Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.191 discussies in dit forum
-
Iedereen de beste wensen voor 2022. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Op radio Monique was ook een commercial te horen van Paracentrum Texel, heeft iemand deze commercial ook ik ben geintreseerd!
-
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Als zendamateur interesseer ik me ook me wel rond de techniek van de zender zelf. Met hoeveel vermogen werd er uitgezonden? En bestaan er nog schema's van de zender(s)? Ik ben benieuwd
-
Mijn vrouw deed vandaag boodschappen bij de supermarkt Sainsbury in Ramsgate Kent UK en bij de kassa stonden in de rij 4 Nederlanders< mannen> die het over Radio Veronica en Radio Caroline hadden. Das toch heel opmerkelijk! Niet gevraagd wie ze waren of waarom ze bij de kassa in een supermarkt in Ramsgate4 dit onderwerp bespraken. Jammer. Maar mischien kan iemand hier verdere info geven. Paul de Haan.
-
Gedigitaliseerd vanaf cassetteband [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 5 antwoorden
- 994 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Caroline South 1966 12 10 0800 0900 Johnny Walker Show [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Suriname verstoken gebleven van zeezender radio Door Hans Knot Radio vanaf schepen hebben een belangrijke rol gespeeld in de internationale wateren van West Europa, meestal met als doel de vaste positie van de overheid inzake het gebruik van radiogolven te doorbreken. En met succes. Natuurlijk zijn er meer pogingen geweest buiten Europa, met als twee grote voorbeelden Radio Hauraki voor de kust van Nieuw Zeeland en The Voice of Peace voor de volkeren in het Midden Oosten. Voor de Amerikaanse kust was er Radio New York International dat spoedig de nek om werd gedraaid door de autoriteiten. Natuurlijk was er een aantal mislukte politieke projecten, zoals bi…
-
-
- 5 antwoorden
- 744 weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo. Elke week zaterdag verheug ik me er weer op om te kijken wat er in het tiplijstje staat. Ik download de lijstjes ook om zo een nog beter tijdsbeeld van de sixties te krijgen. Maar het viel me al vrij snel op, dat jullie per ongeluk het lijstje van volgende week hebben geplaatst met de datum van de lijst voor vandaag erboven. Ik vergelijk altijd de lijst van vorige week met die van deze week om te kijken wat er verdwenen is. Hopelijk kan het rechtgezet worden, zodat alles weer klopt. Er zullen ongetwijfeld meer personen zijn, die de iijstjes volgen en sparen.
-
Ik kreeg een half uurtje van dj Bart Steenman op Radio Monique. Heeft iemand enig idee wanneer Bart aan boord van de Ross Revenge heeft gezeten? Ik had nog nooit van hem gehoord. Groet, Jan-Fré
-
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
31-8-1974 Tony Allen 19-20 uur [verborgen inhoud] 31-8-1974 Tony Allen en Pete Hays 20-20.15 [verborgen inhoud] 4-9-1974 Johnny Jason 20-20.45 [verborgen inhoud] 31-08-1974 Tony Allen 0100-0200,van 31-8 op 01-09 [verborgen inhoud] Kwaliteit verbeterd ivm aging anorak ears. Paul de Haan.
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Rob 10-10-1971 0900-1000 Men vraagt en wij draaien Frans Nienhuis [verborgen inhoud] 119_06_1972_1900_2000_LEX_SH [verborgen inhoud] 20220_06_1972_1900_2000_LEX_SH [verborgen inhoud] Veronica08071970LexHarding1400-1500 [verborgen inhoud] Beach Boys 07101993 [verborgen inhoud] Veronica25091970KlaasVaak1700-1800RobOutShow [verborgen inhoud] Lexjo 14-1-72 (Neil Young) [verborgen inhoud] Radio Popular de Mallorca Robbie Dale Show 200769 2000-2030 [verborgen inhoud] Roger Day Robbie Dale …
-
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik krijg steeds vragen hoe we ons archief hebben opgebouwd. Ik heb behalve dat het ook voor een deel op onze website staat maar eens een bewerkte versie gemaakt. ©Juul - Stichting Norderney [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Toen ik net in m'n brievenbus keek zat daar een doos in die opgestuurd was door een oud Veronica collega die aan het opruimen is geslagen. Het zijn originele masterbanden maar tbv van het afspelen op z'n bandrecorder had hij ze op 30 minuten geknipt. Dus elk uur bestaat uit twee banden. Het zijn programma's van Henk van Dorp, Tom Collins, Stan Haag, Hans Mondt en Will Luikinga. Aangenaam verrast ben ik. Juul
-
Normaal bewaar ik geen fragmenten ed. Maar hier zitten toch wel een paar hele mooie tussen. Het is in ieder geval FM kwaliteit. Op snelheid gezet, losgeknipt en aan de hand van de info bij de banden benoemd. Dit laatste is niet door mij gecontroleerd. Als je hebt geluisterd en aanvullende info hebt, laat het dan even hier weten. Is de datering juist, wat is uitzendtijd, welke gegevens ontbreken enz. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verbo…
-
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Frank Van Der Mast presents Baken 16 from 1200-1400 with Hans Brouwers on news. Sounds like a studio recording, but not sure as someone sent it to me. [verborgen inhoud] It seems to be in mp4 format. Can anyone convert to mp3?? I don't know how to do it.
-
- 5 antwoorden
- 953 weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] Caroline-19900616-2145-2230-ChrisFrisco-JerryWright-TonyPalmer-NickJackson-AndyBradgate-VictorHartman [verborgen inhoud] Caroline-19900616-2235-2320-JerryWright-PaulWest
-
-
- 5 antwoorden
- 713 weergaven
-
-
Een uitzoekopname. Is het één programma? Klopt de datum? Ik twijfel. Heeft iemand tijd om dit uit te zoeken? [verborgen inhoud]
-
Een uitzoektape. Het lijkt erop dat de datum juist is. Ik zoek de tijden, moment van knip tussen Mi Amigo en Caroline en wie het presenteerde: Caroline--MiAmigo-19740711-Uitzoek.mp3
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Another year has passed since the best radio station ever left the airwaves. Thirty-three years on and Radio Caroline, from the MV Ross Revenge, is still much missed. The REAL Radio Caroline, 1964-1990. Accept NO imitations.
-
-
- 5 antwoorden
- 957 weergaven
-
-
1973-09-23 Dikvoormekaarshow-192 [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 948 weergaven
- 1 follower
-