Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Ik heb duizenden dia's in mijn privé archief die niet toegankelijk zijn om de simpele reden dat ik géén scanner heb. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar een dia van de 'Norderney' die ik ooit geleend heb van de VOO maar vergeten ben terug te brengen. Ondertussen kwam ik in de doos 'omroepen' deze foto tegen van de toen nieuwe Hilversum 3 studio. Grappig detail zijn de STER bandjes rechts die nog analoog werden in gestart. Dit is een foto van de dia gemaakt op een lichtbak dus de scherpte is niet geweldig: En deze afgekeurde dia uit de tijd dat ik de huisfotograaf was bij Holland FM. Bij mij in de huiskamer ter gelegenheid van het éénjarig bestaan van de …
-
- 13 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Het is vrijdagmiddag vandaag en tijd voor een fotoquiz. De vraag: Waar (of wat) is dit? Om te beginnen een eenvoudige. Degene die als eerste het juiste antwoord geeft mag de volgende foto plaatsen. Tips voor het plaatsen van een foto: Upload de foto op http://www.tinypic.com , zodat niet aan de naam van het bestand te herleiden wat er op de foto staat Verkleinen van de foto, zodat deze op de pagina past, kan met onderstaande voorbeeldcode [IMG=BREEDTExHOOGTE]http://i39.tinypic.com/2q21zk6.jpg[/IMG] Voorbeeld: [IMG=400x300]http://i39.tinypic.com/2q21zk6.jpg[/IMG]
-
- 400 antwoorden
- 61,9k weergaven
-
-
Eens kijken of er mensen zijn die een andere -Waar Is Dit- ook zien zitten. Een die niets met zendinstallaties te maken heeft. Puzzelen op een andere manier dus En omdat het de eerste is direct 2 foto's: Het gaat om een song, de groep en de locatie. Naam stad, (liefst gebouw en waarom), naam song, naam groep. Oh ja, eerste hint: USA Wie durft het aan?
-
Ik was vroeger al een fan van The 5th Dimension, ze waren een keer inde Veronica studio en we waren allemaal wel een beetje veel verliefd op de de zangeres……….Marilyn McCoo, "lekker ding" zeiden we toen al. En,………….dit nummer draai ik de laatste dagen veel, waarom? . gewoon prachtig…...
-
Behalve veel naar Radio 1, BNR en Omroep Gelderland luister ik de laatste tijd erg veel naar muziek van Kyteman! Ik werd op z'n spoor gezet tijdens een optreden bij Pauw en Witteman. Werkelijk fantastisch! Dat is trouwens ook terug te vinden op "de Tube". Maar deze uitvoering van "Sorry" mag er ook zijn! Dus daar luister ik veel naar. (zal jullie denk ik een rotzorg zijn, maar ja,...........) Juul
-
Zomaar... Wellicht om ideeën op te doen.. Hier nu Extra Gold.nl
-
- 30 antwoorden
- 8,3k weergaven
-
-
Ik wordt er beetje tureluurs van. Waar zit nu welke zender op DAB en op de FM. Ik bedoel dan de commercie. En dan moet ik nog 240 pagina's doorworstelen ban m'n autoradio........................pfffff is er soms een handig lijstje? Juul
-
-
- 20 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Leuk om te lezen. Bron: NOS https://nos.nl/op3/artikel/2243032-waarom-je-batterij-sneller-leegloopt-als-ie-ouder-wordt.html
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Waarom? Ligt het nu echt aan mij of??? Iedere keer moet ik weer verder zoeken om deze Veronica, tegenwoordig club genoemde, pagina te vinden. Nu is de site wéér aangepast. Het was ooit echt makkelijk en simpel om iets te vinden. Knop en klaar. Daarna werd het "een club". Nu moet je eerst naar 'clubs' dan naar 'Radiostations' dan naar Radio Veronica (zeezender), dan kom je op een eerste pagina en daarna, na goed klikken op weer een andere tab, jawel zie je de berichten zoals je gewend was. Kan dit nu echt niet anders. Waarom in hemelsnaam. Ik ben echt niet gek en kan redelijk meekomen op allerlei social media, forums, blogs en vlogs, maar er…
-
- 26 antwoorden
- 4,8k weergaven
-
-
Gisteren ontving ik van Mediafire een bericht dat er een claim was ingediend bij hen door 20th Century Fox vanwege radio-opnamen van mij op Mediafire. De links staan bij Offshore-radio.de. Ik heb een tegenclaim ingediend, maar vraag me af waar dit allemaal toe leidt. De bewuste items heb ik voor alle zekerheid maar even 'private' gemaakt. Het leek me zinvol iedereen te laten weten dat er door allerlei 'rechthebbenden' of zij die menen dat te zijn, wordt meegekeken naar wat er gebeurt op sites als Mediafire e.d. Overigens is de claim niet onderbouwd met specifieke voorbeelden van schendingen van auteursrechten. Maar toch... Theo
-
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
In 1982 stopte wat mij betreft het voorbeeld voor vele radio stations, WABC in New York. Ik vond het een "zwarte dag". In mijn TROS tijd had ik een abonnement op het Amerikaans blad "Radio & Records" kortweg R&R. Het was een blad voor de radio en platen industrie. Die weide er een mooi artikel aan. Ik weet meer of ik het al eens hier gepost heb maar dan nu nog een keer. https://pixeldra.in/u/CeeoPPpy En de prachtige montage van hits uit de WABC jaren.
-
- 0 antwoorden
- 325 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb een stel programma's ooit gekregen van iemand die ze weer van internet heeft. Maar bij het unzippen moet ik een wachtwoord ingeven. Ik heb dat wel eens meer gehad. Was dat niet iets van "offshore" ? of zo ?
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo, Bij ieder bezoek moet ik mijn wachtwoord herstellen. Nadat ik deze heb hersteld kan ik die niet meer gebruiken bij een volgend bezoek. Ik krijg dan de melding dat het wachtwoord niet juist is. Is dit een bekend probleem? Groet, Richard
-
- 3 antwoorden
- 686 weergaven
-
-
Weet iemand het wachtwoord voor de files op de Engelse - anorak website? Ik ben het kwijt……………...
-
- 2 antwoorden
- 705 weergaven
-
-
http://www.walterbecker.com
-
- 2 antwoorden
- 731 weergaven
- 1 follower
-
-
I wonder if anyone has copies of the following books by Hans Knot that they have a spare or no longer want. I will gladly pay for them. History of Radio Mi Amigo part 1 History of Radio Mi Amigo part 2 Historie van de zeezenders 1903-1973 Historie van de zeezenders 1974-1992 Any help would be most appreciated. Many thanks
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
I wonder can anyone help me with copies of volume 5 and 6 of Pirate Radio News covering from October 1973 October 1975. This was the newsletter produced by Hans Knot. I will happily pay for copies and postage for anyone that can help me. Many thanks Ian
-
- 1 antwoord
- 968 weergaven
-
-
Begin van de avond stak ik de barbeque aan om een octopus te grillen voor het avondeten. Terwijl de mussen dood van het dak vielen vroeg ik me af wat me bezielde om met dit weer boven een barbeque te gaan hangen. Enfin, door de rook ben ik inmiddels toe aan een douche maar de octopus met Griekse salade smaakte voortreffelijk...
-
- 11 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
In Canada kunnen ze er ook wat van. Station gaat uit de lucht terwijl de medewerkers van niks weten................................ https://torontosun.com/news/local-news/warmington-hamiltons-beloved-chml-900-radio-goes-silent-without-notice
-
- 0 antwoorden
- 377 weergaven
- 1 follower
-
-
Afgelopen weekend meldde mijn vrouw dat de wasmachine (Bosch) niet meer werkte zoals het hoorde. Technisch als ze is had ze alles al uitgezocht en was ze tot de conclusie gekomen dat de verwarming niet werkte. Vandaag heeft ze op het Internet alles uitgezocht en er waren drie mogelijkheden : 1. verwarmingselement kapot. 2. NTC weerstand kapot. 3. relais uitgebrand. Vanavond heeft ze de voorkant van de wasmachine verwijderd en daaran mocht ik aan de slag met de multimeter. Al snel was duidelijk dat het element nog heel was, net als het PTC element (temperatuursensor). Op mijn aanraden heeft ze de voorkant weer dicht gemaakt en toen de bovenkant verwijderd. …
-
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Wat een hondenweer en dat voor 2 juni! Doe eens gek dacht ik bij mezelf...
-
- 0 antwoorden
- 606 weergaven
- 1 follower
-
-
Wat gebeurt er als de satellieten uitvallen? De BBC onderzocht het: http://www.bbc.com/future/story/20130609-the-day-without-satellites
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Ik heb van de zomer, toen mijn zoon 'uit huis ging', eindelijk een eigen kamer 'gekregen'. Tegen minimale kosten heb ik het opgeknapt omdat ik in een monument woon en binnen twee jaar tijdelijk het huis uit moet voor een grote renovatie. Dus zit ik nog met het behang van de 'vorige bewoner'. Niet altijd even mooi. Vandaag bij het opruimen van de zolder kwam ik onderstaande lijst weer tegen. Gaatje in de muur, plug met schroef erin, lijst aan de muur. Weer een stukje 'luchtig behang' minder om tegenaan te kijken. Oh, ik heb ook nog twee verhuisdozen met elpee-hoezen gevonden. Alleen de hoezen, was reclamemateriaal voor in de etalage. Vorige week bij Ikea een leuke…
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Ik liep vanmorge vroeg door de wijk om te kijken wat mensen zoal te koop hadden staan. Ik was op zoek naar een IDE hardeschijf van rond de 200 gig voor een prikkie. Dat werd het niet. Wel een singlemap met 20 singletjes uit de jaren 60. Voor € 2,00 mocht hij mee. Koopje dus. Meegenomen en thuis maar eens gaan luisteren. Dat viel niet tegen, er zit zo goed als geen krasje op het vinyl. Hier wat scans van de inhoud:
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Gisteren heb ik met Koningsdag een dagje Dordrecht gedaan. Lekker struinen door de stad langs kraampjes en terrasjes. En ja, ook dit jaar kwam ik weer thuis met een radio. Dit keer een Silver XF2400 wereldontvanger voor 2 euro. In nieuwstaat, incl. doos, handleiding, hoesje en garantiebewijs. LG, MG, KG en FM.
-
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
-