Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nederland

Voor discussies over radio in Nederland.

1. Radiovrienden, Ik ben inmiddels al jaren opzoek naar opnames van de vele locatie uitzendingen die Radio 10 Gold / 10 FM hebben gehad in de loop der jaren. Tot mijn vreugde wordt er de laatste jaren af en toe wat gepost. Ik doe hier nog maar eens een gooi of er nog mensen zijn die dit soort opnames wellicht nog hebben liggen? Radio 10 is op vele plekken geweest in de jaren 90 tot en met 2002. Denk aan New York (2001), Florida (1997), Memphis (1997 & 2002), Australië, China, Nieuw-Zeeland etc etc. Jammer dat er zo weinig bewaard is gebleven van die speciale uitzendingen. Mocht iemand nog iets hebben liggen en het leuk vinden om te delen, dan heel graag! …

• 2 antwoorden
    • 695 weergaven
  2. Started by martinja,

Met weer bijzonder veel dank aan de Stichting Norderney en ook vooral Radio 192 Veronica192_20100110_1300-1400(GoudvanOut-RobOut) [verborgen inhoud]

3. Het was vanmiddag genieten op KX. Waanzinnig lekkere muziek en geweldige DJ's. Gemist? Dan zou ik maar snel gaan luisteren! [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Ik zoek alleen nog het lijstje.

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  4. Hoi Henk, Ik kijk eventjes niet en er staat weer heel veel moois hier op het forum. Heb je toevallig ook opnames van de Veronica zondag op Radio 5? Ik ben geïnteresseerd in uitzendingen van "Het Zwarte Gat", "Radio Romantica" en "De Grote Verwarring". Met name Het Zwarte Gat. Dit programma was erg spannend in mijn herinnering. Ik geloofde er niets van, maar het werd zo gebracht dat je er bijna in ging geloven.

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  5. [verborgen inhoud]19 december 1989 Uit het archief van Ton van Draanen. Peter

• 2 antwoorden
    • 803 weergaven
  6. Started by Vincent,

Beide zijn uit De week van de jaren 70, beide beginnen om 21:00 uur met Het steenen tijdperk. Maar welke is van de 25e en van welke datum is de ander? Wie helpt. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  7. Started by peter,

Top 40 [verborgen inhoud] Tipparade [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  8. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  9. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server Radio10-oudjaar1988-2345-0030 [verborgen inhoud]

10. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 2 antwoorden
    • 2k weergaven
  11. 19-09-1989 08.00-09.00 Cable one Joost den Draaijer [verborgen inhoud]

12. Top 40 met Jan Hariot [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Tipparade met Bert van der Laan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  13. Evert van Benthem wint voor de tweede keer op rij de Elfstedentocht in een tijd van 6.55.17 uur. Tineke Dijkshoorn wint bij de vrouwen. Een ouderwetse koude dag! Berenburger om warm te blijven in het presenteerhokje 14u00 - 15u00 [verborgen inhoud]

14. Started by jan V,

1976-05-25 1600-1800 FerryMaat-TrosEuroparade-Eerstekeer TROS-H3 [verborgen inhoud] 1979-05-25 1800-1900 FritsSpits-ZendtijdPolitiekePartijen-Avondspits NOS-H3 [verborgen inhoud] gr jan V

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 515 weergaven
  15. Gisteravond werd op Radio 1 tussen 20.30 en 22.00 uur de Oudejaarsconference 2013 van Pieter Derks uitgezpnden. Lekker ouderwets, zoals vroeger bij Wim Kan. Hopelijk doe ik jullie een plezier om deze show hier te plaatsen. http://www12.zippyshare.com/v/60278131/file.html Gr, Melle

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  16. Begin 80-er jaren werd bij de NOS op woensdagavond (Hilversum 1) het programma "Langs de Lijn" uitgezonden na het programma "Hobbyscoop". In Hobbyscoop besteedden we regelmatig aandacht aan computers en verspreidden we via de radio ook software (BasiCode; [verborgen inhoud], waarbij we computertonen /-reutels lieten horen. Bij "Langs de Lijn" waren ze daar niet zo gecharmeerd van; de verslaggevers in het land verbraken menigmaal de verbinding met Hilversum omdat ze dachten dat er een enorme storing op de lijn zat. Op de zender leidde dit regelmatig tot opmerkingen (hier door presentator Klaas Samplonius). Om 'wat terug te doen' monteerde ik in de einddtune van "Hobby…

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  17. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  18. Een kennis van me werd gister op KINK in de uitzending gebeld om te praten over Korn, en net dat uurtje (14-15u, ongeveer 14:30-14:35 telefoongesprek) heeft hier mooi niet opgenomen. Iemand anders die het wel heeft voor me? ❤️

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 477 weergaven
  19. Started by martinja,

RadioCentraalTonyHouston1983. [verborgen inhoud]

20. Van de Golden Radio NL server actuele popinfoshow 06.02.1976 - Lex Harding [verborgen inhoud]

21. Started by jan V,

1988-03-01 1800-1900 FritsSpits-Avondspits NOS-R3 [verborgen inhoud] gr jan V

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 550 weergaven
  22. Started by Harm,

Begin jaren negentig was ik de huisfotograaf van Holland FM dat publicitair sterk leunde op mensen als Krijn Torringa, Eddy Becker, Chiel Montagne e.a. Achter de schermen noemde we Chiel gewoon Bert (van Rheenen) en gewoon was hij dan ook. Geen kapsones maar wel alert als er om een mening van een artiest werd gevraagd. Chiel was van tijd tot tijd ook een mopperkont als hij weer op pad werd gestuurd ter promotie van Holland FM. En altijd netjes in het pak. Maar gelachen hebben we ook, tijdens locatie-uitzendingen en de vele fotoshoots bij mij in de studio. Foto: 1, 2, 3, 4, 6, 8 © Harm ten Brink

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 593 weergaven
  23. Started by Erwin!,

DJ Devious (Dennis Verheugd) luidde 2010 bij 538 uit met de Party Powermix. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 757 weergaven
  24. Started by Roberto26081981,

[verborgen inhoud] Rabo top 40 Radio 538 Erik de Zwart 24 November 1995 [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 944 weergaven
  25. Deze opnamen heb ik in 't verleden wel 's eerder gedeeld, maar voor wie het nog 's een keer wil beluisteren: [verborgen inhoud] De programmering is als volgt: 07:00 - 10:00 Tom Mulder en Dave Donkervoort 10:00 - 13:00 Bart van Leeuwen 13:00 - 16:00 Peter Holland 16:00 - 18:28 Ferry Maat (laatste half uur mist)

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.