Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Wie kent dit nummer nou niet? [verborgen inhoud]

2. Meindert van der Meulen maakte een oude VHS digitaal. Een leader gemaakt speciaal voor NOB medewerkers uit 1992. [verborgen inhoud]

3. Started by Everton,

Zanger, oprichter en gezicht van de Engelse Synthipopformatie Visage, Steve Strange, is 12-02-2015 overleden aan hartfalen. Visage had in 1981 een wonderschone hit met 'Fade to grey'. Steve Strange werd 55 jaar oud. Greetz, Everton

• 0 antwoorden
    • 612 weergaven
  4. Ik heb er nog 8 oude boeken over en hier liggen. Nr. 1, 2, 3, 5, 6, 9, 10 en 12. Iemand interesse?

5. Zouden we er na de komende verkiezingen nog ooit iets van horen? Ik weet het antwoord wel........ [verborgen inhoud] Juul - wonende in zo'n buitengebied.

• 0 antwoorden
    • 608 weergaven
  6. Started by Marcel H,

Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar. Is er toevallig iemand die de top 100 van 2024 heeft opgenomen? Uitgezonden door Qmusic op 1 Januari 2025, tussen 11.00 en 18.00 uur. MarcelH

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 606 weergaven
  7. Started by Juul,

Voor als het slecht weer is en je niet in de tuin ( indien aanwezig ) kunt werken: Eerst maar eens een Amerikaans bandje. Ik hield wel van die soms vage West coast muziek. En die platen hadden we voldoende voor handen bij Veronica. De discotheek was een "Walhalla" Alles rechtstreeks uit de USA en vaak werd het hier niet eens uitgebracht. BBC The Richest Songs in the World Steve Winwood - English Soul (BBC 4 Documentary) The Yardbirds Story The Yardbirds BBC Documentary 1996 (Pt 1 of 2) …

8. Started by Juul,

Leuk, Ik zag net dat oud omroep collega (AVRO) Koop Geersing is toegetreden tot dit forum. Welkom, Koop. groet, Juul

9. Started by Andree,

van hun twitter account, WRTH - Radio & TV @WRTHinfo · 1 u After 24 years of UK based publishing, we announce the very last WRTH (2022 edition) has just been published. Buy from http://wrth.com Thanks to everyone involved over the years, and '73' from the publishing & editorial teams. #radio #dx #swl #shortwave #hamradio #bcl #tv

• 1 antwoord
    • 603 weergaven
  10. Started by Ben,

[verborgen inhoud] Ze was dé favoriet van m'n tekenleraar op de HBS. Soms mocht de radio aan tijdens tekenles (in 1971 op RNI) en als dan Melanie werd gedraaid ging-ie harder.

• Bedankt
      • Treurig
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 602 weergaven
  11. Started by Juul,

Erg leuk om te zien. Vele collega's die nu ook met pensioen zijn....... [verborgen inhoud] En nog een filmpje:

• 0 antwoorden
    • 601 weergaven
  12. Started by rien1959,

Wat een gezeur over kankerverwekkende korrels in het kunstgras. Zo er nou echt niemand wakker worden hier in dit kikkerland ? Zouden we niet weer echt gras gaan gebruiken in plaats van al die kunst rommel ? Ik heb vanochtend even een poster in elkaar geknutseld en op Facebook gepleurd. Kijk maar wat je er mee doet. Voor mijn part verspreidt je hem. Rien, die het even kwijt moest.

• 0 antwoorden
    • 599 weergaven
  13. Started by Juul,

Bron: "Televaag" [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 599 weergaven
  14. Started by Juul,

In m'n vorige woonplaats, Ketelhaven- Gemeente Dronten heb ik al eens gezien hoe Rijkswaterstaat het "IJsseloog" maakte. ( [verborgen inhoud] ) Zand opspuiten in het Ketelmeer en zo ontstond een prachtig eiland waar in dat geval slib uit rivieren werd opgeslagen. Nu doen ze het weer en ontstaan er in het IJsselmeer de z.g. "Marker Wadden". Een prachtige video :

15. Started by Vincent,

Rod Stewart vertelt vrijdag 16 oktober in College Tour over zijn grote wens om, voordat hij stopt met zijn carrière, nog één grote American Songbook tour te doen, waarbij hij graag de prestigieuze concertzalen als de Carnegie Hall en de Royal Albert Hall zou willen aandoen. Daarnaast spreekt Rod Stewart in College Tour over zijn liefde voor voetbal, het schrijven van liedjes, Justin Bieber en de talentenjacht The Voice. De uitzending van College Tour is aanstaande vrijdag 16 oktober om 20.25 uur te zien bij de NTR op NPO 3. Justin Bieber Volgens Rod Stewart zijn er bepaalde mannelijke artiesten zijn die té hard hun best doen om een ‘bad boy’ te zijn. Als Twan Huys de na…

• 0 antwoorden
    • 597 weergaven
  16. Started by Juul,

Eén van mij helden. En ik ben bijna een leeftijd genoot................................... In de zomer van 1967 was ik met een vriendin aan het zwemmen in Loosdrecht en hoorde ik Good Vibrations steeds op de radio. Terwijl de single al maanden uit was. De originele USA single heb ik nog steeds uit de Veronica discotheek. Brian Wilson, brein achter legen...Brian Wilson, brein achter legendarische band The Beach B...Hij wordt gezien als het brein achter The Beach Boys, die in de jaren 60 en 70 de grootste successen boekten.Ik zal 'em altijd blijven herinneren als ik ze op de radio hoorde, vandaar deze ode aan de radio. Bron: vrt [verborgen inhoud]

17. Started by Juul,

Erg mooi om mee te "spelen" [verborgen inhoud]

18. Uitzending: zaterdag 19 december, 22.15 uur op NPO 3 Op zaterdag 19 december zendt de NTR de registratie uit van het verplaatste U2-concert in Parijs dat gepland stond op vrijdag 13 november, de avond van de aanslagen. Oorspronkelijk had U2 het plan om hun optreden op 13 november vanuit Parijs live uit te zenden op HBO. Maar het liep anders. Bezig met hun repetities voor de liveshow, werd de stad opgeschrikt door de aanslagen. De optredens werden afgelast. U2 wilde zo snel mogelijk terug naar Parijs. Zij traden 6 en 7 december op in een heel speciale show. Het concert van 7 december werd live uitgezonden op HBO e…

• 0 antwoorden
    • 594 weergaven
  19. Started by Juul,

Afgelopen donderdag nacht 24.00 - 01.00 uur, was Ruud de Wild te gast bij Ruud de Wild bij "Nooit meer slapen....". We hoorden Ruud eens op een erg andere manier. Erg mooi.

20. Started by Juul,

Niet lang geleden kreeg ik het verzoek om tbv een boekje met de titel "Wij van jaargang 1965" een foto ter beschikking te stellen van de Norderney. Geschiedkundige, zelf benoemd, als ik ben voldeed ik daar met bronvermelding graag aan. Afgelopen week kreeg ik een present exemplaar in de brievenbus. En wat is dat leuk zeg! Van heel veel jaren is er een boekje. Een feest der herkenning. Bij RTV Oost maakten ze daar een item over kijk maar:

• 0 antwoorden
    • 590 weergaven
  21. Started by Vincent,

Toetsenist Keith Emerson, mede-oprichter van de popgroep Emerson, Lake and Palmer is overleden. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 589 weergaven
  22. Started by Juul,

Het is weer geweldig: [verborgen inhoud]

23. Started by Richard079,

Beste leden van dit Internet Radioc@fe, Ik ben Richard, 42 jaartjes 'jong' en kom uit Zoetermeer. Begin jaren tachtig ben ik besmet geraakt met het jinglevirus mede dankzij de vele lokale piraten die toen uitzonden. Noem het iets van jeugdsentiment, maar het is vooral die radioperiode die grote indruk op me heeft gemaakt. Met een 8 elements richtantenne ontving ik stations uit alle hoeken uit het land en nam hiervan uren aan radioprogramma's, jingles en radioreclames op cassettebandjes op. Na een aantal verhuizingen is de doos met al deze cassettes verloren gegaan, iets waar ik tot op de dag van vandaag enorm veel spijt van heb. De jinglehobby heeft een aantal jaren …

• 2 antwoorden
    • 587 weergaven
  24. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Altijd verrassend, die jaarlijkse top 2000... [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 586 weergaven
  25. Started by Vincent,

De jaarlijkse Radiotag in Erkrath, Duitsland: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 586 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.