Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.186 discussies in dit forum
-
Enige tijd gelden heb k mij aangemeld bij een "gesloten" TROS groep op Feesboek. Maat tegelijkertijd kijk ik ook wel eens in andere groepen. Maar het "regent" steeds "Vriendschaps verzoeken". Wat moet ik daar mee? Ik wil dat allemaal niet. En wat is daar de bedoeling daarvan? Juul
-
-
- 8 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Vanaf woensdag 1 juni 2016 worden er geen nieuwe berichten meer opgeladen op Teletekst. Tot eind dit jaar zullen de pagina’s van Teletekst nog toegankelijk blijven en worden de kijkers er doorverwezen naar alternatieve kanalen. Teletekstpagina 888 blijft de bron voor alle ondertitels. Teletekst startte in 1980 als een vernieuwende informatiebron maar is vandaag ingehaald door andere nieuwskanalen zoals de websites en sociale media van Deredactie.be en Sporza.be. Bijgevolg is het gebruik van Teletekst de afgelopen jaren fors teruggelopen. Na het afsluiten van de nieuwe beheersovereenkomst, waarin Teletekst niet langer als opdracht staat, besliste VRT om Teletek…
-
- 0 antwoorden
- 626 weergaven
-
-
Afgelopen dagen werd er bij ons in de wijk al verschrikkelijk geknald met vuurwerk. Niet dat ik daar een probleem mee heb. Ik ben ook jong geweest ...... Er zaten echter enkele randdebielen tussen die zie zeer zwaar illegaal vuurwerk afstaken. Gisteren was er recht voor ons huis een enorme klap die zo zwaar was dat ik blij was dat de ramen er nog in zaten. In de loop van de avond bleek wat er was gebeurd. Er was een gietijzeren putdeksel opgeblazen en de put stond nu open ..... politie erbij, enz. In de straat verderop was bij diverse putten hetzelfde geprobeerd maar gelukkig niet geslaagd. Wel is bij een van die putten het binnenwerk volledig vernield ! Hoe kri…
-
- 10 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Ik kon een glimlach toch niet onderdrukken toen ik las "VVD dumpt Ton Elias" "Net goed" dacht ik direct. Jarenlang eten uit de ruif van de Publieke Omroep en dan nu al jaren lang proberen om diezelfde PO de nek om te draaien……………. Hij begon al aardig te lijken op Martin Bosma van de PVV. Er is wel één verschil, Elias was wel een goeie verslaggever vande TV rubriek "Den Haag Vandaag" destijds. Maar bij de PO is ie ook niet "leuk" weggegaan, en dat heeft ie weer gemeen met Bosma. "Zo da's geregeld"……………..
-
- 4 antwoorden
- 729 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Prima hoor. Ben ik het mee eens, maar de dame die "de media erbij doet", heb ik horen bazelen bij Sven Kockelman op Ra1 over de P.O. Hoofdschuddend zat ik in de auto. Sven vroeg aan haar of ze wist hoeveel leden er bij de PO waren........wist ze niet ( 3,5 miljoen) en hoeveel leden de VVD had, dat wist ze wel. (30.000 ) En haar vreselijk interssante bio kun ju hier lezen. [verborgen inhoud] Ik weet nu genoeg, en zo'n mevrouw gaat over de PO en de werkgelegenheid van een paar duizend mensen......... En nu zit ik hoofdschuddend achter m'n MacBook. PS. de dame is ook nog Turks staatburger,…
-
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb duizenden dia's in mijn privé archief die niet toegankelijk zijn om de simpele reden dat ik géén scanner heb. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar een dia van de 'Norderney' die ik ooit geleend heb van de VOO maar vergeten ben terug te brengen. Ondertussen kwam ik in de doos 'omroepen' deze foto tegen van de toen nieuwe Hilversum 3 studio. Grappig detail zijn de STER bandjes rechts die nog analoog werden in gestart. Dit is een foto van de dia gemaakt op een lichtbak dus de scherpte is niet geweldig: En deze afgekeurde dia uit de tijd dat ik de huisfotograaf was bij Holland FM. Bij mij in de huiskamer ter gelegenheid van het éénjarig bestaan van de …
-
- 13 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Het is vrijdagmiddag vandaag en tijd voor een fotoquiz. De vraag: Waar (of wat) is dit? Om te beginnen een eenvoudige. Degene die als eerste het juiste antwoord geeft mag de volgende foto plaatsen. Tips voor het plaatsen van een foto: Upload de foto op http://www.tinypic.com , zodat niet aan de naam van het bestand te herleiden wat er op de foto staat Verkleinen van de foto, zodat deze op de pagina past, kan met onderstaande voorbeeldcode [verborgen inhoud]
-
- 400 antwoorden
- 62,3k weergaven
-
-
Eens kijken of er mensen zijn die een andere -Waar Is Dit- ook zien zitten. Een die niets met zendinstallaties te maken heeft. Puzzelen op een andere manier dus En omdat het de eerste is direct 2 foto's: Het gaat om een song, de groep en de locatie. Naam stad, (liefst gebouw en waarom), naam song, naam groep. Oh ja, eerste hint: USA Wie durft het aan?
-
Ik was vroeger al een fan van The 5th Dimension, ze waren een keer inde Veronica studio en we waren allemaal wel een beetje veel verliefd op de de zangeres……….Marilyn McCoo, "lekker ding" zeiden we toen al. En,………….dit nummer draai ik de laatste dagen veel, waarom? . gewoon prachtig…...
-
Behalve veel naar Radio 1, BNR en Omroep Gelderland luister ik de laatste tijd erg veel naar muziek van Kyteman! Ik werd op z'n spoor gezet tijdens een optreden bij Pauw en Witteman. Werkelijk fantastisch! Dat is trouwens ook terug te vinden op "de Tube". Maar deze uitvoering van "Sorry" mag er ook zijn! Dus daar luister ik veel naar. (zal jullie denk ik een rotzorg zijn, maar ja,...........) Juul
-
Zomaar... Wellicht om ideeën op te doen.. Hier nu Extra Gold.nl
-
- 30 antwoorden
- 8,4k weergaven
-
-
Ik wordt er beetje tureluurs van. Waar zit nu welke zender op DAB en op de FM. Ik bedoel dan de commercie. En dan moet ik nog 240 pagina's doorworstelen ban m'n autoradio........................pfffff is er soms een handig lijstje? Juul
-
-
- 20 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Leuk om te lezen. Bron: NOS [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Waarom? Ligt het nu echt aan mij of??? Iedere keer moet ik weer verder zoeken om deze Veronica, tegenwoordig club genoemde, pagina te vinden. Nu is de site wéér aangepast. Het was ooit echt makkelijk en simpel om iets te vinden. Knop en klaar. Daarna werd het "een club". Nu moet je eerst naar 'clubs' dan naar 'Radiostations' dan naar Radio Veronica (zeezender), dan kom je op een eerste pagina en daarna, na goed klikken op weer een andere tab, jawel zie je de berichten zoals je gewend was. Kan dit nu echt niet anders. Waarom in hemelsnaam. Ik ben echt niet gek en kan redelijk meekomen op allerlei social media, forums, blogs en vlogs, maar er…
-
- 26 antwoorden
- 4,9k weergaven
-
-
Gisteren ontving ik van Mediafire een bericht dat er een claim was ingediend bij hen door 20th Century Fox vanwege radio-opnamen van mij op Mediafire. De links staan bij Offshore-radio.de. Ik heb een tegenclaim ingediend, maar vraag me af waar dit allemaal toe leidt. De bewuste items heb ik voor alle zekerheid maar even 'private' gemaakt. Het leek me zinvol iedereen te laten weten dat er door allerlei 'rechthebbenden' of zij die menen dat te zijn, wordt meegekeken naar wat er gebeurt op sites als Mediafire e.d. Overigens is de claim niet onderbouwd met specifieke voorbeelden van schendingen van auteursrechten. Maar toch... Theo
-
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
In 1982 stopte wat mij betreft het voorbeeld voor vele radio stations, WABC in New York. Ik vond het een "zwarte dag". In mijn TROS tijd had ik een abonnement op het Amerikaans blad "Radio & Records" kortweg R&R. Het was een blad voor de radio en platen industrie. Die weide er een mooi artikel aan. Ik weet meer of ik het al eens hier gepost heb maar dan nu nog een keer. [verborgen inhoud] En de prachtige montage van hits uit de WABC jaren.
-
- 0 antwoorden
- 371 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb een stel programma's ooit gekregen van iemand die ze weer van internet heeft. Maar bij het unzippen moet ik een wachtwoord ingeven. Ik heb dat wel eens meer gehad. Was dat niet iets van "offshore" ? of zo ?
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo, Bij ieder bezoek moet ik mijn wachtwoord herstellen. Nadat ik deze heb hersteld kan ik die niet meer gebruiken bij een volgend bezoek. Ik krijg dan de melding dat het wachtwoord niet juist is. Is dit een bekend probleem? Groet, Richard
-
- 3 antwoorden
- 697 weergaven
-
-
Weet iemand het wachtwoord voor de files op de Engelse - anorak website? Ik ben het kwijt……………...
-
- 2 antwoorden
- 715 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 741 weergaven
- 1 follower
-
-
I wonder if anyone has copies of the following books by Hans Knot that they have a spare or no longer want. I will gladly pay for them. History of Radio Mi Amigo part 1 History of Radio Mi Amigo part 2 Historie van de zeezenders 1903-1973 Historie van de zeezenders 1974-1992 Any help would be most appreciated. Many thanks
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
I wonder can anyone help me with copies of volume 5 and 6 of Pirate Radio News covering from October 1973 October 1975. This was the newsletter produced by Hans Knot. I will happily pay for copies and postage for anyone that can help me. Many thanks Ian
-
- 1 antwoord
- 981 weergaven
-
-
Begin van de avond stak ik de barbeque aan om een octopus te grillen voor het avondeten. Terwijl de mussen dood van het dak vielen vroeg ik me af wat me bezielde om met dit weer boven een barbeque te gaan hangen. Enfin, door de rook ben ik inmiddels toe aan een douche maar de octopus met Griekse salade smaakte voortreffelijk...
-
- 11 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
In Canada kunnen ze er ook wat van. Station gaat uit de lucht terwijl de medewerkers van niks weten................................ [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 419 weergaven
- 1 follower
-
-
Afgelopen weekend meldde mijn vrouw dat de wasmachine (Bosch) niet meer werkte zoals het hoorde. Technisch als ze is had ze alles al uitgezocht en was ze tot de conclusie gekomen dat de verwarming niet werkte. Vandaag heeft ze op het Internet alles uitgezocht en er waren drie mogelijkheden : 1. verwarmingselement kapot. 2. NTC weerstand kapot. 3. relais uitgebrand. Vanavond heeft ze de voorkant van de wasmachine verwijderd en daaran mocht ik aan de slag met de multimeter. Al snel was duidelijk dat het element nog heel was, net als het PTC element (temperatuursensor). Op mijn aanraden heeft ze de voorkant weer dicht gemaakt en toen de bovenkant verwijderd. …
-
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
-