Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.301 discussies in dit forum
-
RNI - 1972 08 17 - 1610-1740 - Ferry Maat - Hans ten Hooge FM [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Ton van der Wal, Ad Roberts, Herman de Graaf, Rob Hudson en Tom Hardy. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Ik ben op zoek naar de programmering van dec 1967. Heeft iemand die misschien? dank maar weer, Juul
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
-
-
Zendschip locaties op de webcam! Eigenlijk dekt de vlag de lading niet geheel, maar vooruit, om het in deze rubriek te plaatsen is een beetje gesjoemel toegestaan. Ik ben al jaren een gluurder, niet dat ik hier in Schildmeer aan Zee s avonds in het donker op de loer lig naar prompte 87jarige blondines maar ik ben een webcam gluurder. En niet zo maar webcams, ik ga voor twee belangrijke aspecten. Allereerst moet het een kwalitatief zeer goede cam zijn of een beetje compromis omdat de locatie uniek is. Ten tweede moet het een locatie aan de Noordzee zijn die in de nabijheid van een ex zeezender tussen 1985 en 1990 ligt, dit om de sfeer te pakken. …
-
- 10 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
In de Extra Gold uitzending over MI Amigo vertelde Bert Bennet dat toen de besprekingen in Playa d Aro gaande waren om Veronica /Mi Amigo te lanceren, Stan Haag had gezegd dat hij als dat door ging, beslist niet met Karel van der Woerd wilde opnemen. Dit omdat Karel toch alleen maar de krant zit te lezen tijdens de opnamen. Was Stan nou zo n humeurig type? Ik vind dit vreemd om te horen. Je zou denken dat Stan het juist fijn zou vinden om de kans te krijgen om weer met een oud collega te kunnen samenwerken na de zendersluiting van Veronica. Misschien kan Juul hier iets over zeggen?
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
1969 08 19 1200-1300 Jan van Veen - Van Jan voor Alleman [verborgen inhoud] 1969 08 19 1300-1400 Jan van Veen - Van Jan voor Alleman [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik hoorde vanochtend vroeg, even voor 6 uur, een radio repo over het optreden van de Beatles in Blokker in 1964. Woord van de VPRO. Daarin werd gemeld dat de zaal maar half vol zat, maar geen probleem voor de organisator, Ben Essens (?) want Veronica ("U weet wel dat schip daar op zee") alle kaartjes had opgekocht, in de verwachting dat wel even te slijten. Was dit al bekend of heb ik iets gemist.
-
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Oudshoorn radio tv - Luister Zondagmiddag tussen 5.45 en 6.00 naar Donalds draaitafels. Advertentie 31-08-1962
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan wijlen Jan Kat en Jean-Pierre Legein RNI 192 - 30091972 - 1330-1410 Uur - Tony Allan - Brain Mackenzie Op Zaterdag [verborgen inhoud] RNI 220 - 26121972 - Diverse Opnames OA Top 100 + Daffy Don Allen Show [verborgen inhoud] RNI 220 - 15081974 - 1800-2005 Uur - Gerard Smits - Buitengaats [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique - 19850910 - 0500-0630 - Otto De Winter - 3 Om 3 [Terug In De Lucht Na 2 Dagen Stilte] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben het afgelopen jaar bezig geweest met het afluisteren van alle opnamen van Radio Delmare die ik heb als voorbereiding op het Delmare-boek dat 17 november verschijnt. Daarbij viel me de uitzending van Verzoeking met Gerard van der Zee (Gerard van Dam) erg op. Een verzoekplatenprogramma maar niet zo stoffig als de meeste verzoekplatenprogramma's. Gerard belt ook met luisteraars en de gesprekken worden zo te horen binnen een week uitgezonden. Vandaag een aflevering van Verzoeking uitgezonden op 16 september 1979. Het programma was eigenlijk bedoeld voor 15 juli 1979, maar kon destijds niet worden uitgezonden. De dag ervoor had Kees Kaas Mulder iets te hard in d…
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Ik was vanavond bezig met het uitmesten van de harde schijf met zeezenderopnamen. Het waren voornamelijk hele korte fragmentjes die ik tegenkwam, maar ook eentje van ruim een half uur. Meer dan dat het hier om een opname uit 1980 gaat van Radio Caroline is er door mij niet over te zeggen. Is er iemand die de stem van de dj herkent? Dan weten we in ieder geval iets van dit stuk. Hier is het binnen te halen: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-RX78N3UIXTL8.mp3 Alvast bedankt voor het meedenken. Groet, Jasn-Fré
-
- 8 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Herman de Graaf, Paul de Wit en Martin Fisher. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Radio Caroline: The Seventies [verborgen inhoud] Bild ergänzt
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Recorded in Papendrecht, NL: [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
En ook vandaag krijg ik het tweede deel van de top 40, in dit geval van 3 juli 1965, niet te horen. Wel het eerste deel, maar geen tweede deel. Ben ik de enige of heeft iedereen dat "probleem"? Het is wel vervelend, want ik vind het altijd erg fijn om naar de show van Rob van Wezel te luisteren. Misschien heb ik woensdag meer geluk bij de herhaling, maar midden door de week komt er van luisteren vaak weinig terecht. Zaterdags heb ik er wat meer tijd voor. Hopelijk volgende keer beter....
-
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
-
-
Deze posting hoort volgens mij ook zeker thuis in de rubriek Zeezenders: Piet.
-
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Hugo de Groot en Peter de Vries. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
In het archief van Ad Couwenberg kwam ik deze beschrijving tegen van opnamen uit 1969: Ik heb op de website van Juul zitten zoeken en wat ik vond was dat deze Beatles en Rolling Stones in de Lexjo stopten op 25 Februari 1970. In 1969 kan ik geen vermelding vinden van deze shows. Ad schrijft hierboven over "Oude" en "Nieuwe" stijl. Is er nog informatie bekend over deze programma's, wanneer ze begonnen en wat het verschil was tussen "Oude" en "Nieuwe" stijl? EDIT : Mijn vermoeden is dat dit te maken kan hebben met het uitkomen van de LP Abbey Road.
-
-
- 9 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-