Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Nog even en we kunnen de Norderney printen…….. [verborgen inhoud]

2. Heeft iemand misschien een opname van Radio Caroline vanaf de Mi Amigo op 9 juli 1966???? Dat zou heel leuk zijn.

3. Started by Andree,

Wie weet een goed boek of film over de radio in de koude oorlog, en dan meer richting oa de draadloze propaganda oorlog tussen oost en west. En over de talloze nummer stations die toen uitzonden . Er is veel maar een heleboel is fictie, maar zoek boeken die een beetje waarheids gehalte hebben

• 2 antwoorden
    • 751 weergaven
  4. Started by Harm,

Wie kan mij helpen met een MP3 van bovenstaande plaat. Graag even een PM.

5. Hoe de industrie er toe kwam om de 4K tv's al in de winkels te zetten terwijl HD nog niet eens 'gewoon' was, ontgaat me. Inmiddels wordt hier en daar aangekondigd dat we over pakweg 5 jaar de 8K tv's in de winkels zullen zien. Bij mij rijst de vraag: waar houdt het op? Ik weet wel: op het eerste gezicht lijkt dat de vraag van mijn opa, toen die hoorde dat een nieuw vliegtuig nòg harder kon, maar hier ligt het toch wel anders. Want eens bereik je de resolutie die net zo is als de werkelijkheid. Scherper-dan-in-het-echt kan nu eenmaal niet. Waar is dat eindpunt? Hoeveel K is de werkelijkheid? Wanneer kunnen ze echt naar waarheid zeggen: 'scherper dan dit is niet mogelijk…

• 1 antwoord
    • 748 weergaven
  6. Started by Juul,

Ik snap iets niet, senioren momentje denk ik. Ik heb een iphone 11 met sinds kort een abonnement van 12 Gb. De vraag is nu; Als ik thuis ben werkt ie op wifi en onderweg via het abo volgens mij Schakelt hij-zij dat automatisch om? Dus thuis automatisch wifi en onderweg abonnement. Ingewikkeld hoor al die telefoons............. Juul

7. Started by Andree,

Hidden Cleaner is a simple drag and drop utility that cleans and ejects USB devices like MP3 players, USB sticks... It deletes the hidden files OS X creates like .DS_Store, etc. Still in beta Version. So be carefull to backup your datas before a use. Programmatje kun je hier downloaden: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 747 weergaven
  8. Started by jan V,

Hierbij wens ik een ieder fijne feestdagen en een goed begin 2025 . gr jan V

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 747 weergaven
  9. Started by Rene van den Abeelen,

De tarieven om te 'streamen' gaan in de VS per 1 januari omhoog. Inflatie wordt genoemd als reden voor de aanpassing. Oké... Ik ben al jaren van mening dat er iets niet echt helemaal realistisch is aan deze regelingen. Het barst van de mensen die puur hobbymatig 'radioprogramma's' maken. Met de huidige techniek is dat aantal nog vele malen groter dan in de dagen van de landpiraten. Zij doen dat veelal zonder er ook maar één cent aan te verdienen. Sterker: het kòst ze geld. Ze kopen de muziek die ze gebruiken, ze hebben betaald voor hun apparatuur en software en betalen voor hun internetverbinding, eventuele opslag en stream-kosten. Dat is niet erg want het is een h…

10. Started by Vincent,

Ik ben niet alleen op zoek naar een audio opname maar ook naar een scan van deze plaat. Iemand die mij kan helpen?

• 0 antwoorden
    • 744 weergaven
  11. Started by Juul,

Ik heb in een doos een aantal negatieven gevonden. Zwart-wit en ze dateren uit 1969. Ik kan niet zo goed zien wat het is, ja, van een bezoek aan Montreal-Can. en ik dacht een paar Veronica foto's. Het is volgens de negatieven Kodak spul en ik heb ze zelf genomen. Maar mijn "gewone" scanner daar lukt dat allemaal niet zo mee. Vraag; 1. Kan ik met die negatieven naar de fotograaf (als die er nog is) en vragen of ie ze digitaal of anderszins op de goedkoopste manier afdrukt?

12. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] Tip: als je hoogtevrees hebt, niet kijken.

• 1 antwoord
    • 742 weergaven
  13. Started by Rob Veld,

Het was even schrikken toen ik dit zag: [verborgen inhoud] Bij deze beterschap Tineke.. Rob Veld

• 1 antwoord
    • 741 weergaven
  14. Started by Juul,

[verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 740 weergaven
  15. Started by Juul,

[verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 740 weergaven
  16. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Zondag ga ik thuis mee luisteren naar dit evenement. De ballonvossenjacht wordt jaarlijks georganiseerd door een team radiozendamateurs. Dankzij de medewerking van het K.N.M.I., wordt een met helium gevulde stratosfeerballon opgelaten. Deze ballon zal een radiosonde omhoog brengen welke door radiozendamateurs gebouwd is. De ballon wordt opgelaten vanaf het terrein van het K.N.M.I. in De Bilt (Locator: JO22OC). Na het oplaten zullen diverse radiozendamateurs in het hele land de ballon proberen te volgen met als doel om deze na de landing als eerste te vinden. De eerste vinder is namelijk de winnaar van de jacht, een hoog begeerde titel... In de loop van de jaren is d…

• 1 antwoord
    • 739 weergaven
  17. Started by Harm,

Op 2 oktober 2016 is het 65 jaar geleden dat de Nederlandse televisie van start ging. Toen was de eerste officiële landelijke uitzending die op wel 500 toestellen kon worden ontvangen. Programmamaker en tv-expert Bert van der Veer duikt in de geschiedenis van het medium met een scherpe blik op de toekomst. De titel van dit drieluik is 65 Jaar tv – Tijd voor pensioen? 17 september: Het Nieuws op tv In de eerste aflevering van 65 Jaar tv – Tijd voor pensioen? staat de nieuwsvoorziening centraal. Bekeken wordt hoe Nederland een dagelijks journaal kreeg en hoe de nieuwsvoorziening gekneveld werd binnen het zuilensysteem. Die verzuiling h…

• 0 antwoorden
    • 739 weergaven
  18. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

• 2 antwoorden
    • 739 weergaven
  19. Started by Juul,

Weet iemand het wachtwoord voor de files op de Engelse - anorak website? Ik ben het kwijt……………...

• 2 antwoorden
    • 738 weergaven
  20. BBC news: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 738 weergaven
  21. Started by Juul,

Het is een fantastisch verhaal !!! http://nos.nl/artikel/590423-dakloze-herenigd-met-santana.html Dit is een edit: Hier het hele verhaal:

• 0 antwoorden
    • 738 weergaven
  22. Hier nog eenmaal de links naar alle foto's en bandopnames die Ben voor mij in der loop der jaren online heeft gezet. Alle rechten voor het materiaal liggen nu bij Ben. Er zijn nog onbekende foto's erbij gekommen van o.a. van Veronica's jubileumuitzending, het jaar en frequentie wet ik niet meer. Radio Paradijs Utrecht 1584 kHz, zender Montfoort VNR en later Talk Radio en het einde van Radio Kootwijk "gevierd" met een tentoonstelling en beurs. Het zijn vier foto albums in een collectie samengevat. FlickrHelmut Slawik's Radio VisualsThese are all the Radio related photo's of Helmut Slawik.

23. Leuk om te lezen: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 735 weergaven
  24. “Wij zijn voor een groot deel bepalend voor de sound van de band.” Drummer Cesar Zuiderwijk en bassist Rinus Gerritsen zeggen het vol overtuiging. De aandacht richt zich vaak op zanger Barry Hay en gitarist George Kooijmans. In de documentaire The Beat behind Golden Earring treden Rinus en Cesar uit de schaduw. Aanleiding vormt het jubileumconcert, dat de Haagse band ter gelegenheid van hun 50-jarig bestaan geeft op zaterdag 12 december in de Ziggodome. Regisseur Marcel de Vré, die eerder voor de NTR documentaires maakte over Nits en Guus Meeuwis, volgde de ritmesectie van de Golden Earring in de maanden voorafgaand aan het jubileumconcert. Oude nummers worden af…

• 0 antwoorden
    • 735 weergaven
  25. Started by Omnivoor,

..die ongemerkt de 40000 ''vind ik leuk''s gepasseerd is

• 1 antwoord
    • 735 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.