Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Guido,

Even kort voorstellen, Mijn naam is Guido en, zoals menig forumlid, een fanatieke jingle verzamelaar. Een aantal dagen geleden heb ik dit forum 'ontdekt'. Wellicht dat een aantal mensen mij al kent van het offshoreradio forum waar ik al enige jaren op rond zwerf. Ik ben benieuwd waar we elkaar op dit forum allemaal weer mee van dienst kunnen zijn! Groet, Guido

• 1 antwoord
    • 786 weergaven
  2. Started by Harm,

Wie heeft deze uitvoering, van Simon & Garfunkel, op CD staan? Ik wil hem graag als mp3 van 256Kbps of hoger. Alvast dank!

• 8 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  3. Started by Juul,

Er zijn hier een paar mensen uit Groningen danwel de omgeving van actief. Ik was net een lunch programma van Jan van Veen, 26 sept 1966, aan het afluisteren en vond dit alleraardigst singeltje. Prima plaatje. Nikcky & The Shouts - Tears Inside. Met aankondiging van Jan. Wat zou er geworden zijn van de bandleden? En zo geven al die oude banden alle geheimen prijs. http://www39.zippyshare.com/v/80698542/file.html http://www.poparchiefgroningen.nl/act/info/512

• 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  4. Started by Juul,

Nog een obscuur singeltje. The Scamps met It's time. Ik vind het een niet zo best plaatje....... De Scamps kwamen uit Zeist maar meer heb ik niet kunnen vinden. Tineke draaide het in Koffietijd van 16 september 1966 http://www.nldiscografie.nl/the-scamps-zeist http://www32.zippyshare.com/v/69816473/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  5. Started by Alex,

Bij Ron Sedaille van WDRC fm op de FB site staat deze foto. Dan blijft het verzamelen van jingle's bij ons toch maar behelpen Ron Sedaille Facebook met listen live link Saturday 7PM-12AM (21.00 uur Ned. tijd) and Sunday 8AM-1PM Rockin' Ron is the guy who transforms the transmitter on West Peak in Meriden into a FLAME THROWIN' FUN TOWER every Saturday night!

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  6. Started by Juul,

Ben net terug van opnamen in Nijkerk van 192TV met o.a. Tineke, Rob Stenders, Lex Harding en Ron Brandsteder ...... De opnamen zijn bestemd voor Kerst. Mede forum lid Alex was er ook en maakte video opnamen. Ik heb 3 foto's gemaakt kijk maar......

• 10 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  7. Started by Harmen,

Ik kwam de afbeelding tegen op de facebookpagina van een forumlid. Wie o wie hoort hier niet thuis?

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  8. Started by Hans Hogendoorn,

DLT (in 1945 geboren als David Patrick Griffin) "arrested on suspicion of sexual offences": http://bbc.in/SsCaql Dave Lee Travis: Radio Caroline - September 1965, until mid-August 1967. BBC Radio 1, BBC World Service . DLT is de maker/stem van de jingle "Going back in time on the Sounds Of The Nation, it's a Caroline Flashback!" Tot zover een jongensheld. Hans H.

• 8 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  9. Started by Juul,

Ik vond in de oude 1966 programma's in een programma van Gerard de Vries een leuk plaatje van The Canadian Sweethearts - Hootenanny Express En dat waren Lucille Star en haar echtgenoot. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Canadian_Sweethearts Het is een "niemandalletje" maar ik vind 'em leuk! Juul http://www.mijnbestand.nl/Bestand-GTTFBTKMLUPO.mp3

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  10. Started by Juul,

Bron: Villamedia http://www.villamedia.nl/nieuws/bericht/ontwerper-vpro-logo-overleden/#When:08:14:04Z

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  11. Started by Harmen,

Volg de pijltjes

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  12. Started by Juul,

Dat ik dat allemaal nog mee moet maken. Net op tijd weg dus.......... Ja, de overheid wilde jaren geleden dat het geprivatiseerd zou gaan worden. "Marktwerking hé?" http://www.gooieneemlander.nl/regionaal/gooivechtstreek/article19318423.ece/Beheerder-mediapark-Hilversum-nu-echt-failliet?lref=newsletter

• 3 antwoorden
    • 1k weergaven
  13. Started by Alex,

The 40 minutes report on Radio Day 2012 at Casa 400 in Amsterdam from the 17th of November 2012. Radio Day 2012 Het verslag over Radio Day 2012 is gereed. Een 40 minuten durende samenvatting over deze weer geslaagde Radio Day The quality of the (and all) video can be set to maximum by adjusting the small wheel at the bottom right side of the Youtube screen. With Sonja van Proosdij who was interviewed by Jan Parent on her memories of the REM-eiland, home of RTV Noordzee in 1964. Jan had arranged an additional video interview with Marc van de Mosselaer, who had served as a technician on that platform. The Flemish impact on Radio Mi Amigo and the VVVR programme on…

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  14. Started by Alex,

Het verslag over Radio Day 2012 is gereed. Een 40 minuten durende samenvatting over deze weer geslaagde Radio Day RadioDay 2012 The 40 minutes report on Radio Day 2012 at Casa 400 in Amsterdam from the 17th of November 2012. The quality of the (and all) video can be set to maximum by adjusting the small wheel at the bottom right side of the Youtube screen. With Sonja van Proosdij who was interviewed by Jan Parent on her memories of the REM-eiland, home of RTV Noordzee in 1964. Jan had arranged an additional video interview with Marc van de Mosselaer, who had served as a technician on that platform. The Flemish impact on Radio Mi Amigo and the VVVR programme on …

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  15. Started by rien1959,

Vanochtend was ik in de opslag van de zaak op zoek naar vaten met sulfiet. Deze vloeistof wordt gebruikt als zuurstofbinder in onze stoomgenerator. Simpel gezegd zou je het als antiroestmiddel kunnen bestempelen. Nadat ik twee vaten had gevonden en die naar de stoomgenerator had gesleept ontdekte ik iets vreemds. Eén van de vaten bleek gebruikt en er zat een gaatje in de dop. Blijkbaar was deze nog bij de oude generator gebruikt. Nadat ik alles had geleegd vond ik onderin zo'n vaatje twee hele grote sulfietkristallen. De grootste is ongeveer 30 cm lang ! Voor de foto's had ik ze op de werkbank gelegd en net kwam een collega vragen waar dat ijs vandaan kwa…

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  16. Started by Harmen,

Ik dacht dat ik taalkundig redelijk onderlegd ben, maar van dit bericht op nu.nl kan ik geen chocola maken. Ik mag hopen dat dit niet het schoolvoorbeeld is van wat de school voor journalistiek aflevert. http://mobiel.nu.nl/tech/2966391/nederlands-screenshot-offline-gehaald-via-amerikaans-recht.html

• 6 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  17. Started by rien1959,

Beste radiovrienden, vanochtend was ik met onderhoud bezig van onze grootste auto. Nu heeft deze auto een nogal uit de kluiten gewassen motorblok met een evenredig groot luchtfilter. Omdat ik wat kabels en slangen moest inspecteren had ik het luchtfilter gedemonteerd en vond ik een enorm insect. Het ziet er uit als een kruising tussen een wesp en een libelle. Het heeft de 4 grote vleugels van de libelle en is van punt naar punt gemeten zo'n 8 cm groot. Verder is het lijf dat van de wesp inclusief angel. Aangezien het beest er waarschijnlijk vanaf de zomer heeft gezeten is het wat beschadigd maar de plaatjes zeggen genoeg. Mijn vrouw heeft al in haar boeken …

• 6 antwoorden
    • 3,6k weergaven
  18. Started by Evert Stolman,

Jeff Lynne, oud-voorman van The Electric Light Orchestra, heeft een aantal oude hits van de band afgestoft en opnieuw op de plaat gezet. De recencies in de pers waren voor zover ik ze heb meegekregen, unaniem lovend. Omdat ELO één van mijn favoriete bands is en ik toch nog een “platenbon†op zak had, ben ik voor het eerst sinds tijden weer eens een platenwinkel binnengelopen. Thuisgekomen direct het schijfje maar eens beluisterd. Ik moet toegeven, het klinkt op zich prima. Wat strakker als destijds, waar het vroeger nogal eens neigde naar “overproductieâ€. Over het algemeen wordt Mr. Blue Sky als één van de topnummers gezien, een mening die ik helemaal deel. …

19. Started by MvdVen,

De presentatie van de Radio Day 2012 staat nu online met 263 foto's, 13 video's en alle audio's. http://www.radioday.nl/2012/ Geniet ervan. Martin

• 2 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  20. Started by Juul,

Afgelopen week zei mijn echtgenote dat de aardappel schilmesjes bot waren. Nou daar wist ik wel wat op, gewoon voor weinig een paar nieuwe kopen. Ik had beloofd vandaag de aardappels "even" te schillen. Maar............toen ik met het mesje aan de slag ging was dat niet zo makkelijk. Het ging dus niet. Verbaast keek ik naar het mesje en wat zag ik?, het was maar aan één kant met een schuin kantje gesneden1 Dat moet tocg geen probleem zeggen jullie, althans de meeste hier, maar als linkshandige heb je dan een groot probleem. dus aardappels schillen dat ging voor mij nu even niet. De moraal, wisten jullie dat er dus schilmesjes te koop waren die slecht…

• 22 antwoorden
    • 5,2k weergaven
  21. Started by Robin1981,

Hallo, Ik ben op zoek naar uitzendingen van deze 2 mooie radiozenders! Wie heeft er wat liggen? En in het bijzonder wie heeft de openingsuitzending van Veronica FM. Ik ben hem kwijtgeraakt en heb helaas alleen nog de eerste paar minuten in bezit! Groet' Robin

22. Started by Alex,

Gevonden op mediapages (natuurlijk ) Dank. Voor de montage van de aankomst van de Norderney in Amsterdam zou ik graag het nummer strom maar beuk maar (Nordernaylied) gebruiken, wie heeft dit voor mij aub? Dan kan ik de korte montage snel online zetten. Alvast hartelijke dank.

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  23. Started by Vincent,

This is our schedule for 17th November 2012: 11:00 Welcome 11:15 - 12:05 Het REM-eiland - een avontuur op poten. Sonja van Proosdij in gesprek met Jan Parent. Video interview met Marc van de Mosselaer. 12:10 - 13:15 Radio Mi Amigo - Vlaams op z'n best: Geprekken met Norbert en Danny Vuylsteke. Moderator Walter Galle. De Vereniging Voor Vrije Radio: Een terugblik met Walter Galle, Frans Schuurbiers en Jean-Luc Bostyn. 13:20 - 14:20 Europe's Best Music - Caroline 558. Peter Philips - Mark Matthews - John Dwyer - Peter Chicago - Johnny Lewis - Richard Staines (Steve Silby) - Nigel Harris - Dave Richards (=Michael Grant) - Mick Williams (Ray Clark). Mod…

24. Started by h.roos,

Even een vraag van mij,een leek op computer gebied.Ik gebruik sinds 7 maanden een externe schijf van samsung nou werkt deze prima,maar de laatste 2 dagen krijg ik als ik mijn laptop op start de mededeling op het scherm samsung e station formateren de mede deling heb ik niet eerder gezien.Moet ik hem nu formateren of kan ik dat maar beter laten en als ik dat doe kan ik er dan nog wel bestanden op downloaden.groetjes.

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  25. Started by Juul,

Ik heb een paar Beatles fanclub kerstmis records gedigitaliseerd die ik tegen kwam in m'n archief. Het zijn de de jaren 1963-1068. Ik heb geen idee of er meer waren. Veel luister plezier van een Stones fan, Juul http://www.mijnbestand.nl/Bestand-QLOCCDWTXHJD.mp3

• 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.