Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Vrienden, Ik heb een DVD en als ik daar een file van wil maken kan ik dat op m'n MacBook. Maar om die file op een Windows computer te afspelen wat is dan de slimste extensie? 1. mp4 2. m4v Juul Ik weet het niet.

• 2 antwoorden
    • 635 weergaven
  2. Started by Vincent,

Ik ben op zoek naar een voeding voor een Compaq Evo computer, type nummer van de voeding is 254608-001. Het betreft een 10 jaar oude computer die hier dienst doet als opname PC. Hopelijk heeft iemand er nog eentje over...

• 4 antwoorden
    • 634 weergaven
  3. Started by Juul,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 633 weergaven
  4. Started by Juul,

Ik ben al een tijdje doende om m'n persoonlijke archief "bij te werken", en kom daar toch wat aardige zaken tegen. Zo kom ik OR memo's tegen uit m'n TROS tijd die nog steeds het daglicht niet kunnen verdragen. hi. Wel erg leuk om het z.g.n. "afscheidsboek" te zien dat ik van de collega's kreeg toen ik m'n werkzame leven afsloot in 2002. Eindelijk heb ik dat maar eens gescand. Scheelt een hoop papier! Wel leuk om hier te laten zien de boodschap van de huidige Radio 2 zenderbaas Jurre Bosman.

• 1 antwoord
    • 632 weergaven
  5. Bron: MacFreak [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 632 weergaven
  6. Started by Juul,

Over Sgt Pepper van The Beatles. Waarschijnlijk had ie teveel gedronken denk ik. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 631 weergaven
  7. Gast
    Started by Gast,

Grote schoonmaak bij radio 390 en The Sound Auckland New Zealand sounds like Caroline 74-78. Ziehier http://pauljdehaan.wordpress.com/ Paul de Haan.

• 0 antwoorden
    • 629 weergaven
  8. Started by Vincent,

• 0 antwoorden
    • 629 weergaven
  9. gezocht Veronica opnamens The Rolling Stones Show met Sjaak Jorritsma Gr Ray

10. Started by Juul,

Is er iemand die het intv Lex in Nieuwe Revue van vorige week heeft? IVM copyrights kan een privé mail goed werken.

• 0 antwoorden
    • 628 weergaven
  11. Started by Rob Veld,

Op 67 jarige leeftijd is, mede-oprichter van Yes, Chris Squire overleden. R.I.P. Chris. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 628 weergaven
  12. Started by Theo PE1OPQ,

Vriendelijk dank alvast, Theo

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 627 weergaven
  13. Started by Vincent,

Vanaf woensdag 1 juni 2016 worden er geen nieuwe berichten meer opgeladen op Teletekst. Tot eind dit jaar zullen de pagina’s van Teletekst nog toegankelijk blijven en worden de kijkers er doorverwezen naar alternatieve kanalen. Teletekstpagina 888 blijft de bron voor alle ondertitels. Teletekst startte in 1980 als een vernieuwende informatiebron maar is vandaag ingehaald door andere nieuwskanalen zoals de websites en sociale media van Deredactie.be en Sporza.be. Bijgevolg is het gebruik van Teletekst de afgelopen jaren fors teruggelopen. Na het afsluiten van de nieuwe beheersovereenkomst, waarin Teletekst niet langer als opdracht staat, besliste VRT om Teletek…

• 0 antwoorden
    • 626 weergaven
  14. Started by peter,

Beste forumleden, sinds enige tijd heb ik bij de topic 'publieke omroep' steeds 2 items die vastgepind zijn en steeds bovenaan verschijnen. Is dat iets wat ik heb 'fout' gedaan en kan dit ongedaan gemaakt worden ? Groetjes en aan iedereen geweldige Kerstdagen en nog een geweldiger 2017 ! Peter

• 2 antwoorden
    • 624 weergaven
  15. Started by Juul,

bron: MacFreak. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 624 weergaven
  16. Als je net als ik "verslaafd" bent aan de Flower Power periode 1966- 1967 dan is deze 2 delige docu een must ! Het beschrijft nauwkeurig hoe de muziek scene was in die tijd. Je moet wel goed Engels-Amerikaans kunnen volgen maar dan is het ook prachtig. Geniet er van! [verborgen inhoud] Juul

17. Hier nog eenmaal de links naar alle foto's en bandopnames die Ben voor mij in der loop der jaren online heeft gezet. Alle rechten voor het materiaal liggen nu bij Ben. Er zijn nog onbekende foto's erbij gekommen van o.a. van Veronica's jubileumuitzending, het jaar en frequentie wet ik niet meer. Radio Paradijs Utrecht 1584 kHz, zender Montfoort VNR en later Talk Radio en het einde van Radio Kootwijk "gevierd" met een tentoonstelling en beurs. Het zijn vier foto albums in een collectie samengevat. FlickrHelmut Slawik's Radio VisualsThese are all the Radio related photo's of Helmut Slawik.

18. Started by Juul,

Ik ben de honderden foto's aan het nakijken en beschrijven en kwam deze 2 foto's tegen uit de collectie van Lex Harding, en hij maakte deze in de studio van de Stichting Top 40 op de Oude Enghweg in Hilversum. Het was 1975. Ik archiveer ze niet omdat het niet tot het Veronica zeezenderdomein behoort vandaar dat ik ze hier "vrijgeef". Wel met "©". Ik heb ze niet bewerkt,................geen tijd en geen zin.................................

19. Started by wim1958,

Vandaag kreeg ik het nieuws te horen dat orkest arrangeur Paul Buckmaster plotseling is overleden. Paul Buckmaster reken ik onder mijn grote muziekhelden. Hij maakte de schitterende orkest arrangementen op de albums van Elton John in zijn begin periode. Ook was hij verantwoordelijk voor de muzikale omlijsting van David Bowie s "Space Oddity" en Carly Simon s " You re So Vain" Omdat ik de man al jaren zo bewonder was het een eer toen hij mij als facebook vriend accepteerde en regelmatig op mijn vragen reageerde. Mijn meest favoriete nummer waar hij het orkestrale gedeelte voor maakte is van Nick Heyward. Toen ik Paul daar een tijd geleden aan herinnerd…

• 0 antwoorden
    • 620 weergaven
  20. Mede forum lid................"als ie daar nog tijd voor heeft" bron: Spreekbuis. [verborgen inhoud]

21. Muziek als dit is gemaakt door artificial intelligence klinkt mooi wat text betreft, maar zwaar over gemoduleerd. En dat over modulatie krijgen wij er met een groep niet uit. Heeft iemand hier enig idee hoe dit aan te pakken? daar mee kunnen wij weer rechten vrije muziek creeeren hi.

• Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 620 weergaven
  22. Started by Vincent,

Het Uur van de Wolf viert in 2015 zijn twintigste verjaardag en start dit feestelijke jaar met een volle popmaand in februari: muziekdocumentaires op donderdag- èn vrijdagavond. Van blues tot disco, van eigen bodem en internationaal, gloednieuwe uitzendingen en eerdere favorieten. De acht films omvatten alles bij elkaar zo’n zestig jaar popmuziek. do 5 februari, 23.00 uur - Nile Rodgers – Le Freak vr 6 februari, 23.00 uur - eware of Mr. Baker do 12 februari, 23.00 uur - Over grenzen - 40 jaar Nits (hh) vr 13 februari, 23.00 uur - Nick Cave – 20.000 Days on Earth do 19 februari, 23.00 uur - Stevie Wonder – Soul Genius (hh) vr 20 februari, 23.00 uur - Mr. Dynamit…

• 1 antwoord
    • 620 weergaven
  23. Started by Juul,

Via de website van het blad "The Goldmine" [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

24. Wat een hondenweer en dat voor 2 juni! Doe eens gek dacht ik bij mezelf...

25. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 616 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.