand belangstelling voor deze partij LP's met jingles, overzichten, Tunes, geschiedenis. 24 stuk waaronder enkele dubbel LP's en Verzamel LP's met Veronica/oid op de cover. opbrengst komt ten goede van radiotrefpunt

• Vind ik leuk
      • Bedankt
      • Treurig
      • Verward
    • 5 antwoorden
    • 851 weergaven
  22. De vragen van bezoekers zijn zo te horen in de loop der tijd niet veranderd. Ik geloof dat ik ze zo'n beetje allemaal wel een keer heb gehoord:

• 0 antwoorden
    • 850 weergaven
  23. Toch wel even errug leuk: vandaag is het oorlogsdagboek dat mijn vader destijds bijhield, als echt boekje verschenen: De Toestand Bij Het Einde. Mijn vader schreef net zo graag als ik en hij heeft in de oorlog een dagboek bijgehouden. Door onverklaarbare zaken is daarvan alleen het laatste deel bewaard gebleven: een schriftje dat van voor tot achter was vol geschreven. Ik had er al een website aan gewijd, maar de hedendaagse techniek maakt het mogelijk professioneel zèlf uit te geven, zonder dat je je verplicht tot een minimum afname en zo. En dus heb ik de website gestript en de stap gezet om er inderdaad een boekje van te maken. Compleet met ISBN, dus hagstikke e…

• 1 antwoord
    • 850 weergaven
  24. Started by Juul,

Als geboren en getogen Hilversummer vond ik het wel leuk om te zien. Veel herkenbare zaken vooral in het begin van deze film. Alleen mis ik natuurlijk weer de nodige aandacht van de radio. "this is TV man" zeggen ze dan.

25. Hallo allemaal, Sinds enkele weken heb ik deze single in mijn bezit. Maar die kraakt enorm. Wie heeft er een goeie digitale versie van en wil deze hier delen? Alvast bedankt! Benno

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.