Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.192 discussies in dit forum
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 734 weergaven
-
-
De tarieven om te 'streamen' gaan in de VS per 1 januari omhoog. Inflatie wordt genoemd als reden voor de aanpassing. Oké... Ik ben al jaren van mening dat er iets niet echt helemaal realistisch is aan deze regelingen. Het barst van de mensen die puur hobbymatig 'radioprogramma's' maken. Met de huidige techniek is dat aantal nog vele malen groter dan in de dagen van de landpiraten. Zij doen dat veelal zonder er ook maar één cent aan te verdienen. Sterker: het kòst ze geld. Ze kopen de muziek die ze gebruiken, ze hebben betaald voor hun apparatuur en software en betalen voor hun internetverbinding, eventuele opslag en stream-kosten. Dat is niet erg want het is een h…
-
- 0 antwoorden
- 733 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Rust in vrede. Veel sterkte toegewenst aan de familiie, vrienden en fans. Rob V.
-
-
- 8 antwoorden
- 733 weergaven
-
-
Ik mag mij gelukkig prijzen dat ik tijdens m'n werkzame leven veel artiesten kon ontmoeten. En net kwam ik in m'n archief tegen Georgie Fame. Op 25 april 1996 ontmoette en sprak ik hem tijdens het jazz programma SESJUN. Hij trad daar regelmatig op. een uiterst benaderbare man. Gewoon zichzelf. Hij bleef ook lekker bij collega SESJUN bedenker en producer Dick de Winter in Ankeveen thuis slapen. Ik heb 'em toen geinterviewd voor Poster. De dag er na vlak ging hij naar New York om samen met Van Morrisson 10 dagen lang op te treden. En natuurlijk nam een collega even foto's. Deed mij net denken dat ik bij Veronica wel eens "Green Onions" gebruikte als filler. ( …
-
- 1 antwoord
- 732 weergaven
- 1 follower
-
-
BBC news: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 731 weergaven
-
-
-
Beste lezers, Ik weet eigenlijk wel zeker van wie de stem is die je in onderstaand radiospotje hoort, maar ik graag weten wie jullie hierin herkennen. Dit omdat de stem die ik herken reeds geruime tijd geleden is overleden en de commercial nog altijd uitgezonden wordt. [verborgen inhoud] Body en Co Oostburg.mp3
-
-
- 1 antwoord
- 729 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Tip: als je hoogtevrees hebt, niet kijken.
-
- 1 antwoord
- 729 weergaven
-
-
Weet iemand het wachtwoord voor de files op de Engelse - anorak website? Ik ben het kwijt……………...
-
- 2 antwoorden
- 728 weergaven
-
-
-
Ik ben een enorm grote fan van de jingles van Top Format uit de jaren '80. Het liefst van lokale radiopiraten in Nederland en vrije radio in Vlaanderen. In de loop der jaren ben ik aan mooi materiaal gekomen, maar er blijven nog altijd van die pakketten die ontbreken in de collectie. Wie kan me helpen (en het genot is belangrijker dan eventuele slechte kwaliteit) aan bijvoorbeeld jingles/pakketten van Radio Mebora, Enterprise of Apocalyps. Op de bekende democassettes van Top Format staan enkele jingles van deze zenders. Wie o wie heeft misschien nog iets moois liggen. En uiteraard heb ik altijd wel mooi materiaal liggen om te ruilen of hier te plaatsen op het het forum. I…
-
- 0 antwoorden
- 726 weergaven
-
-
Zondag ga ik thuis mee luisteren naar dit evenement. De ballonvossenjacht wordt jaarlijks georganiseerd door een team radiozendamateurs. Dankzij de medewerking van het K.N.M.I., wordt een met helium gevulde stratosfeerballon opgelaten. Deze ballon zal een radiosonde omhoog brengen welke door radiozendamateurs gebouwd is. De ballon wordt opgelaten vanaf het terrein van het K.N.M.I. in De Bilt (Locator: JO22OC). Na het oplaten zullen diverse radiozendamateurs in het hele land de ballon proberen te volgen met als doel om deze na de landing als eerste te vinden. De eerste vinder is namelijk de winnaar van de jacht, een hoog begeerde titel... In de loop van de jaren is d…
-
Op 2 oktober 2016 is het 65 jaar geleden dat de Nederlandse televisie van start ging. Toen was de eerste officiële landelijke uitzending die op wel 500 toestellen kon worden ontvangen. Programmamaker en tv-expert Bert van der Veer duikt in de geschiedenis van het medium met een scherpe blik op de toekomst. De titel van dit drieluik is 65 Jaar tv – Tijd voor pensioen? 17 september: Het Nieuws op tv In de eerste aflevering van 65 Jaar tv – Tijd voor pensioen? staat de nieuwsvoorziening centraal. Bekeken wordt hoe Nederland een dagelijks journaal kreeg en hoe de nieuwsvoorziening gekneveld werd binnen het zuilensysteem. Die verzuiling h…
-
- 0 antwoorden
- 725 weergaven
-
-
Ik kan al de hele dag geen mail versturen ( KPN ), lastig dat wel. Ook wel lekker rustig.
-
- 1 antwoord
- 724 weergaven
- 1 follower
-
-
Het is een fantastisch verhaal !!! http://nos.nl/artikel/590423-dakloze-herenigd-met-santana.html Dit is een edit: Hier het hele verhaal:
-
- 0 antwoorden
- 724 weergaven
-
-
Pauw gisteravond (dinsdag) over bijzondere muziek instrumenten. Samen met Tijl Beckand. Een van de instrumenten is een Theramin, een soort electronische viool, die wordt voorgesteld samen met een theramist, jawel. Verhaal erbij, foto erbij van de uitvinder - een verder onbekende rus -, en een demonstratie. De Theramin is vrij onbekend omdat ie nog geen honderd jaar oud is. Ja, ja, niemand maar dan ook niemand bij het programma Pauw kent het nummer Vibrations van de Beach Boys. Giga hit, nog steeds gedraaid. En daar zit opvallend het geluid van een Theramin in. Het is triest gesteld met de kennis in Nederland, en zeker bij de redacties vna talk - shows. Meestal te …
-
- 2 antwoorden
- 723 weergaven
-
-
“Wij zijn voor een groot deel bepalend voor de sound van de band.” Drummer Cesar Zuiderwijk en bassist Rinus Gerritsen zeggen het vol overtuiging. De aandacht richt zich vaak op zanger Barry Hay en gitarist George Kooijmans. In de documentaire The Beat behind Golden Earring treden Rinus en Cesar uit de schaduw. Aanleiding vormt het jubileumconcert, dat de Haagse band ter gelegenheid van hun 50-jarig bestaan geeft op zaterdag 12 december in de Ziggodome. Regisseur Marcel de Vré, die eerder voor de NTR documentaires maakte over Nits en Guus Meeuwis, volgde de ritmesectie van de Golden Earring in de maanden voorafgaand aan het jubileumconcert. Oude nummers worden af…
-
- 0 antwoorden
- 723 weergaven
-
-
..die ongemerkt de 40000 ''vind ik leuk''s gepasseerd is
-
- 1 antwoord
- 722 weergaven
-
-
-
[verborgen inhoud] Kan iemand morgen deze uitzending opnemen?
-
- 3 antwoorden
- 720 weergaven
-
-
Gisteren Dinsdag is Acteur en zanger David Cassidy op 67-jarige leeftijd overleden. We kennen David nog wel van de serie The Partridge Family. Dirk
-
- 0 antwoorden
- 720 weergaven
-
-
Ik heb maar eens gekeken of ik "gevaar loop" als het water hier de eerst komende uren stijgt. Welnu, tot aan 3 mtr. heb ik geen problemen zo aan de rand van het Randmeer ( Elburg ) Test je eigen hoogte: http://ahn.geodan.nl/ahn/viewer3/postcodetool.html
-
- 1 antwoord
- 720 weergaven
-
-
Leuk om te lezen: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 718 weergaven
-
-
-
Tijdens m'n werkzame leven als programmamaker las ik erg veel bladen, veelal buitenlandse, die over popmuziek gingen. Zo was daar ook het Engelse Record Collector. Je haalde daar soms erg veel inspiratie uit. Hier een erg lezenswaardig artikel uit september 1997 over de "Sunshine pop'. Hier kun je het ophalen; [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 716 weergaven
-