Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Andree,

https://www.startpagina.nl/v/entertainment/vraag/671249/reden-1989-commerciele-radio-tv/

• 0 antwoorden
    • 834 weergaven
  2. bron: spreekbuis. https://www.spreekbuis.nl/willem-van-kooten-inspelen-op-wat-de-mensen-leuk-vinden/

3. Big Bank Hank, een van de drie leden van The Sugarhill Gang is op 57-jarige leeftijd overleden. The Sugarhill Gang had precies één hit in Nederland: 'Rapper's delight'. Dit nummer is een trendsetter gebleken, net als eerder in de jaren '70 'Popcorn' en 'I feel love' van Donna Summer dat op hun manier waren. Natuurlijk, smaken verschillen, maar ik kan me nog goed herinneren dat ik 'Rapper's delight' voor het eerst hoorde. Het was december 1979. Van "Delight" mijnerzijds was geen sprake, ik vond het verschrikkelijk en moest met lede oren toehoren dat 'Rapper's delight' op nummer 1 terecht kwam. Het einde van de geweldige muzikale jaren '70 werd besmet met iets waar…

• 0 antwoorden
    • 834 weergaven
  4. Started by Rene van den Abeelen,

De tarieven om te 'streamen' gaan in de VS per 1 januari omhoog. Inflatie wordt genoemd als reden voor de aanpassing. Oké... Ik ben al jaren van mening dat er iets niet echt helemaal realistisch is aan deze regelingen. Het barst van de mensen die puur hobbymatig 'radioprogramma's' maken. Met de huidige techniek is dat aantal nog vele malen groter dan in de dagen van de landpiraten. Zij doen dat veelal zonder er ook maar één cent aan te verdienen. Sterker: het kòst ze geld. Ze kopen de muziek die ze gebruiken, ze hebben betaald voor hun apparatuur en software en betalen voor hun internetverbinding, eventuele opslag en stream-kosten. Dat is niet erg want het is een h…

5. Started by Andree,

Transport radio en Kbc huren zendtijd via Media Broadcast. Wat zal dit per uur kosten ( Geruchten genoeg dat het ergens tussen de 75 en 225 per uur moet zijn ) ? We willen eens iets als dit proberen via de 6095 om met een groep ( ex ) piraten een dag te huren en wat plaatjes te draaien met een paar honderd kilowatt van daar uit.

• 0 antwoorden
    • 833 weergaven
  6. Gast Jos Groenen
    Started by Gast Jos Groenen,

Hallo Mijn naam is Jos woonachtig in Bergeijk, dat ligt 25km vanuit Eindhoven. Helemaal in het zuiden van Nederland. Alles wat met Veronica (1959-1974) boeit mij enorm.Al regelmatig bracht ik een bezoek aan het museum Rock Art waar al die mooie spullen staan opgesteld het is voor mijn (ook al is het 2 uur reizen ) een dagje uit. Vooral de thema dagen die te maken hebben met Veronica 538/192 vind ik een lust voor het oog en oor. De stichting Norderney mag niet verloren gaan. Onlangs bracht ik en bezoek aan het Veronica schip gelegen in Amsterdam. Ik had van Jaap Schut begrepen dat de stichting Norderney en Het Veronica schip nogal gevoelig ligt omtrend het een en ande…

• 0 antwoorden
    • 832 weergaven
  7. BBC news: http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-38251936

• 0 antwoorden
    • 832 weergaven
  8. Started by Helmut,

Mijn radiotijd in België is nu afgelopen. Het Hotel/Restaurant Baraque Michel wordt nu verkocht. Bijna 45 jaar illegaal uitzenden vanuit het natuur beschermd gebied de Hoge Venen is nu voorbij. Misschien heeft ja iemand in der loop der jaren een van de zenders ontvangen.... The day the music died... Am 4. Juli wurden die Sender (nach Radio Rock Revolution jetzt Radio Paradise) im Hotel Baraque Michel nach fast 45 Jahren wohl für immer ausgeschaltet. Stationsgründer Helmut Peters hielt nach der (etwas erweiterten und nun auch den Ostbelgischen Rundfunk berücksichtigenden) "The end of an era"-Schleife von Stephan Kaiser und mir noch eine kleine Abschiedsrede, dann war der …

9. Started by Lumpie,

Beste forumleden, Nog maar eens een poging na lange tijd om een nummer te kunnen bemachtigen, waar ik al een eeuwigheid naar opzoek ben. De lange versie van het nummer ''Heat of the moment'' door Willy DeVille. Het nummer is gebruikt voor de film Cruisin uit 1980 en is daarna nog door vele artiesten gecoverd, o.a. door Asia. De normaal versie van het nummer (7 inch versie?) is 3:02 minuten lang. De lange versie waar ik naar opzoek ben is ruim een minuut langer. Ik heb deze versie ooit eens gedraaid horen worden door een DJ op een buitenlands radio station. Ik kan het niet uitstaan dat ik hem niet kan vinden. Er is ook nog een 12 inch versie van het nummer die ik…

• 0 antwoorden
    • 831 weergaven
  10. Started by chaldy,

Hallo ik weet niet of het hier mag maar ben op zoek naar een cdtje dat ik jaren geleden heb gehoord bij de tv serie Spijkerhoek van Veronica en wel Leone met one night graag zou ik dit cdtje willen ontvangen ik wil er best voor betalen op youtube staat clipje maar er zijn veel bij geluiden bij ik zoek het orginele cdtje bvd

• Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 831 weergaven
  11. Started by chaldy,

Hallo luitjes wie o wie kan mij helpen met de tune van kruip in de huid van en juist en onjuist jingles is al eerder gevraagd maar aub kun je deze nog 1 x kunnen plaatsen. bvd groetjes naaldje :( :(

• 0 antwoorden
    • 830 weergaven
  12. Started by Samba-boy,

Ineens zie ik dat het forum 5000 leden heeft. Feest, bravo! 😁🥳

• 0 antwoorden
    • 827 weergaven
  13. Ja, zo is het dus. Ook ik betaal mij blauw. In januari ben ik al door m'n eigen risico heen. Als of ik er om gevraagd heb om chronisch ziek te zijn. Volgens sommige partijen wel. http://www.dagelijksestandaard.nl/2016/11/ja-hoor-daar-gaan-we-kabinet-krijgt-grote-tegenvaller-te-verwerken-door-hogere-zorgpremie/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

• 3 antwoorden
    • 827 weergaven
  14. Gratis af te halen bij mij thuis in Bunschoten of op te sturen met vergoeding van de verzendkosten door de ontvanger. Wie het eerst op deze posting reageert mag ze hebben.

• Bedankt
      • Haha
      • Vind ik leuk
    • 10 antwoorden
    • 826 weergaven
  15. Started by Alex,

Wikiradio, op http://www.wikiradio.nl , is aangevuld met een zeer lokaal journaal. Het Radio Centraal Den Haag journaal. 16 Centraal journaals uit de hoogtij jaren van de vrije radio in Nederland. Waren er in de jaren zeventig en tachtig nog meer vrije radiostations in Nederland die een eigen blad hadden? Ik zou graag in contact komen met lezers die ons hieraan kunnen helpen. http://www.wikiradio.nl/index.php/Vrije-radio-Nederland/Radio-Centraal-Den-Haag Ook nog wat TV piraten bladen uit begin tachtiger jaren uit Amsterdam en Den Haag. Bijna onvoorstelbaar als je ziet hoeveel tv zenders er, na zendersluiting van de andere tv zenders, in de lucht kwamen in de gr…

• 0 antwoorden
    • 826 weergaven
  16. Gelukkig kun je die NL-alert flauwekul ook uitzetten: http://www.nl-alert.nl/instelhulp/

17. Started by Juul,

Kan iemand mij helpen bij het downloaden van deze docu? http://www.vpro.nl/speel.WO_VPRO_2462959.html Mijn Op komt daar nl vandaan. Dank Juul

• 2 antwoorden
    • 825 weergaven
  18. Started by Harm,

De BBC meldt vanavond dat zanger George Michael op 53-jarige leeftijd is overleden. Michael is thuis in Oxfordshire vreedzaam heengegaan, aldus zijn publicist. "De familie vraagt om hun privacy te respecteren in deze moeilijke en emotionele periode." Michael begon zijn carrière in de jaren 80 met Wham en ging later succesvol verder als solo-artiest. George Michael werd geboren als Georgios Kyriacos Panayiotou in het noorden van Londen. Over de doodsoorzaak zijn geen mededelingen gedaan.

• 2 antwoorden
    • 825 weergaven
  19. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Zondag ga ik thuis mee luisteren naar dit evenement. De ballonvossenjacht wordt jaarlijks georganiseerd door een team radiozendamateurs. Dankzij de medewerking van het K.N.M.I., wordt een met helium gevulde stratosfeerballon opgelaten. Deze ballon zal een radiosonde omhoog brengen welke door radiozendamateurs gebouwd is. De ballon wordt opgelaten vanaf het terrein van het K.N.M.I. in De Bilt (Locator: JO22OC). Na het oplaten zullen diverse radiozendamateurs in het hele land de ballon proberen te volgen met als doel om deze na de landing als eerste te vinden. De eerste vinder is namelijk de winnaar van de jacht, een hoog begeerde titel... In de loop van de jaren is d…

• 1 antwoord
    • 823 weergaven
  20. Started by Juul,

De bijbehorende tekst is weer geweldig ! http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/10/kost_wat_maar_dan_heb_je_ook_niks.html

• 0 antwoorden
    • 823 weergaven
  21. Started by Cas,

Ben op zoek naar 2 van die echte Mi Amigo platen: Jim Droppers - Eternally Boozy - Angela Wie kan me hier aan helpen? update: Intussen Boozy met Angela gevonden. En ook Jim Droppers gevonden, met dank aan Rene Verstraten! Alvast bedankt, Cas.

• 0 antwoorden
    • 823 weergaven
  22. Started by Harm,

Op 2 oktober 2016 is het 65 jaar geleden dat de Nederlandse televisie van start ging. Toen was de eerste officiële landelijke uitzending die op wel 500 toestellen kon worden ontvangen. Programmamaker en tv-expert Bert van der Veer duikt in de geschiedenis van het medium met een scherpe blik op de toekomst. De titel van dit drieluik is 65 Jaar tv – Tijd voor pensioen? 17 september: Het Nieuws op tv In de eerste aflevering van 65 Jaar tv – Tijd voor pensioen? staat de nieuwsvoorziening centraal. Bekeken wordt hoe Nederland een dagelijks journaal kreeg en hoe de nieuwsvoorziening gekneveld werd binnen het zuilensysteem. Die verzuiling h…

• 0 antwoorden
    • 822 weergaven
  23. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

• 1 antwoord
    • 822 weergaven
  24. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

En weer een nieuwe binnenkomer op dit forum, want ik las net op het forum van 192 dat op 31 augustus a.s. dat forum gesloten wordt. Ik hou van zeezenderradio en met name van Radio Veronica (ook wel Noordzee). Sinds 13 maart 1971 verzamelaar van de top 40 en veel bezig met hitlijsten en de muziek van vroeger, nu en de toekomst. Destijds in Leeuwarden, maar intussen alweer zeven jaar vanuit Noordwest-Duitsland, maar via de pc altijd verbonden met wat er in Nederland speelt en heeft gespeeld.

• 6 antwoorden
    • 821 weergaven
  25. Started by Juul,

Ik weet het nog goed, "Ramona" was 1 van m'n eerste singles. Prachtig. Riem overleed in het ziekenhuis in Blaricum aan een hersenbloeding. Hij maakte zeker , met z'n eerder overleden broer, onderdeel uit van "De geschiedenis van de Nederlandse popmuziek". https://www.nu.nl/muziek/4918547/blue-diamonds-zanger-riem-wolff-overleden.html

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.