Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Harmen,

Ik kwam de afbeelding tegen op de facebookpagina van een forumlid. Wie o wie hoort hier niet thuis?

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  2. Started by Juul,

Heren en wellicht dames, Ik worstel even met m'n "newsreader" voor nieuwsgroepen. Ik ben "lid" van Hetnet en dat is onderdeel van KPN. Maar welke newsserver gebruiken jullie? Ik krijg het hier maar niet aan de praat. Een nwsreader heb ik wel voor m'n MAC. Juul

• 4 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  3. Started by Martin1968,

Vandaag hoorde ik in TROS Poster 'De geschiedenis an de popradio' weer dat fragment waarvan ik me al dertig jaar afvraag welke plaat er wordt ingestart. Het betreft één van de weinige opnames die mij bekend zijn van de Zweedse zeezender Radio Syd. Na de jingle wordt er een plaat gestart. Iemand enig idee welke? http://www3.zippyshare.com/v/6948682/file.html Martin

• 4 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  4. Started by Juul,

Ik vroeg mij net af, na een eeerdere mailwisseling met Vincent, welke tekstverwerker een ieder hier gebruikt? Ik heb hier Word -Office MAC 2004 en 2008. En natuurlijk zijn daar nog OpenOffice en LibreOffice. En sinds kort is er voor de MAC gebruikers nog een erg leuke: www.bean-osx.com. Deze laatste kan natuurlijk ook overweg met alle Windows formaten en is ook gratis. Juul

• 12 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  5. Started by Broozen,

Radioliefhebbers, Welke Nederlandse zangeres is dit (ook alweer)? Alvast bedankt voor je reactie. Benno

• 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  6. Started by Juul,

Geen idee , maar wel leuk...... http://www.destentor.nl/regio/deventer/welstand-eruit-over-veronica-in-lebuïnus-1.4149801?ns_campaign=red_nieuwsbrief&ns_mchannel=email&ns_source=23122013&ns_linkname=Welstand-eruit-over-'Veronica'-in-Lebuïnus

• 6 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  7. Started by Rob Veld,

Iedereen een gezond en gelukkig 2015 toegewenst. Rob Veld

• 4 antwoorden
    • 763 weergaven
  8. Started by Vincent,

Vandaag gaat hij weer van start, de Wereldhavendagen in Rotterdam. Een foto vanaf mijn werkplek:

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  9. Started by rien1959,

Afgelopen week had ik als opgaaf bij "Waar is dit" het oude gebouw van Werkspoor in Amsterdam genomen. Omdat ik daar vroeger als monteur regelmatig kwam en ik verder ook in treinen ben geinteresseerd, ben ik eens gaan zoeken wat er over dit bedrijf te vinden was. Dat bleek gelukkig heel veel te zijn en een filmpje wil ik jullie niet onthouden. Het gaat in dit geval over de NS 1200 locomotief. Deze film duurt maar liefst 30 minuten. De opbouw wordt volledig gevolgd, met de nadruk op het bouwen van de elektromotoren. Ik hoop dat jullie er net zo als ik van zullen smullen. Rien http://youtu.be/b78jc-zu4gQ

• 5 antwoorden
    • 3,3k weergaven
  10. Fanatieke Wetransfer gebruikers opgelet Vanaf Januari kan je bij Wetransfer nog maar 10 uploads per 30 dagen gratis doen.... Wil je er meer doen in die periode van 30 dagen dan moet je je aanmelden bij "Ultimate Wetransfer" en dat kost geld.... Ik ga na 1 Januari niets meer met Wetransfer doen, Pixeldrain ga ik voortaan gebruiken. Henk Kruize

11. Started by rien1959,

Enkele dagen geleden zat ik weer te spitten in mijn archieven en daar vond ik de What is love suite van de Collectors. Hij klonk best goed en ik besloot hem op een later tijdstip onder handen te nemen. Toen het zo ver was kon ik hem niet meer vinden ..(drank, dementie, korsakov ?) Dus toen maar eens op het internet van alles bij elkaar gesprokkeld. Maar het viel allemaal tegen, inclusief een uitvoering op de Tribute to the pirate stations. Die laatste liep gewoon vast op zijn vervorming. Geen idee wat daar mee is gebeurd. Vanavond vond ik gelukkig mijn eigen bestand weer en ben ik aan de slag gegaan. The Collectors - What is love (remaster) : http://www73.zippyshar…

• 6 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  12. Started by h.roos,

ik ben op zoek naar de orginele versie van 240024 van Hal Dorado als ik het goed heb is deze van de collectors.wie kan mij daar aan helpen.groetjes en alvast bedankt

• 12 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  13. Started by rien1959,

Een aantal jaren geleden heb ik me bezig gehouden met het in stereo opbouwen van Whirling, de tune die Ad Bouman gebruikte als achtergrond bij zijn ABTT. Met behulp van alle losse samples heb ik toen op 28 sporen alles gereconstrueerd en afgemixed. Dat was nogal een gedoe en de Meester zelf heeft zich er nog mee bemoeid, maar eigenlijk is het nooit echt naar mijn zin geworden. Misschien verwachtte ik wel teveel en dacht ik dat ik dat er meer mogelijk moest zijn. Het feit is dat het me niet los liet. Ondanks alle drukte van de laatste tijd nam ik me voor om alles nog eens door te nemen en eens goed te luisteren wat er voor mijn gevoel niet lekker zat. Afgelopen …

• 14 antwoorden
    • 3,6k weergaven
  14. Started by rien1959,

Terwijl ik mijn muziekarchief nog eens aan het doorspitten was kwam ik "A whiter shade of pale" tegen van Procol Harum. Voor mij nog steeds muziek waarbij de rillingen over mijn rug lopen. Waanzinnig goeie muziek die sinds 1974 zit vastgebakken in mijn diepste wezen. Terwijl ik het nummer nog eens beluisterde hoorde ik allerlei gekke foutjes in de opname en daarom besloot ik eens met alle software die ik had te kijken of er verbetering mogelijk was. Nou was het een mp3'tje en al snel viel dat door de mand. De digitale 'artefacten' waren niet van de lucht, maar toch was er iets bijzonders gaande. Na een originele cd opname te hebben gescoord heb ik de hele santekra…

• 14 antwoorden
    • 2k weergaven
  15. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Het is weer eens zover: in de nasleep van Irma zitten miljoenen huishouden in Florida zonder stroom. Hoe komt het toch dat Amerika zoveel bovengrondse elektriciteitsleidingen heeft? Dat wordt hier uitgelegd: https://www.volkskrant.nl/buitenland/stroom-en-storm-gaan-niet-samen-in-vs-waarom-waaien-elektriciteitskabels-keer-op-keer-kapot~a4516063/ Hoe dan ook, een legertje 'linemen' staat alweer klaar om de boel voor de zoveelste keer te repareren, en liefst zo snel mogelijk. Wat over enige tijd waarschijnlijk weer opnieuw moet gebeuren, en opnieuw. De samenleving is veranderd, technologieën hebben zich ontwikkeld, maar de taak van deze naamloze helde…

• 1 antwoord
    • 659 weergaven
  16. Started by Harmen,

Ik dacht dat ik taalkundig redelijk onderlegd ben, maar van dit bericht op nu.nl kan ik geen chocola maken. Ik mag hopen dat dit niet het schoolvoorbeeld is van wat de school voor journalistiek aflevert. http://mobiel.nu.nl/tech/2966391/nederlands-screenshot-offline-gehaald-via-amerikaans-recht.html

• 6 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  17. Gast Floyd63
    Started by Gast Floyd63,

Ik ben al sinds mijn 9de in radio geïnteresseerd. Vanaf het moment dat ik mij 1e transistorradio kreeg. Eigenlijk luisterde ik vanaf het moment dat ik de zeezender Veronica ontdekte, ik was toen 10, alleen nog daarna en af en toe naar de zeezender Radio Noordzee. Wat ik mij ook nog herinner was dat ik af en toe extra vroeg opstond om de tune van Radio Noordzee (man of action) te kunnen horen. Luisteren naar de zeezenders was in het gebied waar ik destijds woonde (Oost-Groningen) een hele opgave want de ontvangst was minimaal. Het verdwijnen van Veronica herinner ik mij ook nog heel goed. Op het moment dat er ruis klonk wilde ik niet geloven dat de zender er niet meer was…

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  18. Started by Bertus Biervilt,

Dag allen. Al jaren lid van http://forum.offshoreradio.org en http://www.offshoreradio.org en een hele grote verzameling radio-opnames inmiddels. Ook al maak ik dan zelf al sinds 2000 geen radio meer, ik blijf zeer geïnteresseerd. Ik heb ooit een overzicht gemaakt van 15 jaar ziekenomroep (deze: http://nl.wikipedia.org/wiki/Studio_'73 ) en daarvoor veel oudmedewerkers bezocht voor oude opnames, waaronder Hans Knot. En liet die nou 'toevallig' een zolder vol oude zeezenderopnames hebben. Leuk. Interesse (verder) gewekt. Later ben ik een 120-delige radioserie begonnen, De Maanden 70, over de jaren 70, met daarin veel oude opnames. Bertus Biervilt was de ho…

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  19. Started by Juul,

"Wie had dat ooit gedacht....." De Vereniging Veronica, die een belang, 10%, neemt in NRC . Ik denk toch dat Rob Out zich helemaal rot lacht daar boven. http://www.villamedia.nl/nieuws/bericht/overname-nrc-bijna-rond/#When:07:26:25Z

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  20. Started by Juul,

Wie heeft voor mij een You Tube link van de Ierse band "The core" ???? met "radio" Prachtig nummer. Juul

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  21. Started by Vincent,

Bijna 50 jaar geleden stond onderstaand stukje in de TelPost, een promotieblad van Telstar / Johnny Hoes. Michèle woont bij ons in de wijk en mijn vrouw heeft de laatste weken regelmatig contact met haar. Nu zijn wij voor haar op zoek naar het nummer wat zij toendertijd op plaat heeft uitgebracht. Zelf heeft ze niets meer. Is er iemand die een opname heeft van deze single?

• 7 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  22. Started by Harm,

Na de harde schijf perikelen van 2 weken geleden zijn de tranen opgedroogd en ben ik toegekomen aan een inventarisatie. Onderstaande lijst is verre van compleet want niets stond geregistreerd. In de meeste gevallen gaat het om zeezender gerelateerde muziek die als tune of jingle zijn gebruikt. Ik zou enorm geholpen zijn met een MP3 van minimaal 256Kbps. 01 Brian Auger - A kind of lovin' 02 Dave 'Baby' Cortez - Rinky Dink 03 Strawbs - Ah me, Ah my 04 Teach in - Old friends 05 Sly & the family stone - It's a family affair 06 Het nummer dat gebruikt werd voor de 'drie in één' jingles met Lex, prijs drie in één enz.

23. Started by FrankV,

Hallo, Wie heeft er een idee welke zanger(es) er op deze foto staat. Het lijkt me wel een vrouw, maar je weet nooit 🙂 ... Bedankt alvast voor jullie hulp. Mvg, Frank

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 689 weergaven
  24. Started by JanDoet,

We zoeken de artiest en titel van deze tune, ooit gebruikt bij een lokaal radiostation of piraat, welke weten we niet meer. Waarschijnlijk zijn er stukken geplakt en geknipt, we komen er niet uit, ik dacht zelf eerst iets van The Fireballs, maar weet niet welk nummer. Andere gedachten waren The Hurricanes of Shadows, maar die zijn het niet. Ben benieuwd naar de reacties, ook Wim Vriezen van de Muziekkelder in Doetinchem is er zeer benieuwd naar. Dit is de tune: http://www.mijnbestand.nl/share.php?key=B7O7ZTYUOGRT Jandoet

• 10 antwoorden
    • 3k weergaven
  25. Started by Harm,

Wellicht meer een vraag voor de eerste zeezendergeneratie maar je weet nooit. Bijgaand een fragment van de tune die ik zoek. De instrumentale 'Sangria' jingle krijg je cadeau... Wie maakt me blij?! http://www.mediafire.com/?wdm7zb46709hphn

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.