Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. De internetverbinding via KPN lag er dinsdagmiddag om 14.38 uur weer eens uit, waardoor ik de opname van de top 500 op Q Music (nl) voor de rest van de middag heb gemist. Is er wellicht iemand op dit forum die het wel gelukt is deze opname te maken en bereid is deze aan mij beschikbaar te stellen? Alvast hartelijk dank! Gr, Melle

• 0 antwoorden
    • 591 weergaven
  2. Gast marcolaag
    Started by Gast marcolaag,

Goedemorgen, ik ben Marco Lagerwerf en ben sinds net nieuw op dit forum. Ik ben al langere tijd lid van het Offshore radio forum, via een tip kwam ik hier terecht. Ik vind het zelf erg leuk om oude radio opnames (hitlijsten, jaarmixen) te verzamelen en hoop daar binnenkort ook wat van te posten. Ik hoop ook op dit forum wat mooie opnames te kunnen vinden! Met vr.gr., Marco

• 2 antwoorden
    • 586 weergaven
  3. Started by Juul,

Dit kwam ik tegen. Erg mooi en wat een keuze: [verborgen inhoud]

4. Ruud was ook degene die de Veronica jingles in 1970 van Marian Garringa in eerste instantie opnam in de Phonogram studio in de Hilversumse Honingstraat. We waren met de mix niet tevreden. "te netjes" En Ad Bouman heeft de mix "over gedaan" bron: de Gooi en Eemlander. [verborgen inhoud]

5. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Ik ben Rob 48 jaar oud. Mijn hobbies zijn, zendamateur, fotografie, mijn katten, de lokale omroep, offshoreradio en het internet, en nog veel meer. Ik woon al mijn mijn leven in Dordrecht. Ik draai zelf ook een radioprogramma bij internetradio www.Radio078.fm

• 3 antwoorden
    • 580 weergaven
  6. Started by Theo PE1OPQ,

De verhalen over Veronica worden na verloop van de jaren steeds mooier gemaakt. Ik las dit in een FaceBook groep: 66 jaar geleden begon het allemaal. Op 198 meter in de middengolf, op FM en op de 33 meterband in de korte golf beginnen op 21 april 1960 de uitzendingen van Radio Veronica. De zender is eigendom van de VRON (Vereniging Radio Omroep Nederland). Deze vereniging is op 15 oktober 1959 in Hotel Krasnapolsky in Amsterdam opgericht tijdens een vergadering van ontevreden radiohandelaren. Daar merkte ik op dat het verhaal waarschijnlijk uit de AI duim is aangevuld? Maar nee hoor, zo is het echt gegaan kreeg ik te horen. Tja waarom wist ik dit dan niet vraag ik mij af …

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 12 antwoorden
    • 571 weergaven
  7. Started by Cas,

Ik vraag me al een tijdje af hoe het met Martinja is, heb hem al een poos niet gezien op het forum. Bekend is dat hij ziek is. Mis hem wel met het aanbieden van zoveel moois. Groet, Cas

8. Started by Juul,

bron: BBC [verborgen inhoud]

9. Started by Andree,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 563 weergaven
  10. Leuke podcast van ruim 35 minuten over de jeugd van Jan Wolkers in Oegstgeest. Literair werkje maar dan in audio 😉 de-periode-van-het-leven-van-jan-wolkers-in-oegstgeest-door-onno-blom.mp3 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 563 weergaven
  11. Started by Vincent,

Vanmiddag werd bekend dat een van mijn favoriete artiesten is overleden: Chris Rea. In december is hij vaak op de radio te horen met [verborgen inhoud]. Maar het onderstaande nummer werd bij de start van Radio Caroline in Pasen 1979 gebruikt voor de opening.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 561 weergaven
  12. [verborgen inhoud]

13. Started by Juul,

Gevonden op Internet. Meer info heb ik niet.(helaas) [verborgen inhoud]

14. Started by Juul,

bron: Leeuwarder Courant [verborgen inhoud]

15. Started by Juul,

Grappig om te lezen. bron: de tweede kmaer [verborgen inhoud]

16. Started by Helmut,

Veronica vroeger en nu... Deze Erres Radio van 1972 is de enige bekende van alle radio's met Zeezenders op de schaal waar RNI op de vinden is, en een van de wenige waar Veronica al op 538 meter staat. Deze radio is het laatste jaar nog aangeboden op Marktplaats. Links zie verder in deze threat/faden.

17. Started by Juul,

Vond ik in ShortWaveMagazine. Iemand die weet wie deze dj is- was? [verborgen inhoud]

18. Started by Juul,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 551 weergaven
  19. Gast Paul

Als je nog een leuk dagtripje zoekt voor in de zomermaanden: tot oktober is in het Haarlemse Teylermuseum een tentoonstelling te zien over de geschiedenis van de muziekapparaten, van de allereerste fonografen en radio's tot en met de mobieltjes en de streamingdiensten van nu. Meer info: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 550 weergaven
  20. Started by Will Stevens,

Aardige column: [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 550 weergaven
  21. Started by Juul,

Dit kwam ik tegen in de knipsel krant gedateerd 20 oktober 1967. Her nieuwe riool van Den Haag kwam in zee uit oner - bij de Norderney- Veronica. Zou het er nog liggen?

22. Started by Juul,

[verborgen inhoud]

23. Ik ben aan het opruimen, wissen dus, om meer ruimte te maken op m'n HD's. Hier een radio docu uiy m'n Poster tijd van the Allman Brothers-Eat a peach in the studio. [verborgen inhoud]

24. Started by Juul,

Ik kwam in de plakboeken (zie mijn eerdere post) een aardig artikel tegen over de 'toekomst van de popmuziek. Dor Skip Voogd en Peter Schröder van Hitweek. We hebben het dan over 9 december 1967.

25. Started by Theo PE1OPQ,

RTV Drenthe heeft een goed overzicht gemaakt over de piraten. Leuk is te zien dat het allemaal jonge mensen zijn, niets grijze koppen zoals je bij zendamateurs veel ziet. Theo

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.