Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Will Stevens,

Aardige column: [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 503 weergaven
  2. Ik ben aan het opruimen, wissen dus, om meer ruimte te maken op m'n HD's. Hier een radio docu uiy m'n Poster tijd van the Allman Brothers-Eat a peach in the studio. [verborgen inhoud]

3. Started by Andree,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 502 weergaven
  4. Started by Helmut,

Mijn radiotijd in België is nu afgelopen. Het Hotel/Restaurant Baraque Michel wordt nu verkocht. Bijna 45 jaar illegaal uitzenden vanuit het natuur beschermd gebied de Hoge Venen is nu voorbij. Misschien heeft ja iemand in der loop der jaren een van de zenders ontvangen.... The day the music died... Am 4. Juli wurden die Sender (nach Radio Rock Revolution jetzt Radio Paradise) im Hotel Baraque Michel nach fast 45 Jahren wohl für immer ausgeschaltet. Stationsgründer Helmut Peters hielt nach der (etwas erweiterten und nun auch den Ostbelgischen Rundfunk berücksichtigenden) "The end of an era"-Schleife von Stephan Kaiser und mir noch eine kleine Abschiedsrede, dann war der c…

5. Started by Cas,

Ik vraag me al een tijdje af hoe het met Martinja is, heb hem al een poos niet gezien op het forum. Bekend is dat hij ziek is. Mis hem wel met het aanbieden van zoveel moois. Groet, Cas

6. Started by jan V,

Hierbij wens ik jullie allemaal fijne feestdagen en een voorspoedig 2026 gr jan V

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 494 weergaven
  7. Started by Juul,

[verborgen inhoud]

8. Nog een radio docu. Alan Parsons over zijn album uit 1977 "I Robot" [verborgen inhoud]

9. Started by Theo PE1OPQ,

[verborgen inhoud] En weer een icoon is ons ontvallen, Jacques rust zacht. Theo

• 0 antwoorden
    • 491 weergaven
  10. bron: NOS [verborgen inhoud]

11. Started by Juul,

Ik kwam in de plakboeken (zie mijn eerdere post) een aardig artikel tegen over de 'toekomst van de popmuziek. Dor Skip Voogd en Peter Schröder van Hitweek. We hebben het dan over 9 december 1967.

12. Started by Juul,

Dit kwam ik tegen in de knipsel krant gedateerd 20 oktober 1967. Her nieuwe riool van Den Haag kwam in zee uit oner - bij de Norderney- Veronica. Zou het er nog liggen?

13. Started by Juul,

bron: Leeuwarder Courant [verborgen inhoud]

14. Started by Theo PE1OPQ,

RTV Drenthe heeft een goed overzicht gemaakt over de piraten. Leuk is te zien dat het allemaal jonge mensen zijn, niets grijze koppen zoals je bij zendamateurs veel ziet. Theo

15. Started by Ben,

Over 't algemeen is Wolfman Jack iemand, die aan drie woorden niet genoeg heeft. Maar hier blijkbaar wel op 2:44:

• Bedankt
      • Vind ik leuk
      • Haha
    • 8 antwoorden
    • 473 weergaven
  16. bron: BBC [verborgen inhoud]

17. Started by Andree,

Er is tot 31-12-2023 een speciaal evenementen station in de lucht op de Amateur banden, die viert dat RTL Luxemburg 90 jaar bestaat, callsign LX90RTL. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 460 weergaven
  18. Started by Vincent,

Vanmiddag werd bekend dat een van mijn favoriete artiesten is overleden: Chris Rea. In december is hij vaak op de radio te horen met [verborgen inhoud]. Maar het onderstaande nummer werd bij de start van Radio Caroline in Pasen 1979 gebruikt voor de opening.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 459 weergaven
  19. Gast Mediapages
    Started by Gast Mediapages,

[verborgen inhoud]Radio DJ Carl Kingston is op 12 september overleden. Dat meldt zijn zoon Andrew op Facebook. Op 7 september 2024 was Carl Kingston nog aan boord van de Ross Revenge voor extra uitzendingen live vanaf het zendschip in het kader van de herstart van de uitzendingen in 1983 van Radio Caroline. Carl verzorgde radio-uitzendingen in tientallen landen in Europa alsook de Verenigde Staten. Carl was te horen op zee bij de Voice of Peace, in het programma van Peter van Dam op Mi Amigo en in 1983-84 bij Radio Caroline. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 451 weergaven
  20. De enige videoclip, die ik kende, was van Toppop, maar deze is de échte mét de Wolfman himself!

21. Started by Juul,

bron: Telegraaf [verborgen inhoud] bron: RTL [verborgen inhoud]

22. Gast Mediapages

[verborgen inhoud]Jos Leijgraaff is afgelopen donderdag 22 augustus in zijn woonplaats Nieuwegein overleden. Dat meldt Hans Knot. Begin jaren tachtig was Jos actief bij de organisatie van Radio Delmare, vooral met het Delmare Magazine. Later in de jaren ’80 raakte Jos betrokken bij het Freewave Media Magazine, een uitgave van de Stichting Media Communicatie (SMC). Hij verzorgde vele jaren de layout van het toen driewekelijkse tijdschrift, dat momenteel nog steeds bestaat als het digitale online magazine Freewave Nostalgie. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 441 weergaven
  23. Started by Martin1968,

Je hebt het vast wel gezien, bovenin je beeld... Wat doen we? Steunen we Radiotrepfunt? 😉

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 441 weergaven
  24. Ik ben op zoek naar een artikel, dat in Veronica Magazine zou hebben gestaan rond de Kerst in 1975, over een playbackshow, georganiseerd onder andere door een jongedame met de naam Patricia. Heeft één van jullie dat artikel voor me?

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 9 antwoorden
    • 429 weergaven
  25. Gast Mediapages

[verborgen inhoud]Op 31 augustus en 1 september organiseerde Museum RockArt in Hoek van Holland het ‘Zeezender Weekend’ omdat het 50 jaar geleden was dat Veronica, Noordzee en Atlantis uit de lucht moesten. Op zaterdag waren o.a. oud Veronica medewerkers Juul Geleick en Jaap Borst aanwezig in RockArt om herinneringen op te halen. Op 1 september zond Radio Extra Gold de Zeezender Top 74 live uit vanuit het museum. In RockArt staan 2 Veronica studio’s en sinds kort het grootste model van de Norderney. Bekijk nu de foto’s. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 428 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.