Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Henk-Anna Loog,

Vandaag benieuwd naar de maandelijkse update van De Pirate radiohall of fame..... maar ik denk dat ze hun beveiliging niet op orde hebben. Dit is het resultaat... (was vorig jaar ook een aantal dagen) Henk Kruize

2. Gast Mediapages
    Started by Gast Mediapages,

Het online radiostation KL85 zendt iedere week 17 uur aan historische zeezender programma's uit onder de noemer ‘Zeezender Tijd’. Een deel van die programma’s worden iedere week herhaald in de nacht van zaterdag op zondag met als titel ‘Zeezender Nacht’. De samenstelling van ‘Zeezender Tijd’ is in handen van Bert Ree. Bert was in het verleden o.a. de Belgische uitgever van Caroline Radio Nieuws. Bert Ree stuurt ons iedere week een overzicht van de zeezender programma's van de komende week. Dit is het overzicht van 7 september t/m 15 september. Bekijk het volledige artikel

• 0 antwoorden
    • 441 weergaven
  3. Goedendag allen, Ik heb een groot aantal opnamen die ik graag bewaar en beluister. Heb mijzelf tot doel gesteld, dat het totaal daarvan niet over de 3Tb heen moet gaan want het wordt teveel. En bewaren om het bewaren doe ik niet meer. Dus voorjaarszomerschoonmaak. Het is teveel om het allemaal apart aan te bieden, dus hierbij wederom in deze 5e batch alles in 1x. Er komt nog meer. Link is 30 dagen geldig na 22 juni 2026, daarna is het foetsie (en ik heb het dan ook niet meer). ((geen garantie, dit is wat Swisstransfer zegt, maar ik zou niet te lang wachten met downloaden gezien eerdere ervaringen)) Dus zit er wat bij, doe dan je voordeel ermee. Het is erg veel uitzoekwerk…

4. Gast Mediapages

Het online radiostation KL85 zendt iedere week 17 uur aan historische zeezender programma's uit onder de noemer ‘Zeezender Tijd’. Een deel van die programma’s worden iedere week herhaald in de nacht van zaterdag op zondag met als titel ‘Zeezender Nacht’. De samenstelling van ‘Zeezender Tijd’ is in handen van Bert Ree. Bert was in het verleden o.a. de Belgische uitgever van Caroline Radio Nieuws. Bert Ree stuurt ons iedere week een overzicht van de zeezender programma's van de komende week. Dit is het overzicht van 31 augustus t/m 8 september. Bekijk het volledige artikel

• 0 antwoorden
    • 435 weergaven
  5. Started by Ben,

Deze foto's komen uit het archief van Rob Olthof. Je ziet hier, naast wat andere foto's, een aantal foto's van Randstad TV, een TV piraat in Amsterdam in de jaren '80. https://flic.kr/s/aHBqjCft2Q Het is geen radio onderwerp maar mogelijk wel interessant voor de forum bezoekers. Al is het alleen maar vanwege de apparatuur en de soldeerbout 😉

• 0 antwoorden
    • 435 weergaven
  6. Started by ruudam,

Het schijnt dat niemand weet dat politiek activist tegen het establishment, Nigel Farage, Lagerhuis lid was van de plaats waar in het verleden behoorlijk tegen het establishment werd aan geschopt.Want als er iets anti het establishment was dan waren het wel de Pirates of off shore zenders als London en Caroline. En laat die nou net bij Clacton voor de kust hebben gelegen, eigenlijk het nabije Frinton on Sea. Niemand heeft het erover in de media, vreemd genoeg refereerd Farage daar zelf ook niet aan.

• Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 425 weergaven
  7. Gast
    Started by Gast,

Dag allemaal, Bij het digitaliseren van mijn radio archief, kwam ik een FM fragment uit Denemarken tegen van een opname , die ik gemaakt moet hebben rond 1986. Radio uit Denemarken was niet vaak te horen op de FM band in Nederland. Er waren kennelijk die dag "condities". Waarom plaats ik dit op Trefpunt. Het liedje spreekt mij aan. Drunken Sailor met engels en deense tekst. Wat ik ook heb geprobeerd, ik kan de band of het orkest, die dit liedje heeft uitgevoerd niet vinden. Wellicht lukt het 1 van jullie wel.. Met vriendelijke groet, Raymond

8. Started by Andree,

De website van de Britse dx club is geupdated met de nieuwe a25 lijsten, https://bdxc.org.uk/articles.html

• 1 antwoord
    • 418 weergaven
  9. Gast Mediapages

Het online radiostation KL85 zendt iedere week 17 uur aan historische zeezender programma's uit onder de noemer ‘Zeezender Tijd’. Een deel van die programma’s worden iedere week herhaald in de nacht van zaterdag op zondag met als titel ‘Zeezender Nacht’. De samenstelling van ‘Zeezender Tijd’ is in handen van Bert Ree. Bert was in het verleden o.a. de Belgische uitgever van Caroline Radio Nieuws. Bert Ree stuurt ons iedere week een overzicht van de zeezender programma's van de komende week. Dit is het overzicht van 22 september t/m 29 september. Bekijk het volledige artikel

• 0 antwoorden
    • 415 weergaven
  10. Started by Ben,

Ik las dat de communicatie tussen de Artemis II en de aarde via radiosignalen maar ook via laser gaat. Dat laatste lijkt me toch wel bijzonder omdat een laserstraal een best wel kleine diameter heeft. Wie van de radio experts weet of laser inderdaad voor communicatie doeleinden gebruikt wordt? Ik geniet wel van de prachtige foto's, die uit de Artemis II komen. Deze is met dezelfde fotocamera gemaakt als ik ook heb (de Nikon Z9). Copyright : NASA Johnson Hier staan nog meer foto's :

• Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 413 weergaven
  11. Gast Mediapages

Op zaterdag 31 augustus werd er op een stampvol Veronica schip de Norderney stil gestaan bij het uit de lucht gaan van Veronica 50 jaar geleden. Met een live uitzending van 192 Radio, live reportages voor Radio 5, optredens van Rudy Bennet en Ben Cramer, verslagen voor o.a. SBS Shownieuws en NH Nieuws, het originele Veronica 538 zendkristal, het laatste Veronica uur en heel veel voormalig (zeezender-) DJ’s. MediaPages was erbij en maakte een fotoreportage. Het videoverslag volgt binnenkort. Bekijk het volledige artikel

• 0 antwoorden
    • 405 weergaven
  12. Started by Juul,

Herman Dales is vandaag jarig. Veel opnamen hier komen uit zijn archief. Ik heb erg veel mooie programma's met hem gemaakt. Dit is een foto genomen in ECK3 in het muziekpaviljoen in de jaren 80. Vlnr. Herman en Juul

13. bron; NOS Wild Romance-gitarist Dany Ladem...Wild Romance-gitarist Dany Lademacher (75) overledenDe Belgische gitarist was in Nederland vooral bekend als de gitarist van Herman Brood.

14. Ik ben bezig een aantal negatieven, die Helmut op 10 oktober 1994 aan boord van de Communicator maakte, te digitaliseren en zie daar deze persoon aan boord (rechts op de foto): Ik vraag me af of dit soms Wolter Kroes is. Wie weet het?

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 397 weergaven
  15. bron: LA Times https://www.latimes.com/california/story/2024-12-26/dtla-vacant-building-fire bron: NOS nieuws https://nos.nl/artikel/2549791-iconische-morrison-hotel-uitgebrand-bekend-van-albumhoes-the-doors

16. bron: RTE (Ierse Omroep) RTE.ieNew Rolling Stones album to feature Paul McCartneyThe Rolling Stones' new album Foreign Tongues will feature appearances from Paul McCartney and The Cure frontman Robert Smith.

17. Bij toeval kwam ik dit tegen op youtube: Björn Skifs, 76 jaar jong, met achtergrondkoor en orkest zingt deze hit uit 1974 nog een keer, met op de voorste rij in het publiek leden van het koninklijk huis. Ik vond en vind de uitvoering van Blue Swede nog steeds een genot om naar te luisteren, die in 1974 op de AFN helemaal geweldig klonk door die "pompende" sound processing.

• 0 antwoorden
    • 392 weergaven
  18. Goedendag allen, Ik heb een groot aantal opnamen die ik graag bewaar en beluister. Heb mijzelf tot doel gesteld, dat het totaal daarvan niet over de 3Tb heen moet gaan want het wordt teveel. En bewaren om het bewaren doe ik niet meer. Dus voorjaarszomerschoonmaak. Het is teveel om het allemaal apart aan te bieden, dus hierbij wederom in deze 6e batch alles in 1x. Er komt nog meer, maar het eind is in zicht. Hierna nog 1 batch. Dan is het op en de HDD/map leeg. Link is 30 dagen geldig na 22 juni 2026, daarna is het foetsie (en ik heb het dan ook niet meer). ((geen garantie, dit is wat Swisstransfer zegt, maar ik zou niet te lang wachten met downloaden gezien eerdere ervari…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 383 weergaven
  19. bron; Gooi en Eemlander. https://www.gooieneemlander.nl/regio/gooi-en-eemland/te-koop-de-hilversumse-villa-waar-golden-earring-en-shocking-blue-kind-aan-huis-waren/74347272.html?utm_source=gooieneemlander&utm_medium=newsletter&utm_campaign=ge_middagupdate_v2&utm_content=ARTICLES_Te+koop%3A+de+Hilversumse+villa+waar+Golden+Earring+en+Shocking+Blue+kind+aan+huis+waren&utm_term=20250630_1441_NB_GE_MIDDAGUPDATE_V2&emailsk=783B7B42C605FD42D5CAD7B2D9F67F1C4AEF167B38F9BC07DB6B9C0B0C7C374B Of: https://www.fundainbusiness.nl/kantoor/hilversum/object-43813587-alexanderlaan-2/

20. Afgelopen week overleed Pim ter Linde. Pim was een markante plugger die vanaf de eind jaren 60 bij Veronica over de vloer kwam om platen te pluggen. In het februari nummer uit 1972 van het Veronica blad staat een mooi interview met hem. Pim was getrouwd met zangeres Ciska Peters. En in de Gooi en Eemlander een "herdenking" https://www.gooieneemlander.nl/regio/gooi-en-eemland/larense-artiestenmanager-pim-ter-linde-85-overleden/154617702.html https://pixeldra.in/u/72BMmoX1

21. Started by Will Stevens,

• 0 antwoorden
    • 373 weergaven
  22. Gast Mediapages

Dit jaar is het 50 jaar geleden dat de zeezender Radio Mi Amigo van start ging. Zondag 20 oktober a.s. is het 46 jaar geleden dat Radio Mi Amigo 'wegens onvoorziene omstandigheden' uit de lucht verdween. Om dit te herdenken presenteert Radio Extra Gold en de Gouden van Dagen: 'De Lievelingen Top 50'. Dat meldt Martien Engel. De 'Mi Amigo Lieveling' was destijds de wekelijkse plugplaat van het station. Martien meldt verder: "Help mee deze lijst samen te stellen en mail 10 van jou favoriete lievelingen voor 30 september naar martienengel@extragold.nl". Bekijk het volledige artikel

• 0 antwoorden
    • 372 weergaven
  23. Liedschrijver Chip Taylor (86), bekend van 'Wild Thing',...Hij werd vooral bekend door het schrijven van hits voor anderen. https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-21336278

24. Started by Ben,

Nu ik ga beginnen aan het inscannen van de plakboeken van Ad Couwenberg duikt bij mij de vraag op wat ik ga doen met al die gerasterde foto's. Bij de gebruikte druktechniek voor veel oud materiaal worden er geen grijstinten gedrukt maar worden er met "puntjes", die in grootte en afstand variëren grijstinten "gesimuleerd". Zo'n gerasterde foto kun je zo schep mogelijk, met raster, inscannen. Maar je kunt ook proberen om het ongerasterde beeld terug te krijgen door middel van bewerking met software. Hier een voorbeeld. De "Fanclub" foto's van Don Allen zijn gerasterd en dan ziet een scan eruit als links hieronder: Een scan van dezelfde foto rechts heeft de volgende bewer…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 369 weergaven
  25. Started by Andree,

Berry Zand Scholten, journalist met 't swingende pennetje...Zoals hij als journalist veelzijdigheid tot hogere kunst weet te verheffen, zo gaat hij ook als mens door het leven. Met muziek en motoren als rode draad. Als journalist is hij bij leven een legende.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 367 weergaven

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.