Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nederland

Voor discussies over radio in Nederland.

1. Started by Omnivoor,

Vers geript van TDK SA90 cassette Kon niet veel ontvangen uit NL destijds hier in de UK Internet bestond toen niet, FM ontvangen ging niet anders dan af en toe Belgie en Noord Frankrijk en heel soms NL bij atmosferische condities 's Zaterdag's ging ik altijd een paar uur terug in de tijd door naar de AM 675 te luisteren tussen 1300 en 1700 UK tijd (1400-1800 NL tijd) Op een gegeven moment begon ik toen met wat op te nemen: [verborgen inhoud] 675 R10Gold 1996-01-27 1505-1550 Mark de brouwer Hitweek 4 1974 NL Top 40.mp3 [verborgen inhoud] 675 R10Gold 1996-01-27 1550-1650 Mark de brouwer Hitweek 4 1974 en 1978 NL Top 40.mp3 [verb…

2. Started by Omnivoor,

We gaan verder met de inhoud van mijn zolder-koffertje: 11 Januari 1997: stukken van januari 1972, het merendeel van 1975 en stukken van 1979. Omdat 1975 deels op kant a en deels op kant b staat, heb ik beide kanten aan elkaar geplakt voor extra luisterplezier. Alle drie de jaren brengen onmiddelijk herinneringen in mij los. Januari 1979 staat me bij vanwege de vorst en de sneeuw. Toch geen elfstedentocht in 1979!!?? ''Er lag zoveel sneeuw op het ijs en de kwaliteit ervan was soms zo slecht, dat het er gewoon niet van kwam!'' [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 45 antwoorden
    • 4,4k weergaven
  3. Started by Omnivoor,

We gaan verder met de ''Hitweeks'' van 675 Radio 10 Gold in 1998: 675 Hitweek 24 Januari 1998 met Januari 1978 (oplettende RTP-ers merken de analogie met de Hitweek van 25 Januari 1997 op): [verborgen inhoud]

4. Started by Omnivoor,

Beste mensen, nog een handjevol 675 Hitweek cassettes uit het zolderkoffertje te gaan en wel die van 1999. Hier 675 Hitweek 02 januari 1999 met januari 1977: [verborgen inhoud]

• Treurig
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 10 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  5. Met de top 40 week 48 van 29 november 1975 De enige die ik heb van 2002. De layout van dit programma is nu veranderd. De top 10 wordt niet meer helemaal gedraaid etc. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 669 weergaven
  6. Started by Ben,

Deze opname komt uit het archief van Emile Grivel. [verborgen inhoud] Velen van ons zullen deze opname al kennen. De start van Veronica als publieke omroep en dan nog wel op Hilversum 4. Een bijzonder moment.

• 0 antwoorden
    • 248 weergaven
  7. Hoe gingen de omroepen om met de dood van John Fitzgerald Kennedy? Door Hans Knot Daarvoor dienen we terug te gaan naar het droevige jaar 1963 en in dit geval eigenlijk naar het najaar van 1960 toen bij de verkiezingen in de Verenigde Staten John F. Kennedy werd verkozen tot de 35ste president. Hij was de allereerste Katholieke President en het zou lang duren dat er opnieuw een Katholiek werd verkozen, namelijk in 2020 bij de benoeming van Joe Biden. Recent begon ik op een voorzichtige manier het gigantische archief van mijn in september 2024 overleden broer Jelle te ontginnen. Ik herinner mij heel goed de verkiezingen op 8 november 19…

8. Started by Juul,

Er was een tijd dat ik wat ontving op 1395 kHz. Maar dat was volgens mij al weer maanden terug. Weet iemand hoe het er nu mee is? Het lijkt wel bij soort avonturen dat men er met veel geweld aan begint, slecht bedrijfsplan en dan plotseling houd het weer op. Juul

• 7 antwoorden
    • 3,7k weergaven
  9. Gast DirkJan1960
    Started by Gast DirkJan1960,

Onlangs kwam ik erachter dat je Moviemaker van Microsoft gewoon gratis kan downloaden. Gedaan en ik heb nu niet direct iets met video onder handen, maar ik wilde wel kijken of ik met het programma zonder video een foto-clip kan maken met een mp3 voor YouTube. Een goede vriend van mij uit Den Haag heeft op Den Haag FM al jaren een uurtje nacht-radio op de lokale zender. En om een programma voor het nageslacht te bewaren heb ik een recente, exemplarische aflevering van hem op YouTube kunnen zetten. Ging heel eenvoudig in Moviemaker. Je klikt op foto toevoegen en dat is het beeld, dan geluid/muziek toevoegen met twee handelingen voor de lengte, en is de video al klaar. …

• 0 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  10. Hoe goed moet je zijn om de beste te worden genoemd?

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 608 weergaven
  11. Started by Henk700,

hier een bestandje hof van edens met harm edens uit week 19 van 2002 .vrijdag 10 mei 2002. uitgezonden op radio 1. opgenomen op een minidisc.hier te downloaden : [verborgen inhoud] te gast was kick van der veer

• 0 antwoorden
    • 718 weergaven
  12. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 845 weergaven
  13. Hofstad - 12-12-1980 - 1900 2200 - Roberto, Peter de Groot en Frans Versteeg [verborgen inhoud]

14. Van de Golden Radio NL server - zelf omgezet Hofstad Buv-Erik Beekman 1980 [verborgen inhoud]

15. Van de Golden Radio NL server Hofstad Radio - 1 [verborgen inhoud] Hofstad Radio - 2 [verborgen inhoud] Hofstad Radio - 3 [verborgen inhoud] Hofstad Radio - 4 [verborgen inhoud] Hofstad Radio - 5 [verborgen inhoud] Hofstad Radio - 6 [verborgen inhoud] Hofstad Radio - 7 [verborgen inhoud]

16. Gast Jan Jaap
    Started by Gast Jan Jaap,

25 december 1980, van 7 tot 10 in de avond, Roberto, Peter de Groot en Frans Versteeg op Hofstad Radio: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZEYCT77QYCYO.mp3 Jan Jaap

• 4 antwoorden
    • 3,7k weergaven
  17. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

18. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server HofstadDenHaagnonstop7-8-1982-2 [verborgen inhoud]

19. Van de Golden Radio NL server [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

20. Van de Golden Radio NL server HofstadDenHaag6-8-1982-12-13 [verborgen inhoud] HofstadDenHaag6-8-1982-12-13-2 [verborgen inhoud]

21. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server HofstadDenHaagnonstop7-8-1982-2 [verborgen inhoud]

22. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Ron Hofstad Den Haag nonstop 7-8-1982-1 [verborgen inhoud]

23. Van de Golden Radio NL server [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

24. Van de Golden Radio NL server [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

25. [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.